Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").
Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !
Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu
Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?
Děkuji
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
scouser píše: LuckyLoser> zrejme sa nechapeme, lebo neviem stale o akom "prvom naslapnuti" tocis, ked vravim, ze to tu sledujem uz par rokov. koncim tuto nezmyselnu debatu. stale je super, ze je tu aj kopec ludi, s ktorými sa da komunikovat normalne, vecne a na urovni. obcas aj pod urovnou, v ramci srandy. Howgh
Čau, scouser, zapojíš sa do debaty ktorej nerozumieš a rovno jedného z debatujúcich urazíš nevhodným spôsobom. Nemáš nič k téme, nevieš ani o čom sa píše. Nevieš o čom točia debatujúci. Oni o koze a ty o voze, Teda aziat nie si ale , .....napíšem to slušne si nevhodne komunikujúci jedinec, a ešte aj hneď vybuchujúci jedinec.(To je to prvé našlápnutí) mal si japonskú motorku do roku výroby 1980? tak sa neser do debaty. Ináč som odsťahovaný zo Sniny , to je ešte 100 km na východ od Prešova. Dva roky bývam na juhu SK. Teda,aby si mi hneď nenadával do Maďarov.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Naposledy editováno 18.09.2019 12:00:30
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda cb400 four-oprava motoru Honda CB 400F Super Sport | fildate | 5 | 10.1.2024 v 16:49 kokoška. |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | Smradson | 216 | 24.7.2023 v 09:04 Dolin |
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC | jarda24 | 19 | 12.10.2022 v 11:00 smitth |