barth_duben




Téma: Moto na dloooooouhé cesty
Po 10 letech jsem se zbavil Monstera, se kterým jsem najel 90000 km (bez nehody) vesměs vše po zemích exSSSR. Svezení bylo parádní, ale je to motorka bez originální možnosti báglů/kufrů a jiných cestovatelských doplňků. Navíc se chci letos vydat k Bajkalu... A tak přemýšlím.... Střelbu už nejezdím, jasně že semtam když je pěkná cesta to osolím, ale je to spíše výjimka než pravidlo. Takže vybírám....

Nechci nic přetechnizovaného, cestuju sám a ne moc naložený (pokud něco potřebuji, tak si to v tom Rusku koupím, nic navíc sebou netahám), takže objem motoru nemusí být ani těch 1000....

Logicky se nabízí Multistrada 1000 DS (vzducháč, nic složitého) ale nebráním se i jíným univerzálům...

BMW 650 GS - sice jednobuch, ale podle mě o moc více vibrací, než na Monster 900 tam není....
Aprilia Caponord - sice jsem na ni neseděl, ale od pohledu se mi jeví vysoká (mám 175cm)
TDM 900 - totéž jako Caponord
V-Strom 650/100 - není to moc velká rozpočtovka?
CBF 1000 - na to jsem moc negativních reakcí nenašel
Transalp 650/700 - taky asi spolehlivá moto, ale při srovnání vůči GS 650 je asi Báwo lepší, ne?
Honda VFR 800 VTEC - ty budou už asi hodně vyhoněné, na ciferníku 50000 najetých km za 15 let je výsměch
Fazer - tuctovka, ale na dálky no problem

Budu rád za postřehy, nebo další tipy. Rozpočet 100k.


Naposledy editováno 02.03.2019 16:44:32

2 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

4.3.2019 v 15:26 | Nahoru | #91
Fazer je sice zprofanovaná tuctovka, ale dá se na tom pěkně cestovat i vyblbnout a v RF mi to opraví všude. Jasně, nebude to volba od srdce ale pragmatického myšlení. Naopak na Multistradu vůbec nemyslím, protože to vzhledem k mým cestám není "rozumná" varianta, ale (občas se objeví) uvidět někde v nabídce rudou 1000DS s bílými koly, otevřenou spojkou a origo Ducati kufry, tak nehledím napravo-nalevo Ale musí být červená... ani Alfu, ani Ducati (dokupy 11 kousků) jsem nikdy neměl červenou (tm šedá met, černá, žlutá, stříbrná, modrá met, vínová met)

Naposledy editováno 04.03.2019 15:27:14

Moto na dloooooouhé cesty

4.3.2019 v 15:27 | Nahoru | #92
https://www.motorkar...da-1000-1377605.html

Anebo,pokud by nebyla černá problém.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

4.3.2019 v 15:29 | Nahoru | #93
Rado_> byl jsem pomalejší
Tak černou tedy nee

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

4.3.2019 v 15:29 | Nahoru | #94
černou a stříbrnou moto nechci. Ne, že by se mi nelíbily ale k žlutému Monstru mám všechny hadry černé, takže bych musel (chci být vidět) k černé/stříbrné koupit nějaké barevné oblečení. V klidu, mám na to 1/4 roku. Nechápu, který "designér" vymyslel k červené Multici černá kola, ty to zabíjejí... i když... červené proužky na ráfky a má to šmrnc....

Naposledy editováno 04.03.2019 15:31:46

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2019 v 15:31 | Nahoru | #95
Rado_> Kola je to nejmenší Jednu Ducati známost máme v komaxitu,já ti půjčím vše na zakrytí děr a tak a hodit to do bílé je už minimum

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

4.3.2019 v 15:35 | Nahoru | #96
Rado_> Pozor pozor!!!Černá kola enonuno!!!Ale ty jsou origo snad jen na eSkové verzi.Obyč má takové šedé ohavné fujtajbl!!!Já je měl na moji A černý matný komaxit udělal (mě) rado-st

Moto na dloooooouhé cesty

4.3.2019 v 15:38 | Nahoru | #97


Tato barva byla původní A je to hnus

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

4.3.2019 v 16:00 | Nahoru | #98

kratkej01 píše: vilemx> Co bys vybral ty ???


Otázka na mě je bezpředmětná, protože tento typ dálkového cestování v drtivé převaze po asfaltu různé kvality mě vůbec nebaví.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

4.3.2019 v 18:47 | Nahoru | #99
[quote=foxdive]tak to si šťastný člověk a můžeš si koupit co chceš píšu to už po několikáté myslel jsem to na alpa[/quot

je to o tom že každé má svoje a já jsem spíš kochač.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

6.3.2019 v 21:33 | Nahoru | #100

wi_tack píše: Doporučoval jsem také Vstroma 650 a nechci na tom nic měnit. Ale chci upozornit na krátký servisní interval, je tam 6.000 km. Tak abys s tím počítal při delší cestě. Někteří majitelé dávají olej 15W50 místo 10W40. Prý líp jede a řadí.



Vrátím se k tomuto staršímu příspěvku,
pokud někdo zavrhne Stroma 650 jen kvůli tomu, že má kratší servisní interval (6 tis.), tak je to zbytečná obava.
Už kdysi jsem tu četl několik důvodů, proč stačí olej na Stromu 650 měnit co 10 tisíc km, bylo to doplněno i článkem myslím z ČMN a více majitelů Stromu tu napsalo, že takto mění olej. Tak jsem taky na to přešel a už hodněkrát měnil co 10 tisíc km. Mám najeto hodně nad 100t a motor pořád šlape jako hodinky.

Jinak mám tam 10W40 (konkrétně mi kamarád doporučil Motul 5100 10W40),
o tom 15W50 jsem zatím nic nečetl a neřešil to (neříkám že je to dobré, nebo špatné, říkám jen že zatím nevím a myslím že nemám důvod uvažovat o změně).

Naposledy editováno 06.03.2019 21:35:24

Moto na dloooooouhé cesty

6.3.2019 v 22:28 | Nahoru | #101
Ahoj
Za mě TA ... je to spolehlivá motorka a s cestovní výbavou = kufry a padáky se dá koupit za velmi slušnou cenu. Ten motor se Hondě prostě povedl.

... OM

Moto na dloooooouhé cesty

7.3.2019 v 12:10 | Nahoru | #102
Pořídil jsem před zimou TDM900, protože to furt nějak střídám a pořád mám potřebu mít něco na cestování i když necestuju A z TDM900 jsem nadšenej jako jsem dlouho z ničeho nebyl. Ta motorka je prostě úžasná. Nekoukej na čísla, s těma 63kW je rychlejší než 1200GS a podobné, je lehčí, luxusně se vodí, pohodlná a přitom se dá jet sportovně. blbě se to popisuje, ale na mě udělala obrovskej dojem.

Moto na dloooooouhé cesty

7.3.2019 v 21:21 | Nahoru | #103
Animals > to mi říkat nemusis, M900 mem jeste min nez 60kW a jelo to jako pila. TDM je v nejuzsim vyberu spolu s Fazerem, VFR a V Stromem. Bude zalezet na konkretnim kusu. Servisni interval 6000 me nezajima. V cestovnim rytmu (tzn dlouhe presuny ve 3000 otackach/min) dvojnasobek pri kvalitnim oleji bez problemu.

Moto na dloooooouhé cesty

8.3.2019 v 09:51 | Nahoru | #104
Jinak na dlooooooooooouhé cestování je postaven již hodně dlouho jeden stroj: Honda Goldwing. Je jedno jaké generace, vždy pohodlný a naprosto spolehlivý bike.

Moto na dloooooouhé cesty

9.3.2019 v 09:57 | Nahoru | #105
Hmm neutrácej peníze za krumply.
Kup Hondu ST 1100 Pan European. Za cca 50-60 tisíc koupíš pohodlnýho nezničitelnýho soumara. Na tvoje cesty ideální.

Moto na dloooooouhé cesty

9.3.2019 v 16:15 | Nahoru | #106
Znamy ji mel a je to hodne o posezu...ta st1100...ma trochu specificky posez a je to spis na rovinky...uplne do zatacek to nebylo to prave. Kazdopadne masina je to vyborna a spolehliva. Me tedy ted trochu vic prijde lepsi vstrom1000 ..je vic u univerzalni...i kdyz neni takovy zihadlo...to jen za me a mez zkusenosti....

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

10.3.2019 v 01:41 | Nahoru | #107
Pan European/Goldwing nejsou můj šálek kávy....

Naposledy editováno 10.03.2019 01:42:29

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

10.3.2019 v 02:06 | Nahoru | #108
Rado: mas nekde fotky ci cestopisy z tvych cest?

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

10.3.2019 v 06:59 | Nahoru | #109

Rado_ píše: Pan European/Goldwing nejsou můj šálek kávy....


Myšleno pochopitelně nahaté verze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

10.3.2019 v 07:35 | Nahoru | #110
yeuop> cpal jsem to na Google Picasa, jenže tuto službu Google zrušil. Pozvolna to přesouvám do Google Photos, ale zatím tam mám jen jednu cestu

https://photos.app.goo.gl/FDPCmHsttCf9byEL9

LuckyLoser > Pořád váží GW více než čtvrt tuny. Dnes je naopak tendence opačná. Drtivá většina bajkerů, kteří cestují bez spolujezdce nahrazuje 1000+ objemové motorky mnohem praktičtějšími a hravějšími půllitry.....

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 10.3.2019 v 10:19 | Nahoru | #111
Roman2bk> Vůbec bych svým příspěvkem nechtěl Stromka 650 zavrhnout. Bylo to jen upozornění pro zakladatele vlákna, když bude zvažovat různé aspekty. Jinak, jak jsem psal v jiném svém příspěvku v tomto vlákně, nedám na Stromka dopustit. Syn na něm jezdí a když mám možnost se na něm výjimečně svézt, jsem nadšený. Olej mění po 6000 km, dával Motul 10W40 a nyni poprvé zkusil 15W50, tak jsem zvědavý, jaký bude rozdíl. Já sám jezdil Hondu Deauville 700 a nyní jezdím Hondu Crosstourer 1200 a jsem zvyklý na dvojnásobně větší servisní intervaly. Někdo tu psal, že při dlouhém cestování to nehraje roli, já na to mám jiný názor, jsem už líný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

11.3.2019 v 07:15 | Nahoru | #112

Rado_ píše: yeuop> cpal jsem to na Google Picasa, jenže tuto službu Google zrušil. Pozvolna to přesouvám do Google Photos, ale zatím tam mám jen jednu cestu

https://photos.app.goo.gl/FDPCmHsttCf9byEL9

LuckyLoser > Pořád váží GW více než čtvrt tuny. Dnes je naopak tendence opačná. Drtivá většina bajkerů, kteří cestují bez spolujezdce nahrazuje 1000+ objemové motorky mnohem praktičtějšími a hravějšími půllitry.....


Rozumím, takový je trend. Ale pokud jsem pochopil hledáš spolehlivou a pohodlnou motorku na dlouhé cesty. Nehledě o možnostech co všechno uvezeš a bez problému. Když nabalíš pětikuli, tak ta hravost je víš kde. Najednou jedeš na unavené motce bez rezervy výkonu.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

11.3.2019 v 14:35 | Nahoru | #113
LuckyLoser> jj, 500 je fakt málo, Strom 650 je minimum

Moto na dloooooouhé cesty

24.3.2019 v 20:20 | Nahoru | #114
Mám Stromka 650.

Z těch motorek co jsi vypsal bych šel buďo do TDM nebo do Transalpa, čistě kvůli vyšší kvalitě zpracování. BMW 650 bych nechtěl, Transalp má mnohem příjemnější motor.

Naposledy editováno 24.03.2019 20:20:45

Moto na dloooooouhé cesty

25.3.2019 v 21:05 | Nahoru | #115
Jezdím po Evropě třetí sezónu VFR 800 vtec a najel sem i se spolujezdcem cca 25 tisíc km, tak ti napíšu pár postřehů. Je jasný, že kdybych cestoval sám, tak bude dynamika motorky trochu jinde i manévrovatelnost. Takhle se jí nejvíc líbí na rovinkách i v zatáčkách? Ale nesmí to bejt moc utažený ve stoupání (např. 180° ve stoupání 12 - 14%), to je pro naložený VFR nepříjemný. Když to bylo nutný, tak dalo VFR dálnici jak nic a cejtí se na ní výborně (např. v jižní Itálii). VFR je tahoun a čím dýl jedeš, tím lepší má spotřebu (jezdil sem takhle naloženej ve dvou i za 5 litrů). Ovšem VFR má i mnoho necností. Např. zápěstí při jízdě z kopce v zatáčkách dostává nafrak i krční páteř. Pokud jedeš mezi 4,5 až 6,5 tisíci ot. tak se ti motor odvděčí bezvibračním chodem a dobrou spotřebou. Dole to netáhne a ve dvou chtít do kopce zrychlovat na pětku při míň jak nad 5 ticíci ot. nedoporučuju. Motor začne protestovat a často je nutný podřadit rovnou o dva kvalty. Když jedeš celej den a k tomu průsmyky nahoru a dolů, tak už z VFR nadšenej nebudeš. Zápěstí bolavý, krk zatuhlej a tělo roztřesený z neustálýho řazení... Když je motor seštelovanej a nebudeš zrychlovat moc pozvolna, tak sepnutí vtecu poznáš jen podle zvuku a super zátahu. Ten zátah ve vtecu je fakt super, ale sou tam znatelný vibrace a zvětšená spotřeba. Tahle motorka není prostě jako elektro motor a řadovej čtyřvál. Tady po celodenním cestování cítíš každý převalení klikovky a přes noc se z toho požitkua vibrací kurýruješ. Posed není špatnej, ale dost sportovní oproti cest. enduru. Ale za řídítkama se cejtíš jako závodník a ne jako když sedíš na záchodový míse. Já měnit nehodlám i když je ten motor vykopávka, ovšem V4

2 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

26.3.2019 v 10:57 | Nahoru | #116
Kdybych si dneska vybíral, tak bych z důvodu rozvodů vzal tohle> www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-vfr-800/honda-vfr-800-luxusni-stav-1400857.html . Ale nemá to ani přípravu na kufry, takže tam bude další nemalá investice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

26.3.2019 v 11:05 | Nahoru | #117
Mike70> Na mobile.de se daji najít a přivézt Fi 98-01 i s výbavou ....tohle je taky dovoz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

26.3.2019 v 11:48 | Nahoru | #118
Mike70> Nádherné fíčko
Že já vůl to opravuju...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

26.3.2019 v 12:16 | Nahoru | #119
coudy32> Tak varianty jsou vzdycky 2 že jo
Prodat zbytek a koupit jiný nebo opravit. ....

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

26.3.2019 v 13:07 | Nahoru | #120
Gahan37> Jasný
Jako mít větší rozsah poškození, tak je to už rozumnější... dílů není nikdy dost!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cekaci doba na funglovku Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas46 8 Včera v 18:18 romca74
Ručička otáčkoměru - jak ji odebrat... Honda VFR 800 Raadio22 11 Včera v 15:37 Mike70
Univerzální motorka do města i na c... [1, 2] Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, ... PerNox 55 19.4.2019 v 20:13 PerNox
Drnčení od předku a kmitání řídítek... [1, 2] Honda VFR 800 Mike70 40 17.4.2019 v 22:02 Mike70
Padací rám Yamaha FZS 1000 Yamaha FZS 1000 Fazer Doctor74 12 15.4.2019 v 06:41 GL1


TOPlist