globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Ahoj, minulý týden jsem si udělal řidičák na A2 a začínám řešit co dál. Do teď jsem měl 2 Fichtly z toho mě zbyl jenom jeden, který mám. Proto se rozhoduji mezi další Jawou, tentokrát něco silnějšího a hezčího nebo Suzuki GS 500 na které jsem si dělal papíry. Třeba se tu najde někdo, kdo řešil takovou otázku a má z toho nějaké poznatky.


Naposledy editováno 15.07.2019 19:41:26

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 07:32 | Nahoru | #61
ani jedno, když Jawu, tak bych si koupil nějakou starší, ale to jen pro ten pocit, že ji mám

GS500 je pro mě jebka, strašnejch lidí Ti tady nakecá jak je super do začátku apod., na to ser.....motorka, nezatačí, nebrzdí, pofidérně se kroutí, třepe atd atd. Kupuje si ji každej začátečník, sere na servis, prostě rok jezdí, něco tam dojebe a další rok to jde dál, a takto se ta motorka pořád točí a všichni serou na nějakou údržbu. Neřikam, že to bude u jinej modelů jinak, ale tady je větší šance že koupiš zrovna nějakou jebku.

Měl jsem tu čest se projet a nikdy bych ji nikomu nedoporučil, to si raději přidej pár tisís a kup něco lepšího

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 07:51 | Nahoru | #62

fidlimydli píše: Ten udinar je ale kanec.
Presně o takových zaslepencích jsem psal. Jawa je nejlepší na světě a každá její nectnost je předností.

Aby měl pisatel představu, napíšu, co jsem na Suzuki SV r.v.2001 za mnou najetých 40 000km opravoval. Podotýkám, že měla při prodeji najeto 70 000km a olej jsem jezdil bez dolívání.

1. Po koupi výměna ložisek v krku řízení. Cena ložisek 150kč za obě a dvě hoďky práce. Výměna řetězovky 2500kč na které jsem najel 40 000km a minimálně desítku ještě dá.
2. Vadný regulátor odpálil CDI jednotku. Regl jsem koupil spolehlivý Vape za 2000kč a CDI na bazaru za 1000kč.

Celkové náklady na opravy za 40000km u Motorky s najetými 70 000km jsou 5650kč.
Při prodeji byla motorka v naprostém pořádku bez zásadních investic. Předpisově jezdila za 4,3L/100km .

Tak tolik k těm předraženým japonským mrdkám ....... ....Kolikátý že výbrus a GO motoru se dělá v 70 000km na Jawách?



Čoveče ty seš zase druhej extrém. Jasně že systém mazaní jawy je primitivní, ale že by se muselo během 70 000 km dělat GO kliky (asi největší servisní zásah do peněženky u jawy 350), to jsou hrozný voloviny.
Tohle fakt nemá cenu. Vyu jdete z extrému do extrému. SVčko je samozřejmě jinde, ale to i oproti GS500.

Já za celý mládí co sem na 350 jezdil měnil 1x pár koleček a hřídele v převodovce a výbrus sem udělal až nedavno v rámci renovace. Klika furt ucházející.

Naposledy editováno 05.10.2016 07:55:57

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 08:08 | Nahoru | #63
No nevim, já mám na 640 nakrouceno asi 40.000km a středový ložiska na klice už volaj po výměně. Možná že jsou starší motory v tomhle lepší než celohliník 638, ale 70.000 mi přijde jako moc na původní ložiska...

Podle mě jsou nízký provozní náklady objektivní plus Jawy (bohužel je to kaleno špatnou dostupností kvalitních ND). Nicméně tohle jedinný plus nedokáže vyvážit celou řadu záporů pramenících z šíleně zastaralý konstrukce...

Zakladatele vlákna moc nechápu, provozovat kejvačku/panelku dneska jako daily bike je podle mě prostě pitomost, stejně jako prznit její motor nějakym tuningem v zoufalý snaze vydolovat z něj o pár koní víc...tempo s provozem to stejně držet nebude.

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 08:13 | Nahoru | #64

JohnnyS08 píše: No nevim, já mám na 640 nakrouceno asi 40.000km a středový ložiska na klice už volaj po výměně. Možná že jsou starší motory v tomhle lepší než celohliník 638, ale 70.000 mi přijde jako moc na původní ložiska...

Podle mě jsou nízký provozní náklady objektivní plus Jawy (bohužel je to kaleno špatnou dostupností kvalitních ND). Nicméně tohle jedinný plus nedokáže vyvážit celou řadu záporů pramenících z šíleně zastaralý konstrukce...

Zakladatele vlákna moc nechápu, provozovat kejvačku/panelku dneska jako daily bike je podle mě prostě pitomost, stejně jako prznit její motor nějakym tuningem v zoufalý snaze vydolovat z něj o pár koní víc...tempo s provozem to stejně držet nebude.



Ámen.

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 08:14 | Nahoru | #65
PetrL3> Nejsem extrém. Co jsem psal jsou holá fakta.
Jawu mám, rád se na ní svezu a nedal bych ji z ruky, ale v životě by mne nenapadlo ji někomu doporučovat na běžné ježdění, když za stejné peníze může mít lepší motorku. Mám ji z nostalgie, protože se mi v dětství ta sousedova hrozně líbila.

Už jsem tu jednou psal: Více méně každý Jawista řekne, že je to absolutně bezporuchová motorka. Že jen stačí překopat elektriku, občas seštelovat předstih, udělat výbrus, vyčistit karbutátor, vyměnit kondík, dekarbonizovat výfuky, sem tam doplnit uklepaný šroub, či matičku a po překopání motoru na oilmaster dokonce ani nemusíš mixovat benzín.

Oproti tomu Ti majitel GS (můj kamarád) řekne, že mění olej a svíčky dle servisního intervalu a dlouhodobě jezdí za 3,8L/100km.
Svezl jsem se na GS a s Jawou350 to nejde srovnat. V Turecku jsem potkal domorodce, který měl bez zásadního servisního zásahu do motoru najeto na GS 170 000km.

Naprosto chápu, že má někdo Jawu, protože chce zkrátka Jawu, ale když začne básnit o tom, jak skvělá je to motorka, je to na Chocholouška.

Edit: Kývačku jsem koupil krásnou origo stav s 16 000km, pak další 4000km najel a vrazil jsem do ní za opravy stejné peníze jako do toho SV za 40 000km.

Naposledy editováno 05.10.2016 08:19:03

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 08:19 | Nahoru | #66
Tak hlavně jezdit na jawě je krajně nepohodlný ve srovnání s japoncem. K té klice:
Z diskuze s klikařem, kterej dělal kliky v jawě vyplynulo, že se časem tolerovala házivost čepů až 0,03 místo. dřív se považovalo správný do 0,02.
Jinak co je to "ložiska volají po výměně" že jsou hlučnější? to můžou takto volat taky příštích 20.000 km. nebo už cítíš vůli na rotoru? Seš první majitel? mazalo se celou dobu předepsaným poměrem?

Naposledy editováno 05.10.2016 08:20:27

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 08:29 | Nahoru | #67
Taky je zarážející, že dřív se písry třídily do 3 tříd, čepy pístu do 2 tříd, vše se párovalo aby to fungovalo. Dnes jsou písty volné od novoty, čep do pístu u nové pístní sady zasunu rukou bez nahřátí a bez přípravku.na lidi ty díly kupujou, doma namontujou a díví se, že to vydrží 20 000 km. Takže z pohledu kvality současně dostupných dílů a motorek to jebky jsou. Bohužel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 10:24 | Nahoru | #68

PetrL3 píše: Taky je zarážející, že dřív se písry třídily do 3 tříd, čepy pístu do 2 tříd, vše se párovalo aby to fungovalo. Dnes jsou písty volné od novoty, čep do pístu u nové pístní sady zasunu rukou bez nahřátí a bez přípravku.na lidi ty díly kupujou, doma namontujou a díví se, že to vydrží 20 000 km. Takže z pohledu kvality současně dostupných dílů a motorek to jebky jsou. Bohužel.



Jawu jsem si nepůjčil, ale vlastnil jsem jednu celkem zánovní po spoustu let. Takže hrozných zkušeností mám opravdu dvě přehršle.

Teď k tvému poslednímu příspěvku. To, že se za bolševika vrtaly válce ve třech tolerancích na každej brus, ROZHODNĚ nebyla přednost. Byla to OHROMNÁ PRASÁRNA, protože nedokázali udržet výrobní tolerance, tak aby neměli vysokou zmetkovost, použitelný zmetky značili B nebo C a vyráběli k nim adekvátní písty a kroužky. Podobně to dodnes chodí třeba v Tatře, ta samá prasárna, podobně to s použitelnýma zmetkama chodí i v CZUB. Skoro to vypadá jako národní tradice, neschopnost trefit se předepsaných tolerancí a suplovat tu přesnost vícero velikostma všech dílů.

Naposledy editováno 05.10.2016 10:31:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 10:31 | Nahoru | #69
Dráťa> tys v tatre dlouho nebyl ze?

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 11:34 | Nahoru | #70
prožil jsem mládí na Jawách a vracel bych se jen z nostalgie.

639ka - středový ložiska odešly, protože dokud se nedávalo plný čelo, vymačkalo se uložení a střed házel. Někdo si i u plnýho čela zvětšuje mazací kanálky, aby šlo na ložiska víc oleje. Neustálý potíže s dobíjením při použití halogenky vepředu (která tam mimochodem patřila od výroby) vyřešilo až komplet Vape (který se mimochodem nedlouho po prodeji novýmu majiteli podělalo - odpadlý dráty). Ucukaná spojka.

rozhodně nerozporuju, že péčí se dá z Jawy udělat hodně spolehlivá mašina (plný čelo,Vape, spojka 634, vyhnout se maďarskejm pístům atd atd), ale pokud to už neudělal někdo před tebou, stojí to práci i prachy. Udělat komplet GO motoru stálo už před dost lety 12 litrů - dneska asi víc.

i na vymazlený Jawě ti zůstane převodovka s předlouhým krokem řazení, 4 rychlostma, kroutivej podvozek a nutnou znalost jak jezdit s dvoutaktem, aby netrpěl.

můj přechod na Kentoyu byl pocitově posun o 20let dopředu (ačkoli je to taky socka bajk)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2016 v 12:03 | Nahoru | #71
GS. Protože jawa, i když není v prvotním návrhu nadměrně nespolehlivá, tak její nespolehlivost způsobuje přímo tragická kvalita ND co se do ní dají dneska koupit spolehlivosti ale i rozumnému nájezdu mězi většími opravami (výbrusy apod.) těžce zkracuje, takže místo obvyklých 30-50kkm mezi vělkými opravami motoru najede podle štěstí na kus a výrobce dílu zlomek větší či menší... To nenasere člověka, co to má na repre, za rok ujede 500-1000km a mezitím to stojí, protože mu to v téhle frekvenci pár let vydrží, ale na denní provoz to ze zmíněných důvodů není.... Užil jsem si dost, a pak jsem sháněl původní, originální díly, nasyslené z fabriky, abych mohl bývalou čz vůbec opravit tak aby na to bylo spolehnutí, a protože mi došlo, že to je nejspíše poslední životní cyklus toho motoru s výhledem na slušný nájezd, jsem jí nakonec prodal a koupil obyčejného japonce za stejné peníze, jako stojí 640, která je mezi jawami ještě celkem levná, protože je mladá.

Takže 640 má trochu pohodlnější posaz než GS5, alespoň pro mne, nemám rád sportovní pololeh co je na GS, obzvlášť na verzi s nízkými řídítky, jinak je to prostě všechno jinde, už pro tu objemovou třídu, výkon (ačkoli je gs5 ze všech pětikil nejlínější) jízdní vlastnosti a všechno....

Takže pokud jsi zarytý a neoblomný vyznavač j350, kup si ji, budeš ale neustále něco spravovat a řešit co kde koupit za díl aby to fungovalo...

Pokud nejsi, kup si japonce, který se výkonově vleze do A2 (myslím že ostatní staré 500 ji přelézají, ale můžeš vzít škrcenku) a jezdi, přičemž pokud koupíš něco aspoň trochu zachovalého, budeš dělat nejspíš jen prevenci a drobnosti.

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 12:41 | Nahoru | #72

HornisGSX píše: Dráťa> tys v tatre dlouho nebyl ze?



Hele, nebyl jsem tam nikdy a nikdy mě to ani nelákalo, jednou to i hrozilo, ale nemusel jsem tam. Ale válce a písty na 815 i její modernizace dělají dodnes tímhle stylem.

EDIT: Mimochodem, kamarád a tehdejší kolega tam byl (cca rok 2013), a ta zkušenost ho hluboce poznamenala, soudě dle jeho vyprávění. Takovej humus, špínu a svrab prý ještě neviděl.

Naposledy editováno 05.10.2016 12:46:42

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 13:05 | Nahoru | #73
Ale ale zas never vsemu co se povida

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 13:42 | Nahoru | #74

Dráťa píše: Jawu jsem si nepůjčil, ale vlastnil jsem jednu celkem zánovní po spoustu let. Takže hrozných zkušeností mám opravdu dvě přehršle.

Teď k tvému poslednímu příspěvku. To, že se za bolševika vrtaly válce ve třech tolerancích na každej brus, ROZHODNĚ nebyla přednost. Byla to OHROMNÁ PRASÁRNA, protože nedokázali udržet výrobní tolerance, tak aby neměli vysokou zmetkovost, použitelný zmetky značili B nebo C a vyráběli k nim adekvátní písty a kroužky. Podobně to dodnes chodí třeba v Tatře, ta samá prasárna, podobně to s použitelnýma zmetkama chodí i v CZUB. Skoro to vypadá jako národní tradice, neschopnost trefit se předepsaných tolerancí a suplovat tu přesnost vícero velikostma všech dílů.



Alespoň se třídilo. Dnes taky neudrží tolerance a navíc se to netřídí. Takže nemáš moc možností to jak to spárovat.
Btw byly to lidový stroje. Bylo třeba držet cenu. Víš co se říká, na čem prohrál Hitler válku. Kvalitní drahou věc ti vyrobí v číně taky, ale už ne levně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 13:52 | Nahoru | #75
pech.> Opravit fichtla dalo tolik práce, že by se z toho jeden podělal. Už u něj jsem se proškolil s ND aneb polský karbec. Já už jsem si na takové věci zvykl. Prostě mě už nic u jawy nepřekvapí. Ale rád bych na něco sedl, kde mě hnedka nebude bolet zadek a abych dojel i někam dál. Jednou jsem to zkusil s babetou a ta to vydržela, ale fichtl byl rád že byl, protože jak jsem dojel dom tak jsem měl 10 vylámaných špic na zadním kole. Ale vydrželo to aspoň 70 km. Jawy 350 jsou úplně jinde od té malé černé díry na penízky jménem fichtl. Tam jsou aspoň brýle z něčeho. Sůza a jiné 500 takové věci ani neznají, ale já mě tam chybí ta elegance. Nemá někdo jawu s 25 kw? Ne, dělám si srandu. Ale jak to tak vypadá tak půjdu do té 500.

EDIT - chtěl jsem jawu kvůli tomu, že může i na polňačky a to u GSka moc nejde.

Naposledy editováno 05.10.2016 14:00:55

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 14:16 | Nahoru | #76
Ty vole ted jsem se zasmal...ano mas pravdu jawa 350 neni mala cerna dira na penize 350 je velka cerna dira na penize na ktere nebudes ani elegantni a o pohodli uz se vubec nebavim

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 14:21 | Nahoru | #77
Věc je jednoduchá. Parádu uděláš s G500, svezení bude také lepší.. Ale pokud seženeš málo jetou Jawu, šel bych do ní. Měla by však být po pečlivém majiteli. Mohu ti ještě doporučit MZ ETZ 251. To je pekelný stroj s dobrou spolehlivostí a jednoduchou konstrukcí, Lepší svezení než na Jawě. Já měl dlouhá léta MZ ETZ 150 a naprostá spokojenost. Zase na druhou stranu cena Jawek de neskutečně nahoru. U tebe ale předpokládám, že moto budeš využívat denně jako mladý divočák. Nerad bych ti přál pád, ale je předpoklad, že se někde vyválíš jako každý. Pak je lepší Jawa s ohledem na opravy. Já se válel na MZ 150 a oprava nebyla tak mastná, než kdybych se rozsekal na japonci. Toť můj názor.

Naposledy editováno 05.10.2016 14:30:00

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 15:50 | Nahoru | #78
měl jsem obě, jednoznačně GS, kromě nějakých sentimentálních nesmyslů není důvod proč Jawu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 15:52 | Nahoru | #79

FirF píše: pech.> Opravit fichtla dalo tolik práce, že by se z toho jeden podělal. Už u něj jsem se proškolil s ND aneb polský karbec. Já už jsem si na takové věci zvykl. Prostě mě už nic u jawy nepřekvapí. Ale rád bych na něco sedl, kde mě hnedka nebude bolet zadek a abych dojel i někam dál. Jednou jsem to zkusil s babetou a ta to vydržela, ale fichtl byl rád že byl, protože jak jsem dojel dom tak jsem měl 10 vylámaných špic na zadním kole. Ale vydrželo to aspoň 70 km. Jawy 350 jsou úplně jinde od té malé černé díry na penízky jménem fichtl. Tam jsou aspoň brýle z něčeho. Sůza a jiné 500 takové věci ani neznají, ale já mě tam chybí ta elegance. Nemá někdo jawu s 25 kw? Ne, dělám si srandu. Ale jak to tak vypadá tak půjdu do té 500.

EDIT - chtěl jsem jawu kvůli tomu, že může i na polňačky a to u GSka moc nejde.



Kamarád začátečník zvládá na GS ty samé polňačky (žádný hard core) jako já na KLR sice trochu pomaleji a je to pro něj náročnější, ale myslím, že terenní vlastnosti Jawy 350 a GS 500 jsou hodně podobné.

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 16:05 | Nahoru | #80
Jsem majitelem Jawy 350/640 a s klidným srdcem ti napíšu, kup si GS500 a né Jawu. Osobně souhlasím se vším co kdo předemnou na adresu Jawy napsal.
1. Pokud si ji nedokážeš po koupení seřídit , opravit a odstranit neodborné zásahy po předchozím majiteli jak má být, tak budeš se v ní co pár km hrabat a řešit problémy.
2. musíš pořád řešit problém s olejem do benzínu.
3. jízda na Jawě je jako jízda na rozzuřeným hadovy - motorka se v zatáčkách vlní.
4. smrdíš spáleným olejem a máš zadek motorky pokapaný olejem z výfuku
5. nemá dostatečný výkon pro dnešní provoz, hlavně ve dvou. (já jezdím 90% ve dvou)
6. GO kliky každých 20-30 tisíc km. když si opravu uděláš sám, tak oprava stojí do 4 tisíc. pokud budeš dělat komplet ní GO motoru, tak 8-10 tisíc a máš opět nový motor.

Ale zase z druhé strany:
1. motorka jede pomalu a díky temu vidíš víc kolem sebe. ( když jsem byl v Bosně a civěl po krajině a po lidech v okolí, tak jsem zjistil, že jedu 70 km/h a ta rychlost mi právě při té kochačce vyhovuje a vidím víc, než kdybych tam jel 100km/h)
2.Když se náhodou někde něco pokazí, tak si to snadno opravíš. ( s kompletním Vape se v zapalování nehrabu již přes nějakých 20tisíc km) od GO motoru.
3. když přijedeš na sraz Jawařů (veteránistů) tak se mluví o řešení problémů, oprav. vypráví se zážitky kde, kdo a za jakých "bojových" podmínek opravoval Jawu.
4. když někde řekneš, že jsi byl na Jawě v Albánii, tak každej jenom zírá a nechce ti věřit.

Jenom pro rejpaly. Jediná příprava na celodenní výlet, nebo několikadenní dovolenou je dofoukání pneumatik, kontrola světel a dolití oleje do nádobky Oilmasteru. Vždy jsem se vrátil po vlastní ose a nikdy jsem nepotřeboval vozík. Nepamatuji se, kdy jsem se vrátil s rukama od oleje. ročně najedu zhruba 5-6tisíc km bez oprav. Pokud nepočítam prasklé lanko spojky, spálená žárovka, nebo defekt zadního kola. Jenom jednou jsem nedojel do cíle, když se mi rozsypalo ložisko. Tohle vše se může stát každé motorce. Dvakrát jsem na Jawě zadřel. Jednou když jsem jel s přítelkyní z dovolené naložený s třema kuframa po dálnici z Brna 128km/h a po 50km jsem zadřel levý válec. (jsem blbec, a nemám tak naloženou Jawu po dálnici honit). A podruhé opět na dálnici, když jsem jel dlouho ve větrném pytli za kamionem a pak se jej rozhodl předjet. V obou případech stačilo počkat až motor schládne, nastartovat a dále pokračovat v cestě. Každá motorka je poruchová podle toho jak se o ni majitel stará. Pokud na ni sere, tak dlouho nejezdí.

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 18:06 | Nahoru | #81

fidlimydli píše: FirF> Jo, koupíš rezavku se štětkolakem a dalších 40-50K vrazíš do renovace, aby jsi se za to nemusel stydět. Za tu moji, co mám v profilu v origo stavu mi překupník nabízel na ruku 45K a to je jen 250. 350 jsou mnohem dražší a méně nabízené.

Pokud chceš ale dělat z hovna pomazánku a honit parádu stříbřenkou natřenými chromy, štětkou zrenovovat lak a upravit motor, tak chudák motorka.



Nedělej z toho jednorožce, kejvačka a panelka jsou plevné motorky, kterých je všude tři prdele a nebejt dneska taková móda dělat z nich kdovíco, tak by to korm pár skutečných vyznavačů nikdo nechtěl. Když už českou motorku na semeno, tak něco vzácnějšího.... Pokud to chceš na nostalgii a poprdání kolem vsi, nic proti, ale na to se tu tolik lejskat nemusí a když to chceš, nemusíš to všem nutit... Když přijedeš na nějaký sraz, tak je tam 358 kejvaček, 253 panelek, 157 felicií a 27 tisícovek... prostě plívy.... žádná velká vzácnost co se musí nutně zrenovovat, navíc když to lidi renovují často úplně zbytečně, protože tyhle plívy se dají dodnes nahledat v zachovalém původním stavu a přesto je co chvíli skoro každý kokot, místo konzervace a dalšího používání, poleje akrylátovým lakem a novým chromem v kvalitě o kterése jim tenkrát nesnilo, všetně spojováku a věcí které byly jen kuličkované, zinkované, nebo surové... Pak to není ani veterán, ale jen hračka, na show a z historického hlediska téměř bezcenný kus, když už to chce mít někdo jako veterána, tak ve stavu pokud možno původním, když už renovaném, tak dle původníého stavu, ne jako se to dneska dělá, že se to leskne jak psí kule a vypadá to úplně jinak než to být má.... Nové zapalování nebo lepší karburátor schovaný pod deklem je OK, to jsou vratné změny... Ale zbytečná renovace zachovalého kusu je změna nevratná, zbytečná a znehodnocující....

FirF píše: fidlimydli> Kdo říkal že to musím renovovat, kdybych chtěl udělat komplet renovaci tak už na to potom nesednu, protože bych se bál abych to někde neškrábl. Mě stačí když to nebude děravé a bude to mít papíry ba i dokonce STK.



I to je cesta, koupit věc tak jak se dochovala a s dobrou údržbou ji používat dál... Ty motorky se nedělaly jako exponáty, ale jako stroje na to aby sloužily... Tenkrát sis koupil kejvačku, dneska si koupíš nějaký skůtr nebo obyčejnou cestovní motorku.....

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 18:09 | Nahoru | #82
Tak teď už klika každejch 20.000 km.... za chvíli to bude repas kliky motoru před každou cestou
Hele doly, takže počítáš s tím, že klika jde v dohledný době ven? A když jo, budeš dávat plný čelo nebo už ho tam máš?

Naposledy editováno 05.10.2016 18:11:03

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 18:33 | Nahoru | #83
PetrL3: Klika zatím funguje a na výměnu ložisek se nechystám, ale počítám už s tím, že se to může rozsypat. Ale příští rok chci ještě zajet na dovču do Černé Hory, nebo Rumunska. Ale zatím nemám nikoho k sobě. Generálka je naplánovaná na příští rok, ale na druhém motoru a ten bude připraven na výměnu pro sezonu 2018- 2022

PS: plné čelo jsem tam dal při GO.

Naposledy editováno 05.10.2016 18:34:10

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 18:47 | Nahoru | #84
Abych pravdu rekl,tak neco podobnyho sem nedavno resil. Mz/gs500. A su rad ze sem nakonec koupil suzu. Stala me lehce pres 20000, po vycisteni a nastaveni karbecu funguje naprosto bez problemu. Cestovani "neni problem", nedavno probehlo cca 250km s 2 zastavkama a v pohode :)

Kazdopadne pokud mas fechtla prolezlyho a vsechno si na nem delas sam, tak se servisu na gs vubec neboj, je to hodne jednoducha motorka.

Pokud bys chtel, tak se klidne na moje gs prijed podivat, mas to kousek;) Nebo se muzem domluvit a nekdy bych se zastavil...

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 19:10 | Nahoru | #85

JohnnyS08 píše:
Podle mě jsou nízký provozní náklady objektivní plus Jawy (bohužel je to kaleno špatnou dostupností kvalitních ND). Nicméně tohle jedinný plus nedokáže vyvážit celou řadu záporů pramenících z šíleně zastaralý konstrukce...

Zakladatele vlákna moc nechápu, provozovat kejvačku/panelku dneska jako daily bike je podle mě prostě pitomost, stejně jako prznit její motor nějakym tuningem v zoufalý snaze vydolovat z něj o pár koní víc...tempo s provozem to stejně držet nebude.



Jawa už dneska není levná... ani na pořízení ani na provoz.... Protože pořizovačka slešné 640 je +-30kkč, za to se japonec co nebude moc vypadat, ale ještě hodně naslouží, koupit dá i bez čekání, jsou jich prostě tři prdele... Na provoz? spotřeba j350 není nijak střídmá, pokud pojedeš stejně rychle na libovolném dvouválcovém půllitru, vezme si zhruba stejně, když víc tak třeba o 0,5L, takže rovnost... Ohledně oprav - je jich víc, díly jsou nekvalitní, protože máš na výběr díly vyrobené na koleni indii, turecku, číně a dalších exotických destinací... ty maďarské písty taky za moc nestojí, nicméne slovy lidí co ty motory opravují na kšeft: "maďaři alespoň dodržujou rozměry..." Já tu mám taky dva kousky historie české motocyklové výroby a s díly jsou neustálé problémy..... protože se to buď koupit nedá a když dá tak to většinou stojí za vyližprdel, což kurví spolehlivost a věčně se něco spravuje, a věčně se něco kupuje.....

O pohodlí... 640 má posez pohodlnější než GS, alespoň pro mně, mám rád posez vzpřímenější a vyšší, což GS nenabídne, ale lze si vybrat z mnoha jiného (ohledně posazumi z těch obyčejnejch pětikil vyhovuje to CB, na něm se sedí kulturně i vyššímu člověku.

Ohledně toho šíleně drahého servisu... Sám jako Dlouholetý vyznavač ČZ (stejná kateogorie vyspělostia spolehlivosti) jsem se právě díky tristní kvalitě dílů dostal do situace, že když jsem po tři roky co sezonu dělal jednu nebo dvě větší opravy motoru a to mne natolik nasralo, že jsem posháněl díly původní, ze staré výroby, z toho motor opravil a motorku prodal s tím, že je to asi poslední životní etapa toho motoru s výhledem na slušný nájezd (kupující s tím byl seznámen a nevadilo mu to, protože měl další motor a přidal jsem nějaké díly) a zakoupil sobě nejlevnější obyčejné pětikilo ze zdejší inzerce, které mělo SPZ + STK a nebylo příliš daleko, naprosto cíleně, prostě otloukánka na každodenní ježdění, šestý majitel, najeto neurekom, otlučená jak píšťalička, kdy cena se rovnala výtěžku z prodeje čz a fichtla + 5000,- Nic moc jsem neočekával, dal jsem nové svíčky, olej, filtr, poopravil ta polámaná zrcátka blinkry a stojánek (náklady asi 2000,-) a motorka celou sezonu jezdí a jezdí a jezdí..... Během sezony jsem ještě vyměnil kotouč (1000kč), doplnil chybějící kryt řetězu a chladiče(1000kč) a zadní pneumatiku (tu ojedete na všem) ze závad? upajtlované dráty v blinkrech - opraveno připájením, náklady 0, pak nefunkční brzdový spínač (vyčištěn - náklady 0,- - nový stojí 300,-) O výkonu se nemá cenu bavit, 60k vs 15-20k tam není o čem, jízdní vlastnosti OK, pohodlí lepší.... takže mi ta věc dělá skutečně samou radost, protože ač vypadá plesnivě, velmi dobře slouží a příjemně se na ní jezdí...

Nejeden kolega, když jsem se jim přiznal k nákupu rejže, po mnoha dlouhých letech jejich kategorického odmítání, obvykle reagoval slovy: "mno jo, holt jsi potřeboval něco co funguje, protože už nemáš čas neustále spravovat....."

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 19:12 | Nahoru | #86

Firecracker píše: Kamarád začátečník zvládá na GS ty samé polňačky (žádný hard core) jako já na KLR sice trochu pomaleji a je to pro něj náročnější, ale myslím, že terenní vlastnosti Jawy 350 a GS 500 jsou hodně podobné.



To zas ne, ty české stroje v terénu zvládnou víc, jednak jsou podvozkově vyšší a druhak se na ně dají koupit pneumatiky s terénem kompatibilnější..... Velká opatrnost přio jízdě po polňačkách, trávníku apod, je jistá nevýhoda klasických cesťáků... Nicméně kdo potřebuje i do terénu, nemusí si koupit cesťák ale třeba KLe se stejným motorem, nebo něco úplně jiného....

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 20:08 | Nahoru | #87
povím to jednoduše.. nákupem JAWY pak léta budeš mít klid o rozumném uložení peněz neb cena stoupá...kdežto suzuku po čase věnuješ za přepis a ještě jedna -kolik lidí se otočí za suzukou??

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 20:49 | Nahoru | #88

fidlimydli píše: Kolikátý že výbrus a GO motoru se dělá v 70 000km na Jawách?


To záleží na filtraci vzduchu... pokud tam je drátěnej hříbek, a majitel se o něj stará jak má, tak druhej výbrus. S papírem cca první - dle zacházení. Čím víc to vytáčíš, tím rychlejc jdou srat kroužky

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 20:51 | Nahoru | #89

JohnnyS08 píše: No nevim, já mám na 640 nakrouceno asi 40.000km a středový ložiska na klice už volaj po výměně.


To bude spíš moderní dutý (odlehčený) čelo vymačkaný do karterů...

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

5.10.2016 v 20:58 | Nahoru | #90

romla411 píše: Mohu ti ještě doporučit MZ ETZ 251. To je pekelný stroj s dobrou spolehlivostí a jednoduchou konstrukcí, Lepší svezení než na Jawě. Já měl dlouhá léta MZ ETZ 150 a naprostá spokojenost.


U velké emzety bacha na primární převod. Je tam zalapovanej kužel bez pera a nezvládá to přenýst kroutící moment, rádo se to tam protočí.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116071 Dnes v 00:55 Bimbam
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 32 Včera v 21:30 Kohlstein
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 20 25.4.2024 v 19:36 Dejwidos
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ Jirk_K 3 15.4.2024 v 08:56 Dolin


TOPlist