bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: F 800 GS - 2024
28.2.2024 v 08:47
Nenarazili jste někdo na informaci ohledně výroby těchto řaďáků? Dle prodejce by měl být z hlediska vnější konstrukce motor aktuální 800GS shodný s původní 750. Potřebuju koupit padáky a origo jsou cenově za nesmysl. Tak jestli můžu objednat tak, jako ostatní věci, padáky na 750 2023.
Případné díky

F 800 GS - 2024

15.3.2024 v 09:25 | Nahoru | #31
Tady je oboje, ali blatnik, wundaba wunderlich
Ted budu poradne zkouset funkci plexi a kdyztak je ve hre alikovy nastavitelný mechanismus plexi, jako posledni potrebny doplnek.

Naposledy editováno 15.03.2024 09:30:02

(reakce na) F 800 GS - 2024

15.3.2024 v 10:26 | Nahoru | #32
1705ol> Jo, takhle z jinýho úhlu už padáky vypadají slibně.

Schválně na co s plexi přijdeš. Ať dávám deflektor jakkoli, proud vzduchu jde max do 3/4 helmy. Ty máš ještě navíc vyšší sedlo a sám budeš vyšší.
Taky jsem koukal po tom posuvu-dělají i elektrický. Pokud máš v plánu originální , tak pozor. Na motorku ho dáš, ale má jiné rozteče pro plexi-musel bys vzit pro 850 a to je zase nižší-takže si moc nepomůžeš.



e: Blbě koukám, píšeš z Ali...ale aby nebyl stejný problém

Naposledy editováno 15.03.2024 10:43:10

F 800 GS - 2024

15.3.2024 v 10:52 | Nahoru | #33
Nepotrebuju polohovat, nikdy jsem nepolohoval. Nastavim jednou a jezdim. Vitr na hlavu mi vzdycky foukal, nechci mit ve vyhledu hranu plexi, ani deflektoru. Ale deflektor ten proud vzduchu vzdycky rozbil, ze to bylo ok. Ale nekdy to chvilku trva, to nastavit. Kolikrat chce ladit i se sklonem celyho plexi.
https://vi.aliexpres...21CZ%212218766665%21

F 800 GS - 2024

15.3.2024 v 10:53 | Nahoru | #34
Jde objednat i origo wunderlich, ale kazdopadne konkretne tento system i s nastavitelnym.skolnem.

F 800 GS - 2024

15.3.2024 v 11:02 | Nahoru | #35
Ok, já jezdím skoro celoročně s otevřeným plexi, tak si s tím hraju často. Dnes ráno to trochu štípalo Mám dobrou zkušenost s Airflow od Givi. Hranu jsem neměl ve výhledu, přesto šel proud nad helmu
Se sklonem jsem si taky hrál, ale už to nebylo ono. Mám tam navíc hrazdu a držák krytu světla...

Naposledy editováno 15.03.2024 11:02:41

F 800 GS - 2024

15.3.2024 v 19:36 | Nahoru | #36
Dneska jsem si dal asi 180km a sedlo super. Plexi nějak funguje, do kila v pohodě, pak je to už méně pohodlný, ale s hlavou mi netřepe. Vozím špunty. Uvidím časem. Jinak s moto spokojen, docela mě překvapuje výkon, i když zatím do 5000 ot. Po té 1200 co jsem měl jsem to subjektivní vnímání čekal horší, ale fakt to jede.

F 800 GS - 2024

15.3.2024 v 20:32 | Nahoru | #37
I když je nemáš úplně k dispozici tak víš, že tam ty zakletý koně z F900GS jsou. A určitě půjdou časem osvobodit.
Trochu škoda, že sis jí nevzal s rychlořazením. Nad těch 5t. je s tím sranda. Dynamický režim máš koupený?

F 800 GS - 2024

15.3.2024 v 21:13 | Nahoru | #38
Rychlorazeni jsem zkousel na predvadecce a u kamarada na 1290 sdr. Na me motorce to byt nesmi a nikdy bych si s tim jetou motorku nekoupil. A rezimy nemam.. Na testovacce 750 me prislo, ze tam skoro rozdil nebyl, jako dynamic. Prislo mi to uplne zbytecny. Jediny, kvuli cemu bych to chtel, je vypnuti abs. Ja ty vymozenosti moc nemusim, ale bez toho motorek fungl uz moc neni. To gs mam jeste relativne jednoduchy..Jejich soft je jednoduchej a intuitivni + mam 2 zakladni rezimy, kolecko na centralu a to mi bohate staci.

Naposledy editováno 15.03.2024 21:22:35

F 800 GS - 2024

15.3.2024 v 21:47 | Nahoru | #39
Dovolím si nesouhlasit. Ale respektuji, co člověk to názor.
Jenom upřesním, že od EURO 5 si na 750 a tedy i 800 ABS nevypneš. To jde pouze v režimu Enduro Pro.

F 800 GS - 2024

16.3.2024 v 07:27 | Nahoru | #40
Právě kvůli tomu bych jedině ty režimy chtěl, ale dají se dohrát. Tak až vyzkouším, tak pořeším. Některý kopce v Bosně vůbec nešly s abs sjet, tam jsem to poprvé vypínal, ale s touto motorkou takové cesty neplánuju. Tak uvidím, jestli bude toto vůbec potřeba řešit.

F 800 GS - 2024

16.3.2024 v 08:09 | Nahoru | #41
Režim Enduro Pro a Dynamic Pro za normálních okolností není možné na 750 a 800 aktivovat. To je podmíněné zasunutím aktivačního klíče do konektoru pod sedlem. Konektor k tomu určený tam nemám a předpokládám, že ani ty ne.

F 800 GS - 2024

16.3.2024 v 08:59 | Nahoru | #42
Pokud to tak je, tak mam vyreseno. Dik za info.

(reakce na) F 800 GS - 2024

16.3.2024 v 11:34 | Nahoru | #43

1705ol píše: Pak dej info, jestli to sedelo jak ma a foto.



Jak prdel na hrnec. Číňan překvapil. Naživo to vypadá lépe než na fotce.



...ty otočený, otočený nejsou. To by si měla redakce pořešit.

F 800 GS - 2024

16.3.2024 v 11:45 | Nahoru | #44
Tak to me teda dost prekvapilo. Moc pekny . Kdysi jsrem to mel na stromovi a byla to dobra vychytavka. Jinak ta puvodni guma by se mela oddelat a cvoky vratit do der.

Naposledy editováno 16.03.2024 11:46:53

F 800 GS - 2024

16.3.2024 v 18:49 | Nahoru | #45
Je tam teď zbytečná, ale nechám jí tam. Ničemu nevadí, opticky odděluje střed motorky.
Třeba bude potřeba proříznout ty tři trojúhelníky jako na Wunderlichu a pak tam bude mít zase význam. V návodu jí mají taky.

F 800 GS - 2024

17.3.2024 v 14:29 | Nahoru | #46
Jsi měl pravdu, od včera to přeměřuju a na to plexi nic nepasuje. Všechno je to na větší rozteč 160mm. Nejvíc variabilní mě přijde ta přestavovací jednotka. Akorát nevím, jestli by tam šel zpátky držák navi. Mám co promýšlet. To plexi je vcelku vyhovující, ale ještě bych to rád posunul víc do komfortu.

Naposledy editováno 17.03.2024 16:41:10

F 800 GS - 2024

17.3.2024 v 16:30 | Nahoru | #47
Je to tak. Projel jsem fotky z tvého odkazu a píšou 160 vs 115 Buď ještě pohledat jestli nedělají něco se stejnou roztečí nebo si to upravit.
Ono se nabízí několik možností.

1) Koupit si tu plastovou základnu z 850 (obr.3) a u toho čínského vehementu předělat jen jednu dvojici děr. Přidat proužek plechu, nebo uříznout a TIGem to chytnout trochu níž. To mi přijde jako nejmíň invazivní.
1,5) Koupit základnu 850 a v plexi udělat díry jinde. Pokud to jde.
2) Nekupovat základnu a vehement rozřezat a převařit. Tam se může stát že se budou díry pro uchycení k základně a plexi překrývat. A tím svářením se to pokroutí tuplem.
3) Vybodnout se na číňana a udělat si mezikus (třeba dva pruhy, na každou stranu) mezi základnu a plexi nebo moto a základnu, kde budou díry posunuté dle libosti. To zas bude laborování aby se šrouby vyhnuly plastům (nebo dát na štefty).
4) Oměřit moto, namalovat, vyříznout, ohnout a tradá vlastní je na světě. Ale jestli nemáš ty možnosti, tak je to finančně nesmysl.

A předpokládám, že ta hrazda co tam máš teď by s čínským "zdvihátkem" musela jít dolu. Ale zase zdvihátko má svojí...





Naposledy editováno 17.03.2024 16:34:52

F 800 GS - 2024

17.3.2024 v 16:48 | Nahoru | #48
ten 3. bod jsem chtěl dnes realizovat, než jsem zjistil, že vodorovná vzdálenost spodních a horních šroubů je o 4cm jiná. Než jsem to změřil, myslel jsem si, že je to jakoby obdélník. Proto přidělat jen pásoviny nejde. Utratit pomalu 6 litrů za origo zdvihací mechanismus se mi nechce, ale zase motorku bych si mohl chvilku nechat. Ještě budu chvilku testovat.

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 08:43 | Nahoru | #49
Já si představoval pásovinu svisle. Mezi horním a dolním závitem základny + odsazené nové díry pro plexi.

Pokud bys šel jinou cestou, tohle je ta základna z 850.
https://www.myenduro...plexi-f750gs-f850gs/

https://www.realoem...._&diagId=46_2050
číslo dílu: 46638564649

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 08:57 | Nahoru | #50
Díky za info. Volal jsem do BMW, jestli ten stavěcí mechanismus nemá náhodou výchozí díry pro plexi s roztečí 160mm. Nevěděli a nic ke změření neměli. Že to vůbec někoho napadlo měnit ty rozteče, úplně k hovnu změna. Zkusím to naprase 4ks plechu zvednout, jestli vůbec to vůbec splní očekávání a pak bych něco vytvořil. Ale to přikrčení je dost rozdíl. Historicky mě na všech moto přikrčení fungovalo vždycky a zvednutí plexi nikoli, asi se člověk i přiblíží k plexi a všechno na to má vliv. Možná zjistím, že to pořádný řešení krom airflow nebo puigu, nemá.

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 09:12 | Nahoru | #51
Jasně, uvidíš Na druhou stranu můžeme být rádi, že máme z čeho vybírat....jen si člověk musí motorku dodělat doma
Jinak teda ten origo stavěcí mechanismus jak jsem dával výše právě má 160mm. My potřebujeme 115mm.

edit: Koukám že ten čínský je zase kopie Wunderlichu

Naposledy editováno 18.03.2024 09:16:44

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 09:41 | Nahoru | #52
Ajo, uz to ctu, ze jsi to psal, ze to je na 850, ten origo bmw. Jsou to borci, ti konstrukteri. Jinak diky moc, je videt, ze mas nastudovano

Naposledy editováno 18.03.2024 09:42:13

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 09:45 | Nahoru | #53
Tak jsem si to hodil na papír a při zvýšení plexi o 5-6cm a použití pásoviny ve svislé ose šroubů základny bych se měly díry na plexi vejít na pásovinu 3cm širokou. Originál stavitelný mechanismus od BMW zvyšuje plexi o cca 6 cm. Tak seženu pásovinu Al 2-3mm tlustou a jdu na to.

Naposledy editováno 18.03.2024 11:53:28

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 14:14 | Nahoru | #54
Tak ať se zadaří. Já tam teda asi vidím ještě pár překážek.
Už si přesně nepamatuju jak to bylo, ale přijde mi že díry nejsou v jedné rovině, tzn asi bude potřeba na té pásovině nějaké nalomení. Jenže tím zase nebudou sedět ty díry odsazené-vůči plexi Ale mohly by to dohnat silentbloky na kterých to sedí. Když by se nalomila ještě ta horní odsazená, tak se podle mě změní sklon.
No a pak jakým způsobem budou šrouby držet v nových dírách. Řezat závit-v 3mm pásovině to jsou nějaké 3 otáčky M6 (nebo 4 jemné stoupání), to je dost na hraně.
Nebo dát z druhé strany matici a to zase ta spodní odsazená díra vychází do plastu (základny). Leda ještě trochu podložit pásovinu.
A neméně duležitá část, aby to nebyla opičárna a nějak to vypadalo. No nezávidím ti to

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 14:32 | Nahoru | #55
Čistě teoreticky: když jsem dělal něco podoného na minulou moto, tak jsem na obě díry (tomhle případě základny) nezávisle na sobě chytil nerezové podložky s velkým vnějším průměrem. Podložky byly upravené tak, že jsem je sestřihnul-na tětivě. Pootočil jsem si je tak aby roviny (tětivy) podložek byly cca proti sobě, mezi ně jsem vystřihnul z plechu pás a vše spojil několika body svářečkou. Obrousil, vyleštil. Měl jsem tak celkem přesné propojení horní a dolní díry v potřebném úhlu.
Ale nejsem žádnej klempíř, třeba je na to jednodušší fígl

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 15:05 | Nahoru | #56
Mas srouby v ose. Hod si origo diry na zakladnu vne co to jde a diry na plexi smerem ke stredu, co to jde. A na tech 5-6 cm prave staci pasovina 3cm. Kdybys chtel zvysit plexi vic, tak ti uz srouby vyjedou mimo. Navic by ta motorka vypadala blbe.

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 15:09 | Nahoru | #57


Naposledy editováno 18.03.2024 15:10:12

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 16:27 | Nahoru | #58
Tak smitec. Prilozil jsem plexi jak bych ho chtel, vsecko vychazi, ale dole je hrozna dira a spodni srouby lezou uz ven. Takze givi nebo puig, kdyz uz.

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 16:27 | Nahoru | #59
No jo, jsem blbej Posouvám to ve špatný ose

Když jsem měl na minulé moto Givi (Airflow), dopracoval jsem se do fáze, kdy jsem přes léto jezdil jen s pevným dílem plexi + přídavný deflektor. Ladil jsem dle vedra.
Na jaře a podzim jsem jezdil s kompletním plexi. Musím říct, že odvádělo práci až moc dobře, to se v létě nedalo Na nejnižší polohu bylo pořád moc vysoko a krylo bez chyb.

Naposledy editováno 18.03.2024 17:53:02

F 800 GS - 2024

18.3.2024 v 18:04 | Nahoru | #60
Nejcennější informace vlákna. Jsem vyšší, takže by mělo být OK. kamarád ho měl na 850. Než se k němu dopracoval, měl ve skříní další 3 plexi. Ale mě se moc nelíbí, tak jsem se snažil mu vyhnout. Zatím jsem plexi podložil o4mm nahoře, zkusím a kdyžtak objednám. Víc se mi líbí od Puig, ale je o dost užší, tak abych nedal 5 tis. a nebyl nasranej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS rimbo 5 1.2.2024 v 13:18 MartasUS
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
F850GS / F750GS Decat BMW F 800 GS, BMW F 850 GS, BMW F 750 GS TomasNBK 17 11.12.2023 v 19:58 TomasNBK


TOPlist