globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.


Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 13:22 | Nahoru | #61

Kafoholik píše: To je to často omílané kontra řízení. Je to výrazně rychlejší akce, takže když ustřelí nebo může ustřelit na nejistém povrchu, je to okamžitá účinná reakce, narozdíl od korektního vysedání .

Já myslím, že je hloupost, jak někdo ( jistí instruktoři) striktně trvá na tom aby se kontra na silnici nepoužívalo. To platí jen pro najetou trať.
V provozu takový situace ale prakticky nejsou. To je ten nesrovnatelný rozdíl mezi okruhovým ježděním a jízdou v provozu.
Při nenadálé potřebě rychle změnit směr nebo náklon není jiná možnost. Silniční provoz je prakticky výhradně o nových situacích. Předvídaných, ale nových.
Na okruzích máš všechny okolnosti známé, od gum přes povrch, nastavení, tvar zatáček, uzavřená trať. A aspoň minimálně natrénované, vždy.
Vysednutí ti umožní snížit náklon a vytěžit gumy na max. Ale trvá dlouho než se přesuneš a musíš přesně vědět jak pro danou zatáčku a začít s tím dávno před ní.

Kdežto na silnici nikdy nemůžeš věřit ničemu a podle toho jedeš. Měl bys být vždycky daleko pod hranicí možností, abys měl rezervu. Jinak to smrdí špitálem.
A pokud jsi pot limitem gum, můžeš vždycky použít kontra. Pokud se jede kontra řízení, tak je kritizováno že dříve dojde ke skluzu což je pravda. Ale na bezpečné rychlosti je velká rezerva a z kontra polohy se ten případný skluz líp kontroluje. Jak píše Assassin, prostě to pod sebou snadno postavíš když klouzne, proto se tak jezdí v terénu a při driftech třeba.... Když jsi vysednutý okruhovým čistým stylem a klouzne to, tak nic neuděláš - lezení zpátky náklon v tu chvíli jen zvětší a pak highsider a nebo ležíš.



Kontra rizeni a lamani motorky pod sebe kvuli narovnani pri smyku kola jsou dve uplne rozdilny veci. Placas to vsechno dohromady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 14:35 | Nahoru | #62

Maxipes_Fík píše: Na první pohled se dá poznat, že to lešení je kolem podélné osy souměrné, takže jeho "váhu" vyrovnávat není možné, protože má těžiště uprostřed.



ciste technicka, aby platilo co pises teziste by muselo byt (nehodlam zkoumat jestl je nebo neni) v tezisti motorky s jezdcem, ze je uprostred podelne osy jeste neznamena ze se nebude v naklonu projevovat, pokud bude vejs (nebo niz) nez teziste moto s jezdcem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 15:02 | Nahoru | #63

kerut píše: ciste technicka, aby platilo co pises teziste by muselo byt (nehodlam zkoumat jestl je nebo neni) v tezisti motorky s jezdcem, ze je uprostred podelne osy jeste neznamena ze se nebude v naklonu projevovat, pokud bude vejs (nebo niz) nez teziste moto s jezdcem



To je samozřejmé, co píšeš, ta konstrukce může posunout těžiště celé soustavy motorka - řidič - konstrukce, nahoru nebo dolů nebo dopředu nebo dozadu, ale pořád bude v rovině podélné osy motocyklu, stejně tak zvedne polohu těžiště řidič s velkou a těžkou hlavou a hrudníkem, takže to vysedávání a kroucení trupu nevyrovnává polohu těžiště lešení, protože je v rovině podélné osy. Když je těžiště nízko tak to umožňuje hbitější změny náklonu, když je těžiště vysoko, pak jsou ty změny náklonu takové těžkopádnější třeba při průjezdu esíčkem.

Naposledy editováno 25.08.2020 15:03:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 16:44 | Nahoru | #64
Maxipes_Fík> nevim jestli si rozumime, vzdyt prave, pokud bude teziste vejs (netvrdim teda ze bude) nebude muset tolik vysedavat za cenu horsi manipulace presne jak pises, a pokud bude teziste fakt hodne vysoko (u toho leseni nebude, ale ciste z principu) bude muset tu zmenu teziste (E: jako dynamicky mysleno, aby ho to neprehouplo az "na kolecko" setrvacnosti, ted uz snad jasne..) klidne dorovnavat i opacnym naklonem...
prece stejny jako kdyz tezsi jezdec nemusi vysedavat tolik jako lehkej (pedrosa dycky vysel nad asfaltem jeste ve vyjezdu ) protoze stejnyho momentu docili na kratsim rameni (tedy mensim vysednutim)..

tzn ryze technicky napadam tvrzeni ze takovy leseni miru vysednuti ovlivnit nemuze - ovlivnit ji urcite muze, ...prakticky bych ale rekl ze to bude konstruovany dostatecne chytre, tak aby ten vliv byl minimalni nebo zadnej, tzn teziste toho leseni bude nastreleny +- kolem teziste nalozeny moto s prumerne velkym jezdcem

Naposledy editováno 25.08.2020 17:07:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 17:36 | Nahoru | #65

DrDNA01 píše: Kontra rizeni a lamani motorky pod sebe kvuli narovnani pri smyku kola jsou dve uplne rozdilny veci. Placas to vsechno dohromady.

Nebud hnidopich, v konextu je snad jasne, ze jde o kontraVysedavani. Navic rychle zatocit nebo skolopit motorku jinak, nez kontra impulsem do riditek, z fyzikalnich duvodu ani nejde. Takze ma pravdu i s tim kontraRizenim.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 10:36 | Nahoru | #66

kerut píše: Maxipes_Fík> nevim jestli si rozumime, vzdyt prave, pokud bude teziste vejs (netvrdim teda ze bude) nebude muset tolik vysedavat za cenu horsi manipulace presne jak pises, a pokud bude teziste fakt hodne vysoko (u toho leseni nebude, ale ciste z principu) bude muset tu zmenu teziste (E: jako dynamicky mysleno, aby ho to neprehouplo az "na kolecko" setrvacnosti, ted uz snad jasne..) klidne dorovnavat i opacnym naklonem...
prece stejny jako kdyz tezsi jezdec nemusi vysedavat tolik jako lehkej (pedrosa dycky vysel nad asfaltem jeste ve vyjezdu ) protoze stejnyho momentu docili na kratsim rameni (tedy mensim vysednutim)..

tzn ryze technicky napadam tvrzeni ze takovy leseni miru vysednuti ovlivnit nemuze - ovlivnit ji urcite muze, ...prakticky bych ale rekl ze to bude konstruovany dostatecne chytre, tak aby ten vliv byl minimalni nebo zadnej, tzn teziste toho leseni bude nastreleny +- kolem teziste nalozeny moto s prumerne velkym jezdcem



Máš pravdu, ale mnohem líp by se to četlo, kdybys neodstraňoval z textu diakritiku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 10:42 | Nahoru | #67

vilemx píše: Nebud hnidopich, v konextu je snad jasne, ze jde o kontraVysedavani. Navic rychle zatocit nebo skolopit motorku jinak, nez kontra impulsem do riditek, z fyzikalnich duvodu ani nejde. Takze ma pravdu i s tim kontraRizenim.



Kontra rizenim dostanu motorku jak do naklonu s telem uvnitr, tak do naklonu s telem ven. Podle toho, co chci. Takze to placa vsechno nesmyslne dohromady. A ted uz i Ty, Brute..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 10:52 | Nahoru | #68

DrDNA01 píše: Kontra rizenim dostanu motorku jak do naklonu s telem uvnitr, tak do naklonu s telem ven. Podle toho, co chci. Takze to placa vsechno nesmyslne dohromady. A ted uz i Ty, Brute..



kontra rizeni je tam nejspis vzdy, z principu.

tzn bych rozlisoval spis Mx styl - motorka pod sebe - a silnicni styl, pilot vysedlej dovnitr zatacky…

jedno ma vyhodu rozumne korekce smyku na kluzkem terenu, druhe zas dokaze z Pneumatik vyzdimat veskerou trakci.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 11:45 | Nahoru | #69

assassin píše: kontra rizeni je tam nejspis vzdy, z principu.

tzn bych rozlisoval spis Mx styl - motorka pod sebe - a silnicni styl, pilot vysedlej dovnitr zatacky…

jedno ma vyhodu rozumne korekce smyku na kluzkem terenu, druhe zas dokaze z Pneumatik vyzdimat veskerou trakci.



No vsak jo. To je to, co vicemene rikam ja. Jenze Kafoholik do toho zacal plest kontrarizeni vs vysedani. Tak jsem mu na to napsal, at to sem netaha. Srsnohadek tu bylo dost a dost.

Edit: Nebo jsem jedinej, kdo v tom Kafoholikove prispevku vidi blabol?

Naposledy editováno 26.08.2020 11:45:47

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 11:57 | Nahoru | #70

DrDNA01 píše: No vsak jo. To je to, co vicemene rikam ja. Jenze Kafoholik do toho zacal plest kontrarizeni vs vysedani. Tak jsem mu na to napsal, at to sem netaha. Srsnohadek tu bylo dost a dost.

Edit: Nebo jsem jedinej, kdo v tom Kafoholikove prispevku vidi blabol?



Na me to bylo moc dlouhy

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 14:22 | Nahoru | #71

DrDNA01 píše: No vsak jo. To je to, co vicemene rikam ja. Jenze Kafoholik do toho zacal plest kontrarizeni vs vysedani. Tak jsem mu na to napsal, at to sem netaha. Srsnohadek tu bylo dost a dost.

Edit: Nebo jsem jedinej, kdo v tom Kafoholikove prispevku vidi blabol?


Ne. To by taky někteří museli pochopit geometrii motorky a kola a co je vlastně kontra. A souvislost s náklonem. A taky, že motorka si to při podkluzu zadního kola (v zatáčce) skoro dává sama. Jako v autě. Někdo dá při smyku kontra a zvládá, někdo drží volant a točí se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 14:46 | Nahoru | #72
DrDNA01> Je to trošku mätúce, pochopiteľne sa dá riadiť kontra a zároveň vysadať - tipoval by som, že to je dokonca celkom bežné.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 14:52 | Nahoru | #73
VefroLBC> Chtěli po vás taky skočit z desátého patra? Ono totiž bez vysvětlení (když tedy nejsi kompetentní) to zavání.
Chápu, že je fajn vyzkoušet si i něco, co z pohledu efektivity smysl nedává. Můžu tedy počítat, že stejnou zatáčku, za stejných podmínek sis vyzkoušel i s jinými pozicemi těla? Dále při brzdění či přidávání plynu?
Kde si to můžu vyzkoušet? Kdykoliv na parkovišti nebo na dromu. Vodu naposledy asi před týdnem ve Vysokém Mýtě, kdyz odpoledne začalo pršet a jel jsem na holých pneu (suché Metzelery SM K1) asi 20 minut, než vychladly a už hodně klouzaly.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 14:58 | Nahoru | #74
Metric> Samozřejmě.
Bohužel jde o shodu názvů kontra-kontra pro vyjádření zatočení a vyrovnání smyku zadního kola.

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 17:18 | Nahoru | #75
https://www.ibesip.c...sti-jizdy-na-motorce
Tady to mají popsané docela hezky, krátce a polopaticky. Jinak slovo kontra má význam jako opačný, proti atd. Takže žádný dvojí výklad. A abyste si nemysleli, že tímto shazuji uvedený kurz. Ne. Každé má něco do sebe. A není pro každého. Kdo si myslí, že mu to pomůže, tak ať tam jde. Ale stejně si každý zjistí své reakce, až se dostane do smyku, zadní, přední, obě. A taky v jaké rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 17:44 | Nahoru | #76
Moc nechápu jaký má smysl něco nacvičovat na jiné motorce, navíc s takovým přidělaným vehiklem, který ovlivňuje chování motocyklu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 19:23 | Nahoru | #77
Craymadape> Jeden výklad významu slova, který se používá pro dvě odlišné (byť tedy ve skutečnosti ne tolik) věci.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 19:24 | Nahoru | #78
Spazik> přenositelnost zkušeností?

Trénink jízdy v náklonu

26.8.2020 v 22:32 | Nahoru | #79
Nacvičovat něco má smysl vždycky. A pokud u toho je moje motorka v bezpečí zaparkovaná, tak fajn, aspoň si to neomlatim o zeměkouli...
Akorát teda cena mi tu přijde i dost za osobu a den... Ale ok, je to v Německu, tak tim to je asi jasny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 07:34 | Nahoru | #80

Krejza píše: Craymadape> Jeden výklad významu slova, který se používá pro dvě odlišné (byť tedy ve skutečnosti ne tolik) věci.


Nechytám se. Kontra se používá pro kde co. Ale co tím myslíš ty?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 08:27 | Nahoru | #81

Craymadape píše: Nechytám se. Kontra se používá pro kde co. Ale co tím myslíš ty?



Kontra rizeni - chces zatocit doleva a zatlacis na leve riditko (takze riditkama tocis vlastne doprava)
Kontra pri smyku /driftu - uklouzne ti kolo v leve zatacce a ty abys to vybral das pravej rejd - jako se jezdi zatacky na ploche draze

Naposledy editováno 27.08.2020 08:27:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 08:33 | Nahoru | #82

assassin píše: Kontra rizeni - chces zatocit doleva a zatlacis na leve riditko (takze riditkama tocis vlastne doprava)
Kontra pri smyku /driftu - uklouzne ti kolo v leve zatacce a ty abys to vybral das pravej rejd - jako se jezdi zatacky na ploche draze



Kontra řízení se používá i v některých domácnostech.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 08:51 | Nahoru | #83

PetrL3 píše: Kontra řízení se používá i v některých domácnostech.



Nebo lépe řečeno to v některých domácnostech vyřeší kontra-ši...

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 09:27 | Nahoru | #84
Když ony ty teorie tady jsou fajn, ale mít to v pazourách je jiná Včera jsem si vrknul na mokrým přechodu víc než bylo potřeba a kontra nekontra srovnalo se to až vo zábradlí, nechal jsem tam blinkr. Asi vítr

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 10:46 | Nahoru | #85

Kafoholik píše: Když ony ty teorie tady jsou fajn, ale mít to v pazourách je jiná Včera jsem si vrknul na mokrým přechodu víc než bylo potřeba a kontra nekontra srovnalo se to až vo zábradlí, nechal jsem tam blinkr. Asi vítr



Hele třeba v Lounech nemusí být ani mokro a ty jejich některé přechody kloužou i tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 12:39 | Nahoru | #86

assassin píše: Kontra rizeni - chces zatocit doleva a zatlacis na leve riditko (takze riditkama tocis vlastne doprava)
Kontra pri smyku /driftu - uklouzne ti kolo v leve zatacce a ty abys to vybral das pravej rejd - jako se jezdi zatacky na ploche draze



A teď mu vysvětli, že se lze mezi těmito dvěma způsoby plynule pohybovat. Myslíš, ze to pochopí?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 15:25 | Nahoru | #87

Krejza píše: A teď mu vysvětli, že se lze mezi těmito dvěma způsoby plynule pohybovat. Myslíš, ze to pochopí?



Nepochopí...
Nic mezi není, pokud pošleš motorku do náklonu rukama, vždy je to kontra řízení ( zatáhneš za vnější heft ). Rychlé, účinné, podle někoho nebezpečné když se jede rychle, nebo to nějak klouže. Podle mě naopak rychle opravitelné... aspoň podle dosavadní praxe, když to přestřelím, tak to snáz doladím než když si blbě vysednu. Možná mám jen blbý návyky...

Pokud nepůsobíš nijak na řídítka a kličkuješ, pak řídíš těžištěm, motorka sama si kontra řídítka nenatočí dokud neklouže. A je nepodstatný, jestli se u toho nakláníš, šoupeš zadkem, tlačíš kolenem nebo přenášíš váhu na stupačky... ( stačí zkusit s rukama vbok dát osmičku kdo má tempomat, nebo z kopce bez kvaltu projet zatáčku a koukat co dělají řídítka)

Ale asi to sem úplně nepatří, na vysvětlování jsou instruktoři a hlavně praxe.

Naposledy editováno 27.08.2020 15:33:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 16:05 | Nahoru | #88

assassin píše: Kontra rizeni - chces zatocit doleva a zatlacis na leve riditko (takze riditkama tocis vlastne doprava)
Kontra pri smyku /driftu - uklouzne ti kolo v leve zatacce a ty abys to vybral das pravej rejd - jako se jezdi zatacky na ploche draze


Jasně. Takže pokaždé stejně. Levá zatáčka a točíš doprava ! Jak při smyku, tak při zatáčení. A abys rychle zatočil na supersportu, tak fakt zatlačíš, nebo ťukneš víc. Rychle se to tím sklápí.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 16:09 | Nahoru | #89

Kafoholik píše: Nepochopí...
Nic mezi není, pokud pošleš motorku do náklonu rukama, vždy je to kontra řízení ( zatáhneš za vnější heft ). Rychlé, účinné, podle někoho nebezpečné když se jede rychle, nebo to nějak klouže. Podle mě naopak rychle opravitelné... aspoň podle dosavadní praxe, když to přestřelím, tak to snáz doladím než když si blbě vysednu. Možná mám jen blbý návyky...

Pokud nepůsobíš nijak na řídítka a kličkuješ, pak řídíš těžištěm, motorka sama si kontra řídítka nenatočí dokud neklouže. A je nepodstatný, jestli se u toho nakláníš, šoupeš zadkem, tlačíš kolenem nebo přenášíš váhu na stupačky... ( stačí zkusit s rukama vbok dát osmičku kdo má tempomat, nebo z kopce bez kvaltu projet zatáčku a koukat co dělají řídítka)

Ale asi to sem úplně nepatří, na vysvětlování jsou instruktoři a hlavně praxe.


Pokud jste s nepochopením mysleli mne, tak to opravím. Chápu to moc dobře, ale připadalo mi, že to tady pořád někdo komplikuje, když je to jednoduchý. Ale nesouhlasím s taháním za vnější heft, ale zatlačením na vnitřek.(i když je to skoro jedno, tak zatlačení je bezpečnější a rychlejší - nepřetahuješ se s motorkou).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

27.8.2020 v 17:06 | Nahoru | #90

Kafoholik píše: Nepochopí...
motorka sama si kontra řídítka nenatočí dokud neklouže..



ale udělá, těch videí je plný internet, kdy jede chlap po lajně bez držení, nakloní se na jednu stranu a motorka sama od sebe udělá prvotní protipohyb předním kolem na druhou stranu a pak až nasměruje do řidičova náklonu. Zkus si to i sám v garáži, ale spíš s bicyklem, než s motorkou, rychle jí naklopit na jednu stranu, když to držíš za sedlo a pozorovat řídítka

Naposledy editováno 27.08.2020 17:08:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist