globalmoto_duben_nolan





Téma: Pár rad k nákupu V-Strom 650XT
4.10.2019 v 22:51
Ahoj lidi! Prosím o pár rad k nákupu V-Stroma 650XT. Dodělávám teď papíry na motorku, začátečník, pád na skútru mám za sebou, viz jiný můj příspěvek. Typ motorky vybrán na základě přečtení stovek diskuzí. Pro začátečníka asi V-Strom 650 OK. Už to tady čtu pěkně dlouho. Nicméně je pár věcí, které jsem se nikde nedočetl nebo se je nepodařilo vyhledat. V prodejně Suzuki jsem podotýkám ještě nebyl. Chtěl jsem nějakou 5 let ojetou, ale když jsem si spočítal cena 5-leté a prodej za 3 roky a cena nové a prodej za 3 roky podle aktuálních cen (zprůměroval jsem vícero nabídek), rozdíl byl minimální. Budu na tom podobně. A vzhledem k tomu, že si to opravovat zatím neumím, nevyznám se v motorkách, tak raději novou. Časem se snad naučím i rozborku a sborku

Kdo sledujete tento model Suzuki v průběhu let, nevíte prosím, jestli každý rok na jaře jsou jiné barevné modely stromku? Podle fotek uživatelů tady to vypadá, že se ty barvy dost mění. Bude podle vás na jaře 2020 jiná barevná kolekce stromků? Nebo to Suzuki dělá jen nahodile a nic není jisté a bude to, co je letos? Ve kterém měsíci bývají nové modely na trhu?

S tím souvisí další dotaz. Koupili byste si raději novou motorku teď na podzim s tím, že jezdit nebude a možná bude levnější, nebo to nechat na jaro a mít nový model a lepší rok na pozdější prodej? Předpokládám, že by tam byl asi nějaký cenový rozdíl mezi letošní a novoroční. Jednak výprodej, podzim a jednak možné obecné zdražení na jaře. Takže koupit nyní=úspora, ano či ne?

Hloupý dotaz: ty nosiče na boční kufry, které prodávají na stromka různí prodejci jsou univerzální pro všechny kufry nebo se to musí ještě párovat, aby to k sobě sedělo? Abych nekoupil blbě.

Hloupý dotaz 2: proč se pro ten horní kufr musí ještě dokupovat jakási plotna? To ti výrobci kufrů nemůžou přizpůsobit tomu, co tam má už Suzuki? Tam přece jakýsi nosič je, ne? Nebo je to proto, že těch kufrů je pár a motorek tisíce?

Poslední dotaz je ohledně výšky motorky. Hodně se to tady diskutuje. Mám 188/90 a i proto jsem si vybral stromka, píše se, že pro vyšší lidi je v pohodě. Taky se tu ale všude píše, že existují kosti, nástavce řídítek atd., jak tu motorku ještě zvýšit. Asi mi většina lidí jako začátečníkovi doporučí motorku nejprve pojezdit nižší, jak je z výroby. Kdybych se pak ale rozhodl ji trochu zvednout, nebo jen řídítka, a udělal z ní trochu vyšší podvozek, nemění to těžiště natolik, že se na tom bude hůře jezdit? Motorka přece na zvýšení konstrukčně navržena nebyla. Předpokládám klasické ježdění asfalt/terén 90/10%.

Děkuji a prosím nebijte mne, pokud ty dotazy už tady byly.

1 reakcí na tento příspěvek Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 07:43 | Nahoru | #1
Mám sice "litra", ale na 650 se řeší stejné věci a většinou stejným způsobem. V mém deníku Jsou úpravy které jsem udělal, protože měřím 193 cm. Nesouhlasím s tím, že 650ka je nudná. Měl jsem jí, a byla naprosto vyhovující a hlavně úplně jiná než "litr". Dalo by se říci, že příjemější na ovládání. Pro jednoho ideální, pro dva slabá, což byl hlavní důvod, proč jsem "litra! pořídil.
Kufry se většinou vyrábí jako univerzální, proto potřebuješ plotnu, která ti umožní lehké nacvaknutí kufru na nosič. U bočních kufrů jen to složitější, protože pravý kufr musí mít výřez pro výfuk, což znamená, že kompatibilitu musíš ověřit před koupí u výrobce. Další problém je uchycení. Originální kufry Suzuki (ty mám já) jsou nekřesťansky drahé (cca 24 tis.),a jsou poměrně malé. Jejich výhodou je nenápadné uchycení bez "lešení" a otvírání klíčem zapalování. Na Givi/Kappa potřebuješ lešení, které není moc pohledné, ale máš mnohem větší výběr kufrů (na modelovém ročníku 2014 a novější jde myslím sundávat i to lešení.). Ostatní výrobci kufrů to mají podobně. Od 1.ledna 2020 musí nově vyrobené motorky plnit normu Euro5 a od 1. ledna 2021 lze nově přihlásit jen Euro5, takže přibyde spousta zbytečností, které se negativně projeví jak na ceně, tak hlavně na spolehlivosti. Světlou výšku není třeba měnit, pokud se nechystáš do terénu.

(reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

5.10.2019 v 09:44 | Nahoru | #2

Goodji píše: .... Nesouhlasím s tím, že 650ka je nudná. Měl jsem jí, a byla naprosto vyhovující ....



Souhlas, vyhovující je... Nezákeřnost V stromu šetří síly na cestách a chrání jezdce bez praxe... A to i mimo asfalt, kde není doma, ale taky nezradí.

Ale to nutně znamená, že srandičky mu moc nevoní.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist