Téma: Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
 
17.11.2015 v 04:51
Axiální pístový motor.

Existuje ještě nějaké jiné konstrukční řešení pístových motorů?


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.

20.11.2015 v 00:01 | Nahoru | #1

charlie.vtx1800 píše: fidlimydli> 2T diesel není nic neobvyklýho, dává se i do dieselelektrických lokomotiv, do pracovních strojů a byl i v náklaďácích. A ten "5ti takt" vlastně vychází z konstrukce parních strojů v lokomotivách, kde byla kaskáda 2 či 3 pístů - vysokotlaký, středotlaký a nízkotlaký. Scania zas měla v kamionech turbokompoudní systém - za dieselem bylo turbo, z kterýho se odebíral točivý výkon přes viskózní spojku a reduktor a připojoval se k výstupu motoru. Tohle uspořádání bylo i u leteckých motorů. Pokusů o alternativy motorů bylo hodně a většina zas po čase vyšuměla.



Kaskáda se u parních strojů používala na lodích.
O lokomotivě jsem neslyšel

(reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.

20.11.2015 v 06:24 | Nahoru | #2
Pher> Kdepak, poslední generace výkonných parních pístových lokomotiv měla minimálně vysokotlaké a nízkotlaké písty, některé dokonce měly i středotlaký. Jen namátkou zde , bylo to fakt běžné.

(reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.

20.11.2015 v 11:36 | Nahoru | #3
Pher> Měla to už třeba řada 275.0, dvoustupňový čtyřválec, vnitřní válce vysokotlaké, vnější nízkotlaké. Kotel 15 atm., podvozek 2-C-1, hnací kola průměr 2.1m, zdvih nízkotlakých pístů asi 635mm (už si přesně nevzpomenu). Max. cca 140km/h, výkon cca 1500k indikovaný (při zkouškách zrychlila se 124t těžkou soupravou na stoupání 7promile na 74km/h za 7 minut). Některé typy byly tříválcové, vysokotlaký válec uprostřed, s Gochovým rozvodem, nízkotlaké válce klasicky po stranách, s rozvody Heusinger. Jiné, menší typy, byly asymetrické dvouválce - na jedné straně vysokotlaký, na druhé nízkotlaký. Bylo to daleko hospodárnější, jak klasické "dvojčité" uspořádání (dva nezávislé jednostupňové válce po stranách, kliky navzájem odsazené o 90° - 4 výfuky za otáčku nápravy), ale zase bylo potřeba "rozjížděcí zařízení", nebo-li pomocný okruh pro nezávislé "krmení" nízkotlakého válce při rozjezdu. Bylo to potřebné tehdy, pakliže po zastavení zůstala klika vysokotlakého válce v úvrati.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist