1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR
Pauzla píše: [quote=foxdive]Promin, ale v dnešní době by se melo dbát především na bezpečnost provozu a pokud jsou dusove gumy a samotné duše omezené na maximální rychlost uvedenou v technické dokumentaci včetně doporučených tlaku, která rozhodne není 200+ tak něco není koser. Každý řidič by si toho mel byt vědom, ze ohrožuje nejenom svůj život. Protože silnice + dalnice není závodní dráha!
To omezení rychlosti: můžeš doložit nějakou dokumentaci, nebo kde jsi na tu informaci přišla ??
Stále to nechápu...
Rozumím tomu, že sortiment gum na trhu se liší, dušové a bezdušové jsou zároveň i v jiných specifikacích, většinou. Off-road spíš dušové, silniční bez...
Ale moto má homologaci, je tedy chybná?
Nebo jsou nějaké statistiky... ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Tenerka 700 v ČR
DVI píše: To omezení rychlosti: můžeš doložit nějakou dokumentaci, nebo kde jsi na tu informaci přišla ??
Tak snad každý ví o indexech váhy a povolené rychlosti co se týče gum (enduro mají index J max100km/h a vyšší těžší endura mají obykle M max130km/h a pro JIndru a podobné blázny by měly být S max.180km/h až H max.210km/h) a co se týká duší je známo, že výrobci přistoupili k jejich zesilování ( >3,5mm) a to nevzniklo z nějakého jentak důvodu pro srandu, ale z hlediska vyšší bezpečnosti především pro cross/trial (cvaknutí) a vyšší rychlostní zatížení, ovšem hřebík jí profíkne stejně jako obyčejnou..
K tomu se pochopitelně bude vázat omezení, která pro ně plynou, já bych třeba na duších nejela ani kilem, to je totiž má obvyklá cestovní rychlost ať jedu čímkoliv, nemá smysl jet rychlejí už jen z hlediska ekonomiky a na něčem o čem nevím zhola nic, tedy pokud nemám vlastní moto nebo auto o kterém vím v jakém stavu je duše, bezpečné tlaky, pak zejména jak je stará zda byla aspoň klouzkem namazaná před její instalací a pak v jakém stavu jsou gumy, zejména u aut jsou jsou vady dost skryté (vykouslé nebo větší nezaknotované díry a praskliny až na pletení a to i nových gum) Tyto vady jsou i na místech, kde není vidět, tedy uvnitř vzorku. Já se chci jízdou kochat, ne se zabít ve zbytečných rychlostech, už jen pokud člověk porovná ujeté dráhy než jsi schopen moto zabrzdit bezpečně beze smyku v rozdílném zatížení.
To vše si musí prodejce ohlídat z hlediska bezpečnosti a pak samotný uživatel by s tím vším měl být seznámen, mne neskutečně vytáčí informace od policie, že nehoda byla díky vysoké rychlosti, jenže tady právě hrají role i výše zmíněné faktory, které už nejsou prostě asi žádným technikem posuzovány natož pak zveřejněny. A tak nelze vytvořit jakoukoliv statistiku, kolik lidí se zrakvilo na gumách M v rychlosti 180km/hod na dálnici třeba v dešti, na jakých tlacích... :) atd.. :) Každý svého štěstí strůjce. Nějako jsem se rozepsala ole sakra.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 | Norik11 | 66 | 14.5.2024 v 18:45 Deadman |
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 | goffy | 3 | 8.5.2024 v 23:13 goffy |
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 | vr46. | 1 | 5.5.2024 v 11:40 assassin |
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... | Metric | 62 | 5.5.2024 v 02:22 Metric |
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 116 | 23.4.2024 v 08:48 bazin. |