Originální díly PARTSDEPOT

Téma: pneu
10.12.2019 v 21:17
Zdravím,
prosím o radu jaké zvolit pneu. Rád bych v příštím týdnu vyrazil na cestu kolem Španělska a Portugalska.Tam si nechám motorku dopravit kamionem v boxu, ale zpět bych přijel po ose, tedy alespoň kam počasí dovolí. Neplánuji nějaké výpravy mimo asfalt, ale počítám s deštěm a při cestě zpět s nižší teplotou. V současné době mám obuté dosluhující SHINKO E 705 Trail Master. S pneu jsem spokojený, ale nejezdil jsem na mokru ani v zásadně nižších teplotách.
Děkuji za radu.
1 2 3 4 5

23.10.2020 v 08:05 | Nahoru | #121
Odjel jsem 2x Maroko na Mitas E 07.............ještě starý model. Jen to bylo na lehké motorce. Teď dva jezdci na "těžkých" přezuli na Mitas E 07+..................jedno GS 1150 a druhý stroj je Afrika ATAS.
Na tom GSu jsem jel a kupodivu v terénu použitelné - majitel Afriky také chválil (tam jsem ale neměl tu čest se projet)
Zajímavé jen to, že na mokrém asfaltu v přímém zrychlování umí klouznout...............v náklonu drží. Je to ale pouze na vodě a jen takové jemné protočení kola.........asi horší přímý grip daný skladbou lamel. Na GSu jsme museli přední dvakrát přezouvat - pořád to ucházelo okolo ráfku (bezdušové kolo).............po očištění a pečlivější montáži už je to OK.

Maroko - asfalt lepší než u nás, Atlas kamenitý (to cihlově červené bláto ani moc neklouže), vyschlé řečiště jen kamení................takže jen něco, co bude dobře vyhazovat písek pro přejezd pouště a bude odolnější proti trnům - Argánie trnitá tě naláká do stínu větví a zákeřně propíchne pneu. Nejvíce defektů jsem řešil v poušti................na kamení ani jeden

23.10.2020 v 11:47 | Nahoru | #122
Ahoj Brůčo, v Portugalsku jsem navštívil tebou zmíněné menhiry a po příjezdové cestě s červeným bahýnkem jsem to několikrát málem zahodil. Nevím, zda ti věřit, že v Maroku tato hmota neklouže .

Rád si nechám poradit. Původně jsem koukal na Continental TKC80 twinduro nebo Mitas E-10. Zkušenost s pneu takového typu nemám žádnou.

Předpokládám, že takto v zimním počasí tam může být drobet deštivěji. Spíše než z mokrého asfaltu mám obavu právě z klouzání na bahně.

Díky

23.10.2020 v 13:50 | Nahoru | #123
Na menhirech jsem byl v parném létě...............tam se za námi jen prášilo. Ale v Maroku to byl leden. A jednou i přejezd přes Atlas se sněžením...................sněžilo jim tam po cca 25. letech.............takže vím, že místní děti sněhuláka neumí. Tak jsme jim na náměstí v Quarzazate jednoho postavili

Naposledy editováno 23.10.2020 13:53:57

2 reakcí na tento příspěvek pneu

23.10.2020 v 14:38 | Nahoru | #124
panečku, četl jsem, že teplotní rekord je někde kolem -25C. Nedělám si iluze, že tam může býd zima, navíc v odpovídající nadmořské výšce.
Zažil jsem sníh na mnoha místech Španělaka kde bych ho nečekal, ale v mnoha případech šlo pouze o krátkou kalamitu. Video bezva, nechtělo by se mi v tom jet na motorce.

Ty jsi v teple nebo v předu ?

23.10.2020 v 16:29 | Nahoru | #125
VladimírT> Offik v Maroku je hlavne o sutrech. A na nich je kvuli prorazeni lepsi mene otevreny sipovy dezen (napr. E-07), nez spalky s velkymi plochami bez vzorku (napr. E-09).
Pokud budes mit smolika a zaprsi nebo roztaje, tak se tam vytvori kluzke bahenni mejdlicko, na krerem ti nepomuzou ani motokrosove spalky.

23.10.2020 v 17:15 | Nahoru | #126
VladimírT> Jel jsem na motorce..............ještě více vpřed. To auto bylo jako doprovod. Zajímavostí byla skutečnost, že jednu motorku jsme měli nepojízdnou a táhli na laně za druhou......... kluci to dali bez pádu i tady. Chvilku předtím to bylo horší, to jsme jeli mimo hlavní cesty (my jsme museli, protože nás na hlavní otočili policisté s tím, že je to neprůjezdné) na kterých ten sníh nikdo neodklízel. A asi po cca kilometru došla tomu autu nafta
To byl výživný výlet. V poušti jsme zabloudili a táhlo nás to korytem řeky k Alžíru, když jsme se vyhrabali z koryta, tak jedna motorka zdechla, přišla tma a museli jsme přespat v poušti...............druhý den závada na jiném stroji - naštěstí jelo kolem servisní vozidlo (Intercontinental rallye) a oprava byla s pomocí jejich dílů vcelku rychlá..........potom sníh, došla nafta (tahali jsme z příkopů domorodce.........nechtěli jsme být hodní, jen jsme chtěli projet ) , jeden lehčí úraz a zrovna já tak cca šestkrát defekt kola
No a rok potom bez závad a dokonce jsem to ani nikde nezahodil..................no a došlo i na to moře

Byl jsem tam i v létě s bábou na cesťáku, ale to už je tam na nás neskutečné vedro a ani ježdění (o památkách ani nemluvě) moc nebaví. Zima je good...........teploty místy i přes 20°C..........v poušti na tričko - v noci ale okolo 5°C, takže vždy hotel (kromě pouštního nouzového přespání), nebo u Berberů ve stanech.

23.10.2020 v 21:31 | Nahoru | #127
VladimírT> Před dvaceti lety jsem to měli krásně jednoduché - moc širších 17" terénnějších gum na výběr nebylo, takže většina volila jedinou cenově přijatelnou gumu, a to E-07. Jestli chceš jet na Vánoce do Maroka, tak asi zapomeň na přejezdy Atlasů. Tady máš fotku ze začátku května zhruba v těchto místech.

24.10.2020 v 08:28 | Nahoru | #128
Brůča.> tak to bylo skutečně záživné. Zdá se, že se přihodilo od všeho něco . Dnes je to story pro zasmání, ale věřím, že to v některých chvílích mohl být docela stresík.

Nějaký tip, co musím vidět?

24.10.2020 v 09:13 | Nahoru | #129
vilemx> pravděpodobně bude ve vyšších polohách sníh, ale doufám, že budu mít štěstí a projedu . Vloni na konci prosince jsem vyjel do cca 2500mnm v Sierra Nevadě v podstatě bez sněhu. Musel jsem si kousek z parkoviště vyběhnout abych se ho dotkl. Byl krásný slunečný den, mraky španělů s bobama, ale nebylo kde jezdit.

24.10.2020 v 09:27 | Nahoru | #130
vilemx> po tom co s Brůčou píšete mi ty E-07 do Maroka dávají smysl.

Samozřejmě počítám i s variantou, že se mi do Maroka nepodaří dostat. Plán B je zůstat ve Španělsku kde by asi převládal větší podíl silnice.

24.10.2020 v 13:58 | Nahoru | #131
VladimírT> Neber to doslova, že oba píšeme E-07. Jde spíš o typ desénu, jeho tvar, hloubku a tvrdost gumy (pokud musí přežít i cestu 6 tisíc km po ose). Klasické špunty s velkými a pravidelnými mezerami jsou na ostrých kamenech spíš v nevýhodě díky velké ploše tenké gumy náchylné k proseknutí. Do cestovnějších gum s velkými bloky vysokého vzorku a s úzkými hlubokými drážkami zase šutry hůř zapadnou, takže se pod gumou kutálí. Byl jsem tam jak čistě na E-07, tak i s kombinací TKC80 + E-09D. TKC jsem proseknul skrz hned na začátku dovči, když jsem najel na příčně vystouplý kus skály - ostří skály zapadlo přesně do příčné mezery mezi špunty. Takže trhlina tak 2 cm skrz. Spravil jsem to kusem jiné gumy vystřižené snad z nějaké zástěrky a hadrem, co jsem vložil zevnitř a přilepil americkou páskou. Vydrželo to celou dovču a gumu jsem dojezdil ještě tady :)

Naposledy editováno 24.10.2020 13:58:42

24.10.2020 v 20:22 | Nahoru | #132
vilemx> je to jedna z možností, nebráním se jakékoliv volbě. Největší favoritkou byla TKC 80, ale jak jsem psal, nemám zkušenost s žádnou takovou gumou, tak rád začnu se zkušeností někoho jiného. Koukal jsem i na Motoz tractionator adventure nebo Heidenau K60-Scout.
Pravděpodobně v týdnu nějaké obuju a ještě je zkusím drobet projet.

4.11.2020 v 15:36 | Nahoru | #133
Zdravím pánové, nějaká zkušenost s těmito pneu na 1200gsa, Motoz tractionator adventure? Díky

14.1.2021 v 21:50 | Nahoru | #134
Brůča.> Ahoj, tak se Maroko nakonec nekonalo, ale zůstal jsem tři týdny ve Španělsku. Obul jsem Mitas E-07 a docela na pohodu, ale na další cestu zkusím Motoz Tractionator rallz.

14.1.2021 v 23:50 | Nahoru | #135
My měli razit koncem ledna..........no, situace je jasná. Navíc mě dostal ten hajzl a slušně to se mnou zamávalo - pořád nejsem OK. Ono se to podá. Celý minulý rok bych vymazal...........uvidím letos, jestli bude motorkářsky přívětivější.
Na ten Motoz jsem koukal u Dreamera, když u mě přespával před podzimním Španělskem a právě poměr hmoty/mezery vypadal na těžší krávu použitelně. Já mám teď obuté ostré špunty, ale asfalt je žvejkačka s rychlostí max do stovky.............mám ale na GSu vpředu 21"kolo - na delší výlet bych nahodil zpátky 19" a vynechal těžší terén.
Kde jsi to fotil - to je někde u Sierra Nevada?

Včera v 09:09 | Nahoru | #136

Včera v 09:12 | Nahoru | #137

Ahoj, Maroko bylo turistům otevřené, pouze pozemní cesta ze Španělska byla uzavřená. Myslím, že letecky se dalo do Maroka dostat. V jednu chvíli jsem zvažoval trajekt z Janova, ale s cestou do Janova je to prakticky týden na lodi. Motozky už mám doma. Říkají, že na asfaltu jsou hlučné a na mokru kloužou, ale neplánuju je jezdit úplně na asfaltu. Zeptáme se Dreamera, jak byl spokojen. Vypadají, že docela drží. Fotka je kousek od Guadix, byl jsem prakticky pouze v Andalusii. Počasí super, ale občas i zima. Nějak se mi nedaří v práci chytit.

Naposledy editováno 23.01.2021 09:17:54

Dnes v 12:45 | Nahoru | #138
Já tam jednou trajektem z Janova jel. Mělo to mezipřistání v Barceloně. Už ale nevím cenu a ani jak dlouho to přesně jelo. Jen jsem na tom lehce vydělal, protože jsem měl vyplouvat z Livorna.............tam odsud vycházel trajekt nejlevněji, ale tři dny před jsem na mail dostal zprávu, že plavba byla zrušena............tak buď vrátí peníze, nebo nabídli plavbu z Janova...........sice trochu naknop - vyplouvalo to o den dříve než z Livorna, ale zase to plulo rychleji a na luxusnější lodi. Plulo to asi tři a půl dne.

Guadix byl pro mě zajímavý tím, že jsem se tam procházel lidem po střechách............bylo to prvně, kdy jsem viděl lidi žijící v jeskyních a v podzemí. Je těch míst samozřejmě více, ale toto bylo první na mojí cestě, co jsem viděl. A kousek odsud jsem (v Tabernas) jezdil na motorce po stepi jako v Americe.............bylo to brzo ráno, ještě byla tma - no a když jsem přijel s motorkou na miniholywood, tak ochranka se tak bála, že přijela autem na dosvit světel a zůstali sedět v autě........no, čekat do cca devíti až otevřou se mě nechtělo, tak jsem mazal dál.

Máš hezké fotky. Já chrápu většinou venku nadivoko, nebo v kempu ve stanu.............tak by mě trochu omezovalo hledání spaní pod střechou. Asi už by mě byla zima i na motorce.......stárnu a choulostivím. Tak ahoj a ať je tento rok k cestování příznivější.
1 2 3 4 5
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
čo vy na toto BMW R 1200 GS Adventure robozaho 14 12.1.2021 v 21:49 Číkus
Klepání při brždění motorem a při z... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure ottoman 8 9.1.2021 v 22:08 robozaho
Teplo od tlumiče výfuku BMW R1200GSA BMW R 1200 GS Adventure dafikk 28 30.11.2020 v 21:27 Lazyfucker
BMW Navigator VI se zbláznil BMW R 1200 GS Adventure milan999 6 27.10.2020 v 06:18 milan999
uchycení tankvaku BMW R 1200 GS Adventure Babošš. 2 17.10.2020 v 18:22 Babošš.