Naposledy editováno 15.07.2019 19:41:26
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Podle mě jsou nízký provozní náklady objektivní plus Jawy (bohužel je to kaleno špatnou dostupností kvalitních ND). Nicméně tohle jedinný plus nedokáže vyvážit celou řadu záporů pramenících z šíleně zastaralý konstrukce...
Zakladatele vlákna moc nechápu, provozovat kejvačku/panelku dneska jako daily bike je podle mě prostě pitomost, stejně jako prznit její motor nějakym tuningem v zoufalý snaze vydolovat z něj o pár koní víc...tempo s provozem to stejně držet nebude.
JohnnyS08 píše: No nevim, já mám na 640 nakrouceno asi 40.000km a středový ložiska na klice už volaj po výměně. Možná že jsou starší motory v tomhle lepší než celohliník 638, ale 70.000 mi přijde jako moc na původní ložiska...
Podle mě jsou nízký provozní náklady objektivní plus Jawy (bohužel je to kaleno špatnou dostupností kvalitních ND). Nicméně tohle jedinný plus nedokáže vyvážit celou řadu záporů pramenících z šíleně zastaralý konstrukce...
Zakladatele vlákna moc nechápu, provozovat kejvačku/panelku dneska jako daily bike je podle mě prostě pitomost, stejně jako prznit její motor nějakym tuningem v zoufalý snaze vydolovat z něj o pár koní víc...tempo s provozem to stejně držet nebude.
Ámen.
JohnnyS08 píše:
Podle mě jsou nízký provozní náklady objektivní plus Jawy (bohužel je to kaleno špatnou dostupností kvalitních ND). Nicméně tohle jedinný plus nedokáže vyvážit celou řadu záporů pramenících z šíleně zastaralý konstrukce...
Zakladatele vlákna moc nechápu, provozovat kejvačku/panelku dneska jako daily bike je podle mě prostě pitomost, stejně jako prznit její motor nějakym tuningem v zoufalý snaze vydolovat z něj o pár koní víc...tempo s provozem to stejně držet nebude.
Jawa už dneska není levná... ani na pořízení ani na provoz.... Protože pořizovačka slešné 640 je +-30kkč, za to se japonec co nebude moc vypadat, ale ještě hodně naslouží, koupit dá i bez čekání, jsou jich prostě tři prdele... Na provoz? spotřeba j350 není nijak střídmá, pokud pojedeš stejně rychle na libovolném dvouválcovém půllitru, vezme si zhruba stejně, když víc tak třeba o 0,5L, takže rovnost... Ohledně oprav - je jich víc, díly jsou nekvalitní, protože máš na výběr díly vyrobené na koleni indii, turecku, číně a dalších exotických destinací... ty maďarské písty taky za moc nestojí, nicméne slovy lidí co ty motory opravují na kšeft: "maďaři alespoň dodržujou rozměry..." Já tu mám taky dva kousky historie české motocyklové výroby a s díly jsou neustálé problémy..... protože se to buď koupit nedá a když dá tak to většinou stojí za vyližprdel, což kurví spolehlivost a věčně se něco spravuje, a věčně se něco kupuje.....
O pohodlí... 640 má posez pohodlnější než GS, alespoň pro mně, mám rád posez vzpřímenější a vyšší, což GS nenabídne, ale lze si vybrat z mnoha jiného (ohledně posazumi z těch obyčejnejch pětikil vyhovuje to CB, na něm se sedí kulturně i vyššímu člověku.
Ohledně toho šíleně drahého servisu... Sám jako Dlouholetý vyznavač ČZ (stejná kateogorie vyspělostia spolehlivosti) jsem se právě díky tristní kvalitě dílů dostal do situace, že když jsem po tři roky co sezonu dělal jednu nebo dvě větší opravy motoru a to mne natolik nasralo, že jsem posháněl díly původní, ze staré výroby, z toho motor opravil a motorku prodal s tím, že je to asi poslední životní etapa toho motoru s výhledem na slušný nájezd (kupující s tím byl seznámen a nevadilo mu to, protože měl další motor a přidal jsem nějaké díly) a zakoupil sobě nejlevnější obyčejné pětikilo ze zdejší inzerce, které mělo SPZ + STK a nebylo příliš daleko, naprosto cíleně, prostě otloukánka na každodenní ježdění, šestý majitel, najeto neurekom, otlučená jak píšťalička, kdy cena se rovnala výtěžku z prodeje čz a fichtla + 5000,- Nic moc jsem neočekával, dal jsem nové svíčky, olej, filtr, poopravil ta polámaná zrcátka blinkry a stojánek (náklady asi 2000,-) a motorka celou sezonu jezdí a jezdí a jezdí..... Během sezony jsem ještě vyměnil kotouč (1000kč), doplnil chybějící kryt řetězu a chladiče(1000kč) a zadní pneumatiku (tu ojedete na všem) ze závad? upajtlované dráty v blinkrech - opraveno připájením, náklady 0, pak nefunkční brzdový spínač (vyčištěn - náklady 0,- - nový stojí 300,-) O výkonu se nemá cenu bavit, 60k vs 15-20k tam není o čem, jízdní vlastnosti OK, pohodlí lepší.... takže mi ta věc dělá skutečně samou radost, protože ač vypadá plesnivě, velmi dobře slouží a příjemně se na ní jezdí...
Nejeden kolega, když jsem se jim přiznal k nákupu rejže, po mnoha dlouhých letech jejich kategorického odmítání, obvykle reagoval slovy: "mno jo, holt jsi potřeboval něco co funguje, protože už nemáš čas neustále spravovat....."
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3875, 3876] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116262 | Včera v 21:48 pech. |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 21 | 28.4.2024 v 22:24 emánek27 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ | Jirk_K | 3 | 15.4.2024 v 08:56 Dolin |