globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nekonečná záhada s dobíjením
Začátkem roku mi začalo nsr strašně přebíjet ( 16+ V) zničilo to baterii a tudíž se kupoval nový regulátor s baterií s tím že měření cívek se dělalo jen odporově a ok, hned po nasazení jiného regulátoru ( origo Honda ) se motorka dobíjela jen s jedním světlem a za 2000 otáček + ... Pokud jsem stál na semaforu nestíhal regulátor nebo altik dobíjet baterii, musel jsem tudíž vypínat svetla... Dnes jsme si přivezl ignitech a zapojil ... Okamžitě po zapojení stejné údaje jako při druhém regulátoru, pokud stojím s světlý a motorem, napětí na baterii klesá a klesá musím přidat plyn aby jsem dosáhl 13.4V+. Nějaký nápady jak tohle konečně uzavřít a vyřešit ? Děkuji za rady PS. Světla jsou měněna ale moto na ně jezdila 2 roky a nic + byl odstraněn omezovač na 80 km/ h ( ne jako u ostatních pouze přestřižen ale opravdu demontován ). Děkuji

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 15:55 | Nahoru | #61
HMS> jako nechat běžet moto bez baterie ?

1 reakcí na tento příspěvek Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 16:03 | Nahoru | #62
Buď je v háji regulátor nebo se v baterce zhroutily články. Zkus připojit jinou baterku a proměř to znovu. Pokud to bude pořád na prd, tak bude špatný regulátor. Předpokládám, že kabeláž máš zkontrolovanou a převinutý alternátor dobíjí jak má. Pokud ne, proměř ho naprázdno, odpojený, jak před opravou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 16:06 | Nahoru | #63
MEK0TA> samotný alternátor jsme již měřil( nový ) bez zátěže 16 V s zátěží 3x35 W žárovka a byl jsem na 7V při volnoběhu, baterii mám pouze do auta volnou jestli to mohu měřit na ni zkusím

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 16:15 | Nahoru | #64
Ajty_3> právě jsem nastartoval a odpojil baterii zapnul světla a za chodu bez baterie bylo 10V na svorkách k baterii

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 16:24 | Nahoru | #65
Ajty_3> Baterku za chodu neodpojuj, spálíš regulátor. Nevím, jestli máš na mysli 16V střídavých mezi fázemi na alternátoru nebo stejnosměrných mezi kontakty na baterce. V prvním případě by ten alternátor byl buď blbě spravený nebo jsou slabé magnety na rotoru. V druhém případě bude nejspíš špatná baterka (uvidíš, až připojíš tu z auta), případně je něco s regulátorem anebo kombinace obojího.

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 16:33 | Nahoru | #66
MEK0TA> měl jsme na mysli 16V střídavého a s baterií z auta bez světel má 12,4 V stejnosměrného + baterie z auta se světly se ustálilo na 12,2 po přidání plynu stouplo o 0.2V

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 20:19 | Nahoru | #67
.

Naposledy editováno 26.11.2020 22:45:30

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 21:41 | Nahoru | #68
HMS> příteli mám hondu magnu ta dobíjí na volnoběh 14.3 zapnu světla padne to třeba na 14,2 přidám plyn a 13,3 - 4 to je spíš nedobíjení, kamoš elektrikář říkal to je normální, baterku mi spíš motorka žere než dobíjí, v noci nejezdím tak jsem to řešil SPDS nesvítím a motorka skoro žádnou spotřebu nemá,

zatím to moc neřeším ale chci, zajimavost je volnoběh 14.3 přidáš plyn a nedobíjí

vidím to na regulátor co myslíš dík moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 21:55 | Nahoru | #69
HMS> jenze často vybitá baterie zvlášť na jízdách v městě a pak nenastartuju - rád bych našel příčinou ale už nevím Čím to může být , dostal se mi do ruky ampérmetr ( připnutý přímo na kabel bez rozpojování - světla bez motoru mi žerou 6A... Pokud zapnu motoru a dám ampérmetr na kabel od regulátoru je to bez světel od 0-2 a nestále to strašně kolísá pokud zapnu světla kolísá stejně a nehne se ani o A víc pořád se drží od 0-2 pouze pokud prodám plyn dostanu se nad 6A

3 reakcí na tento příspěvek Nekonečná záhada s dobíjením

12.5.2019 v 23:39 | Nahoru | #70
.

Naposledy editováno 26.11.2020 22:45:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

13.5.2019 v 06:21 | Nahoru | #71
HMS> viditelně popraskané nejsou, a nevíš kde se dá takový magnet zpátky zmagnetizovat ?

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

13.5.2019 v 07:47 | Nahoru | #72

HMS píše:
Felixxx-V okamžiku kdy začíná regulátor zkratovat fáze tak dojde k poklesu napětí,ale mělo by se to srovnat,začal bych kontrolou spojů mezi regulátorem a alternátorem i ukostřením reg.



asi nebudeš daleko od pravdy motorka má 30 let , před třemi lety skolabovala, našel jsem zeleninu v konektoru k čerpadlu a před více lety mi nešlo světlo a podobný problém,

moje chyba měření je asi v tom že jsem jen změřil pokles v momentě zkratu ale neměřil dál, baterku jsem nabil do varu tak si k tomu v sobotu sednu, dík moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2019 v 20:15 | Nahoru | #73

Ajty_3 píše: Jurap> proběhla kontrola všech ukostření v moto a OK + jsem měl zapojeny reg i přímo vývody přes jiné kabely na baterii a stejný problém



jaky nameris odpor mezi odpojenym minusovym kabelem od baterky a fyzickou kostrou na ramu motocyklu?
zkus u toho mereni nedrzet oba hroty meraku v rukach

Naposledy editováno 13.05.2019 20:18:33

1 reakcí na tento příspěvek Nekonečná záhada s dobíjením

13.5.2019 v 20:23 | Nahoru | #74
felixx nejvetsi odbornik na diagnostiku, prehravani softweru v ridicich jednotkach a oblbovani imobilizeru neumi diagnostikovat nabijeni ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

13.5.2019 v 20:26 | Nahoru | #75

assassin píše: felixx nejvetsi odbornik na diagnostiku, prehravani softweru v ridicich jednotkach a oblbovani imobilizeru neumi diagnostikovat nabijeni ?



jen si koleduj, utopi te v MERU

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

13.5.2019 v 20:30 | Nahoru | #76

gugo píše: jen si koleduj, utopi te v MERU



neva, nemam zrovna top naladu ... takze porad jenom hate

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

13.5.2019 v 21:24 | Nahoru | #77
assassin> uplne vidim tu prokrastinaci.... jak se snazis abys nemusel zacit makat ... ty mas zitra nejakej termin na odevzdani prace ne ?

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

13.5.2019 v 21:29 | Nahoru | #78

gugo píše: assassin> uplne vidim tu prokrastinaci.... jak se snazis abys nemusel zacit makat ... ty mas zitra nejakej termin na odevzdani prace ne ?



jsem v nemecku, prokratinace v kanclu nehrozi.. ale vecer na ubytku premyslim koho nasrat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

13.5.2019 v 21:53 | Nahoru | #79
cuir> to ani nevím jsem nezkoušel popravdě ale podle všeho to bude asi magneto v háji

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

13.5.2019 v 23:01 | Nahoru | #80
..

Naposledy editováno 26.11.2020 22:46:57

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

14.5.2019 v 00:14 | Nahoru | #81

Ajty_3 píše: HMS> jenze často vybitá baterie zvlášť na jízdách v městě a pak nenastartuju - rád bych našel příčinou ale už nevím Čím to může být , dostal se mi do ruky ampérmetr ( připnutý přímo na kabel bez rozpojování - světla bez motoru mi žerou 6A... Pokud zapnu motoru a dám ampérmetr na kabel od regulátoru je to bez světel od 0-2 a nestále to strašně kolísá pokud zapnu světla kolísá stejně a nehne se ani o A víc pořád se drží od 0-2 pouze pokud prodám plyn dostanu se nad 6A


Nechcu ti brát iluze, ale ty klešťové ampérmetry řádově do pár tisícovek si ukazujou tak nějak jako dost orientačně. Rozhodně se podle toho nedá diagnostikovat něco přesněji. Zkalibruješ venku na 0, připojíš, začne ti něco ukazovat 1-3A, uděláš to znova a začne ti tam poskakovat něco mezi 2-4A a tak pořád dokola.

Nekonečná záhada s dobíjením

14.5.2019 v 01:20 | Nahoru | #82
Hele, chlapi, a jak se to stane, že se magnet v altíku "odmagnetuje"?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2019 v 01:47 | Nahoru | #83

Ajty_3 píše: cuir> to ani nevím jsem nezkoušel popravdě ale podle všeho to bude asi magneto v háji



mas k tomu servisni manual?
podivej se do nej. Aspon na sucho promer regulator, poradne si zmer ampermetrem kolik ti to ma davat na baterku, zmer si jake tam mas ubytky. Je nepravdepodobne, ze to bude rotorem.
Me trochu prijde, ze se snazis neco merit a moc nevis co a jak mas vlastne merit. Nemas kolem sebe nekoho kdo se v tom vyzna lepe?
Neber to jako urazku, ale pokud mas v rukach ampermetr a patlas se s merenim nekde u zarovky, misto aby jsi meril u baterky, tak to potom buh vi jak vypadaji ostatni mereni, jestli vubec meris to co merit mas.
Navic v mereni a kontrole vynechavas zakladni a zasadni merici kroky a protoze uz to resisi dlouho tak ses v tom zamotanej. Potrebujes k sobe nekoho kdo to vezme od zacatku s cistou hlavou. Nebudes mu do toho kecat a rikat, jo to uz jsem meril, to bylo dobry a podobne. Tim by jsi ho do problemu taky zamotal.
Pokud ten manual nemas , tak je urcite nekde ke stazeni na netu, pripadne ti ho muzu poslat na email. Ale vzhledem k tomu, ze sem jiz jeden clovek daval screen tak predpokladam, ze je bezne dostupnej. Manual je sice anglicky, ale to by pro tebe jakozto pocitacovou gneraci nemusel byt problem. Pripadne s googlem kam to prepises se to taky da prelozit a pochopit..jen je to mravenci prace. Ale je nesmysl kupovat rotor kdyz nemas poradne zkontrolovane kable a regulator. Jedine na co se ted muzes spolehnout je ten previnutej altik.. pokud to teda delal nekdo kdo se tim opravdu zabejva a nemotala ti to babicka na sicim stroji
Opravdu toto neber jako urazky..jen je potreba si uvedomit, ze problem vyresis systematickym postupovanim a ne zmatecnym promerovanim ruznych veci co se doctes na foru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

14.5.2019 v 06:54 | Nahoru | #84
cuir> jasan chápu co myslíš a i jak to vypadá že bylo mreneo ...sem to bylo psáno při práci pro jsou mé komentáře tak ošemetné e prováděl jsem testy co jsou na první stránce a j nějaké co jsem přidával sem já ... Vše jsem dělal postupně podle nich a nikdy mi nic nevypadlo krom toho slabého napětí při zátěži ( to jsou ty žárovky které mám přiložené na hrotech multimetru + s nimi zkouším jedlontlive fáze mezi sebou a je to podle manuálu který je na motorkářích jsem o zátěž pro alternátor, ) opravdu neměřím napětí baterie u světel vždy měřím na baterii jen nestíhá dobíjet altik pokud jsou zapnutá světla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

14.5.2019 v 10:46 | Nahoru | #85
Ajty_3> Řeším podobný problém na skútru Aprilia Scarabeo. Původnímu majiteli nevadilo přebíjení na 18V a vyteklá baterka. Já jsem vyměnil regulátor a samozřejmě akumulátor. Prošel jsem všechny spoje od alternátoru až k baterii a nemůžu přijít na to proč mi teď dobíjí málo. Podle návodu jsem proměřil fáze alternátoru, každá cca 60V. Natáhl jsem nově + přímo z regulátoru na baterii. Přesto mi palubní voltmetr ukáže max. 13.5V při denních světlech. Jak zapnu tlumené jde to o 1 volt dolu, při dálkových o další volt dolu. Dálková žárovka se tam přidává ke tlumené, nepřepínají se. Voltmetr na přístrojovce nemusí ukazovat přesně, ale ten pokles tam je. V noci při dálkovém světle mi připadá, že největší zář vydává ta modrá kontrolka, která mi svítí do xichtu.
Navíc s rostoucími otáčkami to napětí spíš klesá. Někdo mi vysvětloval, že je to u stříkačky normální, ale moc se mi to nezdá.
Tragedie je to, že je to skútr a tím pádem se musí rozebrat spousta plastů aby se člověk k čemukoli dostal.

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

14.5.2019 v 11:46 | Nahoru | #86

cuir píše: mas k tomu servisni manual?
podivej se do nej. Aspon na sucho promer regulator, poradne si zmer ampermetrem kolik ti to ma davat na baterku, zmer si jake tam mas ubytky. Je nepravdepodobne, ze to bude rotorem.



manualy mas tu : www.motorkari.cz/motorkari/

Naposledy editováno 14.05.2019 11:47:28

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

14.5.2019 v 12:09 | Nahoru | #87
scarabeo500> bohužel ale já nemám napětí ani mezi fazemi už

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

14.5.2019 v 23:55 | Nahoru | #88
.

Naposledy editováno 26.11.2020 22:47:16

1 reakcí na tento příspěvek Nekonečná záhada s dobíjením

15.5.2019 v 09:39 | Nahoru | #89

(reakce na) Nekonečná záhada s dobíjením

15.5.2019 v 12:55 | Nahoru | #90
Barko> podle tohoto jsem již také dělal
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin
CDI 589B Honda NSR 125 čeplin 0 10.3.2024 v 16:18 čeplin
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 11 9.3.2024 v 20:25 Thomasr
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R RiderofNSR125 5 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus


TOPlist