bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neználek vybírá ostré enduro
Zdar chlapi,
zatím jsem jezdil jen na cestovním enduru (Tiger 800) a terén tak max někde po Poloninách na Ukrajině.
Láká mě dát se na něco ostřejšího. Ale tohle je pro mě španělská vesnice. Takže jsem zmaten rozmanitostí nabídky. Jelikož nemám zkušenost s dvoutaktem a vykládají se o tom strašidelné příběhy, raději se dívám po čtyřtaktu. Když se dívám po čtyřtaktu, daleko větší a cenově atraktivnější nabídka je v kubatuře těch 400 a více ccm. Říkám si však, jestli to není podobný případ jako s dvoutaktem, kdy mě to vytrhne ruce z těla při prvním rozjezdu. A 4T 250 je také daleko větší položka (navíc když trvám na SPZ).
Tedy, ptám se zkušených vyzrálých enduristů s nadhledem , kteří už něco projeli, jak je to s těmi motocykly? Je každý 2T peklo, které jede jenom nahoře nebo jsou i typy více "spodových" 2T? Je 4T 400 či 450 zásadní rozdíl oproti 4T 250? Je větší motor životnější než menší? Jsou tam vůbec rozdíly v provozních nákladech?
Kde mám začít, když zatím nevím, jestli mě to strašně nepotahá a po dvou jízdách to nebudu prodávat? Při váze nějakých 100kg (pokud je to vůbec nějak důležité) je 125 motor asi úplná zbytečnost v uvažování, ale možná mě vyvedete z omylu.
Co se týče značek, je velký rozdíl (servis, náklady, dostupnost) s KTM (Hsqv) a oproti tomu např. Yamaha WR nebo RM-Z? A co méně profláklé značky jako Sherco či AJP? Přijde mi, že často komponenty sdílené, motory se taky vyskytují všude možně, hlavně co se týká evropské produkce...
Předem díky za smysluplné názory a prosím ani mě, ani sebe vzájemně neurážet.

1 reakcí na tento příspěvek Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 9.11.2016 v 21:39 | Nahoru | #1
Těchto dotazů je tu několik denně.. tak použij hledat a čti a čti... a aby ti šlo poradit je zásadní údaj, kolik chceš (nebo můžeš) do moto investovat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neználek vybírá ostré enduro

9.11.2016 v 21:45 | Nahoru | #2
PETARDAK> Promiň, je to možné, tentokrát jsem neměl moc času hledat, hlavně se nerozhoduji mezi konkrétními typy. Já potřebuji nasměrovat Moje ideální představa by byla tak 50-60, ale když mi někdo řekne, že to fakt ale nemá žádný smysl a pod 70 nechoď, tak co mi zbývá. Ale 75 bude někde blízko stropu. Nevím jestli je teď cena ten pravý parametr, když nevím o čem bych měl přemýšlet. Jestli mi rozumíš.

Neználek vybírá ostré enduro

9.11.2016 v 22:25 | Nahoru | #3
za sto koupíš moto před go. Nová je nová. O kusech starších 7 let a více ani nemluvím. Jestli sháníš enduro na papírech za 50 tak se na to radši vykašli a šetři. Ze 450 strach neměj. Jestli máš 100 kg tak na 250ccm taky zapomeň..

Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 9.11.2016 v 22:35 | Nahoru | #4
ja v terenu neumim nic, teda kdyz neberu vesnicke jezdeni na vehiklech po lese a sjezdovy kola... tak jsem loni zkousel 2013 TE300 - silna motorka a 2t na zacatek neni uplne to ono, idealne 4t 250.... ale me slo spis o zabavu nez o progress a ta 2t jde upravama docela zadusit a pak pouzivat jako vydechlej 4takt. prestoze motorka nebyla moc stara a byla v dobrem stavu, stejne se tam dost veci muselo opravit (nefunkcni starter treba) takze jestli se ja osobne nekdy k tomu vratim, tak uz beru jen novou...

pokud bys neco nutne musel mit s malym rozpoctem, tak 2t je na servis - GO o neco malo mene financne narocna, ale cim starsi 2t tim mene "ovladatelny" a narocnejsi na umeni jezdce...

jinak ta 450 /300 2t te nijak neprekvapi tim jak jede, proti silnicnim moto jsou to vydechliny, ale v narocnem terenu brzo dochazi sily a jsi rad ze drzis riditka, natoz abys kontroloval o kolik si otocil plynem... to je to proc se silne motorky zacatecnikum nedoporucuji...

Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 10.11.2016 v 06:39 | Nahoru | #5
Kup DRZ 400, máš o dost větší pravděpodobnost že koupíš líp, než kdybys šel rovnou do ostrý, který sou na ten servis víc náročný.
Nejede to zas o tolik špatně oproti těm ostrejm a ty jako panic v terénu bys ten rozdíl stejně nepoznal/neocenil
Zkusíš a uvidíš jestli u toho budeš chtít vůbec zůstat...

1 reakcí na tento příspěvek Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 10.11.2016 v 10:05 | Nahoru | #6
ke 4t
- pokud chceš enduro na jednodenní akce, pak je to relativně jedno. na slabší motorce jsi později unavený, já vlaju na 450 od třetího dne (no, teď jsem na to vlezl po půl roce a odpoledne toho měl plný gaerne)
- v rumunsku jsou občas kopce, který 250 už blbě tahá
- mám 450 - když je dobrý rok, jezdím 15 dní, když špatný (letos), jezdím 3 dny...příští motorka bude rozhodně menší (asi 350...plus minus 100 ccm )

ke 2t
- jen jsem si párkrát půjčil 2t/300 a příjemné na ovládání (hmotnost a těžiště), ale nevyhovoval mi charakter motoru. sice to dole táhne taky, ale dost jedeš "přes spojku", nemůžeš brzdit motorem a přejezdy jsou o nižších rychlostech...ale jsem v terénu fakt lama

jinak mám přes 20 let a cca 150 tkm zkušeností s motorkama - aktuálně na silnici a do lehčího terénu adv990 - a v terénu na ostré cca 300 mth

edit: sojkin má dobrý návrh - jakékoli neostré enduro s relativně dobrým podvozkem do terénu

Naposledy editováno 10.11.2016 10:10:08

(reakce na) Neználek vybírá ostré enduro

10.11.2016 v 10:09 | Nahoru | #7
2x

Naposledy editováno 10.11.2016 10:09:50

(reakce na) Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 10.11.2016 v 11:48 | Nahoru | #8
motormichal> pokud nejsi šikovný mechanik, co si vše udělá sám a má spousta času, tak je těch peněz zoufalé málo... enduro zažívá rozmach a ceny ojetin spíš poslední 2-3 roky lezou nahoru a zírám, jak ojeté "mrtvoly" se prodávají za 100-120t... natož za tvých 50-60-70... za to bude ostré enduro s RZ v hrozném stavu....
Fakt je řešením, jak píše i Assassin, utopit peníze, koupit (dobře) funglovku a za 2-3 roky ježdění (skoro bez investic) jí prodat s minimální ztrátou.... jiné řešení je třeba DRZ400.... což je, ale hodně polovičaté, je to opravdu těžké a neobratné... hlavně když to neumíš a chceš se učit, tak lehká, kvalitní motorka ti ušetří hodně chyb, trápení, pádu a spousta věcí ti usnadní... ne nadarmo se říká: "dobrý pilot, zalíta i na vratech od stodoly"... ale učeň (=blbec) potřebuje dobrou techniku a pořádné gumy!!!

edit.: pokud máš 100kg a v lese to neumíš, tak bych se určitě vyhnul 125/2T i 250/4T a vybíral buď 2T 250-300 nebo 4T 350-450 a drasticky platí, že čím novější model, tím hladší, hodnější a ovladatelnější... hlavně v tomto směru dělá vývoj obr-pokroky, tak není důvod se bát větších obsahů, ba naopak...

Naposledy editováno 10.11.2016 12:21:29

Neználek vybírá ostré enduro

10.11.2016 v 20:52 | Nahoru | #9
Díky za názory. Už jsem si začínal říkat, že to poloostré endurko typu DRZ 400 by to mohlo vyřešit... No, možná ne. Vezmu-li si, že papírově je tam jen 10-15 kg rozdíl oproti ostrému enduru, zní mi to jako menší rozdíl, než jaký to možná ve skutečnosti je. Nevím. Je to o 100kg míň, než u Triumphu Těžko se orientuje podle cen a inzerce, páč každé enduro je po kompletní repasi, ve výjimečném stavu atd. Rýsuje se mi svezení na EXC-W 400, abych zkusil ten pocit, budu si muset zkusit někde i to poloostré enduro a dvoutakta.
Je to tak, že v terénu jsem se pohyboval jen na cestovním enduru. Lesem, poloninou, většinou jsme potkávali jenom lehké krosky , ale jak to začne houstnout, cítím, že tam chybí lehkost a jistota vlastního počínání, člověk se bojí o motorku i sebe. Očekávám od něčeho lehčího, že získám jistotu, vyzkouším co si na velké netroufnu, bude to dělané na padání, takže se o to nebudu tak srát a nebude to stát 250... A samozřejmě se časem budu pohybovat i rychleji.
Jsem rád, že jste mi napsali, že těch větších objemů se nemusím až tak bát. Je tam minimálně větší výběr. Podle toho, co taky vidím kolem sebe, věřím, že i některé starší stroje nebudou dramaticky jeté, protože motorku má každý, ale taky skoro každý na to nemá čas, takže to najede za rok 10mth nebo 3000 km... Budu pátrat spíše po známých, abych měl aspoň slabou jistotu, co kupuju. Nechám otevřeno více možností a kdyžtak se bude prodávat a zase kupovat či utrácet více.

Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 10.11.2016 v 21:06 | Nahoru | #10
Jestli jsi jezdil mastodonta, tak DRZ PRO TEBE BUDE HORSKÝ KOLO. Rozhodně bych ho vyzkoušel. Navíc servisní intervaly jsou o dost jinde a náklady na provoz poloviční, né li menší. Rozhodně s ním chybu neuděláš. Měl jsem Husaberg fe 501 a po cca třech hodinách v dost ostrém terénu jsem nebyl zdaleka tak zničeném jak na ostrém husarovi. A když mi Kámoš řekl, co ho stojí provoz, tiše jsem záviděl. Fakt vyzkoušej.

Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 10.11.2016 v 21:39 | Nahoru | #11
Jedna věc je motorka, ale enduro je především o partě dobrých kamarádů. Samotného tě ježdění moc dlouho bavit nebude. A proto bych se podíval po svém okolí kdo a co jezdí a na čem jezdí.
A z těch endur bych doporučovat 350-450 4T.
Zrovna v neděli jsem se byl podívat na enduro závodě v Bartochově u Českých Budějovic kde jezdilo snad vše co se podařilo nastartovat.
A bylo vidět, že lehké 2T jsou rychlejší, méně unaví, víc vyjedou ale z jednou podmínkou: Musí se to umět!!!
Kdežto 4T 450 mnohem víc odpustí a naopak když to neumíš tak pomůže! A je jednoznačně vhodnější pro začátečníka. A výkonu se netřeba bát. Je třeba jen citlivě z plynem.
A k těm starším motorkám. Myslím že není nutné kupovat jen novu. Starších motorek se prodává mraky. Třeba kamarád koupil 10-ti letou Yamahu WR450F , nechal ji prohlídnout u mechanika něco málo zaplatil za výměnu lanka… a jezdí! A motorka se dá lehko koupit, a když nebude vyhovovat, tak se dá zase lehko prodat!

Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2016 v 05:57 | Nahoru | #12
Nemůžu moc mluvit jako jezdec, protože toho mám v "blátě" najeto fakt málo, jsem na to nemehlo a nebaví mě to... a nerad padám.... ale z pohledu servisáka se ti tady podepíšu pod to, co už některí napsali a nazančili.... a to, že nejlepší a nejlevnější varianta je fungl nová (pokud chceš fakt ostrou).... Pojezdíš jí dva roky bez většího servisu a prodáš... sice s nějakou ztrátou, ale.... Prostě budeš měnit olej, občas kouknout na ventily a udělat spotřební věci.... Ale jako amatéra tě u nový motorky nepotkaj věci jako výměny pístu, ventilů, řešit nikasil, repas tlumičů, repas podvozku (ložiska kyvky, řízení, přepákování...) Prostě pořád budeš mít motorku, který se dá věřit, že tě nikde nenechá a pořád bude pojízdná.... Jak koupíš něco starýho (a u ostrejch motorek to jde hodně rychle, tedy čtyřletá motorka může bejt neskutečnej vrak), tak to je jen časovaná bomba.... Krom toho, že se nevyhneš běžnějším věcem, tak pak tě nemine už ani hrabání do motoru... A nedejbože, pokud se v tom před tebou vrtalo nějaký nemehlo a připravilo tam na tebe nějakou past.... To pak do motorky v hodnotě 60 tisíc úplně v pohodě spadne dalších 40-60 tisíc.... A pořád máš starou motoru a málokdo ti to při prodeji ohodnotí, takže právě jsi prodělal 60 tisíc.... A navíc si to žádá čas, kterej to v servise stojí a ty nemůžeš jezdit..... v lepším případě.... v horším tě to nechá někde v lese...

Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2016 v 07:31 | Nahoru | #13
Kup to DRZtko, ostrá je pro tebe zbytečná, zatím teda

Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2016 v 13:02 | Nahoru | #14
Byl jsem na tom podobně, chtěl jsem si vyzkoušet enduro a tak... Koupil jsem DRZ S, nějakou dobu jsem z ní byl nadšený opravdu moc, ale po pár vyjížďkách to byl opravdu boj - velká a těžká. A tak šla z domu. Když jsem někde viděl třeba Yamahu WR400/450 tak mi to oproti DRZ přišla jako malá hračka. Takže za mě bych DRZ na začátek nedoporučil. Servis a cena jsou super, ale...
Sám teď pokukuju po nějakém lehkém enduru a ty ceny jsou fakt peklo. To aby si člověk našetřil 100tis. a ještě se bál, že bude do motoru brzo hrabat. Nové enduro = 200tis., to je pro začátečníka úplné scifi, navíc pokud to chce jen jako zálibu, na kterou má čas jednou za 14dní. Zabrousil jsem do kategorie trialu, konečně se začaly vyrábět motorky něco mezi endurem a trialem, teď už jen aby ty ceny o něco spadly Ikdyž na trialku se dá koupit sedlo s nádrží navíc, což je pro mě taky varianta. Mě stejně baví víc blbnout někde v lese než nějaké rychlé přejezdy přes les a pole, na což trialka je ideal. Třeba to máš taky tak...

Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2016 v 13:06 | Nahoru | #15
presne jak pise wenca. kdyz koupis vranu nejspis do ni za 2-3roky na servisu 50zahuci jak nic, kdyz koupis funglovku za dobre, tak ji po 2-3letech prodas, prodelas cca stejne - jenze celou dobu jezdis na novy a neresis blbosti... jen to chce mit ty prachy "do zacatku"

Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2016 v 17:13 | Nahoru | #16
Ještě k tomu DR-Z, dneska to jsou taky už 10-15let olítané vrány a je velká šance že jí koupíš za 60-70t a bude chtít stejnou repasi jako "ostré enduro" za stejné peníze, ale u té DR vyjde ta oprava ještě dráž, protože většinu dílů budeš objednávat orig Suzuki, neb nabídka druhovýroby zdaleka nedosahuje nabídky např pro KTM, kde v levnější druhovýrobě koupíš skoro vše....
Servisem závodních moto, se živím od "minulého režimu" a bohužel neustále vidím kolem sebe, že při koupi mota za uváděných 60-70, vyjde ten "černý petr" nutné g.o. na tebe s jistotou tak 10:1... tyhle motorky jdou do inzerce vždy když majitel ví(tuší) že je to na hraně a hrozí nutnost velké investice... těch pár slušných se v inzerci neoctne a prodá se v partě mezi kámošema...

