globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení voltmetru na motorku
 
14.11.2015 v 10:52
Čaues motorkáři,

měl bych takovej dotaz. Mám na své motorce baterku na poměrně blbě přístupném místě - Pod nádrží..A tak mě napadlo, že bych si na motorku zapojil voltmetr, abych věděl, kolik má baterka V. Zároveň bych to měl jako kontrolu, jestli funguje dobíjení. Na e-bay jsem si našel nějaký mini voltmetr , který by měl snad stačit. Jenomže teď mě zajímá, jak ho zapojit? Pokud bych ho zapojil přímo na baterku, tak bude napětí svítit fůrt, což já nechci. Chtěl bych, aby se napětí aku rozsvítilo až po otočení klíčku, jenomže to bych asi musel napojit někam do spínačky, že? Chci se teda zeptat, jak voltmetr zapojit a jestli je ten, co jsem poslal dostačující. Díky moc
Předchozí
1 2 3
Následující

Zapojení voltmetru na motorku

14.11.2015 v 11:00 | Nahoru | #1
ten link nefunguje, ale odpichnúť to môžeš napr. z relé svetiel. Kostru pripoj bárskde kde sa ti najľahšie dá a plus pól z toho relátka. (podľa dotazu zrejme nevieš o čo ide, tak to daj kamošovi čo o elektrike dačo vie)

Zapojení voltmetru na motorku

14.11.2015 v 11:09 | Nahoru | #2
Odkaz mi normálně funguje .. Zkus teď..Nevím o co jde a právě proto se tady ptám..Stačí mi, když mi někdo poradí jak na to, sám si to dám potom už dohromady. Kámoše, kterej dělá přes elektro nemám..

Zapojení voltmetru na motorku

14.11.2015 v 11:46 | Nahoru | #3
Nejsnazší by bylo zapojit jej na spínačku, potažmo na kontakt, který je pod napětím jen, když je zapnutá. Tedy nejlépe na přívod k řídicí jednotce, to bys poznal ze schémátka. Nebo na pojistku zapalování. Může to ale zavádět - napětí v těchto místech může být vlivem přechodových odporů nižší. Ideální jest napojit voltmetr přímo na baterku, ale přes relátko, které bude ovládané spínačkou- tedy cívku relátka napojit nejlépe za pojistku zapalování. Kontakty relátka pak přerušují přívod k voltmetru, takže při vypnuté spínačce nebude žrát baterku a přitom budeš mít kontrolu nad napětím přímo na baterce. Hlavně voltmetr připojit přes pojistku a pojistkové pouzdro dát co nejblíže ke svorce baterky - je to proto, aby nejištěná část drátu byla co nejkratší a nemohla se nikde dotknout kostry a způsobit tak zkrat.

Kdybys chtěl a když bude čas, klidně Ti na to mrknu.

Zapojení voltmetru na motorku

14.11.2015 v 11:48 | Nahoru | #4
Co to napojit třebas na přední světlo nebo osvětlení budíků podle toho co bude jednodušší... Stejně se svítit musí.... Vetsi problem vidim v odolnosti proti vode a vlhkosti...

Zapojení voltmetru na motorku

14.11.2015 v 12:48 | Nahoru | #5
A co si tam dát:
tohle

nebotohleto

Zapojení voltmetru na motorku

14.11.2015 v 13:37 | Nahoru | #6
Na Transíku to má táta vyřešený tak, že dal k budíkům zásuvku a voltmetr do ní, když jedeš zastrčíš a měříš, výhodu to má, že můžeš připojit i další věci

Zapojení voltmetru na motorku

14.11.2015 v 13:42 | Nahoru | #7
Já jsem ve svazku pod budikama našel drát který je pod napětím až po zapnutí klíčku a na kostru už to tam někde dáš. Mám ten samej, jen kup červený, ten modrý bude tahat v noci oči a zelený zas ve dne není moc vidět. Celý jsem ho tak nějak opatlal silikonem aby do něj neteklo.

Zapojení voltmetru na motorku

14.11.2015 v 16:41 | Nahoru | #8
Měl jsem na předchozí motorce ten samý.Napojil jsem ho normálně ke kontrolkám/budíkům.Tam najdeš jak kostru,tak živej spínanej.

Zapojení voltmetru na motorku

14.11.2015 v 21:12 | Nahoru | #9
Mám ho do zásuvky, v případě potřeby vyměním za cokoliv jiného, nabíječku na telefon a pod....

Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 00:24 | Nahoru | #10
vždyk tam máš kontrolku dobíjení....z ní jeden fous který si najdeš měřákem .jeden je baterie a druhý dobíjení .a druhý kdekoli kostra..

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 10:18 | Nahoru | #11
Po zkusenostech jedine ten tady uvadenej -JE VODOTESNEJ . Vsechny ostatni jdou po case do kelu, prave kvuli vlhkosti.

Tenhle

Naposledy editováno 15.11.2015 10:19:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 10:42 | Nahoru | #12
sered> souhlas

Navíc je naprosto postačující indikace LEDkou, na motorce moc fičur nemá co dělat... Osobně mám Li-ion baterku, a stačí mi blikací ledka, v jakém stavu je.
Za dobu co jezdím, jsem měl jen JEDNOU problém na cestě s elektrikou - na starý 3ndě Jawa: uklepal se drát od kostry baterky...

Existuje na té stránce ebay i LED pro indikaci olověných baterek, se spotřebou 0,0005A - můžeš to mít i na odstavené motorce. prakticky to nežere skoro nic.
A LEDka je tak malá, že se dá schovat dovnitř budíku, takže motorku i přežije... krom té v mém odkazu borec dělá i s průměrem 5mm, a není ani problém to osadit 3mm.

V podsedláku mám dva vodotěsné konektory (na mobil a navigaci) a na jednom mám blikací ledku. A žiju a jezdím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 11:12 | Nahoru | #13
666S999> První větou oznámíš že:"na motorce moc fičur nemá co dělat." a pak píšeš o konektorech na mobil a navigaci .Mám úchylku na zobrazování co největšího počtu údajů exaktně hodnotami.Nějaké čárečky nebo ledky mi připadají k hovnu když nezobrazují skutečnou hodnotu,nicméně většině budou stačit.Ale já zas žiju a jezdím bez konektoru na mobil a navigaci

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 11:42 | Nahoru | #14
Anti> Vyjádřil jsem se nepřesně: fičury jsou podle mě "digitální bastly", navěšené na přístrojovce.
( Konektor pod sedlem v úložném prostoru, jištěný pojistkama u baterky nejsou zdrojem poruch.)
Samozřejmě, co soudruh, to názor.

Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 11:52 | Nahoru | #15
Z vlastnej skúsenosti môžem povedať že voltmeter je lepší ako nejaké ledky. Hlavne aby bol vodotesný a dobre čitatelný aj na slnku. S voltmetrom máš prehľad o stave akumulátora aj o jeho dobíjaní čo je dobrá vec.

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 12:09 | Nahoru | #16
No, myslím, že nejlepší je to udělat tak jak popsal J.M.K. a to hned z několika důvodů. Zaprvý je to takhle řekněme "profesionálně", nebo lidově "správně" a má to správnou vypovídající hodnotu. Jak píšou ostatní - vzít si to od čehokoliv spínanýho (od budíků, světel atp.) je naprostá kravina protože v těchto větvích jsou poměrně velký úbytky napětí. Teda takhle - hračičkové budou spokojený poněvaž jim to bude fungovat a bude to něco ukazovat, ale bude se jednat o hodnoty nižší než na kontaktech baterie. Takže takhle je to sice jednodušší, za to prostě k hounu ...

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 12:10 | Nahoru | #17
Nečetl jsem to celý, ale nevidím smysl, měřit napětí jen po otočení klíčku, protože se sepne veškerá elektronika, potažmo hlavní světlomet. Naměříš nic nevypovídající údaj o stavu baterky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 12:30 | Nahoru | #18
Plazivec> Právě naopak, vypovídající je měření baterky pod zátěží, tedy po zapnutí spínačky, a ještě lépe při zapnutí starteru. Měřit baterku nezatíženou nevypoví nic o jejím stavu, potažmo vnitřním odporu.

Piwell> S těmi úbytky na větvích byly problémy hlavně na některých mašinách s buzeným altecem, kde budicí/měřicí vývod regleru je napojen někde u spínačky, takže když se pak někde na štekrech udělá přechoďák a ztratí se na něm třeba 2V, regler to "dorovnává" u spínačky, takže na baterce se pak z fleku udržuje 16V. Pozná se to hlavně tak, že to začne přebíjet paradoxně po zapnutí světel třeba (velký proud a tím i napěťová ztráta na vedení). Řešilo se to tak, že se buzení regleru napojilo přímo na baterku a přerušovalo se relátkem, ovládaným od spínačky.

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 12:32 | Nahoru | #19
Anti> Abych nezapomněl, ten konektor v kastlíku má nejčastější funkci, jako přípojka na nabíječku. Takže fičura dost dobrá,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 13:17 | Nahoru | #20
Piwell> Po roce praxe(ne teorie) můžu napsat,že rozdílové napětí mezi dobře provedeným spínaným napětím a napětím na kontaktech je rozdíl cca 0,2V,což je rozdíl jako mezi dvěma různě nastavenými reglery.Tahle chyba je nepodstatná pro sledování stavu baterie při zátěži(viz J.M.K),tak pro kontrolu dobíjení jehož optimální hodnota má taky samozřejmě určité rozpětí.
Pro solidně navrženou elektrickou soustavu je takový voltmetr téměř nepodstatný,ale někdy může být k užitku.Dotyčný může včas odhalit a řešit úbytky způsobené klesající kapacitou baterie a nebo třeba začínající problémy s dobíjením.

666999:Jak píše,je to na vkusu každého soudruha.Na KLR jsem nikdy neměl s dobíjením problémy,jen jak jsem psal výše,mám prostě úchylku na zobrazované údaje.Proto budu instalovat voltmetr a k tomu přidám ukazatel teploty.Ideálně bych tam chtěl ještě teplotu nasávaného vzduchu,paliva,výfukových plynů,aktuální hodnotu výkonu a kroutícího momentu

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 13:32 | Nahoru | #21
Anti> existují i digitální osciloskopy... na řídítka luxus!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 14:03 | Nahoru | #22
J.M.K.> jenomže zapoměls, že otočením klíčku hned dostaneš další potřebné údaje, potažmo startem, jak píšeš. Ale když nevíš, jaké napětí máš na baterce naprázdno, tak se připravíš o cenný údaj. Nenapsal jsem to zrovna nejlíp.

2 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 18:45 | Nahoru | #23
Jak jednoduché, milý Watsone... Pokud voltmetr, tak s potlačenou nulou, tedy rozsah asi 8 - 15V. Nechají se jich koupit mraky a některý i docela za slušnou cenu. Pokud je v baleníi držák na řídítka, jen dobře. Zapojit "za" spínací skřínku, tak aby při vypnutým klíčku neukazoval nic a nesvítilo osvětlení stupnice, pokud jej tedy má. Mimo napětí kontroluje i pochopitelně dobíjení, jen vidět nárůst napětí. Zobrazený kus stál něco okolo 200,- peněz. K dobrému mravu patří to, že nejen voltmetr, ale i všechny ostatní budíky na řídítkách jistíme pojistkou. Nejmenší, která se nechá sehnat, u nožovek je o myslím, 3A.





(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 19:00 | Nahoru | #24
Johann> Tak tenhle bych taky bral, kdes ho sehnal?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 19:09 | Nahoru | #25
Johann> Když von si to každý,milý Watsone,představuje v kapánek jiným "dizajnu".





Sem bych chromový budík nerval..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

16.11.2015 v 12:03 | Nahoru | #26
Plazivec> Což to je pravda, pro sichr si změřit baterku "naprázdno" před zapnutím a pak hned porovnat změnu napětí po zatížení. To také není od věci.

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

16.11.2015 v 12:29 | Nahoru | #27
Anti> Naopak, tomu k dokonalosti chybí už jen trocha chromu, růžový chlupatý návlek na řídítka, neony a svítící ventilky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

16.11.2015 v 13:59 | Nahoru | #28

J.M.K. píše: Plazivec> Což to je pravda, pro sichr si změřit baterku "naprázdno" před zapnutím a pak hned porovnat změnu napětí po zatížení. To také není od věci.



No ty voltmetry mívají prachmizivou spotřebu, proto nevidím nejmenší důvod nenechat je meřit nonstop, na zimu stejně baterku buď dobíjím pravidelně, nebo vytahuju. Prví pohled na voltmetr mě vždycky řekl, jestli bude problém se startem nebo nikoliv, měl jsem špatnej konektor na altíku, koho by to napadlo, několikrát vyčištěnej a stříknutej kontoxem a nic. Po výměně už jsem voltmetr ani nepotřeboval ale na tu prvotní informaci jsem si tak zvyknul, že teď na haryka něco hezkýho seženu.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

16.11.2015 v 17:48 | Nahoru | #29
Plazivec> Ta spotřeba těchto měřáků by mě právě dost zajímala, u LED bylo třeba počítat cca s 10mA na segment a to je u třícifry už docela dost. I když XV750 má baterku docela velkou. Do toho pak svit voltmetru v noci také není úplně echt, kor musí-mi motorka stát na ulici. Lepší je LCD se samostatně napájeným podsvícením, při správném úhlu je navíc LED na slunci čitelné lépe, jak LED. Pokud tedy někdo vůbec vyrábí takové provedení měřáku, natož LED se samostatným vývodem pro spínání segmentovek.

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

16.11.2015 v 17:54 | Nahoru | #30
J.M.K.> Všechno co přidávám, má svůj vypínač a jde to přes tajný vypínač, bo tich mačkačů a kroutitelů je furt dost..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist