bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
Ahoj,

jako majitel KTM 1190 Adventure, porucha motoru, mel nekdo take? Snad je to zrejme vyjimka, jinak snaha ze strany servisu ve Flash Teamu-ktery je jeden z nejlepsich nebo nejlepsi v CR obrovska, uvidi se dal, co s moto bude...


Naposledy editováno 12.05.2016 14:25:14

(reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 21:21 | Nahoru | #121
racetool> víš,mě docela překvapilo, že se těsnění musí doměřovat a nejde to jednoduše objednat podle VIN-u. Je to nějak odskákaný po tloušťkách kvůli kompresi?

K tý nasranosti - spíš tam sehrálo roli to slibování, že už to je na skladě, už to letí atd.

KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 21:33 | Nahoru | #122
Co tak mam zkusenost, jakykoliv dealer KTM v CR doda bezne doplnky a dily okolo 4-5 dnu, pokud je jelito majitel, to uz je jeho problem, delam v obchode kolem moto uz x let a lide jsou opravdu ruzni ...

Jinak na moto samozrejme kazdej jezdi pro zabavu a 1190 nebo 1290 jsou proste bez debat zabavne masiny, to ae mnou musi kazdej souhlasit, Svycarsky Alpy na 1190 vzpominam ... vykonu vsude vzdycky porce za spotrebu mensi nez kdejaky Geeso...

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 21:36 | Nahoru | #123
Az GS bude mit 150 kobyl (a alespon podobnej pomer vaha / vykon) to bude jeste trvat

(reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 21:37 | Nahoru | #124
Tifone> jsi dost naivni, tohle neni na papire ale ve skutecnosti. Postup je udelany tak, aby ho jak ty rikas "jogurt" nemohl udelat spatne.

(reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 21:44 | Nahoru | #125

KubaLC8 píše: Az GS bude mit 150 kobyl (a alespon podobnej pomer vaha / vykon) to bude jeste trvat



A cena bude odpovidajici... :) ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 22:03 | Nahoru | #126

Tifone píše: přesně jak píšeš to je na papíře, v praxi to znamená že nějakej turek nebo jogurt (v rámci šetření) to zmastí jak mu to přijde pod ruku.
o strojařině jako takové něco málo vím živím se jako obraběč-nástrojař už od vyučení pardon hned po maturitě



S prominutím, těžko můžeš jako dělník vidět do řízení kvality tak velké firmy jako je KTM.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 22:56 | Nahoru | #127
Tech> těžko mužeš vědět s jakejma firmama Tifone dělá a pro koho...co po něm chtěj a jaký má rozhled. Tyhle nadutý kecy jako obrana proti argumentaci jsou dnes fakt v módě. ...asi stárnu.
Mě jen fascinuje jak jste vy kuci ve všem tak jistí... dědkové to dělali. ..fotrové to dělali ale dnes už je strojařina úplně zgruntu jiná... materialy si daj na brzdě pusu a tradá....a dokonce dealeři ti to potvrdili... no to je ovšem jiná. ..ti dnes právě žijou z dlouhé životnosti a cyklu jako celej konzum systém.
Že ta tvoje vysněná stará Afrika...a vůbec ty mašiny z devadesátejch...co básníte o jejich životnosti. ..se nedávaly hned na 100% výkonu na brzdu...
fakt škoda psát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 23:25 | Nahoru | #128
t_freedom> oni v KTM a v jinejch fabrikach jsou asi tak blbi, aby si nehlidali soubeh toleranci a cekaji jen na Tifoneho aby je poucil. Nebo nevi jak si uhlidat proces pred "zlepsovakama" delniku...... Proberte se chlapci. Jestli Tyfone dela v nejake male firme budiz, tam se takovyhle amatersky chyby mozna delaji, ale KTM?

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 23:40 | Nahoru | #129
jasp> docela by mě zajímalo, z praxe v jaký firmě bereš svoje řeči o párování ty...

(reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

11.5.2016 v 23:58 | Nahoru | #130
JohnnyS08> to nejsou reci, to je normalni a dodrzovany pracovni postup. Sklada se dohromady podle typu az patnact soucastek a ujistuju te ze se to neda obejit. Pokud by nejakej chytrak obesel parovani, tak dalsi stroje to proste nepusti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 00:06 | Nahoru | #131

jasp píše: t_freedom> Jestli Tyfone dela v nejake male firme budiz, tam se takovyhle amatersky chyby mozna delaji, ale KTM?



No pokud se potvrdí, že motory 1190 mají konstrukční chybu, tak v KTM asi není všechno úplně v pořádku...

Proti KTM nic nemám, spíš naopak (chci se vrátit k 2T 300ccm), ale vysrat se mi motor na motorce za 350 a k tomu se vykrucující zástupce značky, to by se mi asi odbrzdil můj dost výbušný temperament...

Sorry, pokud se v tomto vlákně ví o 4 motorech, tak už je to vcelku dost...

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 00:07 | Nahoru | #132
Já jsem nějakou dobu v automotive pracoval (ne přímo na montáži motorů) a nabyl jsem takového dojmu, že párování se v současné době už používá zcela minimálně, aspoň mezi evropskými výrobci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 06:15 | Nahoru | #133
soccer> pletes dohromady tri ruzne veci - vyvoj, vyrobu a obchodni politiku. Co se tyka vyvoje tak tady na foru narazim na vseobecnou radu aby clovek nekupoval novy model nez se vychytaji mouchy takze to je vseobecny problem. Na vyrobu KTM jsem nikdy nic neslysel(to jsou ty povestne patecni kusy), takze je asi vporadku. A posledni je obchodni politika a tam ti davam za pravdu ze to je pruser. Ja jsem rozporoval Tifoneho poznamku o fuserine v montazi, ne chovani managementu pri pruseru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 06:19 | Nahoru | #134

JohnnyS08 píše: Já jsem nějakou dobu v automotive pracoval (ne přímo na montáži motorů) a nabyl jsem takového dojmu, že párování se v současné době už používá zcela minimálně, aspoň mezi evropskými výrobci.


Ja se rad poucim jak resi vyrobni postupy nekdo jiny, takze jestli mas nejake konkretni info jakym zpusobem to maji vyresene, podel se. Ovsem jen konkretni postupy a ne jen nejake dojmy.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 06:31 | Nahoru | #135

BlackSabbath píše:Ale jen v tom dnes již legendárním testu...



Možná že je to legendární test, ale to řekni tomu motoru co mám doma a má tak chytlý ojnice po 40tKm, všechny motory s tím jezdí bez problémů ;) ale mají to, jen se do nich nikdo ještě nepodíval, sama fabrika o tom věděla, proto 2.generace má již pouzdra

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 07:16 | Nahoru | #136
KubaLC8> ne neni to kec..prvni motor se posral uz majiteli co to mel nez jsem to koupil ja.. tam uplne nevim co se stalo proste jen vymena motoru v ktm,pak jsem to koupil ja zjistilo se se trochu tece voda do oleje tak se udelal vrsek motoru kde to vypadalo chyceny...a za 1000 km se to hryzlo pist zadniho valce jsem normalne vysypal z motoru chapu ze kdyby se vcas podchytila ta voda mozna to bylo vse ok..protoze tenhle motor co tam ted mam je zatim ok najeto 20 tis km a zatim ani nezere olej. kamarad co mel sm 950 take motor v haji...takze v tomhle ohledu nemam moc dobrou zkusenost s ktm nicmene mi ta motorka neuveritelne sedi a tak bohuzel nechci nic jineho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 07:16 | Nahoru | #137
jasp> takže když opět oklikou dostaneme k tomu co jsme psali a ne tomu co dovozuješ ty...

Máš tedy taky za to, že záběh stroje/motoru je dnes již zcela zbytečný. ...protože součástky jsou párované (což se jistě dříve v 80' a 90' nedělalo, že ) a člověk tomu krásně a bez rizika muže nakládat. ...

KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 08:20 | Nahoru | #138
tak ještě k tomu párování součástek k sobě-při výrobě motoru 1190(ať už se bavíme o konkrétním motoru a né že pak tady jako argument vytáhne motor ze stíhahačky) je podle mého názoru nesmysl.

válce se prodávají jen jedny,stejně tak písty,ojnice....
není co párovat.
ano,samozřejmě je výroba vždy s nějakou tolerancí,ale ta je například u válce v řádu tisícin milimetru.stejně tak píst......,zato vůle mezi válcem a pístem pak obrovských 5 setin!nějakých par tisícin do plusu,nebo mínusu nehraje roli.
a stejně tak je to u jiných dílů.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 08:33 | Nahoru | #139

Tech píše: S prominutím, těžko můžeš jako dělník vidět do řízení kvality tak velké firmy jako je KTM.