Naposledy editováno 11.11.2016 17:25:41

1 reakcí na tento příspěvek Neználek vybírá ostré enduro

16.11.2016 v 08:26 | Nahoru | #17
Za sebe řeknu jelikož jsem byl vlastníkem DRZ 400E-s plastovou nádrží , větším průměrem výf. kolene+laďák CRD,kyvkou s mažničkama, ostrou vačkou a výkonem 36kw v TP měla mít 49ps a 118kg což neměla a byla tučnější..... Jízda byla fajn.Jen prostě v lese byla neohrabaná a člověk si sní tolik nedovolil na HARD věci.Jinak to byl tank projela les s pevnotou-krásně držela stopu...Super motorka na delší cesty lesem a toulání se krajinou.Jezdil jsem jí i na drapácích po silnici-styl supermoto a pecka...Motorka šlapala i dalšímu majiteli.

GasGas EC250F Cami Racing motor AJP PR250 ,,Zongshen ZS177MM" 32PS motorka lehká, dávám si sní všechno lehčeji a člověk více blbne skoky a jízda po zadním... Člověk si troufne na trať a další kravení či jízdu s ostrými...Nebojím se toulat do velkého neznáma protože vím , že se odtamtud vyhrabu- a nebo se dá ,,odnést" . Motorka zvládne i nějáký hobby závod crosscountry...

(reakce na) Neználek vybírá ostré enduro

16.11.2016 v 10:23 | Nahoru | #18
srsen600> Naprostém souhlas. Lépe bych to nepopsal. Zkrátka, DRZ je hodně dobrá, relativně lehká a nenáročná motorka, ovšem pro nenáročného jezdce. Na hard enduro už to není.
Jinak jsem měl možnost se svézt na AJP PR5 a musím říct, že mile překvapila.

Neználek vybírá ostré enduro

14.12.2016 v 14:46 | Nahoru | #19
WR 450 a máš hotovo :_D

Neználek vybírá ostré enduro

30.12.2016 v 17:28 | Nahoru | #20
za 60 000 kupis GASGAS EC 250-300 s papiermi v dobrom stave okolo roku 2006-2008... krasne plynuly vykon, o 10-15 kilo lahsie ako 4T.. lacny a jednoduchy servis

1 reakcí na tento příspěvek Neználek vybírá ostré enduro

26.8.2017 v 19:56 | Nahoru | #21
Z osobni zkusenosti vim, ze pokud s klukama jezdime na trati MX, tak rmz 450 naprosto super, ma paradni teziste a 4kvalt je plne dostacujici oproti endurum (exc, wr ). Paklize jedeme enduro, tak uz mam problemy prvni se spojkou (rmz nema hydrauliku), takze po Xtem zmacknuti ti pak dela problem domackavat a to i kdyz mam posilovac spojky. Ktmky s hydraulikou jsou naprosto v pohode (bavim se o enduru - trati). A treti varianta klasicke free enduro -les, louka, vyjezdy. Kroska trpi, zaprve to neuchladi, takze pri delsim staci pod kopci nebo vyjezdech, kde spis stojis nez jsi v pohybu motorka zacne varit a jsi v ****. Dalsi vec je, ze 4kvalt na lesx a louky nestaci a to i kdxz ma delsi kvalty. Takze pokud chces neco na trat, rmz doporucim, ale jinak na free ride a kochacky po okoli rmz nikoliv

(reakce na) Neználek vybírá ostré enduro

27.8.2017 v 08:27 | Nahoru | #22
FE501> ,...jenže on přemýšlel nad DRZ,ne MRZ.

navic je to už rok,pokud si do teď nevybral,tak už se asi nerozhoupe.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 274, 275] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8249 Dnes v 07:49 Ozzy_
Husqvarna te 450 nestartuje Husqvarna TE 450 Admm 6 16.4.2024 v 15:34 Tomassino
Dotaz ohledně přečerpávání paliva z... Husaberg FE 501 Jirka010 0 7.4.2024 v 15:08 Jirka010
Husaberg fe 450 2012 dílenská příru... Husaberg FE 450 Maty_99 3 4.4.2024 v 21:50 Kohlstein
Ovládaní světel domino Husqvarna TE 510 HanyBany1 2 1.4.2024 v 09:32 krokoš


TOPlist