1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
charlie.vtx1800 píše: fidlimydli> 2T diesel není nic neobvyklýho, dává se i do dieselelektrických lokomotiv, do pracovních strojů a byl i v náklaďácích. A ten "5ti takt" vlastně vychází z konstrukce parních strojů v lokomotivách, kde byla kaskáda 2 či 3 pístů - vysokotlaký, středotlaký a nízkotlaký. Scania zas měla v kamionech turbokompoudní systém - za dieselem bylo turbo, z kterýho se odebíral točivý výkon přes viskózní spojku a reduktor a připojoval se k výstupu motoru. Tohle uspořádání bylo i u leteckých motorů. Pokusů o alternativy motorů bylo hodně a většina zas po čase vyšuměla.
Kaskáda se u parních strojů používala na lodích.
O lokomotivě jsem neslyšel