globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení voltmetru na motorku
 
14.11.2015 v 10:52
Čaues motorkáři,

měl bych takovej dotaz. Mám na své motorce baterku na poměrně blbě přístupném místě - Pod nádrží..A tak mě napadlo, že bych si na motorku zapojil voltmetr, abych věděl, kolik má baterka V. Zároveň bych to měl jako kontrolu, jestli funguje dobíjení. Na e-bay jsem si našel nějaký mini voltmetr , který by měl snad stačit. Jenomže teď mě zajímá, jak ho zapojit? Pokud bych ho zapojil přímo na baterku, tak bude napětí svítit fůrt, což já nechci. Chtěl bych, aby se napětí aku rozsvítilo až po otočení klíčku, jenomže to bych asi musel napojit někam do spínačky, že? Chci se teda zeptat, jak voltmetr zapojit a jestli je ten, co jsem poslal dostačující. Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 12:09 | Nahoru | #1
No, myslím, že nejlepší je to udělat tak jak popsal J.M.K. a to hned z několika důvodů. Zaprvý je to takhle řekněme "profesionálně", nebo lidově "správně" a má to správnou vypovídající hodnotu. Jak píšou ostatní - vzít si to od čehokoliv spínanýho (od budíků, světel atp.) je naprostá kravina protože v těchto větvích jsou poměrně velký úbytky napětí. Teda takhle - hračičkové budou spokojený poněvaž jim to bude fungovat a bude to něco ukazovat, ale bude se jednat o hodnoty nižší než na kontaktech baterie. Takže takhle je to sice jednodušší, za to prostě k hounu ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

15.11.2015 v 13:17 | Nahoru | #2
Piwell> Po roce praxe(ne teorie) můžu napsat,že rozdílové napětí mezi dobře provedeným spínaným napětím a napětím na kontaktech je rozdíl cca 0,2V,což je rozdíl jako mezi dvěma různě nastavenými reglery.Tahle chyba je nepodstatná pro sledování stavu baterie při zátěži(viz J.M.K),tak pro kontrolu dobíjení jehož optimální hodnota má taky samozřejmě určité rozpětí.
Pro solidně navrženou elektrickou soustavu je takový voltmetr téměř nepodstatný,ale někdy může být k užitku.Dotyčný může včas odhalit a řešit úbytky způsobené klesající kapacitou baterie a nebo třeba začínající problémy s dobíjením.

666999:Jak píše,je to na vkusu každého soudruha.Na KLR jsem nikdy neměl s dobíjením problémy,jen jak jsem psal výše,mám prostě úchylku na zobrazované údaje.Proto budu instalovat voltmetr a k tomu přidám ukazatel teploty.Ideálně bych tam chtěl ještě teplotu nasávaného vzduchu,paliva,výfukových plynů,aktuální hodnotu výkonu a kroutícího momentu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist