bmw_r1300gs_cartec

Téma: pneu
10.12.2019 v 21:17
Zdravím,
prosím o radu jaké zvolit pneu. Rád bych v příštím týdnu vyrazil na cestu kolem Španělska a Portugalska.Tam si nechám motorku dopravit kamionem v boxu, ale zpět bych přijel po ose, tedy alespoň kam počasí dovolí. Neplánuji nějaké výpravy mimo asfalt, ale počítám s deštěm a při cestě zpět s nižší teplotou. V současné době mám obuté dosluhující SHINKO E 705 Trail Master. S pneu jsem spokojený, ale nejezdil jsem na mokru ani v zásadně nižších teplotách.
Děkuji za radu.
1 2 3 4 5

23.10.2020 v 08:05 | Nahoru | #121
Odjel jsem 2x Maroko na Mitas E 07.............ještě starý model. Jen to bylo na lehké motorce. Teď dva jezdci na "těžkých" přezuli na Mitas E 07+..................jedno GS 1150 a druhý stroj je Afrika ATAS.
Na tom GSu jsem jel a kupodivu v terénu použitelné - majitel Afriky také chválil (tam jsem ale neměl tu čest se projet)
Zajímavé jen to, že na mokrém asfaltu v přímém zrychlování umí klouznout...............v náklonu drží. Je to ale pouze na vodě a jen takové jemné protočení kola.........asi horší přímý grip daný skladbou lamel. Na GSu jsme museli přední dvakrát přezouvat - pořád to ucházelo okolo ráfku (bezdušové kolo).............po očištění a pečlivější montáži už je to OK.

Maroko - asfalt lepší než u nás, Atlas kamenitý (to cihlově červené bláto ani moc neklouže), vyschlé řečiště jen kamení................takže jen něco, co bude dobře vyhazovat písek pro přejezd pouště a bude odolnější proti trnům - Argánie trnitá tě naláká do stínu větví a zákeřně propíchne pneu. Nejvíce defektů jsem řešil v poušti................na kamení ani jeden

23.10.2020 v 11:47 | Nahoru | #122
Ahoj Brůčo, v Portugalsku jsem navštívil tebou zmíněné menhiry a po příjezdové cestě s červeným bahýnkem jsem to několikrát málem zahodil. Nevím, zda ti věřit, že v Maroku tato hmota neklouže .

Rád si nechám poradit. Původně jsem koukal na Continental TKC80 twinduro nebo Mitas E-10. Zkušenost s pneu takového typu nemám žádnou.

Předpokládám, že takto v zimním počasí tam může být drobet deštivěji. Spíše než z mokrého asfaltu mám obavu právě z klouzání na bahně.

Díky

23.10.2020 v 13:50 | Nahoru | #123
Na menhirech jsem byl v parném létě...............tam se za námi jen prášilo. Ale v Maroku to byl leden. A jednou i přejezd přes Atlas se sněžením...................sněžilo jim tam po cca 25. letech.............takže vím, že místní děti sněhuláka neumí. Tak jsme jim na náměstí v Quarzazate jednoho postavili

Naposledy editováno 23.10.2020 13:53:57

2 reakcí na tento příspěvek pneu

23.10.2020 v 14:38 | Nahoru | #124
panečku, četl jsem, že teplotní rekord je někde kolem -25C. Nedělám si iluze, že tam může býd zima, navíc v odpovídající nadmořské výšce.
Zažil jsem sníh na mnoha místech Španělaka kde bych ho nečekal, ale v mnoha případech šlo pouze o krátkou kalamitu. Video bezva, nechtělo by se mi v tom jet na motorce.

Ty jsi v teple nebo v předu ?

23.10.2020 v 16:29 | Nahoru | #125
VladimírT> Offik v Maroku je hlavne o sutrech. A na nich je kvuli prorazeni lepsi mene otevreny sipovy dezen (napr. E-07), nez spalky s velkymi plochami bez vzorku (napr. E-09).
Pokud budes mit smolika a zaprsi nebo roztaje, tak se tam vytvori kluzke bahenni mejdlicko, na krerem ti nepomuzou ani motokrosove spalky.

23.10.2020 v 17:15 | Nahoru | #126
VladimírT> Jel jsem na motorce..............ještě více vpřed. To auto bylo jako doprovod. Zajímavostí byla skutečnost, že jednu motorku jsme měli nepojízdnou a táhli na laně za druhou......... kluci to dali bez pádu i tady. Chvilku předtím to bylo horší, to jsme jeli mimo hlavní cesty (my jsme museli, protože nás na hlavní otočili policisté s tím, že je to neprůjezdné) na kterých ten sníh nikdo neodklízel. A asi po cca kilometru došla tomu autu nafta
To byl výživný výlet. V poušti jsme zabloudili a táhlo nás to korytem řeky k Alžíru, když jsme se vyhrabali z koryta, tak jedna motorka zdechla, přišla tma a museli jsme přespat v poušti...............druhý den závada na jiném stroji - naštěstí jelo kolem servisní vozidlo (Intercontinental rallye) a oprava byla s pomocí jejich dílů vcelku rychlá..........potom sníh, došla nafta (tahali jsme z příkopů domorodce.........nechtěli jsme být hodní, jen jsme chtěli projet ) , jeden lehčí úraz a zrovna já tak cca šestkrát defekt kola
No a rok potom bez závad a dokonce jsem to ani nikde nezahodil..................no a došlo i na to moře

Byl jsem tam i v létě s bábou na cesťáku, ale to už je tam na nás neskutečné vedro a ani ježdění (o památkách ani nemluvě) moc nebaví. Zima je good...........teploty místy i přes 20°C..........v poušti na tričko - v noci ale okolo 5°C, takže vždy hotel (kromě pouštního nouzového přespání), nebo u Berberů ve stanech.

23.10.2020 v 21:31 | Nahoru | #127
VladimírT> Před dvaceti lety jsem to měli krásně jednoduché - moc širších 17" terénnějších gum na výběr nebylo, takže většina volila jedinou cenově přijatelnou gumu, a to E-07. Jestli chceš jet na Vánoce do Maroka, tak asi zapomeň na přejezdy Atlasů. Tady máš fotku ze začátku května zhruba v těchto místech.

24.10.2020 v 08:28 | Nahoru | #128
Brůča.> tak to bylo skutečně záživné. Zdá se, že se přihodilo od všeho něco . Dnes je to story pro zasmání, ale věřím, že to v některých chvílích mohl být docela stresík.

Nějaký tip, co musím vidět?

24.10.2020 v 09:13 | Nahoru | #129
vilemx> pravděpodobně bude ve vyšších polohách sníh, ale doufám, že budu mít štěstí a projedu . Vloni na konci prosince jsem vyjel do cca 2500mnm v Sierra Nevadě v podstatě bez sněhu. Musel jsem si kousek z parkoviště vyběhnout abych se ho dotkl. Byl krásný slunečný den, mraky španělů s bobama, ale nebylo kde jezdit.

24.10.2020 v 09:27 | Nahoru | #130
vilemx> po tom co s Brůčou píšete mi ty E-07 do Maroka dávají smysl.

Samozřejmě počítám i s variantou, že se mi do Maroka nepodaří dostat. Plán B je zůstat ve Španělsku kde by asi převládal větší podíl silnice.

24.10.2020 v 13:58 | Nahoru | #131
VladimírT> Neber to doslova, že oba píšeme E-07. Jde spíš o typ desénu, jeho tvar, hloubku a tvrdost gumy (pokud musí přežít i cestu 6 tisíc km po ose). Klasické špunty s velkými a pravidelnými mezerami jsou na ostrých kamenech spíš v nevýhodě díky velké ploše tenké gumy náchylné k proseknutí. Do cestovnějších gum s velkými bloky vysokého vzorku a s úzkými hlubokými drážkami zase šutry hůř zapadnou, takže se pod gumou kutálí. Byl jsem tam jak čistě na E-07, tak i s kombinací TKC80 + E-09D. TKC jsem proseknul skrz hned na začátku dovči, když jsem najel na příčně vystouplý kus skály - ostří skály zapadlo přesně do příčné mezery mezi špunty. Takže trhlina tak 2 cm skrz. Spravil jsem to kusem jiné gumy vystřižené snad z nějaké zástěrky a hadrem, co jsem vložil zevnitř a přilepil americkou páskou. Vydrželo to celou dovču a gumu jsem dojezdil ještě tady :)

Naposledy editováno 24.10.2020 13:58:42

24.10.2020 v 20:22 | Nahoru | #132
vilemx> je to jedna z možností, nebráním se jakékoliv volbě. Největší favoritkou byla TKC 80, ale jak jsem psal, nemám zkušenost s žádnou takovou gumou, tak rád začnu se zkušeností někoho jiného. Koukal jsem i na Motoz tractionator adventure nebo Heidenau K60-Scout.
Pravděpodobně v týdnu nějaké obuju a ještě je zkusím drobet projet.

4.11.2020 v 15:36 | Nahoru | #133
Zdravím pánové, nějaká zkušenost s těmito pneu na 1200gsa, Motoz tractionator adventure? Díky

14.1.2021 v 21:50 | Nahoru | #134
Brůča.> Ahoj, tak se Maroko nakonec nekonalo, ale zůstal jsem tři týdny ve Španělsku. Obul jsem Mitas E-07 a docela na pohodu, ale na další cestu zkusím Motoz Tractionator rallz.

14.1.2021 v 23:50 | Nahoru | #135
My měli razit koncem ledna..........no, situace je jasná. Navíc mě dostal ten hajzl a slušně to se mnou zamávalo - pořád nejsem OK. Ono se to podá. Celý minulý rok bych vymazal...........uvidím letos, jestli bude motorkářsky přívětivější.
Na ten Motoz jsem koukal u Dreamera, když u mě přespával před podzimním Španělskem a právě poměr hmoty/mezery vypadal na těžší krávu použitelně. Já mám teď obuté ostré špunty, ale asfalt je žvejkačka s rychlostí max do stovky.............mám ale na GSu vpředu 21"kolo - na delší výlet bych nahodil zpátky 19" a vynechal těžší terén.
Kde jsi to fotil - to je někde u Sierra Nevada?

23.1.2021 v 09:09 | Nahoru | #136

23.1.2021 v 09:12 | Nahoru | #137

Ahoj, Maroko bylo turistům otevřené, pouze pozemní cesta ze Španělska byla uzavřená. Myslím, že letecky se dalo do Maroka dostat. V jednu chvíli jsem zvažoval trajekt z Janova, ale s cestou do Janova je to prakticky týden na lodi. Motozky už mám doma. Říkají, že na asfaltu jsou hlučné a na mokru kloužou, ale neplánuju je jezdit úplně na asfaltu. Zeptáme se Dreamera, jak byl spokojen. Vypadají, že docela drží. Fotka je kousek od Guadix, byl jsem prakticky pouze v Andalusii. Počasí super, ale občas i zima. Nějak se mi nedaří v práci chytit.

Naposledy editováno 23.01.2021 09:17:54

24.1.2021 v 12:45 | Nahoru | #138
Já tam jednou trajektem z Janova jel. Mělo to mezipřistání v Barceloně. Už ale nevím cenu a ani jak dlouho to přesně jelo. Jen jsem na tom lehce vydělal, protože jsem měl vyplouvat z Livorna.............tam odsud vycházel trajekt nejlevněji, ale tři dny před jsem na mail dostal zprávu, že plavba byla zrušena............tak buď vrátí peníze, nebo nabídli plavbu z Janova...........sice trochu naknop - vyplouvalo to o den dříve než z Livorna, ale zase to plulo rychleji a na luxusnější lodi. Plulo to asi tři a půl dne.

Guadix byl pro mě zajímavý tím, že jsem se tam procházel lidem po střechách............bylo to prvně, kdy jsem viděl lidi žijící v jeskyních a v podzemí. Je těch míst samozřejmě více, ale toto bylo první na mojí cestě, co jsem viděl. A kousek odsud jsem (v Tabernas) jezdil na motorce po stepi jako v Americe.............bylo to brzo ráno, ještě byla tma - no a když jsem přijel s motorkou na miniholywood, tak ochranka se tak bála, že přijela autem na dosvit světel a zůstali sedět v autě........no, čekat do cca devíti až otevřou se mě nechtělo, tak jsem mazal dál.

Máš hezké fotky. Já chrápu většinou venku nadivoko, nebo v kempu ve stanu.............tak by mě trochu omezovalo hledání spaní pod střechou. Asi už by mě byla zima i na motorce.......stárnu a choulostivím. Tak ahoj a ať je tento rok k cestování příznivější.

25.1.2021 v 08:37 | Nahoru | #139
Byl jsem v Tabernas v loni, ale prakticky jsem nesjel ze silnice. Plánuji se tam ještě podívat. Chtěl bych zkusit letošní Velikonoce 1.4.. Předpokládám, že se opět drobet rozvolní.

Vozím stan, ale nějak se mi do něho nechce. V zimě je to počasí takové nevyzpytatelné. Přes den bylo 12-19C, ale na sněhu kolem 5C. V noci na těch teplejěích místech kolem 8C, ale v kopcích i -6C.

Spaní pod zemí jsem zkusil, paráda.

Také všem přeji lepší rok a hlavně zdraví. Doufám, že už je Ti líp.

25.1.2021 v 19:25 | Nahoru | #140
Už jsem to nějak zahnal, ale pořád to není ono. Jsem dýchavičný a pořád pospávám............takový jako věčně unavený. Ale mořil jsem se s tím xindlem tři neděle a jsem čerstvě po. Tak ono se to časem upraví..............jak bude možnost se sklouznout, tak začnu pomalu objíždět barák a bude veseleji.

Předloňské Velikonoce se mě líbily. Vyšly na konec dubna, tak jsem se potuloval okolo Gardského jezera............jen k observatoři na Monte Baldo jsem se kvůli sněhu nedostal...........ale dole bylo fajn a spal jsem ve stanu. On celkově předloni byl dobrý rok - leden Maroko, duben Garda, červen Rumunsko, červenec Dolomity s odskokem k moři, září Bosna....ze Slovinska po šotolinách, říjen Slovinsko, Chorvatsko......a ještě s koupačkou v moři (28.10.)
Ale vloni nic - Maroko jsem vynechal, protože jsem šetřil prachy na Norsko........a potom přišel ten neřád. Do toho jsem odešel z práce, holka dostala krvácení do mozku, bába je ve zdravotnictví - takže bez možnosti výběru delší dovolené.............................no, kromě několika "společenských" akcí v terénu, nebo rallye Kopanice na Slovensku jsem v podstatě dřepěl doma.

Zase jsem udělal kousek práce na chatě
Uvidíme a necháme se překvapit - jak to jen půjde vytáhnout paty, tak jedu................vzdělání ( to už mě jde blbě) a zážitky nám nikdo nemůže vzít - vše ostatní jsou jen hmotné statky a jak z obrázku patrno, mají na ně zálusk všichni okolo..........nikdo neví, jak to má být správně, ale každý ví, jak je vysoká pokuta a jak jí lze vymáhat

26.1.2021 v 15:56 | Nahoru | #141
To jsi se projel. Já bych chtěl zkusit v Itálii nějaké šotoliny v horách. Uff, ale tomu konci nerozumím

26.1.2021 v 19:03 | Nahoru | #142
To byl jen povzdech nad současnou situací. Mám dojem, že se ti, co mají pracovat pro blaho lidu domluvili, a snaží se z lidu vytvořit ožebračenou lůzu pohybující se na ose domov, pracoviště, obchodní dům a domov................vše ostatní je nepřípustné, takže se to zakáže a porušení zákazu tučně zpokutuje.

V Itálii jsem šotoliny (kromě Umbralpassu, když ještě neměl asfalt ) žádnou nejel. To by mohlo být zajímavé............staré vojenské cesty v Alpách.

27.1.2021 v 19:07 | Nahoru | #143
Máme nějaké takové, kteří mají pracovat pro blaho lidu ?

Současnou situaci se snažím nevnímat, přesto jsem denně otrávenej nějakým výrokem. Neumím si představit jak těžké jsou to pro někoho chvíle a lituji všech, které to existenčně dohání.

Koukal jsem na nějaká videa z Itále, myslím, že to byla italsko - francouzká strana, ale moc se mi to líbilo. Stačil by mě nějaký prodloužený víkend. Rád bych tam někam nakouknul. Možná s triem Cyril, Metoděj, Hus už bude situace lepší. Navíc musím někam poslat ty nové pneu . Myslel jsem, že je obuju na velikonoční Španělsko, ale asi bych měl ještě pojezdit ty Mitasky. Mám na nich teprve 3tis.

Naposledy editováno 27.01.2021 19:12:28
1 2 3 4 5
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor