barth_duben




Téma: Moto na dloooooouhé cesty
Po 10 letech jsem se zbavil Monstera, se kterým jsem najel 90000 km (bez nehody) vesměs vše po zemích exSSSR. Svezení bylo parádní, ale je to motorka bez originální možnosti báglů/kufrů a jiných cestovatelských doplňků. Navíc se chci letos vydat k Bajkalu... A tak přemýšlím.... Střelbu už nejezdím, jasně že semtam když je pěkná cesta to osolím, ale je to spíše výjimka než pravidlo. Takže vybírám....

Nechci nic přetechnizovaného, cestuju sám a ne moc naložený (pokud něco potřebuji, tak si to v tom Rusku koupím, nic navíc sebou netahám), takže objem motoru nemusí být ani těch 1000....

Logicky se nabízí Multistrada 1000 DS (vzducháč, nic složitého) ale nebráním se i jíným univerzálům...

BMW 650 GS - sice jednobuch, ale podle mě o moc více vibrací, než na Monster 900 tam není....
Aprilia Caponord - sice jsem na ni neseděl, ale od pohledu se mi jeví vysoká (mám 175cm)
TDM 900 - totéž jako Caponord
V-Strom 650/100 - není to moc velká rozpočtovka?
CBF 1000 - na to jsem moc negativních reakcí nenašel
Transalp 650/700 - taky asi spolehlivá moto, ale při srovnání vůči GS 650 je asi Báwo lepší, ne?
Honda VFR 800 VTEC - ty budou už asi hodně vyhoněné, na ciferníku 50000 najetých km za 15 let je výsměch
Fazer - tuctovka, ale na dálky no problem

Budu rád za postřehy, nebo další tipy. Rozpočet 100k.

Naposledy editováno 02.03.2019 16:44:32
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 15:51 | Nahoru | #1
TA 650/700 je katastrofa s podvozkom. inak dobry pracant. Hrozne zle ovladatelny ale v terene to nieje najhorsie.
F650 gs ma dobry podvozok ale ten motor je fakt kludas s malym spektrom otaciek. inak sa na tom da pohodovo cestovat, na dialnici to uz nieje ono.
V-Strom 650 je super a nieje to az taka rozpoctovka, o nic horsie ako Transalp. Podvozkovo lepsia motorka s lepsou ovladatelnostou. Mala svetla vyska, skor na cesty.
TDM 900 je vlastne dost mala motorka (s mojimi 184cm som mal obe cele nohy na zemi) a velmi kvalitne spracovana. Vyborny nastavitelny podvozok a skvela ovladatelnost. Nevyhodou je male predne koleso pre teren.

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 15:52 | Nahoru | #2
V- Strom 650 nebo 1000, zkus se svézt a pak hodnoť.

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 16:08 | Nahoru | #3
Ural/Dnepr/M72?

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 16:16 | Nahoru | #4
F 650 GS jednonuch se mi zdá dost malá, jsem podobně velký jako ty.
A ve srovnání např s tím TA 700 jede hůř s menším pohodlím.
Myslím, že největší univerzál je ten dl 650, je na něm pohodlí, nejede špatně a dobře chrání před deštěm a větrem.
TA 700 jsem měl 5 let a v přímém srovnání bych už šel do toho DL.
CBF 1000 a VFR hodnotit nemůžu, nejezdil jsem. Měl jsem cbf 600 a na tebou plánované použití mi to příjde jako horší volba.
s tím rozpočtem bych bral dl 650 a něco investoval do podvozku.

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 16:24 | Nahoru | #5
Je fakt, že dovolená se mi začíná vždy až někde za Schengenem a těch 1500-2000km ujet na GS650 bude asi utrpení, vždy jsem byl zvyklý k ruským hranicím jet naplno (800 km/den) a dojet do RF za dva dny a až pak si užívat dovolené..... Takže malé GS zřejmě z kola ven (a velké nechci)

V-Strom 650/1000... potenciál litra v sólo jízdě nevyužiju.... Zde pokud bych měl vybírat V-Stroma a měl v merku několik kousků tohoto typu, tak na objem nekoukám....

Jsem zvyklý při koupi moto, auto nebo třeba mobilu porovnávat všechny proti všem, takže GS650 jde z kola ven, je proti většině horší.... Proti Aprilii hovoří malá servisní síť a dostupnost dílů, na Vostoku dvojnásob..... VFR to by musela být opravdu s jistotou málo jetá, což by muselo být spíše štěstí, než pravidlo....

Takže k aktuálnímu momentu seriózně vybírám mezi Stromem, CBF a Transalpem - ale není to dogma, nebráním se dalším názorům, i na tyto "vyřazené" streje.... Ještě možná Fazer, sice tuctovka ale na cesty nezklame

Naposledy editováno 02.03.2019 16:28:42

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 16:45 | Nahoru | #6
Ahoj, tak daleko jsem sice ještě nedojel a nevím tak na vlastní kůži, jestli se tam na Stromu 650 vydat, jako jaké jsou tam cesty a tak jen napíšu, že s cestováním po Evropě a blízko kolem jsem s malým Stromem spokojen, přijde mi jako dobrý pracant za dobrou cenu, spotřeba většinou pod 4,5 , dojezd 450 až 550 km, s vyšším plexi dobrá ochrana proti větru a dešti, atd.
Nejlepší je se ale pokusit projet na všech, co jsi psal a uvidíš, třeba tě za srdce chytne kterákoliv

Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2019 v 16:46 | Nahoru | #7
Ani malý Versys není vůbec špatný
Jako 650 myslím

Naposledy editováno 02.03.2019 16:46:42

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 16:54 | Nahoru | #8
Versys, mrknu....

Jinak představa o tom, že v RF jsou špatné cesty je mylná. Nejen Federální "M" silnice (něco na způsob naší I. třídy) jsou kvalitní. Ve své podstatě 90pct silnic, po kterých jsem jel byly na mnohem vyšší úrovni, než silnice v CŘ (hovořím o RF, na UA je to mnohem horší)....

Mrknul jsem na Versyse.... takže tímto krokem zřejmě padá Transalp.... Versys je za stejné prachy mnohem novější a snad i lepší.. pokud tam není nic ošizené....

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 16:58 | Nahoru | #9
Měl jsem f650gs, dobrý podvozek, ale určitě bych se vyhnul dálnicím a nevím jestli jsem chytnul páteční kus, ale za 7 let jsem toho servisoval opravdu hodně a moc nenajezdil (ABS, brzdová pumpa, olejové čerpadlo, výhřívané hefty, atd...) no holt jsem neměl štěstí, pak jsem přešel na tdm900, výborná motorka, procestoval jsem půl Evropy a nikde mě nenechala, hezká spotřeba, dostatečný výkon, za 70tis.km nebyla jediná závada, teď mám na cestování FJR1300 je to úplně jiná liga, ale i cenově, každopádně cestování na Fujaře je pecka. Chce to vyzkoušet co ti sedne.

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 18:03 | Nahoru | #10
Co triumph ST1050 , nebo crossrunner první model.... vtec jsem měl sice 2 roky/40t jsem najel, ale na starší model Fi to nemá
I ten versys 650 nemusí být špatný ....ono do 100t kupní ceny to bude od 6 - x let stáří všechno

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 18:21 | Nahoru | #11
tu Yamahu TDM 900 nezatracuj. Rozhodne patri do vyberu.

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 18:26 | Nahoru | #12
Gahan > chces rict, ze starsi VFR 800 s vyfukem na boku je lepsi? Triumph ne (trebaze se mi libi), protoze mi jej na Vychode nikdo neopravi pokud by se pokazil - stejne jako Aprilia

Destroyer > neni to moc velke?

Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2019 v 19:11 | Nahoru | #13
Kdybych jezdil solo, klidně bych naskočil do V stroma 650...............lze zvednout sadou od Marselusu................a jelo se mě na něm daleko lépe, než na litru.
A na zatáčkovité trase mě bezproblémově ukáže záda.........jezdím BMW K 1200 GT.
Připadá mě ten stroj ve tvé cenové hladině jako nejlepší univerzál - silnice OK, pohodlí, ochrana, spotřeba, servisovatelnost........lehčí terén zvládne - takže kde je cesta, tam projede. Překvapivě 650 lepší než 1000.........litr byl dost "ucukaný".
Klasické cestovní koráby typu BMW K 1200 LT, Honda Pan European 1300, Yamaha FJR 1300, Kawasaki GTR 1400 a podobně sice vysoký komfort, ale nulová možnost provozu na nezpevněných cestách............což by mohlo být v RF, nebo alespoň při přesunu z ČR, problémové.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2019 v 19:17 | Nahoru | #14
Rado_> jezdil jsem obě verze, vtec asi 40t km Fi jsem měl 2x a asi 90t km ..jasný, vtec budí dojem sportovnější modernější motorky...ale
Vtec....rozvody řetězy , 2x napinak, někomu nesedí sepnuti od 7t otacek na full vykon. Pokud chceš laďaky lze koupit od 12t, origo kufry nic moc obsah
Fi....rozvod ozubená kola , kontrola ventilu, podložky , menší náklady na servis v tomto směru. Neřešíš homologaci laďáku.
Srovnání obou verzí....stejny posez, u Fi jsem měl dlouhodobě nižší spotrebu. Možnosti výbavy jako tlumic řízení totožná sada pro obě verze.
Na Fi jdou udělat různý “vychytávky “....zadní 8 paprskové kolo z vfr750, nevyhovuje Ti dual brzdy....pasuje tam komplet předek z Fireblade 06 apod....
V podstatě za 50t nákupní ceny a 10t servis/ doplňky máš cestovni motorku na dalších 100t km....
Jasný jsou modernější , novější , hezčí atd....ale většinou kdo ji vyzkouší je příjemně překvapený

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 19:20 | Nahoru | #15
Gahan > díky... já, i země, kam prioritně jezdím, jsme "ze staré školy".... VTEC verze je líbibvější, ale z pozérství jsem už vyrostl a je fakt že první VFR800 nestojí nic

Naposledy editováno 02.03.2019 19:25:23

Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2019 v 19:36 | Nahoru | #16

Tohle je ta verze předek Faros a zadní kolo 750....
Já tenhle model mam rád, najel jsem na něm nejvíc a zase si ho koupím....

Naposledy editováno 02.03.2019 19:37:59

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 19:44 | Nahoru | #17
Tady asi není univerzalnejsi moto než vstrom 650.

Takze vzhledem k uvazovane ceně a účelu lepsi se asi těžko bude hledat.

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 19:45 | Nahoru | #18
No... GS650, Caponord a asi i Transalpa vyřazuji..... Zatím v osudí Strom, VFR (vzhledem k mizivé ceně asi ten starší a rozdíl proti VTEC vrazit do servisu/doplňků) a Fazer.... CBF je moto neslané-nemastné, takže asi taky ne... Versys motorka dobrá, ale je otázka zda koupit Versyse za 80, nebo VFR Fi za 50 a za zbývajících 30 si jej "nepozlatit"..... TDM je svým konceptem solitér, to už mohu rovnou koupit tu Aprilii, že ano....

Naposledy editováno 02.03.2019 19:46:35

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 19:56 | Nahoru | #19
Za mě V-strom. Jsem s ním spokojenej a spolehlivost výborná

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 20:09 | Nahoru | #20

Destroyer píše: TA 650/700 je katastrofa s podvozkom.


Spíš tak starý transalp s opotřebovanýma tlumičema

Ale kdybych měl dost peněz, asi bych pořídil výkonnější moto. Nicméně na cestu k Bajkalu to může být dobrá volba, motorka, které nevadí rozbité cesty.

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 20:17 | Nahoru | #21
Za mňa jednoznačne TDM 900. Nedocenená motorka. Podvozkovo porazí VFR, Fazera na horších cestách a na diaľnici motoricky (aj spotrebou) GS, DL aj XL.... Bol som v Rusku 3x a viem ako fungovala kamarátova TDM 850. A 900 je lepšia, vstrekovanie + vychytane muchy 850. Vyskúšaj.

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 20:24 | Nahoru | #22
Mě přijde, že pořád mícháš ryze silniční motorky (byť cestovní) s takovýma SUV motorkama. Mám Fazera, kterého zvažuješ, cestovat se na něm dá, celý den v sedle vydržíš. Kufry i s lešením, všechno se na to dělá. Ale nejel bych s ním cestama, které projíždí moto typu V-Strom. Něříkám, že je Strom enduro, ale říkám, že Fazer je na silnice. A tam je zábavnější než Strom :) Záleží co je 90% tvých cest.

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 20:27 | Nahoru | #23
Kamarát jazdí CBF 1000 a TDM 850. Na Rusko berie TDM. Vie prečo

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 20:30 | Nahoru | #24
strabonits > škatulkování neberu jako dogma. Ducati Monster 900ie je 1000x sportovnější, než Fazer a najel jsem s ním po "SSSR" 90 tisíc bez problémů, a to jsem zdaleka nejezdi jen po A+++ cestách. Pri vhodné volbě pneu (cestoval jsem vždy na Dunlop Roadsmart II) a nastavení podvozku to dáš i na Panigale, pokud to zvládne Tvá tělesná schránka

gege1 > TDM900 zvážím, hodně dálkových cestovatelů na ní jezdí... NENÍ TO MOC VYSOKÉ?

Naposledy editováno 02.03.2019 20:34:03

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 20:39 | Nahoru | #25
A este k tym stvorvalcom (okrem VFR). Vyskusaj si to, kedze jazdis L2. Mal som aj R4, ale osobne mi ten "automobilovy" dokonaly chod motora nesadol...

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 20:42 | Nahoru | #26
Rado_> Není vysoké. Sedlo je +/- centimetr stejně vysoké jako V-Strom 650 , ale je užší. Celkově je ta motorka užší , takže z ní dosáhneš líp. Měl jsem Stromka 650 2007 a teď jezdím na TDM900 2006 a Suzuki je prostě "bachratější" ...
Oproti V-Stromu to má 2 slabiny , je zpřevodovaná do rychla , takové to courání na dvojku těsně nad volnoběhem ( typicky popojíždění po městě ) motorce moc nevoní a má to přední 18' kolo , takže výběr pneu je menší...

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 20:47 | Nahoru | #27
gege1 > o tom žádná, měl jsem R6 a Thundercata, pak M900 a Duc 749... řadový 4válec je proti L2/V4 nuda, ale pro cestování volím jiné parametry, zde jedu polykat km. Nikdy jsem nebyl na dovolené blíže než 2500km od domova a nikdy jsem nebyl na motorce více na západ, než v Praze Pro tyto účely jsou čtyřválcové stroje z mého výběru vhodné, přecejen postupem svého věku neubírám v kilometrovém denním nájezdu, ale schránka trpí, třebaže si to připouštím nerad )))) Raději "zpohodlním" motorku, než abych ubral na kilometrech cesty....

Aha.... já na TDM nikdy neseděl, na pohled vypadá vyšší, ale jak říkáš, je užší takže opticky vypadá vyšší. takže zařazuji do seriózního výběru spolu se Stromem, VFR a Fazerem.... zbytek asi nic....

Naposledy editováno 02.03.2019 20:50:00

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 20:48 | Nahoru | #28
175 cm je na TDM v pohode
Ten štvorvalec (okrem veľkého Versysa) bude zaostávať aj komfortom podvozku. A na remonte dorogy je to sakra cítiť Tretí v partii jazdí (aj Kazachstan) na HD cross Bones springerom vpredu Je to o jazdcovi.

Naposledy editováno 02.03.2019 20:54:11

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 21:02 | Nahoru | #29
Kazachstán na HD? Myslel jsem si, že větší magor, než já (s Ducati na Elbrus) není, asi jsem se mýlil Je fakt, že každá cesta domů na Monsteru byla už z Běloruska/Polska trápení. Předloni těch 110km z Katowic jsem jel snad 4 hodiny jak jsem byl do*ebaný....

Asi budu vybírat mezi (v abecedním pořádku)..

Fazer (zde objem asi řešit nebudu, i šestka jede pěkně)
TDM 900
Versys 600
V-Strom 650
VFR 800 (s výfukem na boku)

...pak je zde ještě varianta vypnutí mozku a srdce se rozhodne pro Multistradu, že ano

Naposledy editováno 02.03.2019 21:16:03

Moto na dloooooouhé cesty

2.3.2019 v 21:10 | Nahoru | #30
Co se týká TDM, tak nevím jak 900...........jezdil jsem jen 850. Oproti V stromu budeš vyfoukaný jak velikonoční vajíčko, přední 17"kolo poznáš i na blbé šotolince a občas některé modely trpěly vyšší spotřebou oleje - to se asi už 900 týkat nebude. A v noci - tak jak svítí V strom - nesvítí nic z tvého výběru.

Ano - designově se mě TDM líbí více než V strom - jenže časem zjistíš, že design nejezdí. Solidní ochranou, nejlepší světla a do terénu lepším podvozkem je stále v prvenství.
Třeba Fazer - použitelný na cestování snad jen stříkačka............u karburátoru mě ostrý přechod do vyšších otáček vysloveně vadil. Jako svižná šestka na proplach hlavy po práci a "jednou" ročně do Alp, ale vysloveně jako cestovní stroj asi ne. Monstera bych ale také za cesťáka neoznačil a přesto si s ním pár let přežil.
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cekaci doba na funglovku Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas46 8 Včera v 18:18 romca74
Ručička otáčkoměru - jak ji odebrat... Honda VFR 800 Raadio22 11 Včera v 15:37 Mike70
Univerzální motorka do města i na c... [1, 2] Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, ... PerNox 55 19.4.2019 v 20:13 PerNox
Drnčení od předku a kmitání řídítek... [1, 2] Honda VFR 800 Mike70 40 17.4.2019 v 22:02 Mike70
Padací rám Yamaha FZS 1000 Yamaha FZS 1000 Fazer Doctor74 12 15.4.2019 v 06:41 GL1


TOPlist