Ano jsem "jen" dělník a do řízení firmy jako je KTM opravdu nevidím(ani jsem nikde nepsal že mluvím/píšu o konkrétní značce),ale jako ten "jen" dělník mám třeba zkušenosti z praxe co a jak se dělá. Jedna stránka je co je na papíře přechytralejch inkoustů co rádoby říděj kvalitu a druhá stránka je co se děje ve výrobě jako takové.
Ano jsem v mikro firmičce a právě tady se to téměř nemůže stát protože na to mám čas si s tím "pohrát" a ne jak na lince kde když si chceš uprdnout tak už to nestíháš.Protože to nějakej blbec vymyslel v kanclu aby se zavděčil těm nahoře.Pamatuju doby kdy žádný ISo podobný kokotiny nebyly a z těch dob nmohé stroje dotěď makaj.Vzhlížíte tady(někteří) na starou Afriku , ale v tý době žádný rádoby řízení kvality a podobný keci nebylo. Prostě se to skládalo měřilo a hlavně poctivě zajíždělo a doteď to jezdí. Ale to je zbytečné psát to někomu kdo vůbec nemá ánunk o tom co se děje v motoru když si nové věci tzv. sedaj.

Naposledy editováno 12.05.2016 09:28:08

KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 08:37 | Nahoru | #140
Dělal jsem u firmy vyrábějící vodní pumpy chladicích okruhů. Vodní pumpa není co se požadavků na přesnost týče zrovna náročná komponenta motoru, takže se zde žádné rozdělování do rozměrových skupin neprovádělo.

Svůj názor opírám o zkušenost z návštěvy u firmy vyrábějící hliníkové písty, kde bylo jmenovitě zmiňováno rozměrové třídění pístů pro závodní motory (2-4 třídy po jedné setině) a u obřích pístů, snad pro lokomotivní motory. U „běžné“ produkce se o třídění nezmiňovali.

Další věc, při objednávání náhradních pístů nebo pístních čepů jsem se zatím nikdy nesetkal s tím, že by tyto náhradní díly byly jakkoliv rozměrově třízeny.

A za další, domnívám se, že rozměrový třízení je pro potřeby masový výroby sakra drahá záležitost. Každý díl proměřit, označit, zajistit, aby se při montáži potkal s odpovídajícím protikusem, zajistit, aby se vůbec díly patřící do stejný skupiny byly v produkci rovnoměrně zastoupený – nic z toho si v podmínkách dnešní automobilové výroby nedokážu představit. Můj názor je, že levněji vyjde stanovit výrobní toleranci tak úzkou, aby umožňovala správnou funkci i pokud se při montáži sejdou dva díly z opačných stran tolerančního spektra.

Je pravda, že všechny tyto svoje poznatky opírám o zkušenosti s výrobou automobilových, nikoliv motocyklových motorů, které jsou mj. vyráběné ve výrazně menších sériích. I tak jsem k nějakému velkému rozměrovému třízení skeptický – možná tak u Panigale a podobných v podstatě závodních motorů...

(reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 08:57 | Nahoru | #141
Tifone> Že v období staré Afriky žádné řízení kvality nebylo ?? Je vidět že o tom fakt nic nevíš. Možná u nás nebylo, ale všechny metody jakosti pocházejí od japonců, ti na tom postavili po válce svůj průmysl, proto jsou to všechno japonské názvy...(Poke-Yoke atd....)

Lidi jsou stejní, zajížděli stejně. Někteří "dobře" jiní "špatně" a teď jezdí všechny stejně spolehlivě. To samé stará TDIčka apod...taky dostávali ve služebákách čouda a teď jsou všechny spolehlivější než nové motory.

Jakost - to je alfa a omega úspěchu firmy.

(reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 09:22 | Nahoru | #142

jasp píše: soccer> pletes dohromady tri ruzne veci - vyvoj, vyrobu a obchodni politiku. Co se tyka vyvoje tak tady na foru narazim na vseobecnou radu aby clovek nekupoval novy model nez se vychytaji mouchy takze to je vseobecny problem. Na vyrobu KTM jsem nikdy nic neslysel(to jsou ty povestne patecni kusy), takze je asi vporadku. A posledni je obchodni politika a tam ti davam za pravdu ze to je pruser. Ja jsem rozporoval Tifoneho poznamku o fuserine v montazi, ne chovani managementu pri pruseru.



Když koupím nový výrobek (motorku), tak chci jezdit a ne mít starosti jestli je značka vůbec schopná a ochotná vyřešit případné vady ke spokojenosti zákazníka.

Je mi jedno kdo a která parta dělá u značky chybu... jestli je to konstrukce, výroba nebo obchod... Jsou jedna firma, jedna značka. A četnost vad a chování v garančním procesu napoví, zda výrobek (výrobky) kupovat nebo ne. (mimochodem motory 1190 už "pár pátků" jezdí třeba v RC8, takže se dalo předpokládat, že by mohly být vychytaný).

