motozem_rijen




paolo_novy yami_custom Přidat reklamu

Téma: Háže olej z převodovky
Ahoj. Potřebuji poradit s problémem, který může pramenit z toho, že jsem se s dvoutakty potkal teprve nedávno a chybí mi tudíž léta praxe a znalostí jednotlivých závad a jejich řešení.
Mám motor ČZ 125/516 předělaný na rotační šoupě. Poslední dobou začal odfukem z převodovky masivně lítat ven olej. A to tak, že cca 1/2 deci na 10 minut. Jaká může být příčina a řešení? Z několika stran jsem slyšel, že tento motor je náročný na sestavení a seřízení, tak se mi zatím nechce ho bezmyšlenkovitě rozpůlit a hledat, jestli tam náhodou neuvidím nějakou chybu. Děkuji za rady.

Naposledy editováno 07.02.2019 16:53:49

Háže olej z převodovky

7.2.2019 v 10:15 | Nahoru | #1
Jen si tipnu, že za to může netěsnost mezi klikovou skříní a převodovkou. Z kliky to fouká do převodovky a ty tlaky vyhazují olej ven.

Háže olej z převodovky

7.2.2019 v 16:07 | Nahoru | #2
Taky bych to viděl na špatné těsnění mezi klikovkou a převodovkou nebo gufero na klice.

1 reakcí na tento příspěvek Háže olej z převodovky

7.2.2019 v 16:51 | Nahoru | #3
Také si myslím, že to je gufero na klice. Jen zatím nevím, ze které strany ten motor otevřít, abych napáchal co nejmenší škody. Trochu mě děsí to, že ze strany, ze které by měl být, předpokládám, primární převod k převodovce, je přidané to šoupátko. Takže tak nějak zatím sháním, kdo by se nebál to rozebrat a zároveň sbírám síly k tomu, rozebrat to sám.

Háže olej z převodovky

7.2.2019 v 21:45 | Nahoru | #4
Tlak z válce do prostoru převodovky se může dostat jen dělící rovinou karterů a nebo netěsným guferem, či labyrintem (dle použité varianty). Takže buď přetěsnit celý motor, což jak píšeš, je ta složitější varianta a nebo vyměnit gufero u primárního převodu (asi bych vyměnil raději obě), pokud tam však není zmíněný labyrint. Ten bez půlení nejde vyměnit. Bohužel tento tip motoru neznám a proto píšu obecně, tak mě laskavě nechytejte za slovo Co se týče demontáže šoupátka, tak bych se toho nebál, pohonná hřídel bude mít jistě osazení, takže by nemělo jít nasadit jinak než správně a pokud by ho přecejen neměla, tak si prostě budeš vše značit. Jestli jsi ze Staňkova, tak nejblíže k tobě znám lidi ze Soběslavi, a nebo z Vimperka, kteří by se této operace asi nebáli! Pokud chceš kontakt, tak mi napiš SZ

Naposledy editováno 07.02.2019 21:48:15

(reakce na) Háže olej z převodovky

8.2.2019 v 09:10 | Nahoru | #5

sustrjan píše: Také si myslím, že to je gufero na klice. Jen zatím nevím, ze které strany ten motor otevřít, abych napáchal co nejmenší škody. Trochu mě děsí to, že ze strany, ze které by měl být, předpokládám, primární převod k převodovce, je přidané to šoupátko. Takže tak nějak zatím sháním, kdo by se nebál to rozebrat a zároveň sbírám síly k tomu, rozebrat to sám.

tak tohle by mne konstrukčně moc zajímalo, máš foto jak to vypadá? to sání se přece musí nějak vyhnout primáru a musí procházet spojkovým víkem ne? zajímalo by mne jak to vypadá, nahoď fotky

1 reakcí na tento příspěvek Háže olej z převodovky

13.2.2019 v 12:36 | Nahoru | #6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Háže olej z převodovky

13.2.2019 v 14:04 | Nahoru | #7
sustrjan: S prominutím... Které hovado tam namatlalo tu tunu červeného tmelu?

1 reakcí na tento příspěvek Háže olej z převodovky

13.2.2019 v 15:15 | Nahoru | #8
Takže podle fotek jednoznačně gufero na klice! Když odděláš to víko, co je tak prasácky zapatlané silkonem, tak by tam měla být spojka a také gufero klikovky. Ten druhý dekl nebudeš muset sundávat Jak jsem už ale psal, tak bych vyměnil i to druhé guferko od zapalování, to asi bude taky po smrti

(reakce na) Háže olej z převodovky

14.2.2019 v 08:24 | Nahoru | #9

udinar píše: Takže podle fotek jednoznačně gufero na klice! Když odděláš to víko, co je tak prasácky zapatlané silkonem, tak by tam měla být spojka a také gufero klikovky. Ten druhý dekl nebudeš muset sundávat Jak jsem už ale psal, tak bych vyměnil i to druhé guferko od zapalování, to asi bude taky po smrti

+1

(reakce na) Háže olej z převodovky

14.2.2019 v 09:06 | Nahoru | #10
1100Virago> Viď. Já bych to také namatlal spíš černým.

Háže olej z převodovky

18.2.2019 v 09:22 | Nahoru | #11
Tožhoši, z nějakého narcistního důvodu, neb jsem v minulosti dvakrát viděl kamaráda měnit píst na babettě, jsem usoudil, že jsem již dostatečně kvalifikovaný a pustil jsem se do operace sám. A jak to tak bývá, operuji a najednou koukám, že už asi pitvám. Nicméně, guffero nalezeno. Část karteru je odfrézována a místo ní vložen díl pro šoupátko. Až nad ním je primární převod. A pod primárním převodem guffero.

Když už jsem byl u rozborky, odkrytoval jsem i druhou stranu.
Jak sundat rotor zapalování?
Dále se mi zdá, že nedostatečně vystavuje spojka. Jak funguje ovládání spojky? Je možná dát tu tyčku, která jde skrz převodovku a tlačí na spojku, dát delší? Nebo tam můžu případným delším krokem něco poškodit?

Jo a červený silikon už jsem odrbal

Háže olej z převodovky

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2019 v 13:24 | Nahoru | #12
Na spojce máš v prostředku přítlačáku šroubek zajištěný matkou, čím víc jej zašroubuješ dovnitř, tím víc spojka vystavuje. je ale potřeba zachovat nějakou vůli aby ti tyčka netlačila furt.

Háže olej z převodovky

18.2.2019 v 13:49 | Nahoru | #13
Našel jsem si scan manuálu a ten středový šroubek mě také napadl. Děkuji a vyzkouším.

Háže olej z převodovky

18.2.2019 v 14:11 | Nahoru | #14
jo a nastavovat pouze když je složená druhá strana kde je mechanizmus co tlačí na tyčky, jinak spojku správně nenašteluješ ale to ti určitě došlo.

Háže olej z převodovky

28.8.2020 v 12:50 | Nahoru | #15
516 je nekonečný příběh. Střižený klínek na spojení kliky s ozubeným kolečkem primárního převodu. Když jsem to měl rozebrané, zkusil jsem točit klikou a přišlo mi, že jde nějak lehce. Tak jsem preventivně sundal válec. Vůle na pístním kroužku 0,75mm a prasklý píst.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 48 14.7.2020 v 14:00 Richie1990
Zadní tlumiče na ČZ 125/516 ČZ 125/516, ČZ 125/511 Tuareg-Tengai 10 10.2.2020 v 17:11 Zdenalbenal
ČZ 125/511 a 516 kód barvy nádrže ČZ 125/516, ČZ 125/511 Kubasky 1 26.4.2018 v 08:40 Kubasky
Majitelé motocyklů Čs. výroby z Kro... [1 ... 11, 12] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, Jawa 250/559, Jawa 50/20... Doly_cz 344 19.1.2018 v 09:54 Doly_cz
3-4 rýchlosť ide sekavo na cz 175/477 ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... Ondrejcin 2 18.4.2017 v 17:56 Ondrejcin

TOPlist