bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První Tenerka 700 v ČR
27.7.2019 v 18:57
Ten člověk dělá pěkný testy, tak se těším na další o Tenerce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

15.9.2019 v 17:15 | Nahoru | #151

foxdive píše: ale že by něco bylo špatného na duši v kole

Ale samozřejmě, ze je, ono záleží na použití. Vzhledem k tomu, je je to dávno překonané, je nepochopitelné, ze na strojích, které umí jezdit i 200+ je to stále norma. Vemte si sebevraha Jindru, ten 130kg porez musel mít tlak v zadní o desítky psiku vyšší aby to tak jelo. Nikoliv nízký, ale o dost vyšší a v tom jsou skryta rizika. Kazovost dnešních čínských výrobků nemusím rozvádět. Pak čím vyšší tlak tím řidší je duše. V takové rychlosti se lze rozsekat na maderu během 10ti vteřin.. Prostě proč pokoušet osud, klidně mu napisu pod video na yt, ze nemůže mít žádné reálné zkušenosti a jeho videa se pouze snaží zaujmout pro sledovanost a vyšší zisk..

Naposledy editováno 15.09.2019 18:02:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

15.9.2019 v 17:32 | Nahoru | #152
Pauzla> ... to je zajimava otocka od " fandim mu" na prvni strance... boze, to je zas nejakej kreten...

(reakce na) První Tenerka 700 v ČR

15.9.2019 v 17:59 | Nahoru | #153

MedWed píše: Pauzla> boze, to je zas nejakej kreten...

medvěd ma za jedna..

2 reakcí na tento příspěvek První Tenerka 700 v ČR

15.9.2019 v 18:41 | Nahoru | #154
Tady ta Yamaha a afrika se spíš považuji za offroad stroje takže duše sou na místě, u Afriky je to asi na hraně ale budiž. Proto ty motorky taky stojí o něco míň, a že je něco překonané na silniční použití neznamená že to platí pro offroad použití. Měli udělal třeba možnost volby buď dusove nebo bez ať si každý vybere podle použití, ale zrovna třeba u této yamahy pokud si to někdo koupí na ježdění jen onroad tak je asi blázen na to sou lepší stroje, takže zde je zaměření asi jasné a duše ok u Afriky to tak jednoznačné není

(reakce na) První Tenerka 700 v ČR

15.9.2019 v 22:47 | Nahoru | #155
foxdive> Možno sú ľudia, čo si ju kúpia na jazdenie po suchých poľnačkách, tam tie výhody duše nie je tak cítiť, lebo tie zvládne čokoľvek. Ale kúpiť "menej terénnu" by mali asi obavy, rovnako ako majú obavy z niečoho zložitejšieho.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

16.9.2019 v 01:20 | Nahoru | #156
[quote=foxdive]Promin, ale v dnešní době by se melo dbát především na bezpečnost provozu a pokud jsou dusove gumy a samotné duše omezené na maximální rychlost uvedenou v technické dokumentaci včetně doporučených tlaku, která rozhodne není 200+ tak něco není koser. Každý řidič by si toho mel byt vědom, ze ohrožuje nejenom svůj život. Protože silnice + dalnice není závodní dráha!

Naposledy editováno 16.09.2019 01:21:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

16.9.2019 v 08:17 | Nahoru | #157
Pauzla> S argumentací ve stylu “i kdyby to mělo zachránit jeden jediný život” jdi do háje, máš nějakou statistiku za kolik životů mohou duše v kolech?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

16.9.2019 v 11:04 | Nahoru | #158

_zdenda_ píše: Pauzla> S argumentací ve stylu “i kdyby to mělo zachránit jeden jediný život” jdi do háje, máš nějakou statistiku za kolik životů mohou duše v kolech?

Chytáš se něčeho co tam není a moc dobře víš, že takovou statistiku nelze vytvořit. V titulcích se pouze dočteš, že motorkář zahynul a motorka je na maděru a příčina? Vysoká rychlost.., ale už se nehledá skutečná příčina, jelikož to dost dobře nejde.. Chceš mi tvrdit, že to nemůže být jedna z příčin??
Jako správný čert z elektriky bych automaticky snižovala, legislativně podpořila zákon na snížení výkonu na 35kw pokud bude mít moto duše a teď do mne vážení.

Naposledy editováno 16.09.2019 11:06:11

První Tenerka 700 v ČR

16.9.2019 v 11:32 | Nahoru | #159
Nemáte někdo stažený, případně odkaz na Servisní manuál?
Uživatelský nechci, ten má Yamaha na svých stránkách.

(reakce na) První Tenerka 700 v ČR

16.9.2019 v 11:42 | Nahoru | #160
Pauzla> Může nebo nemůže, jsou to tvé dojmy a názory. Nemáš nic co by to potvrdilo nebo vyvrátilo. Já bych zas všem voličům ANO, SPD a KSČM zakázal přístup na Internet. Sice je to stejný nesmysl jako tvé omezení výkonu podle toho jestli má motorka duše, ale to je přece jedno.

(reakce na) První Tenerka 700 v ČR

16.9.2019 v 11:49 | Nahoru | #161
Pauzla> To sa nedá zistiť, či mala motorka defekt alebo nie? Ja by som chcel upozorniť na nebezpečenstvo urieknutí, ktovie, koľko úmrtí na cestách majú na svedomí. Polícia to nesleduje, lebo sa to nedá... Ja by som navrhol obmedzenie rýchlosti na vozidlá, ktoré nie sú chránené proti urieknutiu, na tak 30 km/h, aby sa neohrozovali ostatní účastníci cestnej premávky.

Jo a prezentoval som toľko dôkazov pre moje tvrdenie, ako Ty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 15:20 | Nahoru | #162

Pauzla píše: [quote=foxdive]Promin, ale v dnešní době by se melo dbát především na bezpečnost provozu a pokud jsou dusove gumy a samotné duše omezené na maximální rychlost uvedenou v technické dokumentaci včetně doporučených tlaku, která rozhodne není 200+ tak něco není koser. Každý řidič by si toho mel byt vědom, ze ohrožuje nejenom svůj život. Protože silnice + dalnice není závodní dráha!



To omezení rychlosti: můžeš doložit nějakou dokumentaci, nebo kde jsi na tu informaci přišla ??
Stále to nechápu...
Rozumím tomu, že sortiment gum na trhu se liší, dušové a bezdušové jsou zároveň i v jiných specifikacích, většinou. Off-road spíš dušové, silniční bez...
Ale moto má homologaci, je tedy chybná?
Nebo jsou nějaké statistiky... ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 18:40 | Nahoru | #163

DVI píše: To omezení rychlosti: můžeš doložit nějakou dokumentaci, nebo kde jsi na tu informaci přišla ??


Tak snad každý ví o indexech váhy a povolené rychlosti co se týče gum (enduro mají index J max100km/h a vyšší těžší endura mají obykle M max130km/h a pro JIndru a podobné blázny by měly být S max.180km/h až H max.210km/h) a co se týká duší je známo, že výrobci přistoupili k jejich zesilování ( >3,5mm) a to nevzniklo z nějakého jentak důvodu pro srandu, ale z hlediska vyšší bezpečnosti především pro cross/trial (cvaknutí) a vyšší rychlostní zatížení, ovšem hřebík jí profíkne stejně jako obyčejnou..
K tomu se pochopitelně bude vázat omezení, která pro ně plynou, já bych třeba na duších nejela ani kilem, to je totiž má obvyklá cestovní rychlost ať jedu čímkoliv, nemá smysl jet rychlejí už jen z hlediska ekonomiky a na něčem o čem nevím zhola nic, tedy pokud nemám vlastní moto nebo auto o kterém vím v jakém stavu je duše, bezpečné tlaky, pak zejména jak je stará zda byla aspoň klouzkem namazaná před její instalací a pak v jakém stavu jsou gumy, zejména u aut jsou jsou vady dost skryté (vykouslé nebo větší nezaknotované díry a praskliny až na pletení a to i nových gum) Tyto vady jsou i na místech, kde není vidět, tedy uvnitř vzorku. Já se chci jízdou kochat, ne se zabít ve zbytečných rychlostech, už jen pokud člověk porovná ujeté dráhy než jsi schopen moto zabrzdit bezpečně beze smyku v rozdílném zatížení.
To vše si musí prodejce ohlídat z hlediska bezpečnosti a pak samotný uživatel by s tím vším měl být seznámen, mne neskutečně vytáčí informace od policie, že nehoda byla díky vysoké rychlosti, jenže tady právě hrají role i výše zmíněné faktory, které už nejsou prostě asi žádným technikem posuzovány natož pak zveřejněny. A tak nelze vytvořit jakoukoliv statistiku, kolik lidí se zrakvilo na gumách M v rychlosti 180km/hod na dálnici třeba v dešti, na jakých tlacích... :) atd.. :) Každý svého štěstí strůjce. Nějako jsem se rozepsala ole sakra.

1 reakcí na tento příspěvek První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 19:27 | Nahoru | #164
No ty kráso...

Tak to stačí, už chápu... A nic neříkám

(reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 19:58 | Nahoru | #165

DVI píše: Tak to stačí, už chápu...

? Asi moc rozumu, chápu. Vím, že na T7 jsou pirelky s indexem V max.240km/h, ale co mu dali za duše už neví, vsadím se, jen řekl hele natluč to na šutr pojedu zkusit maximálku.. :D
Podívej se na obouvané oblíbené pneu na tyto moto třeba Mitas E07 a ty mají index T do 190km/h a lítají s tím na Afrikách i 240km/h s minimem vzorku a na obyč duších. Jako doufám, že se dobře bavíte. Totiž ne každý o tom má vůbec nějaké informace, sedne a jede a pak se třeba diví, když se s tím seznámí.

Naposledy editováno 17.09.2019 20:30:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 20:37 | Nahoru | #166
Pauzla> Teraz som sa díval na Mitasky (celkom populárne pneumatiky, obzvlášť v týchto končinách), enduro majú index M alebo viac.

Plus treba povedať, že enduro pneumatiky majú inú vzorku ako cestné, ktorá je určená na jazdu v teréne, cenou za čo sú horšie výkony na ceste. Vyskúšaj si mašinu na cestných (s dušami) vs. na špalkoch vo vyšších rýchlostiach a pochopíš. Takže tie rýchlostné indexy vôbec nemusia kvôli dušiam, ale i vzorku - tu dokonca vieme, že niektoré vzorky vo vyšších rýchlostiach moc stabilné nie sú.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 21:19 | Nahoru | #167
Metric>
Tak, na tu tenerku treba tanakee wild na cestování... Jinak nepotřebuješ tenerku, která ma 21 přední kolo.
Kdo jel na 21" předním kole 190 km/h a nebál se, ten kecá. O jistým chování podvozku nemůže být řeč, a je fuk jestli s duší nebo bez...
Jestli někomu jde o rychlosti 160+, tak to je na jinou motorku, víc cestovní.
Jel jsem i na adventure, taky by měla jet pres 200, byla 3000 km nová, original všechno. A taky plavala (Opatov u SY, ta rovinka) . Dovolil jsem si 160...
Stroma na malých kolech 19/17 tam donutím na max a nehne se, klidně můžeš levou ruku pustit, bo je to konstrukcí cesťák . Ale v terénu je marnej.

Ta debata má podle mě podobnou logiku, jako když by někdo řešil, že na Ferrari nejsou sněhové řetězy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 21:28 | Nahoru | #168

DVI píše: Metric>
Ta debata má podle mě podobnou logiku, jako když by někdo řešil, že na Ferrari nejsou sněhové řetězy...

Jako jo souhlas, že těch faktorů rizik ve vysokých rychlostech je mnohem víc, proto také používám termín blázen, pač na enduru to prostě jinak označit nejde. Každý snad ví, že enduro není silniční moto.
My jsme se ale bavili převážně o duších na těchnto motkách.

Naposledy editováno 17.09.2019 21:29:28

1 reakcí na tento příspěvek První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 21:31 | Nahoru | #169
Jel jsem na 21kole přes 200 a jediný čeho jsem se bál že ten zamnou na 650 mě predjede a to v něm byla určitě duše a nestabilní mě to určitě nepřišlo - Tiger 800

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 21:35 | Nahoru | #170

Pauzla píše: Jako jo souhlas, že těch faktorů rizik ve vysokých rychlostech je mnohem víc, proto také používám termín blázen, pač na enduru to prostě jinak označit nejde. Každý snad ví, že enduro není silniční moto.
My jsme se ale bavili převážně o duších na těchnto motkách.

a co je prosimte podle tebe enduro? Protoze ty fakt endura jezdí duše nebo mouse bez nich by to endura nebyla ty se v tom placas jak velryba v pisku se mě zdá

(reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 21:36 | Nahoru | #171

foxdive píše: Jel jsem na 21kole přes 200 a jediný čeho jsem se bál že ten zamnou na 650 mě predjede a to v něm byla určitě duše a nestabilní mě to určitě nepřišlo - Tiger 800




Vole...
Tak to jsem se asi klepal já... Od tý doby co mi narost mozek se to někdy děje

(reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 21:43 | Nahoru | #172

foxdive píše: ty se v tom placas jak velryba v pisku se mě zdá

Proto jsem tady, ujasnit si pojmy s dojmy a pak se třeba lehce ztrapnit taky není od věci.

První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 21:43 | Nahoru | #173
Enduro je motorka na které se dá přeskočit kláda pres cestu... Howgh

To znamená že moje enduro VStrom je enduro jen podle marketingu a podle tvaru vejfuku vzadu... Jo, a blastry to má

1 reakcí na tento příspěvek První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 21:47 | Nahoru | #174
Takze v Yamaze i Honde jsou takovi blbci, ze homologuji a prodaji motorku s maximalkou +200, ale v klidu tam na lince osadi duse, ktere maji v tech. listu maximalku pod 200??? Asi pitomost, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 22:07 | Nahoru | #175

DVI píše: Metric>
Tak, na tu tenerku treba tanakee wild na cestování... Jinak nepotřebuješ tenerku, která ma 21 přední kolo.
Kdo jel na 21" předním kole 190 km/h a nebál se, ten kecá. O jistým chování podvozku nemůže být řeč, a je fuk jestli s duší nebo bez...

Vždyť je to také o stavu dálnice, povrchu. Jsou některé povrchy a to tam nejsou žádné žlábky od kamiónu, že se ti rozvlní každá a a ni to není při předjíždění ve 120ti.

(reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 22:12 | Nahoru | #176

vilemx píše: Takze v Yamaze i Honde jsou takovi blbci, ze homologuji a prodaji motorku s maximalkou +200, ale v klidu tam na lince osadi duse, ktere maji v tech. listu maximalku pod 200??? Asi pitomost, ne?

Já si myslím, že dbají o to aby se to prodalo a bezpečnost je vždy až na druhém místě, proto také nikde nenajdeš ucelené a jasné informace o bezpečných rychlostech té nebo oné duše aby náhodou nevznikla panika. Proto také pro vyšší rychlosti existuje něco jako bezdušák a ten by měl být naprostým standardem (pokud budu chtít lítat na moto víc jak 150km/h) a u moto s cenovkou 300tis.samozřejmostí.

První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 22:30 | Nahoru | #177
A hele, nejak se nam tem rychlostni liimit snizuje. Zacalo to nad dve kila a uz jsme na stopade. Jeste chvili a brzdusaky by nely byt povinne i na traktorech

(reakce na) První Tenerka 700 v ČR

17.9.2019 v 23:05 | Nahoru | #178
Pauzla>no, žlábky ...
Pro stabilitu je hlavně zásadní úhel hlavy řízení a vyvážení motorky.
Akorát že tady v katalogu tedy nic chytrého není, u tenerky úhel chybí a jinde jsou údaje jak kdy, někdy z vertikály- 23, 24... Stupňů, jinde z vodoroviny 63 atd... Plus předsazení osy.

Metodicky správně by se měl uvádět od středu hlavy řízení pres střed osy kola.

Motorky se sportovním charakterem podvozku maji uhel ostřejší, tzv. kratší stopu. Jsou agilní v zatáčkách, řízení je citlivé reakce rychlé. Ale za cenu stability , jsou účelově stavěné jako nestabilní, jsou to typicky MX, ale i třeba silniční YZF R6 , kde se hodí už mít tlumič řízení..

Cesťák naopak vyžaduje přesně opačné naladění, klidný stabilní podvozek za cenu neochoty padat do zatáček. Tzv. delší stopa . To je třeba VStrom, na kterém můžu na roletě v zatáčce jednou rukou zdravit...

Extrémní pak byvaji choppery a cruisery, kde je hlava ještě víc položená. Jsou super stabilní, ale prudký vyhybaci manévr už je silová záležitost.

Samozřejmě, je to jen část problematiky podvozků, pro info.
Pneumatiky jsou až další věc, důležitá, ale ne všemocná a závisí právě na konfiguraci podvozku, jaké pneu dokáže efektivně využít.
Zase se vrátím k VStrom- měl jsem na něm offroad obutí, ale ta motorka je neumí využít. Ok, neklouže to tak, ale to je celé. Na zadní nechce, zatáčí tupě a kládu neskocis, to je o hubu. Je hodná, ale cestovni .

1 reakcí na tento příspěvek První Tenerka 700 v ČR

18.9.2019 v 01:17 | Nahoru | #179
No neviem, ja toho Tigra nemám v stave novej moto a 160 dám s kuframi, ktoré to plávanie dosť zosilňujú. (Preto má i štandardne Tiger kufre pohyblivé, ja mám ale od Motechu a tie nie sú.) Alebo je Tiger proste niekde inde, keď tak čítam Foxdiva...

Kládu vo vzduchu asi nebudeš preskakovať na žiadnom cestovnom endure, možno tak na tej Kačene.

Mne ide o to, že tu Pauzla tvrdí, že duše sú nejak inherentne nebezpečné. Dokladá to tým, že moto na enduro pneumatikách je vo vyšších rýchlostiach nestabilná v porovnaních s cesťákom na cestných pneu (bez duší), to napriek tomu, že rovnaká moto s pneumatikami cestnými dušovými je v týchto rýchlostiach bližšie skôr tomu druhému. Prišla s relatívne neobvyklým tvrdením a to by malo vyžadovať relatívne neobvyklé dôkazy. To, čo som čítal, nie je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR

18.9.2019 v 14:51 | Nahoru | #180
Metric>
Pazula je stejně jako spousta dalších lidí dnes, zmatená marketingovými tvrzeními a nedostatkem vlastních technických vědomostí... Tak to dneska je, někdy by mě jeblo když slyším ty hlášky, ale co už...

Taková je doba... dnes lidi kupují novou oktávku a ani neví, jestli je to čtyřválec nebo co...
I kdyby to věděli, je jim to prd platný, protože to neumí interpretovat do praxe.
- jeden známej to nedávno vystihl: prej, když jsem zamlada prohlížel katalogy aut, všude bylo něco jako: DOHC , samosvor, proměnlivé časování....
Dnes je tam: super pro vaše výlety, a jako bonus křišťálová řadící páka

Když někomu řeknu že motorka má zdvihy 320/300 , stopu 150 mm a rozvor 1480 mm, tak většina ví kulový co to je za druh...

Naposledy editováno 18.09.2019 14:52:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist