Téma: Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.
 
17.11.2015 v 04:51
Axiální pístový motor.

Existuje ještě nějaké jiné konstrukční řešení pístových motorů?


1 reakcí na tento příspěvek Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.

18.11.2015 v 03:13 | Nahoru | #1
Většina alternativních motorů má vždy nějaký těžce překonatelný konstrukční zádrhel. Mě se líbí a dávám naději pětitaktnímu motoru jak jej nazývají. Jde v podstatě o klasický čtyřtakt s dalším nízkotlakým válcem pro využití energie spalin. Jednoduché, elegantní navýšení výkonu bez konstrukčních harakiri. Zde drobný popis.

A poměrně málo lidí taky ví o dvoutaktním dieselu , který je poměrně hojně rozšířen v obrovských lodních motorech. Největší motor na světě je dvoutaktní diesel.

Naposledy editováno 18.11.2015 03:47:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální pístový motor - jen pro zajímavost.

18.11.2015 v 05:36 | Nahoru | #2
fidlimydli> 2T diesel není nic neobvyklýho, dává se i do dieselelektrických lokomotiv, do pracovních strojů a byl i v náklaďácích. A ten "5ti takt" vlastně vychází z konstrukce parních strojů v lokomotivách, kde byla kaskáda 2 či 3 pístů - vysokotlaký, středotlaký a nízkotlaký. Scania zas měla v kamionech turbokompoudní systém - za dieselem bylo turbo, z kterýho se odebíral točivý výkon přes viskózní spojku a reduktor a připojoval se k výstupu motoru. Tohle uspořádání bylo i u leteckých motorů. Pokusů o alternativy motorů bylo hodně a většina zas po čase vyšuměla.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist