bmw_r1300gs_cartec





Téma: Pár rad k nákupu V-Strom 650XT
4.10.2019 v 22:51
Ahoj lidi! Prosím o pár rad k nákupu V-Stroma 650XT. Dodělávám teď papíry na motorku, začátečník, pád na skútru mám za sebou, viz jiný můj příspěvek. Typ motorky vybrán na základě přečtení stovek diskuzí. Pro začátečníka asi V-Strom 650 OK. Už to tady čtu pěkně dlouho. Nicméně je pár věcí, které jsem se nikde nedočetl nebo se je nepodařilo vyhledat. V prodejně Suzuki jsem podotýkám ještě nebyl. Chtěl jsem nějakou 5 let ojetou, ale když jsem si spočítal cena 5-leté a prodej za 3 roky a cena nové a prodej za 3 roky podle aktuálních cen (zprůměroval jsem vícero nabídek), rozdíl byl minimální. Budu na tom podobně. A vzhledem k tomu, že si to opravovat zatím neumím, nevyznám se v motorkách, tak raději novou. Časem se snad naučím i rozborku a sborku

Kdo sledujete tento model Suzuki v průběhu let, nevíte prosím, jestli každý rok na jaře jsou jiné barevné modely stromku? Podle fotek uživatelů tady to vypadá, že se ty barvy dost mění. Bude podle vás na jaře 2020 jiná barevná kolekce stromků? Nebo to Suzuki dělá jen nahodile a nic není jisté a bude to, co je letos? Ve kterém měsíci bývají nové modely na trhu?

S tím souvisí další dotaz. Koupili byste si raději novou motorku teď na podzim s tím, že jezdit nebude a možná bude levnější, nebo to nechat na jaro a mít nový model a lepší rok na pozdější prodej? Předpokládám, že by tam byl asi nějaký cenový rozdíl mezi letošní a novoroční. Jednak výprodej, podzim a jednak možné obecné zdražení na jaře. Takže koupit nyní=úspora, ano či ne?

Hloupý dotaz: ty nosiče na boční kufry, které prodávají na stromka různí prodejci jsou univerzální pro všechny kufry nebo se to musí ještě párovat, aby to k sobě sedělo? Abych nekoupil blbě.

Hloupý dotaz 2: proč se pro ten horní kufr musí ještě dokupovat jakási plotna? To ti výrobci kufrů nemůžou přizpůsobit tomu, co tam má už Suzuki? Tam přece jakýsi nosič je, ne? Nebo je to proto, že těch kufrů je pár a motorek tisíce?

Poslední dotaz je ohledně výšky motorky. Hodně se to tady diskutuje. Mám 188/90 a i proto jsem si vybral stromka, píše se, že pro vyšší lidi je v pohodě. Taky se tu ale všude píše, že existují kosti, nástavce řídítek atd., jak tu motorku ještě zvýšit. Asi mi většina lidí jako začátečníkovi doporučí motorku nejprve pojezdit nižší, jak je z výroby. Kdybych se pak ale rozhodl ji trochu zvednout, nebo jen řídítka, a udělal z ní trochu vyšší podvozek, nemění to těžiště natolik, že se na tom bude hůře jezdit? Motorka přece na zvýšení konstrukčně navržena nebyla. Předpokládám klasické ježdění asfalt/terén 90/10%.

Děkuji a prosím nebijte mne, pokud ty dotazy už tady byly.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

9.10.2019 v 21:47 | Nahoru | #1

535xv píše: Mám novou 650 od dubna,teď najeto 23000 km,takže něco k tomu už říct můžu.Kolega má taky 650,tu starší, jezdí ve dvou s plnou polní a že by si stěžoval na výkon ,tak určitě ne.Jezdit budeš za cca 4,2 litrů,najel jsem na jednu nádrž dokonce jednou 500 km,má příjemný projev motoru,takovej čištej, absolutně bez vibrací,slušnou technickou výbavu, původní Plexi jsem vyhodil hned- od šedesáti neslyšíš motor,vůbec nechápu proč to tam dávaj,olej si nevezme,čekal jsem ,že zadní brzda bude lepší,perfektně svítí,převodovka skvělá kvalty tam jdou pěkně čistě,jak někdo psal,spojka trochu tužší,krásně brzdí motorem,že zat8m bez závad je snad normální,teda mělo by bejt,kdyby mě ještě něco napadlo tak doplním,k výšce -mám 180cm,při stání obě nohy na zemi.K jízdě mimo asfalt - dle mýho názoru není vhodná na nějakej off, samozřejmě nějakou lehkou cestu dá ,ale šutry nebo něco takovýho ani náhodou,můj názor může i souviset s mým odporem k jízdě v terénu.



Ta spotřeba je určitě taky fajn. Těch 4,5 litru cca je skvělých. Celkem jsem se zhrozil kolik berou některé ty velké mašiny, jak tady lidi píšou. A všechno (to málo), co někteří na malým stromku kritizují, mi vlastně jako začátečníkovi vůbec nevadí. Gumový plyn (prý oproti italským a ktm), málo slyšitelný výfuk (jsem jen rád :), břichoplazectví (jako začátečník do terénu určitě nezamířím), výkon na dálnici (zas tak nespěchám :). Takže za mne fajn volba a jsem rád, že mi to tady kolegové v diskuzi vlastně potvrdili. Navíc spolehlivost, ovladatelnost, to vše je pro kategorii "beginner" taky super. A když chce člověk poznat zajímavý země, musí se tam taky nějak za rozumný čas dostat. Neříkám, že musí vždy po dálnici, to jistě ne, ale jet tam po okreskách, tak nikam nedojede. Takže silniční vlastnosti motorky jsou asi na prvním místě. Známý má obytňák a jezdí často na balkán, Sardinii atd. a vozí si sebou menší endura, který dají na zem až tam.

Kluci já už se tááák těším na své první moto. V pondělí 21.10. píšu testy a v úterý 22.10. mám jízdy. Asi poslední termín, co letos vypsali. Mám jeden pokus . Jinak jaro opáčko. Ten co mě školil říkal, že by to sice ještě chtělo trochu pojezdit (jsem fakt začátečník), ale že mi to celkem jde. A mám velkou motivaci, tak nemám z jízd hrůzu, ale vždy se strašně těším. Zítra poslední jízda. Jízda v provozu by při zkoušce snad mohla být v pohodě, jezdím denně autem a Ostravu znám už nazpaměť, ale trochu se bojím těch testů na cvičáku. Nejhorší je pro mne asi ta osmička, protože je to strašně pomalá jízda, kolikrát mám rejd řídítek skoro na doraz a hrábnu si nohou. Jezdím na Kawě ER6N. Na moji výšku (188) to má děsně nízko sedlo. Když jsem poprvé dával nohy na stupačky, myslel jsem, že si je zlomím v kolenou. Pak jsem si nějak zvykl. A dost blbý je i to rychlý brždění. Jaksi si nemůžu zvyknout na ten rychlý přehmat, kdy na jedné čáře musím rychle vymáčknout spojku zavřít plyn a hrábnout po té přední brzdě a zastavit na tak krátkou vzdálenost. Přijde mi, že než zavřu plyn a hrábnu po brzdě, je 5 metrů z 12 v p*deli. Jak blbě přehmátnu, přejedu to. Zadní brzdy se v tomto úkole bojím. Zkusil jsem to jednou a šlo mi zadní do smyku. Nemám cit v noze na rychlou brzdu, ale při jízdě po městě mi přijde zadní brzda fajn na takový dobržďování. No, nevím, přijdou mi ty testy celkem drsný. Určitě sem pak napíšu, jak jsem dopadl. Jo a co bylo fakt divný, a jsem z toho nešťastnej, jsou ty interkomy na uších. Když mi to poprvé dal instruktor pod helmu, tak to tak řvalo, že jsem na něj řval taky, a on říkal, ať nekřičím. Je to tak hlasitý, že neslyším pořádně motor motorky, různě to šustí a lupe. Strašně mě to znervóňuje. Taky vám to dělalo nebo jste měli nějaký potichý sluchátka, co nešumí, neškrčí? Zkusím ho asi poprosit, jestli nemá jiný. Je to hnus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

9.10.2019 v 22:30 | Nahoru | #2

Edien píše: Jaksi si nemůžu zvyknout na ten rychlý přehmat, kdy na jedné čáře musím rychle vymáčknout spojku zavřít plyn a hrábnout po té přední brzdě a zastavit na tak krátkou vzdálenost. Přijde mi, že než zavřu plyn a hrábnu po brzdě, je 5 metrů z 12 v p*deli. Jak blbě přehmátnu, přejedu to.

Ja nič neprehmatávam, plyn zavriem do takej miery, ako to ide, a sústredím sa na to, aby som správne stlačil brzdu. Skúšky som robil ešte staré, "núdzové" brzdenie mám najazdené z motoškôl, výhoda je, že vieš, kde máš začať brzdiť, takže sa na to môžeš pripraviť. Keď stláčam brzdu, tak mi tie zvyšné prsty trochu točia s plynom, snažím sa to odstrániť, ale keď je vymáčknutá spojka, tak to nemá veľké následky.

Edien píše: Je to tak hlasitý, že neslyším pořádně motor motorky, různě to šustí a lupe. Strašně mě to znervóňuje. Taky vám to dělalo nebo jste měli nějaký potichý sluchátka, co nešumí, neškrčí? Zkusím ho asi poprosit, jestli nemá jiný. Je to hnus.

Neverím, že sa tá hlasitosť nedá nastaviť, to čo máš za interkom? Alebo ako to je, keď si to stíšiš, nepočuješ, keď dáš hlasnejšie, šumí a zasa nerozumieš?

(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

10.10.2019 v 17:06 | Nahoru | #3
Edien> Myslím, že se smrčkem budeš spokojený. Mezi kterými ročníky vybíráš?

Já dělal testy první rok po zavedení nových pravidel a to bylo docela peklo. Dvakrát mě v Praze vyhodili, že jsem jel rychlý slalom moc pomalu (ale rychlost jen odhadovali, měřák neměli ), pak jsem radši přešel do jiné autoškoly mimo Prahu (nejen kvůli testům) a tam na první pokus v pohodě.

Co jsem slyšel, tak už se ale i v Praze trochu uklidnili a nevyhazují 90% jako tenkrát.

Osmičku zkus dát úplně bez plynu, jen na volnoběh. Na CBFku to šlo a bylo to o hodně jednodušší než spojkovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist