motozem_cervenec





Téma: Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)
Ahoj, pokukuju po nové motorce pro motogymkhanu, chci zůstat u dvoutaktu, je to moje srdcovka a sedí mi to. Teď jezdím na jawě 350 a pomalu mě začíná limitovat, předevsím podvozek. Do oka mi padla Cagiva Planet, pro svoji stavbu. Potřeboval bych se ale na takovou motorku před koupí podívat blíže a zkusit, jestli to nebude příliš slabé. Sháním proto nějakou dobrou duši, která vlastní nějakou z jmenovaných motorek (výkon je u všech cca stejný), který by se chtěl zastavit pokecat a pojezdit mezi kuželkama, dojedu kamkoliv ve středočeském kraji a nebo se může stavit na trénink v praze a zkusit si to taky. Děkuji!

Naposledy editováno 12.06.2018 12:26:25
Předchozí
1 2 3
Následující

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

12.6.2018 v 13:10 | Nahoru | #1
Motorky a baby se prej nepujcujou. Rikaj motorkari.

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

12.6.2018 v 13:57 | Nahoru | #2
Chapu, staci se mi i jen podivat jak to jede a kouknout na to zblizka.

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

12.6.2018 v 22:04 | Nahoru | #3
Ani jedna z těch, které jsi dal k výběru, nebude mít pro gymkhanu motor s použitelným průběhem točivého momentu. Možná, kdyby to mělo jak kroska nebo motokára kvalty blízko sebe.

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

13.6.2018 v 06:32 | Nahoru | #4
Mito má rozpětí převodovky 3,16 a v tom rozsahu je 6 kvaltů, to je dost blízko sebe.

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

13.6.2018 v 07:27 | Nahoru | #5
To záleží na sekundárním převodu, malokdy je potřeba jet víc jak 30kmh, takže by se to zpřevodovalo aby vytočená jednička jela cca 35kmh, mohlo by to dle mého jít...některá mita mají navíc 7 kvaltů, takže ještě blíže sobě.

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

13.6.2018 v 14:16 | Nahoru | #6
7-mi kvalty mají sedmičku jen nad 6 přidanou, ostatní jsou stejné a celkové rozpětí převodovky je v tom případě větší. Se standartním převodem jede Mito na jedničku přes 50km/h.
Proč se teda sleduje rozpětí převodovky, když se jezdí jen na jedničku?

Naposledy editováno 13.06.2018 14:17:56

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

13.6.2018 v 14:55 | Nahoru | #7
Rozpeti prevodovky me uplne nezajima, jde spis o prubeh vykonu. Pokud zprevoduju jednicku aby sla tocit nekde ke 35kmh, tak potrebuju aby to z pomalych rotaci uz melo nejaky vykon, ale nemuzu se nejak dopocitat jaky vykon v jake rychlosti to bude mit, resp. jestli neklesnu nekam, kde se nedeje vubec nic. Kdyz pak na prejezdu budu radit tolik nevadi, proste aby se to z nuly sebralo...co jsem tak sledoval tak se neco zacina dit kolem sedmi tisic...

1 reakcí na tento příspěvek Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

14.6.2018 v 06:37 | Nahoru | #8
Vzhledem ke klapce v sání a přívěře výfuku je ten pracovní rozsah pěkně široký. Slušný tah je už u 4000 a velký nástup je pak u 8000 a trvá až do 12 000 ot. Doporučuju shánět model s válcem A0401, který má snížené časování a zdokonalené přepouštěcí kanálky a díky tomu je daleko pružnější s širší výkonovou špičkou. Má použitou hlavu 200C s nižší kompresí, která též působí na lepší průběh točivého momentu. Předešlé modely měly velké časování a tím pádem jen úzkou špičku až nahoře. Přitom dosažitelný výkon je prakticky stejný.

(reakce na) Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

14.6.2018 v 06:55 | Nahoru | #9
mito7> moc diky za dulezite info! jde ten valec poznat z venku?

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

14.6.2018 v 06:58 | Nahoru | #10
Na komoře klapky na pravé straně je to odlito. Je tam i rok výroby.
Tady se dají najít další info.
https://mitoclub.com...ruppi-termici-cagiva

Naposledy editováno 14.06.2018 07:14:58

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

14.6.2018 v 07:33 | Nahoru | #11
Supr, koukam, ze se montoval az ke konci vyroby a asi jen do Mita? Ja ted pokukuju i po supercity, vyssi posez by mohl byt mezi kuzelkama vyhodou...

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

14.6.2018 v 11:33 | Nahoru | #12
Aby ta srdcovka dvoutakt na gymkhaně nezklamala. Nejenom, že to nepojede od nižších otáček, ale kromě gum tě můžou čekat další investice a odstávky kvůli opotřebenému válci a pístu, nebo dokonce zadřenému motoru. Nemusí to tak být, ale je to velmi pravděpodobné. Pokud to fakt chceš, tak je v tomto případě opravdu lepší válec s menšími úhly časování a místo výfukového rezonátoru mít krabičku na způsob motorové pily (to je sice taky rezonátor, ale funguje na trošku jiném principu). Pak bude křivka točivého momentu dostatečně plochá a nestane se ti, že by motor v 8000ot/min nečekaně zabral a vystřelilo tě to, kam nechceš.
Já osobně bych volil něco na jako CBR300R.

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

14.6.2018 v 11:36 | Nahoru | #13
Mito určitě není vhodné na jízdu mezi kuželkama. V zatáčkách sedí výborně i ve vysoké rychlosti, ale když dcera dělala autoškolu, tak projet požadovanou osmičku se nám na něm nepodařilo ani mně, ani jí. Na Hondě CBF v autoškole ji dala perfektně, zato brzdy super a dosáhne dobře na zem i když je malá. Až do konce výroby se vyráběl Raptor, ten by na to byl určitě vhodnější.
Ještě mě napadá, že to nemá ventilátor na chladiči tak při pomalé jízdě se to hůře chladí.

Naposledy editováno 14.06.2018 11:44:21

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

14.6.2018 v 12:44 | Nahoru | #14
Mito by se muselo predelat na rovna riditka stejne jako se predelavaji jine supersporty. Hledam spis planet/raptor/supercity, jde to i na te jawe pomerne obstojne a limituji me spis brzdy a podvozek nez vykon...

ale jak rikam potreboval bych to videt a zkusim to nejspis az jako testovaci jizdu pri koupi...

Naposledy editováno 14.06.2018 13:10:49

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

29.7.2018 v 08:35 | Nahoru | #15
Tak jsem nakonec koupil Cagivu Planet, ze by to nebylo vhodne pro jizdu mezi kuzelkama s tim, ze se nevytocim si rozhodne nemyslim ;)

1 reakcí na tento příspěvek Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

6.8.2019 v 08:41 | Nahoru | #16
Ahoj, já jsem nakonec též koupil pro manželku pohodlnější povoz než Mito. Pořídil jsem Raptora. Tak si s ním teď hraju a příští rok manželka vyjede na svém, pohodlnějším stroji. Jaký válec máš na Planetu? Výfuk, atd. Prosím popiš úpravy. Díky. Petr.

(reakce na) Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

9.8.2019 v 07:30 | Nahoru | #17
mito7> Ahoj, valec tam mam Mitaku, myslim ze by to mela byt kopie 73037, hlava 200D. Vyfuk je tam z Mita EVO kvuli mensi koncovce, aby sly dat padaky do zadni osy. Jinak co se tyce uprav motoru, tak nejsou zadne, je to vlastne seriovka. Na podvozku taky nic, seriovy brzdy (vpredu pancerovka), seriovy tlumice (vpredu olej 20w). O 20mm zvedly riditka, lip se s tiom pak zataci k dorazu, ktery je trosku ubrouseny. Posilovac spojky kvuli lehcimu chodu packy a presnejsimu davkovani v zatackach. O zub mensi predni retezove kolecko. A pak predevsim odlehceni, vsechno co nebylo nezbytne nutne pro zavodeni slo pryc. Ted jsem na 119kg ve stavu ready to race. Od lonska jsem jeste trochu zrychlil :)


Naposledy editováno 09.08.2019 07:32:28

1 reakcí na tento příspěvek Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

9.8.2019 v 08:31 | Nahoru | #18
Co to je "posilovač spojky"? Mitaka funguje dobře? Byl jsem před ní varován. Ale asi na toto krátké nízké zatížení je v pohodě, při dlouhém velkém zatížení se to prý zadírá.

(reakce na) Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

9.8.2019 v 08:47 | Nahoru | #19
mito7> Mitaku uz jsem jednou zadrel, ale myslim ze to bylo spis nekvalitnim pistem, tehdy jsem to objednal s Mitaka pistem. Ted tam mam PROX a v pohode, nevim co je mysleno dlouhe velke zatizeni, ale 20km po dalnici 120-130kmh to da bez problemu. Tezko rict, sel bych tedy radeji volbou renovace puvodniho valce, ale tehdy jsem nemel cas...
Posilovac spojky je todle: https://www.mototec...froad/269-00001.html na normalni jezdeni netreba, ja se ale musim naucit spojkovat pro rychlejsi rozjezdy a potrebuju v te pacce cit a delsi chod...

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

9.8.2019 v 09:29 | Nahoru | #20
Já se dostávám do extrému, kdy s Mitem překročím i 180 km/h a dcera i 190 km/h - předjížděla mě já jel autem 180km/h a ona šla přede mě. Motor při tom točí 13 000 ot. Po dálnici 130 je i ve dvou nízké zatížení a zvládá to asi na půl plynu.
Ten posilovač jen mění převodový poměr, to můžeš jen prodloužit páku na spojce a máš to samé, bez dalšího zvyšování tření a váhy toho posilovače. Nehledě na cenu.

Naposledy editováno 09.08.2019 09:35:51

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

9.8.2019 v 11:53 | Nahoru | #21
Jiste, s mym prevodem 13/43 je maximalka 145kmh. Nemam to na litani maximalkou a vsechno je ladene spis na akceleraci. Dvojka se na zavodech neradi.
Samozrejme ze je moznosti jen prodlouzit paku, to vim taky, ale nemam na takove akce vybaveni a koupe posilovace ktery ma tri urovne je pro me jednodussi a rychlejsi reseni.

Naposledy editováno 09.08.2019 11:54:07

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

9.8.2019 v 11:55 | Nahoru | #22
Jeste jsem zapomnel...taky jsem tam pridelal saharu na chladic, v tak male rychlosti by se to pri vedrech neuchladilo.

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

9.8.2019 v 14:27 | Nahoru | #23
Na tom rychlým Mitu mám převod 14/42. Když jsem ho koupil, tak bylo zavřené a převod tam byl 14/38, to nejelo ani na 5-tku.

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

11.8.2019 v 13:57 | Nahoru | #24
Koupil jsem Planetu, zatím jenom pár desítek kiláků. Lehčí tuning zatím obsahoval odstranění té plastové ohavnosti pod výfukem, gumy Battlax BT016 - zadní 150mm tam taktak vešla, u řetězu je mezera snad 2mm. Dál rovnější duralová řidítka namísto těch ocelových pochromovaných, ohnutých až ke kolenům. Nyní objednáno kolečko 13 zubů, protože s převodem 14/43 to na šestku jede až od 120km/h výš a nebo z kopce a zalehávat mně na tom moc nebaví. Časem budu dělat nový výfuk, až zjistím, co je tam za válec a jaké má časování. Podle otáčkoměru to začne ztrácet dech při 10.500 rpm, tak to nejspíš pustím trochu výš do otáček.
Edit: tak válec je 73037, Gilardoni1, který se dával do posledního sedmirychlostniho Mita do roku 98, kde měl časování 130/190°. Ještě uvidíme, co k tomu dal Oulehla za píst a jaké jsou skutečné úhly.

Naposledy editováno 11.08.2019 18:21:37

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

11.8.2019 v 20:03 | Nahoru | #25
Super. Mám válce A0401 a na vyladěném Mitu to přestává táhnout až ve 12500. Stejný válec na druhém Mitu táhne "jen" do 11500. První má převrtaný karburátor dále vyladěné klapky atd. Výfuky jsou Giannelli a Arow. První má průchozí karbonovou koncovku Giannelli, druhé má původní koncovku. Všude jsou vybroušené Airboxy "paroháč", slícované sací, přepouštěcí i výfukové kanálky. Výstup do výfuku zvětšený - slícovaný s výfukem...Naladěné karburátory. Nově mám Raptora, ale to už asi víš.
Díky za inzerci. Ahoj.

1 reakcí na tento příspěvek Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

12.8.2019 v 19:49 | Nahoru | #26
Mate nejake zkusenosti s laditelnyma jednotkama? Zeeltronic? Ignitech? Ma to smysl pro narust vykonu?

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

13.8.2019 v 07:30 | Nahoru | #27
Nemám. Nové originální provedení od roku 2008 má integrovanou řídící jednotku, která ovládá zapalování, přívěru, volnoběžnou směs a mazání, a má k dispozici údaje o poloze šoupátka karburátoru, teplotě motoru a teplotě nasávaného vzduchu - tak by už mohla řídit zapalování ve více parametrech, než původní jen podle otáček. Informace o tom, zda skutečně řídí i takto jsem nikde nesehnal, všude jen odhad, že tomu tak asi je. Na druhou stranu proč by tam ty snímače byly. V praxi se motor chová kultivovaněji, než starší provedení (reakce na plyn), ale má i karburátor s plochým šoupátkem. Jak moc se projevuje ten na chodu motoru nevím. Pravdou je, že maximum otáček je asi o 1000 nižší, než u staršího provedení, ale tam mám převrtaný difuzor karburátoru a k tomu doladěné sání a klapku. Tak nevím, jestli nová jednotka nějak omezuje max. otáčky, nebo je to dané menším průměrem difuzoru karburátoru. Též mám jiné koncovky výfuku - tam je možná ten rozdíl.

(reakce na) Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

14.8.2019 v 16:08 | Nahoru | #28
mickaelb> Programovatelné zapalování dává smysl jenom v pásmu od rezonančních do maximálních otáček. U dvoutaktu je konstantní předstih 20-22° až do rezonančních otáček a pak se postupně snižuje na 5-10°, aby se prodloužilo fungování výfuku do vyšších otáček.
Co můžeš udělat:
- větší karbec, ale s plochým šoupátkem, Mikuni TM34VMX, nebo krosový TM38VMX
- membránový ventil - jemnější jazýčky dovolí násátí více směsi v nížších otáčkých, tužší karbonové zase umožní vyšší otáčky
- klikovku nechat jak je
- válec je zásadní, přefuky musí fungovat tak, aby se do válce dostalo co nejvíc směsi a zůstalo v něm, ne aby se smíchala směs se spalinami. Tady je dost prostoru pro toho, kdo ví, co dělá. Big bore 150ccm nebo 165ccm je jistota.
- výfuk je ve spolupráci s časováním válce určující, jaký bude průběh točivého momentu, jaké budou otáčky
Napsal jsem o tom pár článků. Nevím, jestli jsi už na ně narazil, kdyžtak hledej na odkaze
https://www.motorkar...scr=73.5999984741211

Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

14.8.2019 v 16:11 | Nahoru | #29
Dneska přišlo 13-zubové kolečko a Planeta je s ním konečně použitelná. Taky jsem koupil na bazaru náhradní výfuk, tak ho prozkoumám, poměřím a přepočítám, abychom věděli kde jsou případné rezervy, než do toho říznu.

1 reakcí na tento příspěvek Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Planet, RS125, NSR125)

15.8.2019 v 20:48 | Nahoru | #30
Tak jsem změřil výfuk na Planet, který by měl být stejný, jako je na poslední 7-kvalt nebo první 6-kvalt Mito, s jedním rozdílem, a tím je délka koncovky. Na Mitu je správně, kolem 350mm, na Planetě je jenom 120mm dlouhá a ústí do pochromovaného tlumiče. To není dobře, protože v 10.000rpm je planetí výfuk pnumaticky zašpuntovaný, plyny nechtějí odcházet a brzdí to motor.


Tohle už je výfuk na Mito:


Délka kanálu ve válci je odhadem 30mm. Následuje příruba s vnitřním průměrem 35mm. Vyústění válce by mělo pokud možno bez hran přecházet do příruby. Příruba má osazení na průměr 37mm, a výfuk s 1mm tlustou stěnou by měl do osazení přesně padnout. Jenže nepadne a je o 2mm menší a vytváří zbytečný schod a seškrcení.


Od tohoto vnitřního průměru 33mm se výfuk postupně rozšiřuje a měl by tvořit tvar postupně v pořadí: mírně se rozšiřující koleno - expanzní kužel - reflexní protikužel - koncovka. Délka výfuku od pístu ke koncovce je 970mm, na střed protikuželu je rezonanční délka 840mm. Pro můj válec s úhlem výfuku 190° a předpokládanou rychlostí zvuku ve spalinách 508m/s vychází rezonanční otáčky 9.600rpm a maximální otáčky 11400rpm, minimální 8.300rpm. To by zhruba odpovídalo jízdnímu projevu, akorát na ty maximální se nedostanu, nejspíš kvůli trošku bohatší směsi a té koncovce.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Špatná koupě motorky, co teď [1 ... 20, 21] Aprilia RS 125 Kaczenka30 621 Dnes v 20:27 krokoš
Sláva dvoutaktům [1 ... 21, 22] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 641 Dnes v 15:22 mickaelb
NSRko nejde do otáček Honda NSR 125R _NeuBi_ 6 27.7.2020 v 18:41 _NeuBi_
jízda před přepisem Aprilia RS 125 Honzíínek 27 9.7.2020 v 08:44 Quad
Hladina v karburátoru Cagiva Mito 125 Fogi 12 22.6.2020 v 22:50 wwwtomycarcz


TOPlist