Šťourám se kamarádovi v banditovi, špatně chytal, kolísal volnoběh a dusil se. Do 5000 otáček jako by do něj nešel benzín, okolo 6ti tisíc chytl dech a jel úplne normálně až do omezovače. Tady je výčet věcí, co jsem s ním provedl:
- nové svíčky ngk cr9ek (byly tam cr9eh)
- nový vzduchový filtr
- kontrola palivového kohoutu
- změřené odpory cívek - ok
- kontrola ventilových vůlí - ok
- rozborka karburátorů:
kontrola membrán jestli nejsou roztrhnutý
kontrola hladin plováků
vyčištění hlavních, volnoběžných trysek a jehel v ultrazvuku
vyčištění celých karburátorů čističem a profoukání tlakovým vzduchem
nakonec seřízení podtlaků
Výsledek je takový, že motorka teď chytá na brnk a drží volnoběh. Ale dusí se stále. Okolo volnoběhu a na první cca 1/8 otevření plynu jede normálně, když otevřu plyn trochu víc tak se začne dusit (a je jedno jestli dám půl plynu nebo plnej) až do 5-6ti tisíc otáček, pak najednou chytne dech a jede normálně až do omezovače.
Když otevřu sytič, tak motorka jede v nízkých otáčkách znatelně líp, ale díra je tam pořád. S pilot screw se nehýbalo (motorka jela většinu sezóny v pořádku, problémy nastaly ke konci léta bez zjevné příčiny).
Celý mě to připadá, jako by v určitým pásmu otáček byla chudá směs, ale ta se přece nerozladí sama od sebe ne? Nutno podotknout, že se studeným motorem se bez sytiče nedá jet, po zahřátí je to mnohem lepší. Jehly nemají zářezy, musely by se podložit..
Na co jsem zapoměl, co mám ještě zkontrolovat? Díky za nápady
Naposledy editováno 08.12.2015 16:02:54
Otázka je, a to by možná, někdo fundovanější věděl, já ne, jestli při těch 4t.rpm při maximálním plynu už je plně otevřený karburátor podtlakem, nebo ještě ne a proto tam je směs, která je ovlivněná jehlou.
3 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
kerut píše: karburator je otevrenej podle toho kolik jim aktualne "tece" vzduchu, ne podle toho kolik das plynu, a vzduchu tam aktualne tece tolik kolik ho aktualne tece motorem, tzn podle otacek
koukam ze uz zase perlis. Dle tveho vykladu by karburator byl otevrenej i pri brzdeni motorem pri vysokejch otackach. Protoze motorem tece vzduchu habakuk.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
gugo> no kdyz brzdis motorem, tak je celkem jedno co dela karburator/soupatko, protoze mas zavrenou plynem klapku, to je ale uplne jinej rezim,..
my se tu jaksi bavime o rezimu, kdy otevres plyn (klapku) jakkoliv rychle, ale karburator si reguluje prutok soupatkem na principu podtlaku.. kdyby to tak nebylo, nemuselo by tam to soupatko bejt, zejo
E: BTW a habakuk ho tam prave ze netece, to by pak tim motorem jaksi nebrzdilo..
Naposledy editováno 07.04.2021 00:06:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
Foustka píše: Proč?Já bych řekl že udržuje +-stejný podtlak v difuzoru nezávisle na množství proudícího vzduchu..
a mas snad pocit ze primy vztah podtlak / mnozstvi vzduchu, resp podtlak / rychlost proudeni=(v danem miste, kanal, nestlacitelnist)=objemovy tok neexistuje ?
takze az si nastudujes zaklady gasdynamiky, tak se zamysli nad tim ze ten karburator je defacto automaticky regulacni system, kteremu ty klapkou rikas v jakem rezimu chces aby fungoval, a on si podle toho jak motor snizuje ci zvysuje otacky (zatezi) reguluje nasatou smes.. typycky projev, jedes do prudkyho kopce na plnej a otacky nejdou do omezovace, klapka je otevrena podle rukojeti-tedy full, soupatko nikoliv..
samozrejme ze nereguluje uplne idealne, ale ramcove dostatecne presne aby dokazal bezet, nechcipnout (moc hezky experiment v tomto ohledu byly modelarske motory, tam kdyz jsi klepnul prudce plnej z volnobehu, tak se motor v lepsim priapde zakuckal, v horsim zdechl,..zatim co kdyby mel CV karburator, normalne by se rozbalil do otacek )
E: a jehla nereguluje vubec kolik smesi se dostane do kanalu, jehla stejne jako velikost trysky reguluji teprve jeji tvorbu.. jehla zuzenim nebo rozsirenim prurezu reguluje podtlak vytvoreny proudenim v kanale na emulzce, kde se smes vytvari, stejne jako tryska urcuje kolik emulzka nacucne z komory paliva.. emluzka je takovej karburator v karburatoru, a ty dve zavislosti (tvorba smesi, a jeji nasavani v ruznych rychlostech proudeni, resp. v ruznych otackach)nejsou co do nejake funkce - mysleno krivky stejne, takze jsou vzajemne korigovany mimo jine tou jehlou
E2:a pokud to dela bordel kolem 4000, bude problem prave v te tvorbe, ne v na bohatosti.. tzn vycistit vzdusniky a trysky atd.,..
Naposledy editováno 12.04.2021 20:00:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
a zpet k tematu, ve 4000 ot. bude soupe nekde na pul cesty, jehla bude zarazena v otvoru tou valcovitejsi casti, a kdyz s ni pohnes o 0,5mm nebo klidne i treba o 1mm, zmeni se jeji prumer na tom milimetru s tezi o nejakou desetinu (desetina na milimetru je 1mm prumeru na centimetru, tzn 5cm jehla by musela mit 5mm u korene, aby mela sklon desetinu.. v realu to bude spis 2-3 setiny na mm delky..), coz na bohatost ktera muze kolisat od klidne 12 do 14 a nebude mit tak zasadni vliv aby se motor vylozene du sil.. rozumej, da se s ni jemne ladit smes, ano, ale ne tak zasadne aby to padalo nekam mimo rozsah, nebo rozhodilo funkci emulzni trubice jako celku.. ..(vytahovat jehlu ma smysl ve skoro max otackach kdy se ven posouva ta konictejsi cast nebo spicka, resp. u otevrenejch, napr HRC motoru, jsou ty jehly i kratsi aby vyjeli komplet.. to se tyka absence airgboxu, tzn absence podtlaku vzdusniku pro emulzky.. ) pokud se to dusi v nejaky oblasti je problem ve tvorbe semsi, v emulzce, a vzhledem k tomu ze ty karburatory nenavrhuje opice ale clovek, da se predpokladat ze ten problem nebude konstrukcniho charakteru, ale v udrzbe.. vzdusniky, trysky, otvory v emulzkach, falesnej vzduch, drhnouci soupatko.. neco v tomhle smyslu..
Naposledy editováno 12.04.2021 23:16:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
P.s. Emulzní trubice a směšovací komora, reaguje hlavně na změnu podtlaku v difuzoru,pokud není řízena mechanicky (třeba jehlou)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
tzn. jednak moc nerozumim otazce, a uz vubec nechapu jak bys chtel proboha posunutim jehly resit spatny chod v urcitem pasmu otacek, to leda ze bys na ty jehle udella zapich nebo naopak bouli, ...jinak posunes vzdy celou tu charakteristiku, a to pri pouziti bezne seriove jehly jeste jen mirne... viz tvary jehel napr zde:
E: podkladat jehlu ma smysl jak pisu, kdyz potrebujes aby "vyjela cela ven driv", tzn na konci pracovniho rozdsahu soupatka, tzn ve vysokych otackach.. ..a nebo tam das nejakou delkove a tvarove uz vytunenou viz nacrty (je to z greybike fora..) zde napr. made by HRC..
Naposledy editováno 13.04.2021 23:19:28
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
taky se neztotoznuju s nazorem, ze jsou jehly prevazne valcove. Sam ted pises tretina, jeste o kus vyse si se tvaril, ze to ma vliv az uplne v max, tretina mi neprijde uplne max...
Dost tech dynojet jehel jsou opravdu hodne tahlej konus po temer cele delce jehly...
Jo a taky to ze je v kanalu viditelna jen valcova cast jehly je fakt, ale ta kuzelova cast jehly se i pri otevreni soupatka jen treba o 1/10 posouva uvnitr emulsni trubice a muze ovlivnovat proces tvorby smesi v emulsni trubici..tzn, kdyz tu jehlu v tomhle rezimu o 1mm posunu troufam si rict, ze to ovlivni chovani karburatoru i pri tom 1/10 otevreni. Rozebirat detaily, proc to tak je, nebo neni necham na ostatnich.
Naposledy editováno 14.04.2021 00:13:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
a v zasade vsechny jehly co jsem videl meli takovyto "ogivalni" tvar, kde ztraceji na prumeru nejak zasadneji az uplne ke konci..
duvod budou nelinearity toho systemu, do diskuse konkretne jaky a konkretne v cem bych se nepoustel, ale bude to hlavne ten druhy podtlak z airboxu do vzdusniku (viz veskere taskarice s otevrenym sanim, z toho plynouci. resp. rozumej, v nizsich otackach je vetsi rozdil toho relativne konst. dynamicky vytvarenyho podtlaku v kanalu a podtlaku v airboxu, s otackama se snizuje tlak i v airboxu a rozdil je mensi...)
co je ale zasadni, je ze problem s dusenim v konkretnich otackach ladeni jehly fakt nema sanci vyresit, a kdyby melo, bude uz jednodusi tam placnout vetsi trysku, ktera to "posunuti charakteristiky" udela taky.. co ale vetsi tryska nedokaze, je posunuti prave te posledni nejvic konicke casti jehly..
Naposledy editováno 14.04.2021 02:52:34
Jak píšeš že jehla nedokáže rozhodit směs jen při určité poloze, tak to je další nesmysl, jehla a komínek je jedna z věcí která se dokáže v karburátoru opotřebovat tak, že v daném místě rozhodí nastavení směsi.
P.s. Na obr. máš některé rozměry jehel, díra v komínku má +- 0,1 D1 a regulační hrana při 1/4 zatížení odpovídá +-poloze D2 na jehle, pak se dá lehce změna plochy mezikruží pro odhad rozsahu změny spočítat.
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
#57 jehla je blbost, ta ma vliv az pri (skoro) plne otevrenym..
#63 Můžeš napsat, co u rovnotlakého karburátoru, způsobí že se s nasátím více vzduchu nasaje více paliva když na to nemá vliv průřez kolem jehly...
Pokud v tom vidíš někde snahu se pohádat a vytržené kontexty mimo téma, pak se ti omlouvám, jsem jen prostý Eda.
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
a opravdu trvas na tom ze posunuti jehly o milimetr, tedy zmena jejiho prumeru o par stovek, coz je v ramci mozna desitek procent vlivu tech ostatnich zasrani a znepruchodneni buhvi cim, to radove ovlivni ? ja nevim, tak si tu jehlu vyhulkuj fotoshopem, posun si ji o ten milimetr a schvalne mi pak rekni, kde se ta zmena projevi hodne a kde malo nebo skoro vubec...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Detoks | 12 | 13.9.2023 v 12:25 Detoks |