globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lithium-iontová baterie: pro a proti
19.2.2016 v 14:28
Zdravím. Má někdo zkušenost s lithium-iontovou baterkou v silniční motorce. Konkrétně jí chci dát do Ktm 1190 Adv. Všude čtu jen samá pozitiva, ale zatím jsem neslyšel o jediné nevýhodě oproti klasické baterii a ušetřit skoro tři kila na hmotnosti je super. Už jí používám v EXC, ale dát jí do cestovní motorky už mám trochu strach, když nemá nakopávačku. Má někdo z vás i špatnou zkušenost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 17:07 | Nahoru | #61

Sali28 píše: No 7500 kč za baterku asi dá jen nadšenec :D. Ale 400A startovací proud vypadá zajímavě.


7500??
a to jsi vyčetl kde??

2 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 17:27 | Nahoru | #62
By mě zajímalo, v čem na normální motorce pomůže úbytek 3 kg na baterce... Se ráno hodně vyser a málo najez a máš to, ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 17:33 | Nahoru | #63

Keelkik píše: By mě zajímalo, v čem na normální motorce pomůže úbytek 3 kg na baterce... Se ráno hodně vyser a málo najez a máš to, ne?



no stejne tak nejspis nepomuzou o 3kg lehci kola, stejne tak nepomuze o 3kg lehci vyfuk, stejne tak nepomuzou o 3kg lehci karbon kapoty, stejne tak nepomuze o kilo lehci retez....

to je fakt banda pitomcu ti vyrobci, kdyz tohle vsechno na motorkach ala s1000RR HP4 udelaj a pak za to chtej balik a dokonce si dovolej tvrdit ze to kvuli tem par kilum lip funguje. pritom se staci rano hodne vysrat

Naposledy editováno 24.02.2016 17:33:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 18:37 | Nahoru | #64
assassin> U okruhovky to pochopím, ale pro ježdění na silnici... na to jsem moc omezenej Když si navíc na tu o 13 kg lehčí mašinu (se vším co jsi vypsal + baterkou ) sedne metrákovej fotřík...

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 18:45 | Nahoru | #65

Keelkik píše: assassin> U okruhovky to pochopím, ale pro ježdění na silnici... na to jsem moc omezenej Když si navíc na tu o 13 kg lehčí mašinu (se vším co jsi vypsal + baterkou ) sedne metrákovej fotřík...



presvedcil si me, priste si za ty samy prachy koupim o 3kg tezsi baterku co min vydrzi..... aby vas to tu tolik nepoburovalo

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 19:08 | Nahoru | #66

Keelkik píše: By mě zajímalo, v čem na normální motorce pomůže úbytek 3 kg na baterce... Se ráno hodně vyser a málo najez a máš to, ne?



no právě, a dohromady s baterkou už to dá 6 kilo, roud rejsink

2 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 19:48 | Nahoru | #67
Tak chlapi, ale zase si řekněme upřímně, kdo z nás ten rozdíl pár uspořených kil reálně pozná? Zejména v běžném provozu.
Jasně, upravujeme si to k obrazu svému, máme z toho radost, děláme to pro vlastní dobrý pocit. OK, nějaký kila jsou pryč. Na výfuku, baterce, jezdec zhubl /tady by to mělo být obzvlášť znát, protože je to na vysoko položeném těžišti/, nebo řetězu.
Pak někam jedem, úložný místo žádné, tak na záda batoh. Fakt poznáte, že jste předtím ušetřili nějaký kila? Já se přiznám, že ani nepoznám rozdíl mezi plnou a prázdnou nádrží. Což je do rezervy nějakých 16 litrů. Ani to přelévání benzínu necítím a prý bych měl, mi tuhle jeden tvrdil.
Myslím si, že ty úspory kil jsou fakt jen o osobním dobrém pocitu a u těch výrobců je to jen marketinkový tah pro většinu lidu. Tím netrvrdím, že nejsou nadaní jedinci, kteří to poznají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 19:53 | Nahoru | #68
Fidouš.> Vůbec není důležité (pokud vrcholově nezávodíš) co poznáš nebo ne, podstatné je jen to co tobě udělá radost někdo je "odvařený" z každého ušetřeného deka, někdo si gripy+páčky omotá koženýma třásničkama, někdo... atd. atd.

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 20:10 | Nahoru | #69
Fidouš.> kdybys zkusil na miste manipulovat s moji motorkou a seriovym stormem, tak ti garantuju ze rozdil poznas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 20:49 | Nahoru | #70

PETARDAK píše: Fidouš.> Vůbec není důležité (pokud vrcholově nezávodíš) co poznáš nebo ne, podstatné je jen to co tobě udělá radost někdo je "odvařený" z každého ušetřeného deka, někdo si gripy+páčky omotá koženýma třásničkama, někdo... atd. atd.



Ale jo, vždyť to přece píšu, že si to upravujeme k obrazu svému a máme z toho radost. Děláme to pro vlastní dobrý pocit. Přečti si mě ještě jednou.

Stev - na místě možná, jak se to rozjede, tak už asi ne.

Znovu opakuji, praktické využití, tak jak je tu prezentováno, je téměř nulové. Pokud to přináší dobrý pocit, tak to je bez diskuse OK.

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 20:54 | Nahoru | #71

assassin píše: no stejne tak nejspis nepomuzou o 3kg lehci kola, stejne tak nepomuze o 3kg lehci vyfuk, stejne tak nepomuzou o 3kg lehci karbon kapoty, stejne tak nepomuze o kilo lehci retez....

to je fakt banda pitomcu ti vyrobci, kdyz tohle vsechno na motorkach ala s1000RR HP4 udelaj a pak za to chtej balik a dokonce si dovolej tvrdit ze to kvuli tem par kilum lip funguje. pritom se staci rano hodne vysrat


Asi někde děláme chybu...

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 20:56 | Nahoru | #72
Fidouš.> jizdu jsem nezminoval protoze nejde objektivne posoudit jak se projevuje jen hmotnost, ale chova se to "trosku" jinak ... :)

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 21:18 | Nahoru | #73
Stev - tomu pocitu se říká placebo.

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 21:23 | Nahoru | #74

Fidouš. píše: Stev - tomu pocitu se říká placebo.



Japonskej inzenyr to vymyslel nejlip uz ve fabrice ...

To je stejny jako bych ti napsal ze nepoznas rozdil mezi vtr1000f a vtr1000sp, trochu soudnosti clovece, vzdyt vubec nevis o cem mluvis.

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 22:00 | Nahoru | #75
Hele, o japonským inženýrovi řeč nebyla, toho bych sem netahal.

A že bych nevěděl o čem mluvím? Tak vzhledem k věku to možné je. A soudnost? No nechtěl jsem urazit tvé pocity, jen jsem vyjádřil názor. Názor, že když napíšu "chová se to trošku jinak" si můžu vyložit různě. Jak jinak? Líp, hůř, výrazně líp? Jezdíš Most, máš to změřený před a po úpravě? Pokud ne, tak je to furt jen pocit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

24.2.2016 v 22:19 | Nahoru | #76
Mám koupenou lifepo, jezdil jsem s ní zatím cca půl roku, takže zatím nemám zkušenosti s problémy. Taky jsem se rozhodoval a ty pro a proti tu už jsou napsaný. U mě hrála velkou roli samozřejmě hmotnost (-3,5kg) a taky velikost - je menší, takže díky obojímu ji můžu dát i jinam a budu mít kastlík pod sedlem.
Proč se výrobci předháněj ve snižování hmotnosti? - že by něco věděli o fyzice...

Naposledy editováno 24.02.2016 22:20:16

Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 02:43 | Nahoru | #77
Fidous: ja uz mel moznost jet na spouste TL - hlavne behem ladeni, protoze nemam brzdu - jezdim po rovne silnici do kopecka.... a rekl bych ze rozdil 10+kilo je hodne znat. stejne tak jsou dost znat i jen koncovky na prubehu vykonu. Stejnej model motorky, presednuti z jedne na druhou....

stejne bys mohl tvrdit ze u horskyho kola nemuzu poznat rozdil mezi 16kg a 13kg kolem kdyz sam mam 100kg.... a obzvlast na delsi projizdce je to hodne znat. Muzu nechat vyzkouset, mam k dispozici kola od 7kg nahoru

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 06:17 | Nahoru | #78
Asi se shodneme na tom, že srovnávat úsporu 3 kg na 16ti kilovém kole a 200 kilové motorce je trochu mimo. Když bys měl rozšlapat vlastními svaly 200 a 197 kg motorku, nepoznáš rozdíl.

Říkáš, že 10 kg je hodně znát. Pokud je skutečně poznáš, jseš fakt dobrej. Já je teda nepoznám ani náhodou. Ale nedá mi to se nezeptat, jak je teda poznáš? Máš kratší brzdnou dráhu z určité rychlosti, nebo větší akceleraci do toho kopečka, nižší spotřebu nebo větší maximálku? A máš ty veličiny změřený, nebo to jen nějak vnímáš?

Aby jsme si rozuměli, já žádnou snahu o zvelebení motorky k obrazu svému nekritizuji. Ať každý dělá, co se mu líbí a má z toho radost. Ale pokud přijde řeč na zlepšení jízdních vlastností, tak ty argumenty by měl mít podpořené měřením před a po úpravách. Pocity jsou jen osobní záležitost a nemají žádnou vypovídající hodnotu.

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 06:45 | Nahoru | #79
Fidouš.> ty mereni co pises jsou uplne stejne subjektivni jako pocity, mimo mereni vykonu na brzde.

Udelej si test. Zmer si akceleraci, brzdnou drahu, cas v brne. Za tyden zmer to samy se stejnou motorkou. A pak si ty vysledky zanalyzuj a objektivne odvod co se s tou motorkou mezitim stalo, protoze zcela jiste nenameris stejny hodnoty

Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 07:00 | Nahoru | #80
Vždycky je to něco za něco, vyšší váha má zase výhodu vyšší stability a zvyšování fyzické kondice pro jezdce, co se s ní musí prát. Takže jen vše pro své zdraví, jedu a zárověň cvičím

Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 07:02 | Nahoru | #81
Fidous: srovnavam 3kg na kole a 10+ na motorce. A ne vzhledem k vaze motorky, ale vzhledem k vaze pilota - neustale se tu pise ze je lepsi zhubnout.

Ad poznavani - nejde o maximalku, o spotrebu. Pisu o presednuti z jedne stejne motorky na druhou ktera ma o vic jak 10kg min....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 08:07 | Nahoru | #82

Torquis píše: Mám koupenou lifepo, jezdil jsem s ní zatím cca půl roku, takže zatím nemám zkušenosti s problémy. Taky jsem se rozhodoval a ty pro a proti tu už jsou napsaný. U mě hrála velkou roli samozřejmě hmotnost (-3,5kg) a taky velikost - je menší, takže díky obojímu ji můžu dát i jinam a budu mít kastlík pod sedlem.
Proč se výrobci předháněj ve snižování hmotnosti? - že by něco věděli o fyzice...



mínus 3,5kg??co to bylo za motorku?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 15:17 | Nahoru | #83
Dolph-cz> Tady Tenhle rok jsem si kupoval YUASU originál tak jsem to moc nezkoumal.

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 15:19 | Nahoru | #84
Sali28> rozumná cena je třetinová

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 17:53 | Nahoru | #85
Sali28> tohle je opravdu nekřesťanská cena.nemyslím si,že by byly nějak extra lepší proti jiným lifepo4 bateriím za méně než poloviční cenu.

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 18:33 | Nahoru | #86
Dolph-cz> Tiger 900

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 21:37 | Nahoru | #87
Kapacita 4600mAh napovida o pouziti A123 2300mAH clanku, dva ctyrclanky paralelne - podle datasheetu cca 240A max, 400A je podle me nesmysl. Cena je kazdopadne hodne prestrlena. (Start proud 400A je u motorky navic k nicemu kdyz maloktera motorka bere pres 150A)

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 22:59 | Nahoru | #88
assassin> Presne tytez clanky me napadly.
S tim proudem to je ale osidne. Nikdy nevis na jakou specifikaci vlastne koukas.
Meril jsem napriklad Ri (Ohmicky) u tech mych A123 LiFePO4 a pro teploty nad cca 30degC a SoC nad 80% maji ekvivalent kolem 1mOhm.
Peak zkratovy proud jsem meril pro paralelni kombinaci dvou clanku i kolem 800A po stovky ms (pritom papirove schopny jen 2x30A max.). Proud pote klesa linearne s padajicim OCV dle vybijeni plus vzrustajici Ri kvuli SoC a dale zasadne kvuli nelinearni "polarization resistance" cca od treti, ctrvre sekundy vybijeni.

Specifikace maximalniho statovaciho proudu je tedy trochu slozitejsi nez u Pb.
Jednoznacna definice pro me je: "Stredni hodnota zkratoveho proudu pres dany casovy interval za dvou okrajovych podminek - teplota, SoC."
Casovy interval urcim smluvne na zaklade typicke aplikace. Pro startovani 5sek stejne jako starsi normy pro alternatory a aku.
Pokud tuto definici akceptujes (zkrat, 30degC, 80% SoC, 5sec), tak tech 400A bude u nove A123 aku urcite realnych.

Naposledy editováno 25.02.2016 23:04:22

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 23:32 | Nahoru | #89
Dawe: rozumim, ty vlastnosti jsou tak odlišné, ze pak výrobci zavádí ruzne ekvivalentní hodnoty - co by dokázala srovnatelná olovena aku.

Kdyz uz te tu vidim, kdysi jsi mi doporučoval nejakej laboratorní zdroj se slušným poměrem cena/vykon - pamatuješ si co to bylo ? Nebo mas nejakej tip?

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

25.2.2016 v 23:49 | Nahoru | #90
assassin> Zdroj podle preferenci. Jestli chces neco levneho programovatelneho na doma a spinany 10A ti staci , pak treba: Voltcraft 12010. Jestli musi byt levne programovatelne trafo, tak treba Korad KA3005D (jen 5A). Dobry pomer cena vykon.
Jestli chces neco na praci a kvalitu, tak neco od Agilentu/Keysight apod.. Pokud levnejsi precizni zdroj (milivolty ripple i noise) tak je dobry moderni zdroj je treba Siglent SPD3303X (toroidni trafo). Nebo i Rigol DP832, ale ten ma silene ovladani.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R Dovizioso04 9 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R Mates008 12 19.3.2024 v 11:02 Mates008
Jaký vzduchový filtr pro KTM 1190 A... KTM 1190 Adventure R Mates008 8 23.10.2023 v 10:41 Mates008
Jaké pneu na KTM 1190 Adventure R KTM 1190 Adventure R Mates008 26 12.10.2023 v 11:20 pese


TOPlist