bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto na dloooooouhé cesty
Po 10 letech jsem se zbavil Monstera, se kterým jsem najel 90000 km (bez nehody) vesměs vše po zemích exSSSR. Svezení bylo parádní, ale je to motorka bez originální možnosti báglů/kufrů a jiných cestovatelských doplňků. Navíc se chci letos vydat k Bajkalu... A tak přemýšlím.... Střelbu už nejezdím, jasně že semtam když je pěkná cesta to osolím, ale je to spíše výjimka než pravidlo. Takže vybírám....

Nechci nic přetechnizovaného, cestuju sám a ne moc naložený (pokud něco potřebuji, tak si to v tom Rusku koupím, nic navíc sebou netahám), takže objem motoru nemusí být ani těch 1000....

Logicky se nabízí Multistrada 1000 DS (vzducháč, nic složitého) ale nebráním se i jíným univerzálům...

BMW 650 GS - sice jednobuch, ale podle mě o moc více vibrací, než na Monster 900 tam není....
Aprilia Caponord - sice jsem na ni neseděl, ale od pohledu se mi jeví vysoká (mám 175cm)
TDM 900 - totéž jako Caponord
V-Strom 650/100 - není to moc velká rozpočtovka?
CBF 1000 - na to jsem moc negativních reakcí nenašel
Transalp 650/700 - taky asi spolehlivá moto, ale při srovnání vůči GS 650 je asi Báwo lepší, ne?
Honda VFR 800 VTEC - ty budou už asi hodně vyhoněné, na ciferníku 50000 najetých km za 15 let je výsměch
Fazer - tuctovka, ale na dálky no problem

Budu rád za postřehy, nebo další tipy. Rozpočet 100k.

Naposledy editováno 02.03.2019 16:44:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

6.3.2019 v 21:33 | Nahoru | #1

wi_tack píše: Doporučoval jsem také Vstroma 650 a nechci na tom nic měnit. Ale chci upozornit na krátký servisní interval, je tam 6.000 km. Tak abys s tím počítal při delší cestě. Někteří majitelé dávají olej 15W50 místo 10W40. Prý líp jede a řadí.



Vrátím se k tomuto staršímu příspěvku,
pokud někdo zavrhne Stroma 650 jen kvůli tomu, že má kratší servisní interval (6 tis.), tak je to zbytečná obava.
Už kdysi jsem tu četl několik důvodů, proč stačí olej na Stromu 650 měnit co 10 tisíc km, bylo to doplněno i článkem myslím z ČMN a více majitelů Stromu tu napsalo, že takto mění olej. Tak jsem taky na to přešel a už hodněkrát měnil co 10 tisíc km. Mám najeto hodně nad 100t a motor pořád šlape jako hodinky.

Jinak mám tam 10W40 (konkrétně mi kamarád doporučil Motul 5100 10W40),
o tom 15W50 jsem zatím nic nečetl a neřešil to (neříkám že je to dobré, nebo špatné, říkám jen že zatím nevím a myslím že nemám důvod uvažovat o změně).

Naposledy editováno 06.03.2019 21:35:24

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 10.3.2019 v 10:19 | Nahoru | #2
Roman2bk> Vůbec bych svým příspěvkem nechtěl Stromka 650 zavrhnout. Bylo to jen upozornění pro zakladatele vlákna, když bude zvažovat různé aspekty. Jinak, jak jsem psal v jiném svém příspěvku v tomto vlákně, nedám na Stromka dopustit. Syn na něm jezdí a když mám možnost se na něm výjimečně svézt, jsem nadšený. Olej mění po 6000 km, dával Motul 10W40 a nyni poprvé zkusil 15W50, tak jsem zvědavý, jaký bude rozdíl. Já sám jezdil Hondu Deauville 700 a nyní jezdím Hondu Crosstourer 1200 a jsem zvyklý na dvojnásobně větší servisní intervaly. Někdo tu psal, že při dlouhém cestování to nehraje roli, já na to mám jiný názor, jsem už líný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

30.7.2019 v 11:33 | Nahoru | #3

Roman2bk píše: Vrátím se k tomuto staršímu příspěvku,
pokud někdo zavrhne Stroma 650 jen kvůli tomu, že má kratší servisní interval (6 tis.), tak je to zbytečná obava.
Už kdysi jsem tu četl několik důvodů, proč stačí olej na Stromu 650 měnit co 10 tisíc km, bylo to doplněno i článkem myslím z ČMN a více majitelů Stromu tu napsalo, že takto mění olej. Tak jsem taky na to přešel a už hodněkrát měnil co 10 tisíc km. Mám najeto hodně nad 100t a motor pořád šlape jako hodinky.

Jinak mám tam 10W40 (konkrétně mi kamarád doporučil Motul 5100 10W40),
o tom 15W50 jsem zatím nic nečetl a neřešil to (neříkám že je to dobré, nebo špatné, říkám jen že zatím nevím a myslím že nemám důvod uvažovat o změně).



Hlavně, výměna oleje i po cestě je detail, to asi netřeba řešit. Jsou tam podle modelu cca 2 litry, ok, tři abys měl po ruce a zbytek nechal na dolití. Vyměníš to za 20 minut , je to snazší než postavit stan ( teda aspoň pro mě ) . A z toho 10 minut to necháš vykapat.
Filtr se dělá na tři výměny, podle manuálu, takže akorát aby nebyl dojetej před cestou, abys ho nemusel tahat sebou. I když ani to není nic těžkýho, u Stroma tam šáhneš když to zchladne trošku a uděláš to jednou rukou.
Včera jsem Stromka koupil, a olej je první věc, vyndal jsem to z dodávky, projel a i s filtrem to tam bylo za 15 minut v garáži a u toho cigáro , krásně přístupný.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1


TOPlist