globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektronické vs kladívkové zapalování
20.1.2017 v 10:32
Ahoj, přemýšlel jsem, zda nenahradit kladívkové zapalování u svých strojů za elektronické a potřeboval bych znát zkušenosti, jestli to vůbec má cenu. Jedná se o nízkootáčkové motory (V2 a V8), takže mě zajímá hlavně jak moc to ovlivní chod volnoběhu, výkon, spolehlivost, atd. Na Guzzi se prodává sada střev do původního rozdělovače, na V8čku se dá sehnat jak sada, tak i komplet celý elektronický rozdělovač. Díky za rady.

Elektronické vs kladívkové zapalování

20.1.2017 v 11:27 | Nahoru | #1
většinou pokud se jedná o nějakého normálního výrobce, tak je spolehlivost nejhůř srovnatelná s původním řešením, nejčastěji řádově vyšší. Hlavní výhodou bývá :
- větší energie jiskry z důvodu rychlejšího rozepnutí než u kladivka a to především u nízkých otáček, kdy se kladívko oddaluje pomalu a může hořet ještě oblouk mezi kontakty
- odstranění nutnosti nastavování jelikož nedochází k opotřebení kontaktních ploch a kluzáků kladívka/vačky

1 reakcí na tento příspěvek Elektronické vs kladívkové zapalování

20.1.2017 v 12:58 | Nahoru | #2
Ja osobne bych to z duvodu zachovani historicke hodnoty nedelal.
Samozrejme asi zalezi natom kolik toho najezdis jak moc te omezuje udrzba atd.
Kdyz se to udela dobre tak to nebude na zavadu ale zasejc kdyz to zapalovani otevres a vidis jak tam ta vacka lita a kontakty jiskrej... ja bych to tam proste nechal.

(reakce na) Elektronické vs kladívkové zapalování

20.1.2017 v 13:09 | Nahoru | #3
gugo> Na Emerice to resim jen proto, ze jsem chtel delat repasi rozdelovace (vakuovy predstih se zasekava a pruzinky mechanickeho jsou vytahany jak guma z trenek) a jeden znamy si pochvaluje, jak mu to s kitem od Petronixu ted skvele slape. Tak me napadlo koupit rovnou celej rozdelovac od MSD, ale asi se na to vyprdnu a poridim jen repas kit a prachy proleju motorem (ten rozdelovac stoji desitku, uf).

S Guzzinou jezdim vyrazne vic, takze tam uz jde o to, jestli to opravdu zlepsi chovani motoru, pripadne trochu zvysi vykon a tak. Jinak s kladivkama doted absolutni spokojenost u obou, stelovani neni zadna hruza a funguje to bez zavad.

Elektronické vs kladívkové zapalování

20.1.2017 v 16:41 | Nahoru | #4
já jsem měl nevadu, kde přesně tohle udělal výrobce a měl jsem i fiat uno se stejným zapalováním magneti marelli stejný problémy..., ale dostaneš to všechno na vrakáči fiat, třeba u nás je fiat Hulín a tam něco už dávají zdarma. U tych MM se stávalo- bylo to i u ritma že normálně to jelo, ztratilo výkon a už tos nenastaroval a třeba po 20 minutách na drc. Odcházeli tím svíčky. Někde mám i čísla těch špatných serií. U setrváku máš díru na to magnetický čidlo? to mně taky jednou odešlo, ale na vrakáči grátis.

Elektronické vs kladívkové zapalování

20.1.2017 v 18:48 | Nahoru | #5
Ahoj, mám zkušenosti s kládívky jen z fichtlú a čízy, záleží kolik najezdíš, pokud je vše ok (nebyla prohlá deska kladívek a sjetá vačka), tak to funguje dobře, seřízení není většinou nijak hrozný, ale třeba u škodárny 136GL s kladívky byly jen problémy, pořád pecka na kladívkách, na běhu motoru to bylo hrozně znát, když jsem je vyčistil, tak to bylo zas chvíli ok, ale pak jsem si udělal tranzistorový zapalování a bylo po starostech, kladívka se zachovaj, jen se odstraní to jiskření, který ničí kladívka nejvíc, je to věc za pár korun, auto mi pak bylo schopný běžet studený na 300 otáčkách bez zaškubání a chodilo to líp jak s favoriťáckým bezkontaktem.

Elektronické vs kladívkové zapalování

20.1.2017 v 21:39 | Nahoru | #6
No prave nekdo rika, jak s tim najednou motor sametove vrci, jiny zas rikaj, ze pokud to neni vysokootackovej motor, kde kladivka nestihaj, tak to ani nepoznam. Tak proto shanim zkusenosti.

Elektronické vs kladívkové zapalování

21.1.2017 v 06:44 | Nahoru | #7
u toho V8 nvim,ale u Guzzi je potreba si uvedomit ze elektronika a Italka jsou veci zahadny a nepochopitelny normalnimu smrtelnikovi . Pri problemu s kladivkama zastavis, kouknes a opravis . Nad guzzackou elektronikou zakroutis hlavoou a volas odtah

Elektronické vs kladívkové zapalování

22.1.2017 v 18:10 | Nahoru | #8
U nahrazení kladívkovýho zapalování elektronickým si nikdy nemůžeš pohoršit. Vyeliminuješ tím spoustu potencionálních zdrojů problémů, zvášť když už je původní hodně opotřebený. Co mám zkušenosti z praxe, tak výkonu tím moc nenaženeš, ale zlepší se startovatelnost, spolehlivost, vyrovnanost chodu motoru v celým spektru otáček, hlavně takový to zakopávání, přechody (protože regulace předstihu podle otáček najednou funguje jak má) atd...
Pro zachování originality to původní strčíš do skříně a ev zrepasuješ, kdyby ses k němu někdy chtěl vrátit (a tam to zapadá prachem, protože se k němu nebudeš chtít vrátit )
Pokud není sada přímo na tvůj typ s odladěnou mapou předstihu, je to pak otázka vyladění (jak to je třeba potřeba u univerzálu z IMFsoftu) - podle toho jak dobře se to vyladí to bude fungovat hůř nebo líp...
Lidi tvrdí, že když se to posere, tak kladívka opravíš, s tímto voláš odtah... háček je ale v tom, že zatímco kladívka ladíš 10x do roka, bezkontakt namontuješ, a zapomeneš na něj... Jediný háček může být (dle konstrukce bezkontaktu) startování/roztláčení bez baterky nebo s totálně vyšlehanou baterkou.

Elektronické vs kladívkové zapalování

22.1.2017 v 20:34 | Nahoru | #9
Když jsem objednával díly na enfielda tak jsem o tom uvažoval, ale jelikož zatím zapalování maká dobře tak jsem koupil do foroty jen kondík a cívku.
Je asi bez diskuze že bezkontakt je přínos bez zásahu do konstrukce. Asi pokud bych měl problém trvalejšího charakteru, tak to vyrvu a vrazim tam bezkontakt.

Elektronické vs kladívkové zapalování

22.1.2017 v 21:34 | Nahoru | #10
Zeptám se na zkušenost s náhradou klasických vibračních relé za elektroniku u auto dynama 6V a 40 A. U original regulátoru po nastartování tak 10 minut dobijí 15 A, potom klesne na 5 A, po dalších tak deseti minutách už jde do minusu. Aby opět začalo dobíjet, musím tak na 5 min. zhasnout světla (2*35W + 4*5W) nebo úplně zastavit a chcipnout motor. Jsem tqk trochu purista, takže se mi moc nechce vyndavat original díl a nahrazovat elektronikou. Nemáte tip kde nebo jak překontrolovat relátka? Podle manuálu jsem to už několikrát seřizoval, ale bez úspěchu

1 reakcí na tento příspěvek Elektronické vs kladívkové zapalování

22.1.2017 v 21:42 | Nahoru | #11
Nevím o jaký relé přesně jde, ale já měnil v kývačce "Uhera" za elektronický AEV z kroměříže. Jak byla toto největší slabina celé motorky, tak po výměně za elektroniku je to perfektní, dobíjí v celém spektru otáček (uher někdy ve vysokých nestíhal), odpadá pořád dokola seřizování a tím pádem to ze "slabýho" 45W dynama "vymáčkne víc" - protože je pořád ideálně seřízený. Zmetka uhera jsem seřídil a za týden už bylo všecko rozhozený, sice to dobíjelo ale všelijak, hodil jsem ho po psovi a su spokojenej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektronické vs kladívkové zapalování

22.1.2017 v 22:05 | Nahoru | #12
crowack> V Kroměříži dělají jen na motorky do výkonu nějakých 100 až 130 W, což můj problém neřeší. Nechce se mi dávat skoro tři tisíce za el. regulaci, abych zjistil, že závada je třeba v dynamu. Každopádně díky za zkušenost s efektivitou opravy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektronické vs kladívkové zapalování

23.1.2017 v 07:58 | Nahoru | #13
vilemx> to by se mělo dát zjistit měřením. Když přestane dobíjet, tak měřit proč, jestli jede buzení, kolik z dynama leze atp. Jde o to, jestli se nelepí kontakty v regulátoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektronické vs kladívkové zapalování

23.1.2017 v 11:35 | Nahoru | #14

maspe píše: vilemx> to by se mělo dát zjistit měřením. Když přestane dobíjet, tak měřit proč, jestli jede buzení, kolik z dynama leze atp. Jde o to, jestli se nelepí kontakty v regulátoru.


Kvůli pár vyjížďkám za rok se mi nechce tahat dráty do kabiny a měřit to za jízdy. Než zastavím, vysoukám se z toho, otevřu kapotu, vyndám multimetr a začnu měřit, tak už většinou naměřím všechno správně, protože se mezitím výrazně změní režim.

(reakce na) Elektronické vs kladívkové zapalování

23.1.2017 v 14:50 | Nahoru | #15
vilemx> v tom případě ti není pomoci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava izolace cívky Moto Guzzi V7 Special Redguy 12 15.3.2024 v 08:52 xb
Enamel barvy na motor zkušenosti Moto Guzzi V7 Special Redguy 19 26.1.2024 v 08:53 ktm525smerák
Moto guzzi Special 2013 - převodovka Moto Guzzi V7 Special Ferino99 12 7.5.2023 v 11:16 krokoš
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special jarda24 14 2.1.2023 v 13:27 chabm
Olej s vysokým obsahem zddp [1, 2] Moto Guzzi V7 Special Redguy 38 16.9.2022 v 10:45 Midloch2


TOPlist