Motorka zvládla cestu přes půl republiky, teď na ní celý týden lítala a dneska když ji vytáhla z garáže (to ještě nastartovala), tak se nachystala, ale motorka už ani neškytla. Startér se nepootočí ani o kousek, je slyšet jen cvakání reléčka, baterku jsem měřil a má 12,38 V, takže za mě v pohodě, roztlačit jde a potom jede bez problémů. Potom co si baterka odpočla, tak se nám povedlo trochu hnout startérem, ale na nastartování to nestačilo. Zatím to není krizovka, přinejhorším ji pustí na roztlač, ale budem vděční za každou radu.
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 125 R - netočí startér, roztlačit jde
Naposledy editováno 06.08.2016 16:29:20
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 125 R - netočí startér, roztlačit jde
Baterka je zdravá, zkoušeno i s baterkou z mojí motorky a stejný problém, ale stejně jsme raději obě dobili.
Ale narazili jsme na další věc - při pokusu o start nejdřív nejevil startér známky života, pak se začal pomalu snažit až jsme se dostali do fáze, kdy se párkrát pokusil otočit motorem, ale většinu času jsem slyšel jen jak se potichu točí naprázdno. Myslíte, že by to mohl být jen uvolněný, nebo naopak zatuhlý pastorek? Jaká je šance, že když vlezu do startéru, tak ho dám dokupy? Případně kde levně sehnat náhradní?
Říkám, motorka na drc chytá hned, bez problémů drží otáčky a vsadím se, že bude i bez problémů dobíjet. Budu vděčný za jakoukoli radu ;)
měj v motorce nabitou baterku, která má v klidu minimálně 12,6V.
Vezmi voltmetr a dej ho na baterku. Pak zkus zastartovat, uvidíš jak moc klesne napětí. Pokud by šlo hodně rychle pod 10V, tak může být problém s baterkou. To lze vyloučit, pokud to zkusíš nastartovat přes kabely z autobaterky, nebo běžícího auta.
Pokud máš nějaké normální astartovací kabely na auto, tak zkus kabelem spojit plus na baterce a kontakt od baterky na startéru. Pokud se to bude chovat stejně jako když startuješ, tak problém s největší pravděpodobností nebude v relátku.
Takže startér. Stáhni si v motokatalogu servisní manuál a hurá do něj. Je možné že bude zanesený komutátor, nebo olítané uhlíky. Je tam většinou popsané měření vinutí, co vše kontrolovat atp. Nebývá to nic extra složitého.
MourisonCZ píše: Relé cvakne jednou při stisku tlačítka a vypne až po jeho uvolnění, což považuju za správnou funkci (odpojuje světla a další nepotřebnou elektroniku při startu, ne?).
Baterka je zdravá, zkoušeno i s baterkou z mojí motorky a stejný problém, ale stejně jsme raději obě dobili.
Ale narazili jsme na další věc - při pokusu o start nejdřív nejevil startér známky života, pak se začal pomalu snažit až jsme se dostali do fáze, kdy se párkrát pokusil otočit motorem, ale většinu času jsem slyšel jen jak se potichu točí naprázdno. Myslíte, že by to mohl být jen uvolněný, nebo naopak zatuhlý pastorek? Jaká je šance, že když vlezu do startéru, tak ho dám dokupy? Případně kde levně sehnat náhradní?
Říkám, motorka na drc chytá hned, bez problémů drží otáčky a vsadím se, že bude i bez problémů dobíjet. Budu vděčný za jakoukoli radu ;)
tomuto nie celkom rozumiem.
štartér počuť ako sa potichu točí naprázdno???
tak to je jednoznačne voľnobežka, nerieš elektriku, keď máš mechaniku pokazenú.
Vravel si, že si to skúšal aj s káblami alebo s druhou baterkou a štartér sa ani nehol, tak som z toho jeleň. Tak čo teda, na káble sa ani nehne a zrazu sa točí na prázdno? Neviem dosť dobre ako sa štartér točí potichu, keď nemá záťaž, dosiahne dosť vysoké otáčky a potichu to nebude.
Najskôr si ujasni čo robíš.
Ja by som postupoval takto:
1. Skúsiť káblami z auta (ale nie čínskymi s prierezom 2.5mm^2, poriadne hrubé káble).
2. Keď len cvakne, pohasnú kontrolky a po uvoľnení tlačítka štartra zas cvakne, tak A) dávaš to do takej strašnej záťaže, že to nemá šancu pohnúť chudák elektromotor - mechanická blokácia - voľnobežka
alebo
B) elektricky je to posrané, skratnuté sú plechy na komutátore, skratnuté vinutie alebo podobná závada
3. V prvom rade by som skontroloval elektriku, nakoľko som elektrikár, takže zobrať si pivo a ísť pekne po kábloch od baterky - skontrolovať ukostrenie mínus pólu baterky, skontrolovať zapojenie štart relé, oxidáciu kontaktov, skontrolovať kontakty na štartri, oxidáciu, pevnosť, vyhriatie vodičov. Určite neuškodí spoje rozobrať, prípadnú oxidáciu odstrániť, streknúť kontox a znova zapojiť. Venuj sa aj štart relé, sleduj v akom stave sú hlavné kontakty. Môže to byť vo vnútri vyhriate, to nevidíš, ale prípadné oteplenie sa často prejaví na deformácii krytu relé, vidno, že to proste bolo zohriate nad únosnú mez. V takom prípade relé vymeniť.
4. Rozobrať štartér, vyčistiť žliabky na komutátorových plechoch, skontrolovať uhlíky, skontrolovať aspoň vizuálne vinutie, či nejaví známky poškodenia.
5. Keď nič, tak potom mechanika - zaseknutá voľnobežka, to ti poradí niekto, kto to už riešil, ja nie. Ja som to videl rozobraté, ale to je asi tak všetko, neviem aké závady to môže mať.
Naposledy editováno 07.08.2016 15:11:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NSR 125 jc22 motor si dělá co... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | Folťa08 | 4 | Včera v 14:46 kokoška. |
Zkrat Honda NSR 125 | Vdi | 9 | 19.3.2025 v 16:12 Vdi |
Zvýšení výkonu nsr 125 Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | Mikeš011 | 20 | 29.9.2024 v 19:27 kokoška. |
Honda nsr 125 Honda NSR 125 | Dominik07 | 6 | 29.9.2024 v 17:31 Dominik07 |
Honda nsr 125 r rjednotka prívery ... Honda NSR 125R | Jawa1967 | 2 | 5.9.2024 v 11:51 čeplin |