bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

2 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

29.11.2017 v 15:03 | Nahoru | #1
Tech> Samozřejmě, že na poklidné turistické drandění po cestách typu tvé profilovky stačí i 270 kg Varan, 1150GSA, Crosstourer nebo Explorer. Předpokládám, že se tohle téma točí kolem motorek typu LC8, CRF, babiček XRV, XTZ, případně nových KTM 790 či sedmičkové Tenerky, které se používají k přesunu pár dní po asfaltu mimo civilizaci a tam k jízdě mimo cesty volným terénem.

Ty motorky se jmenují DualSport, nikoliv DualTourist. Takže je používat se třemi kufry a maminou za zády není to pravé ořechové, nejvíc jim totiž sedí lehká rolka / jeden kufr, sólo a hurá si jet někam dál zablbnout s podobně smýšlejícími.

Porovnání s Dakarem odpovídá, vzdyť strčit tam místo 80 PS 450ccm o trochu větší 100 PS 750 - 1000ccm (motor z LC8 950/990 je fakt lehoučký) a namísto přídavných nádrží, kokpitu a karbonu dát druhé stupačky, padáky a ABS, tak to máme baj voko +25 kg a jsem na těch dvou kilech pohotovostní

Naposledy editováno 29.11.2017 15:11:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

29.11.2017 v 17:38 | Nahoru | #2

vilemx píše: Tech> Samozřejmě, že na poklidné turistické drandění po cestách typu tvé profilovky stačí i 270 kg Varan, 1150GSA, Crosstourer nebo Explorer. Předpokládám, že se tohle téma točí kolem motorek typu LC8, CRF, babiček XRV, XTZ, případně nových KTM 790 či sedmičkové Tenerky, které se používají k přesunu pár dní po asfaltu mimo civilizaci a tam k jízdě mimo cesty volným terénem.

Ty motorky se jmenují DualSport, nikoliv DualTourist. Takže je používat se třemi kufry a maminou za zády není to pravé ořechové, nejvíc jim totiž sedí lehká rolka / jeden kufr, sólo a hurá si jet někam dál zablbnout s podobně smýšlejícími.

Porovnání s Dakarem odpovídá, vzdyť strčit tam místo 80 PS 450ccm o trochu větší 100 PS 750 - 1000ccm (motor z LC8 950/990 je fakt lehoučký) a namísto přídavných nádrží, kokpitu a karbonu dát druhé stupačky, padáky a ABS, tak to máme baj voko +25 kg a jsem na těch dvou kilech pohotovostní



Kdo umí, objede i motokrossovou trať na velké motorce, jen to nebude asi na rekord trati:)
Stačí se podívat na videa Chrise BIrche. Každý ať si zvolí, na čem chce jezdit. Vždyť už udělali enduro verzi i z Multistrady... Za mně je minimálně výhoda mít kola velikosti 18+21... a k nim patřičný výběr pneumatik. A netahat břicho po zemi. A jestli to váží 150 nebo 250 kilo je celkem jedno, dokud to nezvedáš:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 00:21 | Nahoru | #3
vilemx> Motor LC8 může být na cestovního litra lehký, ale do ostré 450 bude mít taky daleko. Nehledě na to, že by se nevešel do rámu a ikdyby, tak by se to na silnici kroutilo jak had. Jinými slovy bys stejně skončil u normální, 230kg LC8 ADV.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 Včera v 10:45 Míra1970
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK


TOPlist