V úvahu přidají všechny evropské stroje a Afrika. Vzvhledem k původu upřednosťnuju Triumph Ale není podmínkou
Nejdůležitější je výdrž.
Je v dnešní době TFT, map, pičovin, vůbec možné odjet, aniž by měl člověk pochyby o návratu?
Někdo ti poradí že zaručeně stroj XY je nejspolehlivější a pak kápneš na nějaký páteční výrobek a prokleješ ty,co ti to poradili.
Podle mě bys měl vybírat stroj podle toho co si na něm zvládneš udělat sám na cestě. A že se na takové cestě může vyvrbit cokoliv!!! A když budeš připravený,že umíš opravit to a támhleto,tak se posere něco jiného a zase jsi v háji...To je zákon schválnosti.
Takže můj příspěvek není o radě jaký stroj,ale jak se na to dívá někdo druhý Víc lidí-víc názorů a kolikrát člověk spoustu věcí přehodnotí.
Ať se ti to vydaří a máš šťastnou ruku ve výběru
Další smysluplná malá investice je doraz řízení, výztuha hliníkového rámu pod topcase (jinak ti zaručeně praskne), dál plexi MRA Vario (skvělé) a úprava předního blatníku, aby ti bahno případně nezastavilo přední kolo.
Pokud jezdíš častěji ve 2, investoval bych do nových EV14 vstřiků a koupil k nim redukce (taky na www.baworak.cz), plus výfuk bez katu (já mám LeoVince a je bezvadnej).
No a pak už větší investice - určitě bych zvážil nákup nových tlumičů. Pro jízdu s různým zatížením bych přidal i zadní regulaci předpětí pružiny. Třeba Wilbers.
Z údržby krom výměny náplní bych určitě vyměnil palivový filtr v nádrži (já jsem koupil MANN-FILTER MWK 44 za asi 300Kč, nevím přesně).
Nějaký fotky a komentáře úprav a vybavení mám tady:
https://www.motorkar...-motorky&scr=137
mildafleck píše: Za mě jakéhokoliv Japonce vhodného na zvolený typ povrchu a dojedeš všude(Africa,Transalp,Vstrom) před cestou nemusíš většinou dělat vůbec nic............
To asi bývávalo, taky jsem považoval japonce za spolehlivé stroje, ale nyní je tu vlákno jak hochům u nových Afrik po 20 tis. vytečou přední tlumiče apod....Takže už to asi taky odrbávají. S těmi doplňky a úpravami na 1100 GS má kolega Slávek-TDM pravdu, měl jsem je na svém baworákovi také všechny, mimo nové tlumiče, jezdil jsem na něm sám, tak jsem to neřešil, určitě má pravdu, že pro těžký zadní kufr určitě upravit -zesílit originální zadní nosič, odlitek skutečně praská, u mne ne, ale několik jsem jich viděl...Ještě snad zkontrolovat stav - tloušťku spojkového obložení, dá se to zhruba změřit otvorem po celkem snadné demontáži startéru...Moje bývalka s předělaným 21" předním kolem, prodaná z důvodu věku, nikoli jejího, ale mého...
Naposledy editováno 02.08.2019 08:37:48
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | barran | 21 | 13.2.2024 v 21:26 ja1 |
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure | Rauly | 21 | 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900 |
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... | Qvitko | 34 | 29.11.2023 v 05:04 vaypor |