Souhlas s "t-freedomem", že počáteční péče o novou motorku může ledacos ovlivnit. Já i u ojeté motorky zkracuju interval výměny oleje a filtru na polovic...

Celá tahle debata je jen akademická, dokud se neví, co je v těch motorech chyba...

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 09:25 | Nahoru | #143
Nechci zasahovat do vasi odborne diskuze pani strojari, na strojarne mam jenom jeden semestr a to jenom protoze me nevzali bez prijimacek na FEL , ale jste trochu OT.
Jinak samozrejme zr ISO v dobe kdy se produkovala afrika uz existovalo , ale je to uplne jedno protoze soudruzi japonci maj vlastni system rizeni jakosti , jinak by jim to asi neslapalo. Proste vono i to ze mistr prijde nekam k sousastruznikovi a premeri co tam toci, je kontrola kvality.....
ale jinak se hadejte dal.

bezte jezdit strojari

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 09:26 | Nahoru | #144
Ono všechno co tu kdo píše je TEORETICKY vlastně pravda...ať už je to z říše "kdyby" nebo reálnýho postupu...
nic to nemění na tom, že komplet v celým motoru je prvních 500-5000km o strhávání špon (hrany honování, zajetí rádiusu břitu kroužku oproti rádiusu válce/vložky) o udržení teploty těsnících dílů a udržení dostatečných vůlí pro mazání, kdy stačí ten motor ohřát jen svým výkonem tepla - díly dilatujou a ještě se budou ohřejvat sníženým chlazením díky menšímu průtoku oleje a většímu tření. Prostě to je fyzika ... důkazem toho je i ten fakt, kterej jsem zmiňoval ...zajížděl jsem celkem 4 motory a pokaždý si na začátku nějakej olej vzaly ( i do 5000-7000tkm) ...vzápětí už si žádnej z nich nepáp ani ťuk.
Kydy o tom, že se dnes zajíždět nemusí...když to řekne dealer ...a ve finále i ten výrobce, nejsou o tom, že bych já byl "chtřejší" ale spíš o tom, že nikomu z těch dvou nezáleží na výdrži (tak akorát přesně přes 24měsíců) ...pak už hraje všechno do jejich karet.

Vrátíme-li se tedy oklikou zpět...
aby mě opět Tech neIMHOval... stále budu tvrdit, že ač je něco dejme tomu konstrukčně, či materiálově na hraně - dovoluju si tvrdit, že právě tím, jak se k tomu při záběhu chováš můžeš značně ovlivnit dojde-li k destrukci, nebo ne.

Naposledy editováno 12.05.2016 09:32:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 09:35 | Nahoru | #145
t_freedom> Ehm, kdyby se motorky začaly hromadně sypat po 24 měsících, moc by jich neprodali.

Já nepopírám, že se dvě plochy musí proti sobě zaběhnout, jen si nemyslím že to můžeš nějak změnit stylem jízdy.

Naposledy editováno 12.05.2016 09:36:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 09:35 | Nahoru | #146

gugo píše: Proste vono i to ze mistr prijde nekam k sousastruznikovi a premeri co tam toci, je kontrola kvality.....



pokud to bereš takto tak nemám nejmenších připomínek.Naopak to je 1000x účinnější než papír a na něm nápis Certifikát

KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 09:35 | Nahoru | #147
ja jsem taky toho nazoru ze I dnes se zajizdet proste muis, at auto nebo moto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 09:38 | Nahoru | #148

Tifone píše: pokud to bereš takto tak nemám nejmenších připomínek.Naopak to je 1000x účinnější než papír a na něm nápis Certifikát



Tenhle systém "řízení kvality" se u nás praktikoval za komoušů a vzhledem k tomu co vyjíždělo z továren jako hotové výrobky, nemyslím že je to dostatečné.

Naposledy editováno 12.05.2016 09:39:04

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 09:39 | Nahoru | #149
Zajímavá diskuze i při přebírání nové Hondy mě bylo řečeno netahat za to ikdyž je to litr.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...

12.5.2016 v 09:45 | Nahoru | #150
Ja jsem si tedy novy auto ani motorku nikdy nekupoval (nastesti) ale v kazdym user manualu najdete navod na zajizdeni , takze jestli nekde dealeri rikaji opak tak jdou proti manualu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hledá se parťák - Gruzie 4 až 5 týd... KTM 1190 Adventure Kruháč 24 24.4.2024 v 16:36 kunabmw
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure tomas21 33 7.4.2024 v 20:09 Vita-Repa
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R Dovizioso04 9 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100


TOPlist