bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce
Ahoj kolegové Jawaři!

Mám docela svízelný problém se svou motorokou Jawou 350/639 r.v. 1991. Občas i prostě přestane zapalovat jeden válec. Při zátěži se to nikdy ještě nestalo, takže když jedu, tak je všechno v pohodě a motorka jede jako hodinky ale jakmile třeba někde zastavím a pár sekund jede motorka na volnoběh, "chcípne" jeden válec a motka ztratí výkon. v 95% se vždy po pár km zase válec chytne a může pokračovat ale je to peklo, táhnout se městem jen na jeden válec. Nemluvě o tom, že občas to kuckne, jako kdyby se už chtěl válec chytnout ale pak zase umře a já se jen modlím. Vždy stačí vyměnit svíčku a motor zase jede na oba válce ale nechci měnit svíčky jak náboje v kulometu. Nájezd km na tohle nemá vliv, stane se mi to za komínem (do 50km) nebo i na druhé straně republiky. Mám nový regulátor, usměrnovač, zapalování (originál, ne vape) vyčištěné, uhlíky ok, karburátor dostal správné trysky (sání bez clonky), volnoběh krásně drží (pokud jsou oba válce ). Už první majitel (jsem 3., přede mnou to měla autoškola, km nájezd ve hvězdách, pač tachometr umřel na 35kkm) si na tohle stěžoval a já to ani za celou sezónu občasného ježdění a koumáni nevychytal.

Čím by to teoreticky mohlo být? Napadají mě ještě tak vyměnit zapalovací cívky, že by holt některá občas probila svíčku nebo začala dávat slabší jiskru, svíčka se zanesla olejem a pak nebila. Nebo by to ještě mohl být witchcraft a to jsem v prdeli.

Hodlám v zimě pořídit velké vape, tak snad se to odstraní.

Díky za tipy a rady,¨
Procko

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

11.9.2016 v 13:32 | Nahoru | #1
Tak když hodláš pořídit VAPE, tak to snad ani neřeš ne?
Co je tam teda za zapalování? Kladívka a klasické PAL indukční cívky? Jestli jo, tak mezi nimi přehoď kabely od kladívek, přehoď fajfky na válcích a sleduj, jestli se závada přestěhuje na druhý válec. Jestli jo, tak je to jasné kde je problém.

Můj tip od boku je, že ti umírá indukční cívka, jak se zahřeje, přestane pálit a jak vychladne, tak zase začne...

(reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

11.9.2016 v 13:54 | Nahoru | #2
Kynklačka> zapalování je originál, jak jsem psal. Uvedu příklad, jenž by měl vyvrátit tvou teorii:

Ujedu 25km a při otáčení na cestu zpět mi umře jeden válec, vyjel jsem asi za 2km z vesnice, valec se chytl a jel jsem vesele dal.
Ujel z Olomouce do Liberce a pod Ještědem mi při čekání na semafor umřel jeden válec, vyměnil jsem svíčku a zbytek cesty vše ok.

Ještě tak přemýšlím, že se mi parkrat stalo, že mi umřel při plném plynu ale to se skoro hned chytnul.

Nj koupím vape ale co když to vape neodstraní?

Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

11.9.2016 v 14:07 | Nahoru | #3
VAPE to odstraní, pokud je (a pravděpodobně je) chyba v zapalování. Nebylo by ale od věci se prostým pokusem ujistit, zda je to fakt v zapalování: až zase zdechne, vyndej svíčku (nebo dej do fajfky jinou) a zkontroluj, zda válec nejde, protože není jiskra, či zda má jiný problém. Vzhledem k tomu, že budeš dávat VAPE, je další diagnostika zapalování zbytečná. Jen pak při montáži VAPE nezapomeň vyhodit kolíček na klice a nastav si předstih přesně. Na polohu kolíčku dle návodu VAPE nespoléhej.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

11.9.2016 v 22:00 | Nahoru | #4
Vsechno víceméně receno. Jen jeste koukni na kondiky - měl jsem na trinde úplně stejný problém jako ty a bylo to zlomeným kabelem na jednom z kondiku. Buzirka sice držela, ale drát byl zlomený - byl tam studenak..chvíli to jelo na jeden válec, chvíli na oba...výměnil jsem celý kondik - drát se totiž zlomil hned na výstupu, neslo to zapajet...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

12.9.2016 v 04:05 | Nahoru | #5

2stroke píše: Vsechno víceméně receno. Jen jeste koukni na kondiky - měl jsem na trinde úplně stejný problém jako ty a bylo to zlomeným kabelem na jednom z kondiku. Buzirka sice držela, ale drát byl zlomený - byl tam studenak..chvíli to jelo na jeden válec, chvíli na oba...výměnil jsem celý kondik - drát se totiž zlomil hned na výstupu, neslo to zapajet...


Přesně to jsem chtěl též napsat u mě to byla jedna volná objimka na kondíku.

(reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

12.9.2016 v 15:22 | Nahoru | #6
hagrid.hagrid> Kundíky vyměněny už dávno

Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

12.9.2016 v 16:59 | Nahoru | #7
jestli mas v planu investovat do Vape udelej to co nejdriv a vsechny neduhy zapalovani budou fuc sam sem se furt hrabal v kladivkach

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

13.9.2016 v 15:13 | Nahoru | #8
Nj ale kdybych chtěl všechny neduhy resit koupi cele nove zapalovaci soustavy, tak bych se nikdy nevyhrabal z problemu. Hele spis to beru jako takovou zahadu s moznym resenim. Vape to nejspis vyresi ale proste me zajima, cim by to asi tak mohlo byt.

Odpovedi s koupi vape už lidi vynechejte

(reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

13.9.2016 v 21:25 | Nahoru | #9

Procko píše: Nj ale kdybych chtěl všechny neduhy resit koupi cele nove zapalovaci soustavy, tak bych se nikdy nevyhrabal z problemu. Hele spis to beru jako takovou zahadu s moznym resenim. Vape to nejspis vyresi ale proste me zajima, cim by to asi tak mohlo byt.

Odpovedi s koupi vape už lidi vynechejte



a co fajfky, kabely?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

14.9.2016 v 13:57 | Nahoru | #10
me tak napadlo jak pise lada jake mas fajfky podobne mi delali takove ty s oplechovanim

(reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

14.9.2016 v 16:15 | Nahoru | #11
MarkusRetrp> To je docela dobré nápad! byly tam ty s oplechovanim a tak jsem koupil nove ale taky s oplechovanim. Zkusím koupiít jen gumovy

Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

27.9.2016 v 13:14 | Nahoru | #12
Co směs? Může se to zdát nesouvisející, ale docela přesně to samé mne dělalo když jsem měl naprosto rozhozené nastavení karburátoru.. sice mám o typ starší (632), ale stejně bych se na to také podíval

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

4.7.2017 v 10:27 | Nahoru | #13
Zdravím. Loni na podzim jsem koupil Jawu 350/640 r.v.1996. Nájezd má cca 5800 km. Vzhledově je opravdu jakoby vyjela z fabriky. Dovnitř už ovšem člověk na první pohled nenahlédne a původní majitel vám může nakecat co chce, aby to prodal. Nicméně člověk, co mi ji prodával se jevil jako chlapík, co ví o čem mluví, vzhledem k tomu, že v garáži měl další dvě třindy a dvě čezety. Na jaře jsem dodělal konečně papíry na neomezený motorky a tak osedlal Jawku. Táta, co ji vezl těch 100 km domů po koupi, jakožto dřívější majitel Jawy 350/634 tvrdil, že se mu zdá naprosto v pořádku. Jediné co o motorce vím, že na ní bylo děláno, tak je to, že bylo měněné středové ložisko na klice, protože vyrezlo, když motorka dlouhou dobu stála. Nevím, jak odborně byla tato výměna provedena a co všechno může být špatně v motoru. Zde je problém. Jak už napovídá název vlákna, tak mně samému také vynechává levý válec. Abych předešel rovnou dotazům, jsem u Jawy nový, 8 let jsem jezdil na Simsonu,kterého bych složil i po těžkým. Ale tohle je pro mě naprosto nové, nevím o té motorce téměř vůbec nic, teprve se seznamuji.

K věci. Klasický startovací proces. Zvednu sytič, 4x prošlápnu bez klíčku, zapnu zapalko, chytne nadrc. Nechám brčet 10 vteřin, otáčky jdou vzhůru, nad 2 tisíce, vypnu sytič, otáčky spadnou na cca 1200. A tehdy začne vynechávat levý válec. Když sedím na motorce a poslouchám každý výfuk, tak pravý výfuk má krásný "kulatý" chod, naprosto pravidelný, kdežto levý to je naprostá anarchie. Dvakrát zapálí, pak 5x vynechá. Je to naprosto náhodné a nenašel jsem v tom žádný pravidelný cyklus/necyklus. Zatímco pravý válec si jede krásně svoje blues, levý pálí naprosto chaoticky, je to vidět okamžitě, kdy padnou otáčky pod tisíc, kdy to táhne pouze pravý, levý se uleje někdy i na 3-4 vteřiny, tehdy se i kolikrát stane, že je ve výfuku už tolik nespálené směsi, že mi to do něj střelí, výfuk zasyčí jak náklaďák, když ustřelí kompresor, a vyvalí se z něj oblak dýmu. Jde cítit, že pokaždé když se chytne, tak to dá ránu do motoru a pochybuju, že to mu prospívá. Nevím, čemu přisuzovat tenhle problém, příčin je jak se zdá nespočet. Na karburátor bych to netipoval, vzhledem k tomu, že je to záležitost pouze jednoho válce, zvlášť když ten pravý jede opravdu tak krásně. Děje se to pouze na volnoběh, v momentě kdy přidám plyn a zvedne se šoupátko, chod motoru se ustálí na pravidelný. Ke změně nedochází ani při rozdílu zahřátí motoru. Motor na volnoběh blbne jak při studeném startu, tak při dlouhé jízdě a zastavení na křižovatce. Při normální jízdě Jawka táhne krásně od 2 tisíc až do 5 tisíc. Bez jakýchkoliv vynechání nebo škubání. Problém v chodu je opravdu jen při volnoběhu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

10.7.2017 v 11:08 | Nahoru | #14
drolinek> Je to u některých kusů spíš vlastnost než závada. Pokud máš vše ostatní v pořádku, Nejspíš nerovnost poměrů v sání. Vycházím z toho, že mám dva karburátory a když to takhle trdlilo, přehozením karburátorů se to přehodilo taky.. Taky jenom na volnoběh. Jinak jestli máš kladívka, může být problém na jednom kladívku

(reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

12.7.2017 v 10:53 | Nahoru | #15
laďa-prášil> 640 má podle mě už jen bezkontaktní zapalko ne? :) jinak karburátor mám jen jeden, upřímně ani nevím o tom, že by se třindy dělaly se dvěma. Závada se zdá se vyřešila tím, že jsem udělal údržbu všeho, co tak nějak šlo aniž bych musel vynaložit nějaké větší úsilí. Vyčisil jsem sání, vyčistil jsem karburátor a dal tam svíčky Brisk N17C a motorka chytá perfektně jak za studena, tak za tepla a i volnoběh se relativně ustálil. Maximálně studená jede lehce hůř na levý válec, ale to je otázka minuty max dvou. Takže další příčiny zjišťovat nehodlám :)

Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

4.9.2017 v 18:13 | Nahoru | #16
Vlastnost. U kladivek vlastnost. Kombinace karbecu a kladivek. Zastavis rozeberes ocistis, jede. Zastavis nerozebiras, vykouris cigaretu, naslapnes a jede taky. Snad okamzita konjunkce jupitera s merkurem, snad tlak v pneumatikach a mozna i rosny bod na izoterme 5.000m. Zajimave je, ze to postihuje vzdy jen ten stejny valec. Prehazujes kabely, v noci pred dlouhou cestou neusnes... . Zahada.
Ale Vape to docela spolehlive vyresi.

Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

6.9.2017 v 18:31 | Nahoru | #17
Mam stejnou vlastnost. Sice mam malé VAPE (Z04), ale problém podobný. Pokud se jede delší dobu v nízkých otáčkách cca do 2000 se zapnutýma světlama, altík nestačí dobíjet a vycucá baterku. Stačí vypnout světla a druhý válec se za chvíli chytne. Za mě proměřit baterku kolik dává, tak aspon 12 hodin po jízdě, až se ustálí.

Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

11.9.2017 v 19:40 | Nahoru | #18
Měl jsem podobný problém, U mě to bylo fajkama . Vyměnil jsem za silikonové a jde jak oheň
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist