Téma: První cesta do Italských Alp
26.1.2017 v 19:36
Asi po 10ti letech jsem se konečně rozhoupal a pořídil si BMW, musel jsem počkat až na tuhle mašinu budu mít čas a hlavně čas na výlety.
Letos bych chtěl vyrazit do Italských Alp, nikdy jsem ale na takové dovolené nebyl a tak bych rád přivítal někoho kdo už to má za sebou, nebo byl třeba někde jinde a má zkušenosti s na plánováním detailů.
Vypadá to, že budeme dva(já a brácha).
Samozdřejmě nejsou ty Alpy podmínkou, jel bych kdekoliv(myslím něco šle v tom stylu a délce) nějaké zkušenosti máme i s cross, takže v úvahu připadají i cesty po šotolinach...

Budu vděčný za jakékoliv návrhy či rady.
1 2

27.1.2017 v 17:42 | Nahoru | #31

gusta píše: Zvládnu to určitě bez problému..najeto na motorkách mám hodně..
Jaký je dobrý termín na cestu?

Tohle mi hlava nebere.Vždyť do Alp vede většina prvních poznávacích výletů.A jak píší ostatní,polovina cestopisů je odsud...

27.1.2017 v 17:54 | Nahoru | #32
Také mě nebaví číst, kdo co měl k snídani atd.... Pročti si cestopisy na motorkářích, nebo si kup knížku alpský motoprůvodce (ale vše se dá najít na netu) , pak mrkneš na další weby jako MotoTrips nebo TOP 10 Italie , TOP 10 Švýcarsko nebo tady máš krásný cesty po celém světě jen si vybereš jakou zemi,dangerousroads další variantou je mrknout na deníky, spousta lidí nepíše cestopisy ikdyž procestovali hodně zemí deník
Další variantou je sledování videí na YT např kanál na youtube nebo třeba další YT kanál

Spaní jsem vždycky krom prvního tripu řešil nadivoko, kam dojedeš, tam si lehneš když teda nechci na tom místě být delší dobu a super na spaní mimo kemp je, že tak poznáš spoustu super lidí

Denní nájezd mám cca dálnice-1000km, okresky přesun-800km, okresky klasika - 500km, jen passa-max 250km / den. Každý si na to svoje musí časem přijít, když jsem jel prvně chodil jsem na zámky, hrady a to jsem nakonec úplně vypustil. Hlavním cílem mám silnice, hory, jezera, památky po válce atd...

Další nedílnou součástí jsou opravdoví kamarádi neříkám, že cestovat sám je špatný (občas je to potřeba), ale cestovat s kamarády je větší sranda Abych ti to přiblížil znám 10-15 motorkářů se kterými jedu po ČR, ale na dovolenou beru jen opravdové kamarády a to jsou tak 4-5 Nikdy bych nejel s někým jen tak z fóra, to bych raději jel sám

Pochopím, když se někdo zeptá na Rumunsko, Albánii (třeba off cesty)... ptát se na cestu do alp , ale i tak jsem se snažil poradit Víc jsem pro tebe udělat nemohl

Naposledy editováno 27.01.2017 18:27:22

27.1.2017 v 19:13 | Nahoru | #33
Tady máš nějakým způsobem vypsány trasy projeté loni a co plánujeme letos.
Když budeš chtít více tak napiš PM.
2016

2017

2015 teď nemohu rychle najít.
Nečetl jsem vlákno podrobně, ale spaní seženeš maximálně na druhé poptání kdekoliv.
Vezeme jen oblečení a trochu jídla.

28.1.2017 v 10:09 | Nahoru | #34
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že nemá cenu plánovat všechno do detailu. Na první moto dovolenou jsme měli rozepsaný snad všechny dny, najitý kempy po cestě atd, ale pak cestou najdeš něco zajímavýho, zastavíš a už nestíháš svůj itinerář. Takže nejvíc osvědčená metoda plánování trasy je neplánovat . Najdu v té dané lokalitě body zájmu co chci vidět a navštívit, do velký mapy udělám značky, ať vím kudy trasa vede a dycky večer nebo ráno vezmu mapu, tuknu do navigace kudy tudy chci jet a je to. Cestou stavím jak je třeba, co se mi líbí tam zastavím a neřeším, že nestíhám itinerář .
Jestli chceš spát v penzionech a podobných zařízeních, tak nech doma boční kufry. Nevím proč, ale snad všichni co maj velký GS vozej všechny 3 kufry i s kanystrama i když jedou jen pro rohlíky vedle do vesnice . V létě je snad nemožný potkat GS bez kufrů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První cesta do Italských Alp

28.1.2017 v 11:05 | Nahoru | #35

Eso_Rimmer píše: ja nerozumim jedne veci... lidi uz jsou tak lini, ze si proste nedaji ani tu malou praci s tim neco si tu najit, precist. je toho tady milion. oni proste rovnou chteji neco naservirovat rovnou pod nos.

musíš si uvědomit, že ty informace stárnou a co bylo včera nemusí být zítra.

28.1.2017 v 11:10 | Nahoru | #36
petrumr> Jasně, kolik lidí, tolik chutí. Ale já třeba miluju cestovat na blint, bez podrobnýho itineráře. Tady chlapec pro změnu zase potřebuje popostrčit, potvrdit si správnost plánu a nakonec po návratu bude kroutit hlavou, co to řešil za malichernosti. Tak to holt je. Zkušenost je nesdělitelná.

2 reakcí na tento příspěvek První cesta do Italských Alp

28.1.2017 v 11:15 | Nahoru | #37
dr.fik- jsou vyjímky, já mám jen jeden kufr.
Ale k tématu- na navigaci si dej body na den a jezdi podle sebe a počasí. Hlavně nedráždi policajty, protože bez sklonoměru ty nepoznáš jakéj je kopec, boxer jede všude dobře a pozor si dej v zrcátkáck při brždění na nějaký ktm a moto guzziny, těm vadnou brzdy a můžou to do tebe švihnout.

28.1.2017 v 11:30 | Nahoru | #38

petrumr píše: musíš si uvědomit, že ty informace stárnou a co bylo včera nemusí být zítra.

tvuj prispevek dava smysl asi jako ksilt na te nove Schubertce...

28.1.2017 v 12:34 | Nahoru | #39

petrumr píše: ... protože bez sklonoměru ty nepoznáš jakéj je kopec, boxer jede všude dobře a pozor si dej v zrcátkáck při brždění na nějaký ktm a moto guzziny, těm vadnou brzdy a můžou to do tebe švihnout.

Buď tu svou modrobílou vrtuli bezmezně miluješ,nebo dostáváš provize za reklamu.Jinak si ty tvoje příspěvky vysvětlit nedokážu.Tak jako tak jsou tvoje glosy opravdové perly,co se týče obsahu i formy

28.1.2017 v 13:27 | Nahoru | #40
Pánové dekuji všem co poradili dali typy a dokonce se někteří i podělili o vlastní plány...
A zvlášť zdravím rypalisty

28.1.2017 v 14:51 | Nahoru | #41
Zdravím,
Italské Alpy plánuju pro letošní rok, řekněme koncem června. Jakožto plánovač, již mám jistou představu pro cca 9 denní trip - tak 300 km denně, dobře si zajezdit, hodně toho vidět, relax u moře, prostě pohoda ... Pojedu buď sám, nebo když se někdo přidá ... Dej vědět, klidně pošlu detaily.

Podle mého je červen ideální, počasí ucházející, málo lidí, ale všechny kempy a vůbec všechno je už v provozu.
Loni jsem jel ve stejném termínu klasický okruh přes Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosnu a Maďarsko. Bylo to pěkných a pohodových cca 3200 km se spoustou zážitků.

28.1.2017 v 15:14 | Nahoru | #42
gusta> No by byli vloni s ženou ve Val-gardeně za cerou-3noci,pak jsme jeli do chorvatska na 8 nocí.Začal jsem jezdit znova před 6.lety,předtím jsem na tom seděl v 18.letech.Vrátil jsem se na hondě 750,pak jsem měl rok capouše a teď(vloni)jsem přešel na GS.Prošel jsem tady pár cestopisů,nabalili jsme se a vyrazili.Žádná věda,nějaká navigace,mapa pro jistotu,info o mýtu a jelo se.Byla to první cesta na moto za hranice,ale bylo to krásné.Kdyř tak se ozvi,dáme někdy tripek.V Čeladné jsem se narodil.

29.1.2017 v 14:02 | Nahoru | #43
Uplně normálně sedni na motorku a jeď. Gross je pěknej ale předraženej a ucpanej a když ho vynecháš o nic nepřijdeš. Dolomity jsou daleko hezčí. Jediný co bych před cestou udělal tak lehce naštudoval mapu aby mi něco extra neuteklo. Jo a čím míň lidí jede ... tím líp. Aspoň to tak cítím já. Jedeš kam chceš, zastavíš kde chceš, ubytuješ se kde chceš ........ stačí jeden debil v koloně a už máš po náladě. No a jezdit v řadě jak husí stádo ???!!! Tři motorky max.

1 reakcí na tento příspěvek První cesta do Italských Alp

29.1.2017 v 17:16 | Nahoru | #44
Každý to má jinak, někdo radí urči směr a jeď. Někdo si cestu připravuje aspoň trochu. Já si dělám radši podrobnější trasu a zpracování. Pak vím co mě +/- čeká a více se na to těším. A taky po příjezdu domů nelituji, že 20km od mé cesty bylo něco, co jsem mohl navštívit. Ubytování mám jak kdy, nikdy neobjednávám na celou dovolenou, ale třeba na 2 dny dopředu ano. Itinerář pak dodržuji na cca 80-90%. Mění se třeba podle opravy cest, ubytování, kempů, dohody kolegů a podobně.
Sám si musíš vyzkoušet, co ti nejvíc vyhovuje.
Já to plánuji například takto (první plány na Dolomity):

Naposledy editováno 29.01.2017 17:17:28

29.1.2017 v 18:04 | Nahoru | #45

petrumr píše: dr.fik- jsou vyjímky, já mám jen jeden kufr.

No tyvole to je retard, tento příspěvek má opět hlavu a patu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První cesta do Italských Alp

29.1.2017 v 19:42 | Nahoru | #46

29.1.2017 v 19:48 | Nahoru | #47
Radeks . nic by se nestalo,do Dolomit pojedeš za rok zase,ty se neomrzí

29.1.2017 v 20:18 | Nahoru | #48

gusta píše: Radek_S> Tak to je super! Já neříkám ze potřebuji mít vse neplánované ale přesně jak píšeš, byl bych nerad abych pak doma zjistil ze jsem kousek od něčeho zajímavého a projel jsem.

Vždyť to jsou Alpy,tudíž za rohem.Vždycky ti něco uteče,ale no a?Důvod pro další výlet...

29.1.2017 v 22:52 | Nahoru | #49
Gusto. Mas v Ostrave jednoho docela motocestovatele, kterej nejen alpy ale i jine destinace ma docela projeto. Jmenuje se Helmut Safarcik. Ma firmu v Ostrave a bydli v Ludgerovicich. Je to muj kamarad a parkrat jsem u nej sondoval info? nez jsem nekam jel. Asi nejznamejsi co ma je cesta na bajkal aneb splneni tatova snu. Je to fajn pohodar, ktery vzdy poradi.
Ja osobne alpy nemusim, libeji se mi jine destinace(RO,BIH,UA atd.) nez uhlazeny asfalt a mega more motorek na proflaknute ceste GG.

1 reakcí na tento příspěvek První cesta do Italských Alp

31.1.2017 v 00:53 | Nahoru | #50

31.1.2017 v 19:51 | Nahoru | #51

Michago píše: Chtěl bych se zeptat, jak je to se stanováním v Alpách, když nenajdu kemp. Předpokládám, že povolené to není, ale jde mi o to, jestli se spíš přimhouří oko nebo se pálí vysoké pokuty.

Přečti si znovu pozorně vlákno, je to tam uvedené se spaním na divoko jsme neměli ani v Alpách problém
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor