mám Suzuki GSX 750 Inazuma, z které jsem si postavil můj vysněný Cafe Racer. Nyní jsem ve fázi, kdy už stavím motor a poté už pouze drobnosti a lakování. Kompletní motor (včetně karburátorů a svodů) do mého Cafe jsem vzal z GSX- R 750 1991. Bohužel tohle GSX-R stálo několik let a když jsem motor kontroloval tak jsem zjistil že je vyrezlá vložka čtvrtého válce. Z tohoto důvodu jsem motor rozebral a začal řešit opravu. Jelikož mám doma rozebraný další motor z Inazumy, na kterém jsou písty a blok válců naprosto perfektní, přemýšlím že použiji tyhle válce včetně pístů. Válce z GSX-R 750 a Inazumy GSX 750 jsou naprosto stejné (vrtání, rozměry). Rozměry a tvar pístů z těchto motorů jsou stejné ale písty z Inazumy jsou o 5 gramů těžší.
Chtěl bych se zeptat, zda z touto opravou (úpravou) má někdo zkušenost. Podle mích zkušeností by motor měl mít s těžšímy písty sice o málo menší výkon ale lepší točivý moment.
Děkuji za Vaše rozumné názory.
Naposledy editováno 15.12.2016 14:10:52
1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
Naposledy editováno 16.12.2016 00:25:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
Ten setrvačník by ještě asi měl vliv na stabilnější otáčky, např. při volnoběhu.
Ale určitě to nemůže žádným způsobem zvýšit točivý moment.
A píst se při každé otáčce motoru rozpohybuje, zastaví, rozpohybuje...
doplnění: ... tedy motor s těžšími písty imho nebude potřebovat větší sílu na rozpohybování nebo zastavení, ale zejména na udržení v běhu.
Naposledy editováno 16.12.2016 00:38:07
tezsim pistum by mela odpovidat tezsi klika = vetsi moment setrvacnosti celeho motoru, ale to jen ze si tu teoretizujem, 5g fakt nema smysl resit...
1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
Kdyby sis chtel bejt jistej, sloz spodek motoru, mazni valec vazelinou, otoc do horni uvrate, a nalej tam z nejake laboratorni odlivky treba nemrzku (neco s nizsim povrchovym napetim, mozna je lepsi voda s lihem). Kdyz nalejes stejny mnozstvi vody u obou pistu, komprese bude stejna. Neni to uplne presny, ale pro tenhle ucel je to myslim ok kdyz si das pozor ...
To je spis pro zajimavost, jestli jsou vrsky a jejich vzdalenost od oka stejne, asi to nema cenu.
E: uz je to nejakej patek co jsem to meril ... Je k tomu potreba jeste plexi s nalevaci dirkou, a dosedaci plochu hlavy taky maznout at to tesni.
Naposledy editováno 16.12.2016 05:29:25
1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
Neumím si představit jak by se mohl s těžšími písty zvýšit toč. moment - co by to způsobilo. Naopak se ho část spotřebuje na výše zmíněné urychlování a zastavování vyšší hmoty.
2 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
bavit se, ze foto vypafa fakt stene?
Naposledy editováno 18.12.2016 19:00:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hlučné ložisko Suzuki GSX 750 | Pepansuzuki | 27 | 13.4.2024 v 18:00 krokoš |
Převodní tabulka zapalovacích svíče... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 17 | 23.1.2024 v 08:47 Krejcak73 |
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... | jincom | 16 | 16.1.2024 v 10:39 hansdorf |
Suzuki Inazuma 750 - boční protekto... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 14 | 15.1.2024 v 14:45 Krejcak73 |
Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 0 | 13.1.2024 v 22:59 Krejcak73 |