1 reakcí na tento příspěvek Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
Technicky zajímavý je však Huttlinův sférický motor. Co se týče počtu pohyblivých součástek - pouhé 3
Co se týče komplexnosti - pěkný je taky Doylův dvanáctiválec
Naposledy editováno 17.11.2015 05:48:18
seikos píše: Těch koncepcí je hodně. K sériové výrobě je nejblíže OPOC motor. Tuším že ho chctěla do nějakých miniaut montovat Yamaha.
Technicky zajímavý je však Huttlinův sférický motor. Co se týče počtu pohyblivých součástek - pouhé 3
Co se týče komplexnosti - pěkný je taky Doylův dvanáctiválec
Tak to je fakt zajímavé, připadá mi to jako takový trojrozměrný wankel. Proč se žádný z těch motorů ještě neprosadil? Že by skutečně šlo jenom o prachy, které se vrazily do vývoje a zdokonalení klasických pístových motorů, nebo ještě nejsou vyvinuté materiály na tak vysoké úrovni, které by přinejmenším vydržely v téhle konstrukci alespoň tak dlouho, jak klasika, a tím se stávají neprodejnými a drahými??
Edit: mluvil jsem o Huttlinovem sférickém motoru.
Naposledy editováno 17.11.2015 05:56:00
1 reakcí na tento příspěvek Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
Ten Huttlin se ovšem alespoň vyrábí sériově jako kompresor.
Cose týče toho axiálního motoru v úvodu, i češi do něho vrtali a snažili se ho vyvinout. Ovšem jak je známo, češi motory neumí a podle toho to taky vypadalo. Viz foto
http://svetmotoru.auto.cz/clanek/titulni-strana/2144/novy-cesky-vynalez-spalovaci-rotacni-motor-ages.html
BRB motor
Naposledy editováno 17.11.2015 06:26:10
1 reakcí na tento příspěvek Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
Rád se nechám překvapit motorem, který bude pružný (to je přímá souvislost s tou rotující hmotností), a současně se všemi těmi šoupátky a dalšími pohyblivými elementy co tam vidím, vydrží 0,5 milionu km, jako klasické motory po 100 letech vývoje. Jako technik tomu držím palce, je to technicky úchvatná věc, ale jako pragmatik tomu nevěřím, že by to ve velkosériové výrobě mohlo překonat klasickou koncepci.
Spíš někdo vymyslí a prosadí něco, kde se nebude vevnitř hejbat skoro nic, než tohle.
Rozhodně souhlas s tím, že uvést každý nový koncept do velkosériové výroby znamená astronomickou počáteční investici, a tak se do toho chce málokomu. Kor po známých neúspěších. Dost se na tom spálila i Suzuki.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
Jo a chlazení taky. Utěsnění pohyblivých součástek a rotujících válců vyžaduje určitě minimální vůle, a taky si nedovedu představit, jak to chladit v rozmezí venkovní teploty od -25°C do +40°C, a jak by to běželo studené, než se ty vůle zahřátím vymezí.
A myslíš, že je to celé mazané mokrou skříní, nebo směsí jako 2T?
splasenytrubky píše: charlie.vtx1800>
Jo a chlazení taky. Utěsnění pohyblivých součástek a rotujících válců vyžaduje určitě minimální vůle, a taky si nedovedu představit, jak to chladit v rozmezí venkovní teploty od -25°C do +40°C, a jak by to běželo studené, než se ty vůle zahřátím vymezí.
A myslíš, že je to celé mazané mokrou skříní, nebo směsí jako 2T?
No je to popsaný jako 4T cyklus. 2T benzín je dneska passé, to by nikdo kvůli emisím nevyvíjel, s mazáním směsí se do nich vejít nedá. Takže předpokládám že oběhový mazání.
Jinak na toto téma tu mám i příspěvek: www.motorkari.cz/tema/
Tyhle koncepty mě velmi baví, nejvíc se mi líbí Libralato engine , zde i běží
Náhodou jsem i dostal nápad na motor a ve volných chvílích si s tím hraju v autocadu.
2 reakcí na tento příspěvek Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
Plazivec píše: No já vymyslel jednotaktní motor, tzv. "taktní", jenomže jsem ho ještě nenakreslil Ale docela vážně by mě zajímalo, proč musí hlava těch 6ti válců stát, nemůže být napevno s těma válcema? A rejpnu, jakto, že to umí vyšší kompres, když je problém ten revolver utěsnit?
Kompresní poměr je něco jinýho než kompresní tlak, a obvzvlášť u takovéhohle vehementu, kde bude problém s utěsněním válce s hlavou. Možná musí být ten poměr vyšší právě proto, aby tam vůbec pro zážeh nějaký kompresní tlak byl. A k té rotující hlavě - těžko si dovedu představit napojení třeba sacího a výfukového kanálu, a i chlazení u rotující hlavy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
jestli ten zádrhel nejsou třeba ventily.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
Plazivec píše: No já vymyslel jednotaktní motor, tzv. "taktní", jenomže jsem ho ještě nenakreslil Ale docela vážně by mě zajímalo, proč musí hlava těch 6ti válců stát, nemůže být napevno s těma válcema? A rejpnu, jakto, že to umí vyšší kompres, když je problém ten revolver utěsnit?
Je jasný, že nejmenší spotřebu má Cimrmanův 5-ti taktní motor. Ta pátá doba - oddych - jí snižuje o 20%! Jenže škoda, že patent skoupili ropní šejci a zavřeli ho do trezoru, protože jinak by museli snížit o pětinu těžbu. Leží tam hned vedle motoru na vodu a éterovou volnou energii...
charlie.vtx1800 píše: Je jasný, že nejmenší spotřebu má Cimrmanův 5-ti taktní motor. Ta pátá doba - oddych - jí snižuje o 20%! Jenže škoda, že patent skoupili ropní šejci a zavřeli ho do trezoru, protože jinak by museli snížit o pětinu těžbu. Leží tam hned vedle motoru na vodu a éterovou volnou energii...
On ten motor na vodu byl stejně k hovnu, páč reznul, vy tupci. Tak co vás sejří, že tam leží,k hovnu byl, to já jako ten šejk musím vědět, to se rozumí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
splasenytrubky píše: Plazivec>
jestli ten zádrhel nejsou třeba ventily.
No ale dyk tim by přeci odpadla vačka a celej cirkus s tim, ne?
Jo, co se týče toho motoru na vodu, tak to je blaf. Původně jel jen na pivo, pak se dostal do rukou zástancům prohibice, kterejm se na to po čase vybod, prej vodu nechlastá a následně na truc zrezivěl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
Plazivec píše: No ale dyk tim by přeci odpadla vačka a celej cirkus s tim, ne?
Jo, co se týče toho motoru na vodu, tak to je blaf. Původně jel jen na pivo, pak se dostal do rukou zástancům prohibice, kterejm se na to po čase vybod, prej vodu nechlastá a následně na truc zrezivěl.
pravda, pravda, když tam nebudou ventily, na co pak vačka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
1 reakcí na tento příspěvek Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
A poměrně málo lidí taky ví o dvoutaktním dieselu , který je poměrně hojně rozšířen v obrovských lodních motorech. Největší motor na světě je dvoutaktní diesel.
Naposledy editováno 18.11.2015 03:47:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
1 reakcí na tento příspěvek Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
Doporučuju všem často používat 5 takt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
CAG píše: splasenytrubky> Tenhle je siceRadiální zato bez ventilů a seriovej ale že by byl bez cirkusu se říct nedá
hercules, úžasný motor
treba si pustiť so zvukom. Asi som chorý, ale páči sa mi ten motor počúvať. A zrejme tu nefunguje vložiť videjko s časom prehrávania, treba to posunúť na 2:40 cca, dovtedy je tam voľnobeh. Spotreba 3l za minútu
Ten guličkový motor, zaujímavý nápad, ale asi sa to naozaj nebude dať rozumne utesniť. Bude z tej gule fučať zo všetkých strán.
Naposledy editováno 19.11.2015 20:41:54
pantata-Škopek píše: Nezapomeňte na českého génia ten má patentovaný 5 taktný motor 1.sání 2.komprese.3zážeh 4.výplach.5.odpočinek. .Jára Cimrman toť ten český genius.
Doporučuju všem často používat 5 takt.
Dovolím si tě opravit. Motor Járy měl dob nikoliv 5 ale 6. Sání, stlačování, expanze, výfuk, mazání a odpočinek.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
charlie.vtx1800 píše: fidlimydli> 2T diesel není nic neobvyklýho, dává se i do dieselelektrických lokomotiv, do pracovních strojů a byl i v náklaďácích. A ten "5ti takt" vlastně vychází z konstrukce parních strojů v lokomotivách, kde byla kaskáda 2 či 3 pístů - vysokotlaký, středotlaký a nízkotlaký. Scania zas měla v kamionech turbokompoudní systém - za dieselem bylo turbo, z kterýho se odebíral točivý výkon přes viskózní spojku a reduktor a připojoval se k výstupu motoru. Tohle uspořádání bylo i u leteckých motorů. Pokusů o alternativy motorů bylo hodně a většina zas po čase vyšuměla.
Kaskáda se u parních strojů používala na lodích.
O lokomotivě jsem neslyšel