1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Sali28 píše: No 7500 kč za baterku asi dá jen nadšenec :D. Ale 400A startovací proud vypadá zajímavě.
7500??
a to jsi vyčetl kde??
2 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Keelkik píše: By mě zajímalo, v čem na normální motorce pomůže úbytek 3 kg na baterce... Se ráno hodně vyser a málo najez a máš to, ne?
no stejne tak nejspis nepomuzou o 3kg lehci kola, stejne tak nepomuze o 3kg lehci vyfuk, stejne tak nepomuzou o 3kg lehci karbon kapoty, stejne tak nepomuze o kilo lehci retez....
to je fakt banda pitomcu ti vyrobci, kdyz tohle vsechno na motorkach ala s1000RR HP4 udelaj a pak za to chtej balik a dokonce si dovolej tvrdit ze to kvuli tem par kilum lip funguje. pritom se staci rano hodne vysrat
Naposledy editováno 24.02.2016 17:33:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Keelkik píše: assassin> U okruhovky to pochopím, ale pro ježdění na silnici... na to jsem moc omezenej Když si navíc na tu o 13 kg lehčí mašinu (se vším co jsi vypsal + baterkou ) sedne metrákovej fotřík...
presvedcil si me, priste si za ty samy prachy koupim o 3kg tezsi baterku co min vydrzi..... aby vas to tu tolik nepoburovalo
2 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
Jasně, upravujeme si to k obrazu svému, máme z toho radost, děláme to pro vlastní dobrý pocit. OK, nějaký kila jsou pryč. Na výfuku, baterce, jezdec zhubl /tady by to mělo být obzvlášť znát, protože je to na vysoko položeném těžišti/, nebo řetězu.
Pak někam jedem, úložný místo žádné, tak na záda batoh. Fakt poznáte, že jste předtím ušetřili nějaký kila? Já se přiznám, že ani nepoznám rozdíl mezi plnou a prázdnou nádrží. Což je do rezervy nějakých 16 litrů. Ani to přelévání benzínu necítím a prý bych měl, mi tuhle jeden tvrdil.
Myslím si, že ty úspory kil jsou fakt jen o osobním dobrém pocitu a u těch výrobců je to jen marketinkový tah pro většinu lidu. Tím netrvrdím, že nejsou nadaní jedinci, kteří to poznají.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
PETARDAK píše: Fidouš.> Vůbec není důležité (pokud vrcholově nezávodíš) co poznáš nebo ne, podstatné je jen to co tobě udělá radost někdo je "odvařený" z každého ušetřeného deka, někdo si gripy+páčky omotá koženýma třásničkama, někdo... atd. atd.
Ale jo, vždyť to přece píšu, že si to upravujeme k obrazu svému a máme z toho radost. Děláme to pro vlastní dobrý pocit. Přečti si mě ještě jednou.
Stev - na místě možná, jak se to rozjede, tak už asi ne.
Znovu opakuji, praktické využití, tak jak je tu prezentováno, je téměř nulové. Pokud to přináší dobrý pocit, tak to je bez diskuse OK.
assassin píše: no stejne tak nejspis nepomuzou o 3kg lehci kola, stejne tak nepomuze o 3kg lehci vyfuk, stejne tak nepomuzou o 3kg lehci karbon kapoty, stejne tak nepomuze o kilo lehci retez....
to je fakt banda pitomcu ti vyrobci, kdyz tohle vsechno na motorkach ala s1000RR HP4 udelaj a pak za to chtej balik a dokonce si dovolej tvrdit ze to kvuli tem par kilum lip funguje. pritom se staci rano hodne vysrat
Asi někde děláme chybu...
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
Fidouš. píše: Stev - tomu pocitu se říká placebo.
Japonskej inzenyr to vymyslel nejlip uz ve fabrice ...
To je stejny jako bych ti napsal ze nepoznas rozdil mezi vtr1000f a vtr1000sp, trochu soudnosti clovece, vzdyt vubec nevis o cem mluvis.
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
A že bych nevěděl o čem mluvím? Tak vzhledem k věku to možné je. A soudnost? No nechtěl jsem urazit tvé pocity, jen jsem vyjádřil názor. Názor, že když napíšu "chová se to trošku jinak" si můžu vyložit různě. Jak jinak? Líp, hůř, výrazně líp? Jezdíš Most, máš to změřený před a po úpravě? Pokud ne, tak je to furt jen pocit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Proč se výrobci předháněj ve snižování hmotnosti? - že by něco věděli o fyzice...
Naposledy editováno 24.02.2016 22:20:16
stejne bys mohl tvrdit ze u horskyho kola nemuzu poznat rozdil mezi 16kg a 13kg kolem kdyz sam mam 100kg.... a obzvlast na delsi projizdce je to hodne znat. Muzu nechat vyzkouset, mam k dispozici kola od 7kg nahoru
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
Říkáš, že 10 kg je hodně znát. Pokud je skutečně poznáš, jseš fakt dobrej. Já je teda nepoznám ani náhodou. Ale nedá mi to se nezeptat, jak je teda poznáš? Máš kratší brzdnou dráhu z určité rychlosti, nebo větší akceleraci do toho kopečka, nižší spotřebu nebo větší maximálku? A máš ty veličiny změřený, nebo to jen nějak vnímáš?
Aby jsme si rozuměli, já žádnou snahu o zvelebení motorky k obrazu svému nekritizuji. Ať každý dělá, co se mu líbí a má z toho radost. Ale pokud přijde řeč na zlepšení jízdních vlastností, tak ty argumenty by měl mít podpořené měřením před a po úpravách. Pocity jsou jen osobní záležitost a nemají žádnou vypovídající hodnotu.
Udelej si test. Zmer si akceleraci, brzdnou drahu, cas v brne. Za tyden zmer to samy se stejnou motorkou. A pak si ty vysledky zanalyzuj a objektivne odvod co se s tou motorkou mezitim stalo, protoze zcela jiste nenameris stejny hodnoty
Ad poznavani - nejde o maximalku, o spotrebu. Pisu o presednuti z jedne stejne motorky na druhou ktera ma o vic jak 10kg min....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Torquis píše: Mám koupenou lifepo, jezdil jsem s ní zatím cca půl roku, takže zatím nemám zkušenosti s problémy. Taky jsem se rozhodoval a ty pro a proti tu už jsou napsaný. U mě hrála velkou roli samozřejmě hmotnost (-3,5kg) a taky velikost - je menší, takže díky obojímu ji můžu dát i jinam a budu mít kastlík pod sedlem.
Proč se výrobci předháněj ve snižování hmotnosti? - že by něco věděli o fyzice...
mínus 3,5kg??co to bylo za motorku?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
S tim proudem to je ale osidne. Nikdy nevis na jakou specifikaci vlastne koukas.
Meril jsem napriklad Ri (Ohmicky) u tech mych A123 LiFePO4 a pro teploty nad cca 30degC a SoC nad 80% maji ekvivalent kolem 1mOhm.
Peak zkratovy proud jsem meril pro paralelni kombinaci dvou clanku i kolem 800A po stovky ms (pritom papirove schopny jen 2x30A max.). Proud pote klesa linearne s padajicim OCV dle vybijeni plus vzrustajici Ri kvuli SoC a dale zasadne kvuli nelinearni "polarization resistance" cca od treti, ctrvre sekundy vybijeni.
Specifikace maximalniho statovaciho proudu je tedy trochu slozitejsi nez u Pb.
Jednoznacna definice pro me je: "Stredni hodnota zkratoveho proudu pres dany casovy interval za dvou okrajovych podminek - teplota, SoC."
Casovy interval urcim smluvne na zaklade typicke aplikace. Pro startovani 5sek stejne jako starsi normy pro alternatory a aku.
Pokud tuto definici akceptujes (zkrat, 30degC, 80% SoC, 5sec), tak tech 400A bude u nove A123 aku urcite realnych.
Naposledy editováno 25.02.2016 23:04:22
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
Kdyz uz te tu vidim, kdysi jsi mi doporučoval nejakej laboratorní zdroj se slušným poměrem cena/vykon - pamatuješ si co to bylo ? Nebo mas nejakej tip?
Jestli chces neco na praci a kvalitu, tak neco od Agilentu/Keysight apod.. Pokud levnejsi precizni zdroj (milivolty ripple i noise) tak je dobry moderni zdroj je treba Siglent SPD3303X (toroidni trafo). Nebo i Rigol DP832, ale ten ma silene ovladani.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R | Dovizioso04 | 9 | 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer |
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 12 | 19.3.2024 v 11:02 Mates008 |
Jaký vzduchový filtr pro KTM 1190 A... KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 8 | 23.10.2023 v 10:41 Mates008 |
Jaké pneu na KTM 1190 Adventure R KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 26 | 12.10.2023 v 11:20 pese |