globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce
Ahoj kolegové Jawaři!

Mám docela svízelný problém se svou motorokou Jawou 350/639 r.v. 1991. Občas i prostě přestane zapalovat jeden válec. Při zátěži se to nikdy ještě nestalo, takže když jedu, tak je všechno v pohodě a motorka jede jako hodinky ale jakmile třeba někde zastavím a pár sekund jede motorka na volnoběh, "chcípne" jeden válec a motka ztratí výkon. v 95% se vždy po pár km zase válec chytne a může pokračovat ale je to peklo, táhnout se městem jen na jeden válec. Nemluvě o tom, že občas to kuckne, jako kdyby se už chtěl válec chytnout ale pak zase umře a já se jen modlím. Vždy stačí vyměnit svíčku a motor zase jede na oba válce ale nechci měnit svíčky jak náboje v kulometu. Nájezd km na tohle nemá vliv, stane se mi to za komínem (do 50km) nebo i na druhé straně republiky. Mám nový regulátor, usměrnovač, zapalování (originál, ne vape) vyčištěné, uhlíky ok, karburátor dostal správné trysky (sání bez clonky), volnoběh krásně drží (pokud jsou oba válce ). Už první majitel (jsem 3., přede mnou to měla autoškola, km nájezd ve hvězdách, pač tachometr umřel na 35kkm) si na tohle stěžoval a já to ani za celou sezónu občasného ježdění a koumáni nevychytal.

Čím by to teoreticky mohlo být? Napadají mě ještě tak vyměnit zapalovací cívky, že by holt některá občas probila svíčku nebo začala dávat slabší jiskru, svíčka se zanesla olejem a pak nebila. Nebo by to ještě mohl být witchcraft a to jsem v prdeli.

Hodlám v zimě pořídit velké vape, tak snad se to odstraní.

Díky za tipy a rady,¨
Procko

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

4.7.2017 v 10:27 | Nahoru | #1
Zdravím. Loni na podzim jsem koupil Jawu 350/640 r.v.1996. Nájezd má cca 5800 km. Vzhledově je opravdu jakoby vyjela z fabriky. Dovnitř už ovšem člověk na první pohled nenahlédne a původní majitel vám může nakecat co chce, aby to prodal. Nicméně člověk, co mi ji prodával se jevil jako chlapík, co ví o čem mluví, vzhledem k tomu, že v garáži měl další dvě třindy a dvě čezety. Na jaře jsem dodělal konečně papíry na neomezený motorky a tak osedlal Jawku. Táta, co ji vezl těch 100 km domů po koupi, jakožto dřívější majitel Jawy 350/634 tvrdil, že se mu zdá naprosto v pořádku. Jediné co o motorce vím, že na ní bylo děláno, tak je to, že bylo měněné středové ložisko na klice, protože vyrezlo, když motorka dlouhou dobu stála. Nevím, jak odborně byla tato výměna provedena a co všechno může být špatně v motoru. Zde je problém. Jak už napovídá název vlákna, tak mně samému také vynechává levý válec. Abych předešel rovnou dotazům, jsem u Jawy nový, 8 let jsem jezdil na Simsonu,kterého bych složil i po těžkým. Ale tohle je pro mě naprosto nové, nevím o té motorce téměř vůbec nic, teprve se seznamuji.

K věci. Klasický startovací proces. Zvednu sytič, 4x prošlápnu bez klíčku, zapnu zapalko, chytne nadrc. Nechám brčet 10 vteřin, otáčky jdou vzhůru, nad 2 tisíce, vypnu sytič, otáčky spadnou na cca 1200. A tehdy začne vynechávat levý válec. Když sedím na motorce a poslouchám každý výfuk, tak pravý výfuk má krásný "kulatý" chod, naprosto pravidelný, kdežto levý to je naprostá anarchie. Dvakrát zapálí, pak 5x vynechá. Je to naprosto náhodné a nenašel jsem v tom žádný pravidelný cyklus/necyklus. Zatímco pravý válec si jede krásně svoje blues, levý pálí naprosto chaoticky, je to vidět okamžitě, kdy padnou otáčky pod tisíc, kdy to táhne pouze pravý, levý se uleje někdy i na 3-4 vteřiny, tehdy se i kolikrát stane, že je ve výfuku už tolik nespálené směsi, že mi to do něj střelí, výfuk zasyčí jak náklaďák, když ustřelí kompresor, a vyvalí se z něj oblak dýmu. Jde cítit, že pokaždé když se chytne, tak to dá ránu do motoru a pochybuju, že to mu prospívá. Nevím, čemu přisuzovat tenhle problém, příčin je jak se zdá nespočet. Na karburátor bych to netipoval, vzhledem k tomu, že je to záležitost pouze jednoho válce, zvlášť když ten pravý jede opravdu tak krásně. Děje se to pouze na volnoběh, v momentě kdy přidám plyn a zvedne se šoupátko, chod motoru se ustálí na pravidelný. Ke změně nedochází ani při rozdílu zahřátí motoru. Motor na volnoběh blbne jak při studeném startu, tak při dlouhé jízdě a zastavení na křižovatce. Při normální jízdě Jawka táhne krásně od 2 tisíc až do 5 tisíc. Bez jakýchkoliv vynechání nebo škubání. Problém v chodu je opravdu jen při volnoběhu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 obcasne vynechani jednoho valce

10.7.2017 v 11:08 | Nahoru | #2
drolinek> Je to u některých kusů spíš vlastnost než závada. Pokud máš vše ostatní v pořádku, Nejspíš nerovnost poměrů v sání. Vycházím z toho, že mám dva karburátory a když to takhle trdlilo, přehozením karburátorů se to přehodilo taky.. Taky jenom na volnoběh. Jinak jestli máš kladívka, může být problém na jednom kladívku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist