bbg_listopad_2





Téma: Nejspolehlivější enduro
Ahoj kamarádi Já s přítelkyní plánujeme cestu daleko, s pravděpodobnou obrátkou v Číně. Potřebujeme k tomu vhodný stroj, který uveze dva, lednici, obrazy, zlato po babičce ... no to snad ne!!! Sdělte prosím své zkušenosti po delším nájezdu, cca 30tkm. Jedná se o cestu na cca 4-6 měsíců, já už prostě nechci spěchat, což dělám posledních 20let. Chceme být celou sezonu na cestě. Víza apod nepotřebujeme řešit, máme svoje zdroje. Jde čistě o moto!!! Která to dá s minimem servisu nebo s minimem údržby cestou... vlastně chci vědět, která motorka se nevysere, protože oleje si vyměním cestou. Priorita tedy je - spolehlivost, jedeme dva, zřejmě dojezd, prostě rodina se chce vrátit!!!
V úvahu přidají všechny evropské stroje a Afrika. Vzvhledem k původu upřednosťnuju Triumph Ale není podmínkou
Nejdůležitější je výdrž.
Je v dnešní době TFT, map, pičovin, vůbec možné odjet, aniž by měl člověk pochyby o návratu?
Předchozí
1 2
Následující

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 11:43 | Nahoru | #1
ja by som siel prave cestou : cim jednoduchsie, tym lepsie. Vyzaduje to samozrejme manualnu zrucnost (aspon zakladnu) - uvediem priklad z auto sveta - sebemrskac D.Priban a jeho parta obisli svet s Trabantami. Slo to, stroje su to jednoduche. Ale znacne poddimenzovane a tak furt nieco opravovali. Potom tu bola dvojkacestovatelov BIGTRIP, co to podobne obisli s Octaviou 1,6 benal, atmosfera. II generacia. Jednoduche ale robustne auto

nazpat k moto. Zalezi dost ci nove alebo jazdene. U noveho clovek riesi komplikovanost a fakt ze moze mat vyrobne vady. U jazdenej je to uz opotrebenie dielov. Ludia budu pisat: ber nieco s kardanom, ja sosbne by som volil osvedcenu retaz. Ked je zle, tak to zvari kde aky valerij alebo Cong. Nieco co ma osvedcene vstreky, solidne sasi (pac dvaja a bagle tomu asi daju dost zabrat). Samozrejme zalezi ci cestu beries ako prejazd hlavnymi tahmi alebo to bude aj o "mototuristike" na miesta kde nejazdia autobusy plne turistov. Tam uz s nalozenym GS 1200 vo dvojici uz budu trochu problemy. Jeden znamy sa chysta k Bajkalu na XJ600. masina je to jednoducha a najma ju pozna dokonale a vie si opravit prakticky vsetko co sa moze pokazit. Ale ta bude extremne tripet mimo spevnenych ciest

hruby nastrel od boku: Triumph 900/955

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 11:52 | Nahoru | #2
KTM 950 S Adventure Před cestou ji dát pořádnou péči, seznámit se a dojedeš všude

Naposledy editováno 18.06.2019 11:52:55

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 12:05 | Nahoru | #3
Najdi si na bramboře kolem světa, má tam dobře popsané upravy co dělali před cestou, a pak zhodnocení co se mu během cesty pokazilo. Mohlo by to být pro tebe užitečné.

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 12:05 | Nahoru | #4
Asi by bylo zajimave i ty "detaily" ala carnet zminovany zde . Dost podobnych veci vyplyva i z teto cesty a jeji celkove ceny uvedene v knize (moc dobra). Jde to i na mnohem mensich (a obzvlaste v Asii je toto univerzalni stroj).

Zakladem je jednoznacne jednoduchy stroj bez elektronickych kravinek, ale co v soucasne EURO_dopln_cislo_od_komsomolce rade takovym je? V tomhle smeru je i vyborna kniha od Petra Hostalka - Hedvabnou stezkou na motocyklu Yuki (GY-200).

Jenze to je 12 let zpet........podivej se na kanal cocik na Youtube. Za tech 12 let at se jede kamkoliv ted v Cine jsme najednou my cela Evropa ten zaostaly a chudy vychod

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 12:25 | Nahoru | #5
Moje stara R850GS

Nejspolehlivější enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2019 v 13:13 | Nahoru | #6
Už jsem teda několikrát slyšel z jara zpívat kosa,ale podle mě nejspolehlivější stroj neexistuje.
Někdo ti poradí že zaručeně stroj XY je nejspolehlivější a pak kápneš na nějaký páteční výrobek a prokleješ ty,co ti to poradili.
Podle mě bys měl vybírat stroj podle toho co si na něm zvládneš udělat sám na cestě. A že se na takové cestě může vyvrbit cokoliv!!! A když budeš připravený,že umíš opravit to a támhleto,tak se posere něco jiného a zase jsi v háji...To je zákon schválnosti.
Takže můj příspěvek není o radě jaký stroj,ale jak se na to dívá někdo druhý Víc lidí-víc názorů a kolikrát člověk spoustu věcí přehodnotí.
Ať se ti to vydaří a máš šťastnou ruku ve výběru

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 13:23 | Nahoru | #7
Jawa 250 + Vape

nejspolehlivejsi neni, ale opravis cokoliv

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 13:33 | Nahoru | #8
Kup roayal enfield, nový kus za pár peněz, ten by tě tam mohl dovezt, díly si myslím že budou po cestě k sehnání

Nejspolehlivější enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2019 v 13:41 | Nahoru | #9
Ural (pokud mozno posledni rocnik s karbecama) Opravovat budes mozna casteji nez jine, ale tam kam jedes ti ho na ceste opravi vsude. A do sajdy das lednici i zlato po babicce.

Naposledy editováno 18.06.2019 13:42:16

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 19:09 | Nahoru | #10
Takrka jakakoliv v udrzbe nezanedbana motorka. Nekdo preferuje zlata devadesata, jiny funglovky, dalsi “licencni” cinu těch lety proverenych modelu.

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 22:06 | Nahoru | #11
neuvádíš cenu, ale pokud preferuješ Triumpha, určitě chybu neuděláš s Tigrem, a možnosti máš široké, od starého železa 955i, pře 1050 až po nejnovější 800 nebo 1200

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 22:34 | Nahoru | #12
Pokud jde o BMW, nejsou 11xx GS spolehlivější? Šel bych cestou nějakého osvědčené vzducháče (olejem chlazeného) s minimem elektroniky. Každopádně dobrý servis před cestou je to hlavní.

Nejspolehlivější enduro

18.6.2019 v 23:12 | Nahoru | #13
V-strom dl1000 2014 Mám 45t najeto a vsechno v cajku.

Nejspolehlivější enduro

19.6.2019 v 09:42 | Nahoru | #14
Za mě stará Afra. Jednoduchá, bez elektroniky.

Nejspolehlivější enduro

19.6.2019 v 10:22 | Nahoru | #15
jen sebou vzít pár čerpadel

Nejspolehlivější enduro

19.6.2019 v 10:37 | Nahoru | #16
Ve dvou lidech s plnou polní to bez úprav nedá nic, co trh nabízí..........ani nové, ani ojeté. A na cestě budou úseky, kdy se tvoje paní stane i na pár dní pouze pěšákem. Pořiď stroj, který používají domorodci..............to je totiž praxí vyzkoušeno. Kdyby jim to nefungovalo, již dávno by to vyměnili za něco jiného.

Nejspolehlivější enduro

19.6.2019 v 14:03 | Nahoru | #17
No s IZem bych se na cestu asi uplne nevydaval
Ale jedna obecna rada - na 30tkm dlouhou cestu bych u ojety motorky predem vymenil vsechny lanka, loziska, retezovku, baterii a spojku. Pripadne jeste tlumice. Sice to bude stat penize, ale muze se to vyplatit.

Nejspolehlivější enduro

20.6.2019 v 21:59 | Nahoru | #18
Je to jedno,ale lepší je starej jednoduchej stroj kterej opravý všude.S elektronikou je to trochu horší,ale timhle směrem co plánuješ to taky neni problem když máš čas.Po celý střední asii seženeš díly na všechno,jen to trvá než je dovezou.A když chvátáš tak DHL na letiště do 3dnů.

1 reakcí na tento příspěvek Nejspolehlivější enduro

31.7.2019 v 21:31 | Nahoru | #19
Děkuji všem za názor, koupena R1100GS

Nejspolehlivější enduro

31.7.2019 v 22:23 | Nahoru | #20
Gratulace. Jakej rok?
Jiste mas uz v hlave upravy pro dlouhou cestu, velkou zatez a cesty necesty. No, mam vlastne vsechny snad s vyjimkou velke nadrze, takze se muzu podelit o zkusenosti.

(reakce na) Nejspolehlivější enduro

1.8.2019 v 07:57 | Nahoru | #21

Lukeeno píše: Děkuji všem za názor, koupena R1100GS


Sázka na staré poctivé železo... Tady to chce určitě výztuhy převodovky v místě uchycení podsedlového rámu, zde praskaly úchyty na odlitcích skříně při vysokém zatížení vzadu...pokud je už nemáš na motorce namontované.
Jinak děj se vůle boží....a šťastnou cestu.

Nejspolehlivější enduro

1.8.2019 v 16:01 | Nahoru | #22
Přidám si ji do profilu

Nejspolehlivější enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 1.8.2019 v 18:00 | Nahoru | #23
Tak výztuhu převodovky už tam zdá se máš. Ještě se podívej na její typ. Pokud je to DAN nebo starší, nechal bych jí před opravdu dlouhou cestou prohlídnout nebo upravit od specialisty (zeptej se na www.baworak.cz). Jestliže máš DAR, DAU nebo EA*, nemusíš řešit. Přitom bych nechal prohlídnout i stav kardanu - tlumící gumy.
Další smysluplná malá investice je doraz řízení, výztuha hliníkového rámu pod topcase (jinak ti zaručeně praskne), dál plexi MRA Vario (skvělé) a úprava předního blatníku, aby ti bahno případně nezastavilo přední kolo.
Pokud jezdíš častěji ve 2, investoval bych do nových EV14 vstřiků a koupil k nim redukce (taky na www.baworak.cz), plus výfuk bez katu (já mám LeoVince a je bezvadnej).
No a pak už větší investice - určitě bych zvážil nákup nových tlumičů. Pro jízdu s různým zatížením bych přidal i zadní regulaci předpětí pružiny. Třeba Wilbers.
Z údržby krom výměny náplní bych určitě vyměnil palivový filtr v nádrži (já jsem koupil MANN-FILTER MWK 44 za asi 300Kč, nevím přesně).
Nějaký fotky a komentáře úprav a vybavení mám tady:
https://www.motorkar...-motorky&scr=137

1 reakcí na tento příspěvek Nejspolehlivější enduro

2.8.2019 v 07:43 | Nahoru | #24
Za mě jakéhokoliv Japonce vhodného na zvolený typ povrchu a dojedeš všude(Africa,Transalp,Vstrom) před cestou nemusíš většinou dělat vůbec nic............

(reakce na) Nejspolehlivější enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 2.8.2019 v 08:31 | Nahoru | #25

mildafleck píše: Za mě jakéhokoliv Japonce vhodného na zvolený typ povrchu a dojedeš všude(Africa,Transalp,Vstrom) před cestou nemusíš většinou dělat vůbec nic............


To asi bývávalo, taky jsem považoval japonce za spolehlivé stroje, ale nyní je tu vlákno jak hochům u nových Afrik po 20 tis. vytečou přední tlumiče apod....Takže už to asi taky odrbávají. S těmi doplňky a úpravami na 1100 GS má kolega Slávek-TDM pravdu, měl jsem je na svém baworákovi také všechny, mimo nové tlumiče, jezdil jsem na něm sám, tak jsem to neřešil, určitě má pravdu, že pro těžký zadní kufr určitě upravit -zesílit originální zadní nosič, odlitek skutečně praská, u mne ne, ale několik jsem jich viděl...Ještě snad zkontrolovat stav - tloušťku spojkového obložení, dá se to zhruba změřit otvorem po celkem snadné demontáži startéru...Moje bývalka s předělaným 21" předním kolem, prodaná z důvodu věku, nikoli jejího, ale mého...

Naposledy editováno 02.08.2019 08:37:48

Nejspolehlivější enduro

2.8.2019 v 12:25 | Nahoru | #26
Potřebovala by i 1150 ty výztuhy?

Nejspolehlivější enduro

2.8.2019 v 12:42 | Nahoru | #27
Na prevodovce ne, je uplne jina a i stupacky maji jiny uchyceni.
Na drzaku topcase ano, ten je stejnej.

2 reakcí na tento příspěvek Nejspolehlivější enduro

6.8.2019 v 16:02 | Nahoru | #28
Díky pánové za vaše zkušenosti Letošek dojezdíme po vnitru plus něco na SK a na jaře půjde k Cyrilovi na kukačku. Jinak na zadek mám v plánu dokoupit top od Husky, vel. M. Jinak asi nechám jak je, možná dokoupím nějaké to příslušenství na kufry (kanystry atd.) A ještě bych možná poprosil o rady ohledně pneu, odhadem 70-80% asfalt, zbytek šotolina. Samozřejmě s předpokladem deště.

Nejspolehlivější enduro

6.8.2019 v 16:11 | Nahoru | #29
Nezapomeň pod ten topcase dát výztuhy hliníkového rámu pod ním, fakt to praská.
Pneu třeba Shinko 804/805 nebo nové Mitas E07+. Já jezdím TKC80, ale zadek se hrozně rychle sjíždí.

(reakce na) Nejspolehlivější enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2019 v 11:04 | Nahoru | #30
Lukeeno> Keby Ťa zaujímalo, Motorrad prednedávnom testoval, rovnaký test vyšiel preložený do češtiny v poslednom Motocykle.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019 [1, 2, 3, 4] BMW R 1200 GS Adventure Borivas 116 29.10.2019 v 08:54 Zbyna72
Klepání při brždění motorem a při z... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure ottoman 5 22.10.2019 v 21:24 JiriBN
Instalace neorigo alarmu - napojení... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... berry78 11 14.10.2019 v 17:14 vilemx
GS Adventure - dotazy noveho majitele BMW R 1200 GS Adventure gumacek 15 8.10.2019 v 18:15 MILOS61
BMW R1200RT ESA - Mlácení od zadníh... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 RT, BMW R 1200 GS Adventur... berry78 21 26.9.2019 v 20:34 berry78

TOPlist