Mám docela svízelný problém se svou motorokou Jawou 350/639 r.v. 1991. Občas i prostě přestane zapalovat jeden válec. Při zátěži se to nikdy ještě nestalo, takže když jedu, tak je všechno v pohodě a motorka jede jako hodinky ale jakmile třeba někde zastavím a pár sekund jede motorka na volnoběh, "chcípne" jeden válec a motka ztratí výkon. v 95% se vždy po pár km zase válec chytne a může pokračovat ale je to peklo, táhnout se městem jen na jeden válec. Nemluvě o tom, že občas to kuckne, jako kdyby se už chtěl válec chytnout ale pak zase umře a já se jen modlím. Vždy stačí vyměnit svíčku a motor zase jede na oba válce ale nechci měnit svíčky jak náboje v kulometu. Nájezd km na tohle nemá vliv, stane se mi to za komínem (do 50km) nebo i na druhé straně republiky. Mám nový regulátor, usměrnovač, zapalování (originál, ne vape) vyčištěné, uhlíky ok, karburátor dostal správné trysky (sání bez clonky), volnoběh krásně drží (pokud jsou oba válce ). Už první majitel (jsem 3., přede mnou to měla autoškola, km nájezd ve hvězdách, pač tachometr umřel na 35kkm) si na tohle stěžoval a já to ani za celou sezónu občasného ježdění a koumáni nevychytal.
Čím by to teoreticky mohlo být? Napadají mě ještě tak vyměnit zapalovací cívky, že by holt některá občas probila svíčku nebo začala dávat slabší jiskru, svíčka se zanesla olejem a pak nebila. Nebo by to ještě mohl být witchcraft a to jsem v prdeli.
Hodlám v zimě pořídit velké vape, tak snad se to odstraní.
Díky za tipy a rady,¨
Procko
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce
Co je tam teda za zapalování? Kladívka a klasické PAL indukční cívky? Jestli jo, tak mezi nimi přehoď kabely od kladívek, přehoď fajfky na válcích a sleduj, jestli se závada přestěhuje na druhý válec. Jestli jo, tak je to jasné kde je problém.
Můj tip od boku je, že ti umírá indukční cívka, jak se zahřeje, přestane pálit a jak vychladne, tak zase začne...
Ujedu 25km a při otáčení na cestu zpět mi umře jeden válec, vyjel jsem asi za 2km z vesnice, valec se chytl a jel jsem vesele dal.
Ujel z Olomouce do Liberce a pod Ještědem mi při čekání na semafor umřel jeden válec, vyměnil jsem svíčku a zbytek cesty vše ok.
Ještě tak přemýšlím, že se mi parkrat stalo, že mi umřel při plném plynu ale to se skoro hned chytnul.
Nj koupím vape ale co když to vape neodstraní?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce
2stroke píše: Vsechno víceméně receno. Jen jeste koukni na kondiky - měl jsem na trinde úplně stejný problém jako ty a bylo to zlomeným kabelem na jednom z kondiku. Buzirka sice držela, ale drát byl zlomený - byl tam studenak..chvíli to jelo na jeden válec, chvíli na oba...výměnil jsem celý kondik - drát se totiž zlomil hned na výstupu, neslo to zapajet...
Přesně to jsem chtěl též napsat u mě to byla jedna volná objimka na kondíku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce
Odpovedi s koupi vape už lidi vynechejte
Procko píše: Nj ale kdybych chtěl všechny neduhy resit koupi cele nove zapalovaci soustavy, tak bych se nikdy nevyhrabal z problemu. Hele spis to beru jako takovou zahadu s moznym resenim. Vape to nejspis vyresi ale proste me zajima, cim by to asi tak mohlo byt.
Odpovedi s koupi vape už lidi vynechejte
a co fajfky, kabely?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce
K věci. Klasický startovací proces. Zvednu sytič, 4x prošlápnu bez klíčku, zapnu zapalko, chytne nadrc. Nechám brčet 10 vteřin, otáčky jdou vzhůru, nad 2 tisíce, vypnu sytič, otáčky spadnou na cca 1200. A tehdy začne vynechávat levý válec. Když sedím na motorce a poslouchám každý výfuk, tak pravý výfuk má krásný "kulatý" chod, naprosto pravidelný, kdežto levý to je naprostá anarchie. Dvakrát zapálí, pak 5x vynechá. Je to naprosto náhodné a nenašel jsem v tom žádný pravidelný cyklus/necyklus. Zatímco pravý válec si jede krásně svoje blues, levý pálí naprosto chaoticky, je to vidět okamžitě, kdy padnou otáčky pod tisíc, kdy to táhne pouze pravý, levý se uleje někdy i na 3-4 vteřiny, tehdy se i kolikrát stane, že je ve výfuku už tolik nespálené směsi, že mi to do něj střelí, výfuk zasyčí jak náklaďák, když ustřelí kompresor, a vyvalí se z něj oblak dýmu. Jde cítit, že pokaždé když se chytne, tak to dá ránu do motoru a pochybuju, že to mu prospívá. Nevím, čemu přisuzovat tenhle problém, příčin je jak se zdá nespočet. Na karburátor bych to netipoval, vzhledem k tomu, že je to záležitost pouze jednoho válce, zvlášť když ten pravý jede opravdu tak krásně. Děje se to pouze na volnoběh, v momentě kdy přidám plyn a zvedne se šoupátko, chod motoru se ustálí na pravidelný. Ke změně nedochází ani při rozdílu zahřátí motoru. Motor na volnoběh blbne jak při studeném startu, tak při dlouhé jízdě a zastavení na křižovatce. Při normální jízdě Jawka táhne krásně od 2 tisíc až do 5 tisíc. Bez jakýchkoliv vynechání nebo škubání. Problém v chodu je opravdu jen při volnoběhu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce
Ale Vape to docela spolehlive vyresi.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |