globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bandit se ve středních otáčkách dusí
8.12.2015 v 14:19
Zdravím..

Šťourám se kamarádovi v banditovi, špatně chytal, kolísal volnoběh a dusil se. Do 5000 otáček jako by do něj nešel benzín, okolo 6ti tisíc chytl dech a jel úplne normálně až do omezovače. Tady je výčet věcí, co jsem s ním provedl:

- nové svíčky ngk cr9ek (byly tam cr9eh)
- nový vzduchový filtr
- kontrola palivového kohoutu
- změřené odpory cívek - ok
- kontrola ventilových vůlí - ok
- rozborka karburátorů:
kontrola membrán jestli nejsou roztrhnutý
kontrola hladin plováků
vyčištění hlavních, volnoběžných trysek a jehel v ultrazvuku
vyčištění celých karburátorů čističem a profoukání tlakovým vzduchem
nakonec seřízení podtlaků

Výsledek je takový, že motorka teď chytá na brnk a drží volnoběh. Ale dusí se stále. Okolo volnoběhu a na první cca 1/8 otevření plynu jede normálně, když otevřu plyn trochu víc tak se začne dusit (a je jedno jestli dám půl plynu nebo plnej) až do 5-6ti tisíc otáček, pak najednou chytne dech a jede normálně až do omezovače.

Když otevřu sytič, tak motorka jede v nízkých otáčkách znatelně líp, ale díra je tam pořád. S pilot screw se nehýbalo (motorka jela většinu sezóny v pořádku, problémy nastaly ke konci léta bez zjevné příčiny).

Celý mě to připadá, jako by v určitým pásmu otáček byla chudá směs, ale ta se přece nerozladí sama od sebe ne? Nutno podotknout, že se studeným motorem se bez sytiče nedá jet, po zahřátí je to mnohem lepší. Jehly nemají zářezy, musely by se podložit..

Na co jsem zapoměl, co mám ještě zkontrolovat? Díky za nápady


Naposledy editováno 08.12.2015 16:02:54

Bandit se ve středních otáčkách dusí

15.1.2016 v 11:13 | Nahoru | #31
Já když měl bandita, tak mu zima naopak svedcila, jako každému zážehovému motoru, ale je pravda, že zahřát ho v teplotách kolem nuly znamenalo jet fakt dlouho, do té doby se mu vytáčení moc nelíbilo. V létě ale taky trvalo než se řádně ohral. Teplota oleje rostla fakt pomalu..klidně jsem jel pianko tak 20-30 km než to bylo kolem 80 st.. A není to cistej vzduchac, nýbrž vzduch/olej.

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

16.1.2016 v 17:12 | Nahoru | #32
a co průběh výkonu, měl jsi taky díru okolo 5000 otáček?

30km v týhle kose fakt nedám :)

Bandit se ve středních otáčkách dusí

16.1.2016 v 18:00 | Nahoru | #33
Bandita jsem sice neměl, ale dělal mi to jak šestkovej, tak litrovej Fazer (šestkovej víc). Jak to bylo studený, nešel přes 5000, respektive na nízkej kvalt šel, ale hádalo se to jak kráva. A jakmile se motor proškytal cca o 1500ot výše, tak to vystřelilo jak z praku. Ohřátý bylo bez problému.

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

16.1.2016 v 20:16 | Nahoru | #34
Martin.z.brna> No díru.. jako nějak extra to necukalo nebo jak to popsat, bylo to takové nečisté a hrubé než se to pořádně zahřálo. Ale sem tam jsem i po pár km, kvůli provozu, musel do otáček a jak se dostala nad 8, tak se tohle ztratilo. Ale ohřátá to nedělala, ta jela plynule furt.

Bandit se ve středních otáčkách dusí

17.1.2016 v 12:25 | Nahoru | #35
jo to je přesně ono - do 5k otáček to jede normálně, pak když víc otočím plynem tak přestane táhnout, akorát se změní zvuk. a v 7mi to lapne druhej dech a jede zase normálně.. No su zvědavej jaký to bude teď s většíma tryskama

Bandit se ve středních otáčkách dusí

4.2.2016 v 12:05 | Nahoru | #36
Bych řekl, že kolem 5tis bude na vině spíš výška jehel. Jestli tam jsou origo jehly, tak zkusit podložit. Černá svíčka nic, za to může sytič Kamošovi to dělalo, že to jelo v pohodě (něakej první banďour 6ka) a kolem 7tis (jestli si dobře pamatuju) díra, jako prase a neochota a vod 8mi zase zabral a letěl. Nakonec za to mohla "navrtanná" díra v airboxu. Kdo a proč ji vyrobil, čert ví, od zaslepení úplně v pohodě. Podotýkám, že ta díra, teda dírka měla tak 3mm.

Bandit se ve středních otáčkách dusí

7.2.2016 v 10:11 | Nahoru | #37
musis trochu popsat lepe stav kdy to dela, otacky si napsal, ale poloha plynu?
pises kdyz trochu pridam... z toho me vyplyva cca idle az slow okruh... ten volnobeznej okruh take neni normalni, me to prijde, ze si s tim nekdo nekdy docela vyhral..
prvnich 10 minut to muze byt prave na tom prechodu chudsi, tzn je. to idealne naladeny na spotrebu, studeny tam je cca 17:1, po zahrati se vyletni tempo dostava na 15:1... rozdil s timto ladenim je vice jak litr na sto dolu :)

prasklina priruby- nesmysl,
membrana, neprobralo by se to nahore...
rijam, chtelo by to upresnit rezim, presne kde se to deje..
(pisu z mt)

Bandit se ve středních otáčkách dusí

7.2.2016 v 12:56 | Nahoru | #38
taaak novinky:

teď je tam volnoběžná tryska 40, šrouby bohatosti na 1.5 otáčky, svíčky bílý (viz obrázek), jízda po zahřátí relativně v pohodě, ale malý zaváhání tam je pořád. když dám 2 otáčky, tak už začínají chytat cihlovou barvu, ale motorka se na volnoběh dusí. ale chování je mnohem lepší

připadá mí to jak píše roko, že by to chtělo zvednout jehly - to ale u sériových nejde, sou v šoupátku zajištěný takovým plastovým bazmekem a ten tam pak nejde dát když dám pod jehlu podložku.

jurawood: dělá to když otočím plyn o víc jak cca 1/4 - když to jenom lechtám tak jede parádně, půl plynu až plnej je potom taky v pořádku




Bandit se ve středních otáčkách dusí

7.2.2016 v 14:12 | Nahoru | #39
to vypada na ten prechod mezi slow okruhem, posledni dirky v tele karbecu pod klapkou na strane dale od motoru, krmene jsou pres volnobezny vzdusnik a volnobeznou trysku. Dale se zacina vyrazneji zapojovat hlavni okruh pres primy prumer jehly, soupatko je jeste temer dole..
Filtr a osazeni pruzinami a tryskami je plne seriove?
Trysky taake nestaci ulz a profoukat, nekdy je v nich zakously takovy pisecek.

Naposledy editováno 07.02.2016 14:16:16

Bandit se ve středních otáčkách dusí

7.2.2016 v 18:56 | Nahoru | #40
filtr je sériovej, pružiny bych řekl že taky, alespoň podle vzhledu.. hlavní trysky taky, a volnoběžný tam sou teď 40 místo 35 (nový).. jak jsem psal, čistil jsem ultrazvukem a čističem karburátorů ve spreji, co šlo tak jsem ještě protáhl silonovým fouskem - ty dírečky volnoběžnýho okruhu jsou všechny průchozí

Bandit se ve středních otáčkách dusí

18.2.2016 v 20:56 | Nahoru | #41
podle mě, teda jak nad tím furt tak přemejšlím, když obohacování volnoběhu pomáhá v otáčkách i přes to že je pak volnoběh ulitej, znamená že je problém jinde a ne ve volnoběžným okruhu.. No a když to na plnej plyn jede dobře, tak by to chtělo aby se dřív začly zvedat jehly (nebo aby byly celkově výs)? Jenomže jak to udělat, když je bandit nemá stavitelný a ani nejdou podložit? Napadá mě akorát dynojet..

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

18.2.2016 v 23:38 | Nahoru | #42
Pilot je jen na volnoběh a a volnoběžná tryska pracuje jen tak do cca 2500 až 3000 otáček...pak vše obstarává hlavní tryska...máš problém buď na jehlách, tryskách, nebo netěsný sání před i za...tedy ale asi spíš za karbecem...pokud tedy máš dobrý hladiny...jo a čištění v ultrazvuku(opravdovým, ne atrapa) je účinný jen s vhodným detergentem, takže bych být tebou karbece rozhodil a zaměřil se na hlavní trysku a šachtu, do který je zašroubovaná...tam to zakvete a nedává dostatek paliva.

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

19.2.2016 v 19:41 | Nahoru | #43
Bandaska> děkuju za postřehy, ale podle mě to není tak černobílý.. pilot teda jo, ten ovlivňuje jenom jednu malinkatou dírku pod klapkou ale volnoběžná tryska pracuje mnohem dál než 3000 otáček, a hlavně je to spíš podle otevření klapky než otáček - řekněme do 1/4. hladiny jsou přesně podle manuálu, s těma sem se drbal pekelně dlouho aby byly přesně, ale přemýšlím že je taky zkusím o 1-2mm zvednout protože ovlivňují směs v celým rozsahu.. čistil jsem důkladně a několikrát, mechanicky, chemicky a v uzv. co nedokážu posoudit je opotřebení jehel, šoupátek a celkově karburátorů, podle mě bude problém kombinací všech těchle vlivů

Bandit se ve středních otáčkách dusí

3.3.2016 v 07:13 | Nahoru | #44
Nejhorší je to, že to co je v manuálu, už teď nemusí platit. A co je u karbu úplně nejhorší, že vše souvisí se vším Mě třeba teď VTR funguje dobře, ale sem tam si při vrknutím plynem z volnoběhu škytne do airboxu. Taky už jsem zkusil kde co a nakonec jsem se stím prostě smířil

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

3.3.2016 v 10:07 | Nahoru | #45
Z mé dlouholeté praxe ti mohu klidně říci, že něco jako manuál k CV karbecům, kde který okruh zabírá neexistuje.
Bohužel návody co pro CV jsou, i tady v článcích, nejsou pravdivé, jsou zkopírovány z šoupátkových karbeců, kde s vše podřizuje natočením klapky.

Důkaz? Klidně si zkus 10.000 RPM,s milimetr otevřenou klapku, tedy na volnoběžný + idle režim. Není problém
Stejně tak můžeš jet v 6 tisících pouze s hlavní tryskou...tzn. už jehla vysunutá

Dál můžeš jet s plným plynem a zabírá sotva přímý průměr jehly.

Naposledy editováno 03.03.2016 10:09:45

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

5.3.2016 v 16:53 | Nahoru | #46
Jurawood> já to dycky chápal tak, že to ovlivňuje jak podtlak, tak otáčky. Ale podtlak zase kolísá podle otevření klapky do té míry, co otáčky dovolí. Nevím jestli to píšu srozumitelně, prostě třeba při 2000ot bude při zavřené klapce podtlak 5%, při plně otevřené třeba 40%, no a se vzrůstajícíma otáčkama poroste i ten maximální podtlak..
je to blbost?

a k tomu banditovi - netušíš jestli se dají nastavitelný jehly sehnat nějak jinak než v dynojetu a podobnejch sadách?

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

12.4.2016 v 08:14 | Nahoru | #47
Martin.z.brna> Nevím, jestli u banďoura, ale hondy mají pod jehlou podložku, takže si myslím, že jedna tlustší, nebo stejnou ještě zkusit přidat ke stávající, jestli tam už něaká je. Vím určo, že kamarád jehly (sice na B1200), ale podkládal, skrz open výfuk, protože mu to přil full gas zadrhávalo a prskalo. Už mno to nedělá, ale žere, jako tank, takže úplně optimum to taky nebude

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

12.4.2016 v 10:09 | Nahoru | #48

Martin.z.brna píše: Jurawood> já to dycky chápal tak, že to ovlivňuje jak podtlak, tak otáčky. Ale podtlak zase kolísá podle otevření klapky do té míry, co otáčky dovolí. Nevím jestli to píšu srozumitelně, prostě třeba při 2000ot bude při zavřené klapce podtlak 5%, při plně otevřené třeba 40%, no a se vzrůstajícíma otáčkama poroste i ten maximální podtlak..
je to blbost?

a k tomu banditovi - netušíš jestli se dají nastavitelný jehly sehnat nějak jinak než v dynojetu a podobnejch sadách?



Zcela uzavřený airbox, nasazený filtr, osvětlení v airboxu...



Naposledy editováno 12.04.2016 10:09:46

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

17.4.2016 v 19:04 | Nahoru | #49
Jurawood> té mazec, moc pěknej počin a hodně zajímavý

Bandit se ve středních otáčkách dusí

3.4.2018 v 19:40 | Nahoru | #50
Tak co tam bylo presne spatne? Nejak jsem to nevycetl.

Díky Michal

Bandit se ve středních otáčkách dusí

4.4.2021 v 21:13 | Nahoru | #51
Sice po letech, ale nějakej vývoj. No, kamarád to sice prodal, ale jinýmu kamarádovi, a ten se rozhodl, že si koupí ten dynojet. Takže jsem dal zpátky původní volnoběžný trysky (35), osadil hlavní trysky z dynojetu - tuším 92, a hlavně ty jehly, který se dají ladit. Nastavení bohatosti volnoběhu dle návodu 2,5 otáček, znovu synchro, a motorka jede jak má. A to ani nebyla pořádně zahřátá. Nechápu, jsem z toho jelen, nicméně je to vyřešený.

Bandit se ve středních otáčkách dusí

4.4.2021 v 21:18 | Nahoru | #52
Supr, další téma má konec. Jistě to někomu pomůže. Tak pěknou motosezonu.

Bandit se ve středních otáčkách dusí

4.4.2021 v 21:33 | Nahoru | #53
To byla rychlá reakce :D

Jako je jasný, že největší vliv měly ty jehly. Ale co se sakra stalo s těma starýma? Přece kdyby byly opotřebený (jakože obroušený, menší průměr), tak by směs byla bohatější, ne chudší... Nejde mi to do hlavy

Teď jsou dle návodu dynojetu na pátým zářezu z šesti, tedy jdou ještě o jeden zvednout. Uvidíme, až bude teplo a projede se to dál, než jenom po ulici tam a zpět

Bandit se ve středních otáčkách dusí

4.4.2021 v 21:45 | Nahoru | #54
Já jsem si na Banditu ladil směs pomocí lambdasondy. Dal jsem KN filtr. Vyměnil jsem hlavní trysky a pošteloval volnoběžnou směs. S výškou jehly jsem laboroval, ale ukázalo se to zbytečné. Ve všech režimech, i před touhle úpravou je kolem 4000 rpm ta směs chudší. Možná je to i úmysl. Mám to nastavené tak, že při maximálním zatížení je to kolem 4tis. mírně nad stechiometrickou směs a dál už víc bohatý. Je to znát, když vyjíždím se studeným motorem a stáhnu sytič, kolem těch 4 se to dusí.

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

6.4.2021 v 14:35 | Nahoru | #55
Jakou jsi dával hlavní trysku? V dynojetu se při fabrickým výfuku a vzduchovým filtru dávala paradoxně menší, 92.
Když jsi hýbal s jehlou, tak ty už jsi taky dával jiný, že? Protože s originálníma se hýbat nedá..

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

6.4.2021 v 15:56 | Nahoru | #56

Martin.z.brna píše: Jakou jsi dával hlavní trysku? V dynojetu se při fabrickým výfuku a vzduchovým filtru dávala paradoxně menší, 92.
Když jsi hýbal s jehlou, tak ty už jsi taky dával jiný, že? Protože s originálníma se hýbat nedá..


Myslím, že je tam 105. Původně tuším 95. Jehly jsem podložil podložkou.

2 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

6.4.2021 v 16:14 | Nahoru | #57
jehla je blbost, ta ma vliv az pri (skoro) plne otevrenym..

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

6.4.2021 v 21:30 | Nahoru | #58
kerut> nesouhlasím

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

6.4.2021 v 21:35 | Nahoru | #59

kerut píše: jehla je blbost, ta ma vliv az pri (skoro) plne otevrenym..


Zdroj? To je v rozporu s těma příručkama. Směs ve vysokém zatížení ovlivňuješ velikostí trysky, Změs ve středním zatížení pak ovlivňuje kromě té trysky tvar a výška jehly. Když jsem si s tím hrál, odpovídalo to a přijde mi to i logické.

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

6.4.2021 v 21:55 | Nahoru | #60
se koukni jakej sklon ma ta jehla (presneji jaka je zmena prurezu v zavislosti na vzdalenosti) a pak v jaky poloze ji mas na tech 4000,... a z toho si odvod jak se ten prurez zmeni kdyz s ni pohnes o milimetr sem nebo tam (natoz 0,5mm podlozkou).. jehla ma vliv az na konci spektra kdy vyjizdi skoro cela,..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks


TOPlist