Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125 a neodolal jsem, je doma.

Má to psáno 21kW, velikost normálního endura, asi 120kg bez paliva, zdvihy kol nějakých 270mm, samozřejmě na značkách.
Rejstřík:
Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367
Aprilia trial - 1518,1519,1532
Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,
1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028
ČZ 125 984,511,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541
Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829
Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic trial - 1520
Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera - 979
Garelli - 1538
Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 - 740
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578
HM CRE 125 – 744,846
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR 125 - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR 250 - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85
Honda CR 500 - 417,425,448,683,838,1071
Honda CRM 125 - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047
Honda NS 125F - 284,1487,1510
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 - 1550
Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 - 532
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 - 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429
Italjet 312,321,1179
IŽ - 146
Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008
Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044
Kawasaki KR 250/350 – 738
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445
Kawasaki Triple - 760,790
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1443
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM 125 MC - 984
KTM 250 MX - 644,787,1024,1337/81
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie - 746
Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604
Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico - 882,909-911,946
Mega - 1102
Montesa trial - 1526
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT - 1043
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania - 1403
Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997
Ossa trial - 1525
Penta - 1502
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943
Rieju 300 Ranger - 820
Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256
Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 - 1446
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365,868
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TR 500 - 577
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137
Suzuki TS 250 – 362
SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525
Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095
Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03
TM fabricca - 1434
Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 - 1491
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 - 162,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742,1341/82,1500
Yamaha YZ 490 – 49,496,1157/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083
Zabel – 879,882
Naposledy editováno 18.09.2021 23:32:49
2 reakcí na tento příspěvek Sláva dvoutaktům
Z tohoto pohledu může být zajímavé, jak vůbec vznikla slovenská Jawa 90, když u nás legislativa něco takového věkově nezvýhodňovala.
V inzerci máme zajímavou MTX 80 RII z roku 1987, za dvacet, vodník s kotoučovkou, psáno je 8,5kW. Německé zákony tomu v té době omezovaly výkon na 10PS a rychlost na 80km/h. Otázka je, co dneska s tím? V terénu bude nepochybně výborná pro někoho lehčího a menšího, zdvihy kol má 200/230mm, kola jsou 18 a 21 palců a váží pod 120kg.

Naposledy editováno 17.11.2019 17:23:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sláva dvoutaktům


Naposledy editováno 17.11.2019 18:10:22
1 reakcí na tento příspěvek Sláva dvoutaktům
Kdo opravdu chce Mito, ten by měl zapátrat na internetu, aby si udělal jasno ve všech těch typech které od roku 1989 do roku 2011 vznikly. Například EVO I byl sedmikvalt s třípaprskovými koly, ale jinak stejná motorka, jako ta na obrázku. Dělalo se několik druhů válců, s různým časováním, které byly za určitých podmínek zaměnitelné. K tomu samozřejmě různé písty, hlavy, tloušťky těsnění pod válec, výfuky a karburátory.

Naposledy editováno 19.11.2019 12:27:09






Jinak chválim vzdělávací okénko k Mitu. Pro jedno jsem letos také jel. Ale v top stavu jak tvrdil prodávající rozhodně nebylo. Víc než že chci sedmikvalt jsem však o mitu netušil

Jen tak pro úplnost, RS125 se začala vyrábět v roce 1992 a výroba skončila v roce 2010 (od r. 2006 byla nová kapotáž po vzoru RSV1000). Předchůdcem RS125 byla možná ještě famóznějši AF1 s letmo uloženým zadním kolem.

A jak se tahleta věc ocitla na světě a proč už nejsou? Husqvarna vyráběla v osmdesátých letech masově endura, když se v roce 1988 rozhodlo vedení firmy prodat motocyklovou sekci Cagivě. Švédům se ale do Itálie nechtělo, a tak založili vlastní firmičku, kde přivedli k životu projekty před Italy zatajené. Manufaktura vyráběla pro nejlepší z nejlepších, ale nakonec ji v roce 1995 koupila KTM, která se v té době hospodářsky dostala z nejhoršího, ale stále měla ješte dost starostí sama se sebou a tak nechali Švédy ve Švédsku, ať dál vítězí v enduru i motokrosech. Postupně jim však sebrali výrobu (2003) a vývoj série a od roku 2012 se objevily dokonce tyto "modré KTM" se dvoutakty. Mezitím, v roce 2008 prodal Castiglioni Husqvarnu do BMW za opravdu velkou hromadu peněz, načež o rok později přišla hospodářská recese i do Husqvarny, takže byli Němci nakonec rádi, že to od nich v roce 2013 Pierer za pár šušňů koupil a přidal ke KTM. A to byl zároveň konec Husabergu, modelový rok 2015 už se jmenoval opět Husqvarna.

1 reakcí na tento příspěvek Sláva dvoutaktům

Na fotce z profilu není vidět všechno, ale u Xtrainera vypadá výfuk jako by někdo svařil dohromady dva výfuky, každý z úplně jiného motoru. Hned za válcem je až neuvěřitelně dlouhé koleno, že ani staré ČZ 380 neměly takové. Dál to pokračuje krátkou expanzní a reflexní částí, která vypadá jak z nějaké padesátky. Pohled na jinou motorku v jiném úhlu:

A tahleta věc, nejspíš taky spolu se zkráceným časováním kanálů, může za to, že křivky výkonu Xtrainera a RR 300 vypadají hodně rozdílně:

Křivky výkonu jsou dobré pro přímé porovnání dvou motorů, ale o samotném charakteru napoví spíš průběhy točivého momentu. Takhle vypadají, přepočítáno z koní na Nm:

Pro Betu RR 300 je typický vrchol točivého momentu v rezonančních otáčkách asi 7000 ot/min. Aby se zamezilo propadu točivého momentu v rozsahu 4000-4500 ot/min, to má na starosti zavřená přívěra. Nad 8500 ot/min už to nemá cenu točit, ale s pomocí snižování předstihu zážehu to evidentně jde.
Xtrainer jede nejvíc od 4000 do 8000 ot/min a pokud plochý průběh točivého momentu někomu připomíná starou kývačku ... možná bych to dnes radši připodobnil průběhu momentu motorové pily. Jak vypadá výfuk na pile si všichni umí představit, taková malá krabička je to ...
Naposledy editováno 21.11.2019 21:16:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sláva dvoutaktům
DRN. píše: Super téma, furt přemejšlím, že si nějakou 2T 125ccm zas koupím. Na velkou moto není čas, tak jenom něco zábavného okolo komína.
Já chtěl vždycky supercity, místo skútra




Dá se takhle i odstranit náročný servisování, nebo prostý ubejvání gum.
A když si sedne do stodoly, na traktůrek s lahváčem v ruce. Je spokojenej, při pohledu kolem sebe..

Ale Beranidla způsob šetření mu musím také navrhnout

1 reakcí na tento příspěvek Sláva dvoutaktům

Už dlouho chci změřit mího gasíka, tak snad nebudu moc překvapenej..Psanejch 50k a 50nm. Ale nějak čekám cosi jinýho.

1 reakcí na tento příspěvek Sláva dvoutaktům

Chápem.
Svojho času som "tlačil" na syna aby išiel do toho:
https://www.rieju.es/m/4/448/mrt-50/
Ale nie, len mykal hlavou. Tak máme doma fichtla.


Podvozek lehce kratší pro zlepšení obratnosti v trailech, pérování vpředu stejné jako KTM, vzadu lepší. A teď to nejlepší - má elektrický startér pod motorem, žádnou nakopávačku! Kdo si myslí, že na 125ccm není startér potřeba, ten nikdy nebalancoval v díře na špičce jedné nohy jak opičák se zdechlou motorkou, marně volající o pomoc nebo o žebřík. Tady stačí cvrnknout do tlačítka a motorka si ho (snad) vytáhne sama.

1 reakcí na tento příspěvek Sláva dvoutaktům
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Specifikace-Kawasaki kdx 125 Kawasaki KDX 125 | Korivka | 16 | 5.5.2022 v 09:34 Korivka |
Jednotka přívěry RAVE Aprilia RS 125 | Lukynek27 | 4 | 21.4.2022 v 09:06 kokoška. |
Sváření plastů v Praze a nejbližším... Cagiva Mito 125, Ostatní Elektromoto | TRIBES | 3 | 3.4.2022 v 17:19 Ditemejdanu |
Netahá víc jak 5000 otáček Aprilia RS 125 | Lukynek27 | 11 | 2.4.2022 v 13:47 Lukynek27 |
Technická kontrola 2022 Aprilia RS 125 | Lukynek27 | 19 | 12.3.2022 v 20:50 SkotyCZ |