bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
15.12.2016 v 14:05
Dobrý den všem,
mám Suzuki GSX 750 Inazuma, z které jsem si postavil můj vysněný Cafe Racer. Nyní jsem ve fázi, kdy už stavím motor a poté už pouze drobnosti a lakování. Kompletní motor (včetně karburátorů a svodů) do mého Cafe jsem vzal z GSX- R 750 1991. Bohužel tohle GSX-R stálo několik let a když jsem motor kontroloval tak jsem zjistil že je vyrezlá vložka čtvrtého válce. Z tohoto důvodu jsem motor rozebral a začal řešit opravu. Jelikož mám doma rozebraný další motor z Inazumy, na kterém jsou písty a blok válců naprosto perfektní, přemýšlím že použiji tyhle válce včetně pístů. Válce z GSX-R 750 a Inazumy GSX 750 jsou naprosto stejné (vrtání, rozměry). Rozměry a tvar pístů z těchto motorů jsou stejné ale písty z Inazumy jsou o 5 gramů těžší.

Chtěl bych se zeptat, zda z touto opravou (úpravou) má někdo zkušenost. Podle mích zkušeností by motor měl mít s těžšímy písty sice o málo menší výkon ale lepší točivý moment.

Děkuji za Vaše rozumné názory.

Naposledy editováno 15.12.2016 14:10:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 00:29 | Nahoru | #1
Číkus> To já přece nepopírám, jen píšu to, co napsal on. Každopádně když to vezmu "po selsku", tak tím, že přidá hmotnost, tím větší sílu potřebuje na rozpohybování a zároveň k zastavení, takže podle mě tím točivý moment nepatrně zvýší. Jestli se pletu, budu rád, když mi to někdo vysvětlí.

(reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 00:34 | Nahoru | #2
MEK0TA> Pokud bychom se bavili o větší setrvačnosti nějaké rotující hmoty (typicky setrvačník), pak skutečně potřebuje větší sílu na rozpohybování i na zastavení. Stejného efektu lze docílit i naložením pořádně vyžraného spolujezdce.

Ten setrvačník by ještě asi měl vliv na stabilnější otáčky, např. při volnoběhu.

Ale určitě to nemůže žádným způsobem zvýšit točivý moment.

A píst se při každé otáčce motoru rozpohybuje, zastaví, rozpohybuje...

doplnění: ... tedy motor s těžšími písty imho nebude potřebovat větší sílu na rozpohybování nebo zastavení, ale zejména na udržení v běhu.

Naposledy editováno 16.12.2016 00:38:07

(reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 09:55 | Nahoru | #3
MEK0TA> omlouvám se špatně jsem se vyjádřil...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 Včera v 21:52 BlackSabbath
Hlučné ložisko Suzuki GSX 750 Pepansuzuki 27 13.4.2024 v 18:00 krokoš
Převodní tabulka zapalovacích svíče... Suzuki GSX 750 Krejcak73 17 23.1.2024 v 08:47 Krejcak73
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... jincom 16 16.1.2024 v 10:39 hansdorf
Suzuki Inazuma 750 - boční protekto... Suzuki GSX 750 Krejcak73 14 15.1.2024 v 14:45 Krejcak73


TOPlist