globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení voltmetru na motorku
 
14.11.2015 v 10:52
Čaues motorkáři,

měl bych takovej dotaz. Mám na své motorce baterku na poměrně blbě přístupném místě - Pod nádrží..A tak mě napadlo, že bych si na motorku zapojil voltmetr, abych věděl, kolik má baterka V. Zároveň bych to měl jako kontrolu, jestli funguje dobíjení. Na e-bay jsem si našel nějaký mini voltmetr , který by měl snad stačit. Jenomže teď mě zajímá, jak ho zapojit? Pokud bych ho zapojil přímo na baterku, tak bude napětí svítit fůrt, což já nechci. Chtěl bych, aby se napětí aku rozsvítilo až po otočení klíčku, jenomže to bych asi musel napojit někam do spínačky, že? Chci se teda zeptat, jak voltmetr zapojit a jestli je ten, co jsem poslal dostačující. Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 12:10 | Nahoru | #1
Nečetl jsem to celý, ale nevidím smysl, měřit napětí jen po otočení klíčku, protože se sepne veškerá elektronika, potažmo hlavní světlomet. Naměříš nic nevypovídající údaj o stavu baterky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 12:30 | Nahoru | #2
Plazivec> Právě naopak, vypovídající je měření baterky pod zátěží, tedy po zapnutí spínačky, a ještě lépe při zapnutí starteru. Měřit baterku nezatíženou nevypoví nic o jejím stavu, potažmo vnitřním odporu.

Piwell> S těmi úbytky na větvích byly problémy hlavně na některých mašinách s buzeným altecem, kde budicí/měřicí vývod regleru je napojen někde u spínačky, takže když se pak někde na štekrech udělá přechoďák a ztratí se na něm třeba 2V, regler to "dorovnává" u spínačky, takže na baterce se pak z fleku udržuje 16V. Pozná se to hlavně tak, že to začne přebíjet paradoxně po zapnutí světel třeba (velký proud a tím i napěťová ztráta na vedení). Řešilo se to tak, že se buzení regleru napojilo přímo na baterku a přerušovalo se relátkem, ovládaným od spínačky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist