globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
5.10.2015 v 19:56
Ahoj tak co nevíte něco noveho?Když zajdu na tyto stranky tak pusto prázdno vše smazáno.....Že by jen dnešní trend?Něco splacat vyžrat dotace ze slavne EU s nezaručenou seriovou výrobou.Žadná prosperita do budoucna, prostě jenom aby z toho chvilku firma žila....Jen by mě to zajímalo, protože když kolem sebe koukám a naslouchám od kamarádů tak tohodle nešvaru je plno i v jiném průmyslu

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

6.10.2015 v 20:14 | Nahoru | #31
Jo..ono se na začátku myslelo, že to bude levnější..ono se myslelo hodně věcí..

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

6.10.2015 v 20:25 | Nahoru | #32
hrnous> Spíš to vypadá, že se moc nemyslelo...

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

6.10.2015 v 21:21 | Nahoru | #33
Hmm nevím no mě to příjde, když tady něco vznikne, třeba Blata, nebo Praga tak se to zdá vždycky všem čechům drahý páč jsou zvyklí na třindy a na číny za pár korun.A když to neprorazilo tady tak ve světě už těžko, když nebyla ani dobrá dilerská síť.Zas na to nebylo, protože se to dobře neprodávalo ani u nás ani v okolních zemích.Já nevím.Je to zakopaný pes a je to škoda Když jsem se s někým bavil, kdo ty motorky měl tak je velice chválil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

6.10.2015 v 22:27 | Nahoru | #34
BorisMira>

No jo, jsme národ ovcí (které nepřemýšlí) co poslouchá nejhlasitějšího uřvance...

Jezdím 2 roky (12 tisíc km) na Hyosungu 650... neměl jsem žádný specifický problém, jen jezdím, v intervalech měním olej, filtry a liju benzín... 82 PS mi plně stačí k solidnímu svezení... Hyosung se u nás dá jak nový, tak ojetý koupit za pár korun... Všude ve světě se prodává a platí za dobrou motorku, tak proč my jsme tu chytřejší a s heslem "Hyjoskunka? Nikdy!" hrdě kráčíme stočeným značkovkám vstříc ???

EDIT: po Dráťově reakci dodávám, že tímto nepropaguju značku svý motorky

Naposledy editováno 06.10.2015 23:00:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

6.10.2015 v 22:38 | Nahoru | #35
ST-M> Tobě to stačí, ale někomu to nestačí, tak poslouchá nejhlasitějšího uřvance a jde vstříc stočený značkovce. Ale proč to sem kurva taháš? Máš midrák, tak musíš všechny v okolí pozurážet, aby ti bylo líp?

Mimochodem, proti hydroskunku nic nemám, ale jeslti reprezentuješ jeho průměrný majitele, tak něco proti mít začnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

6.10.2015 v 22:51 | Nahoru | #36
Dráťa>

Dráťo klídek, přestaň kurvovat, nemám ani midrák ani mindrák, jen jsem reagoval na BorisMira, kterej rozebíral nízkou úroveň patriotismu k českejm značkám a ovcoidní přístup (vlastně nepřístup) potenciálních kupců Jawy, Blaty, Pragy...

Mimochodem, kdyby Praga dál dělala dvoutakta, rád bych ho měl v garáži...

Moje narážky byly mířeny na ty, kteří se chechtají, že Hyjoskunka nikdy a vlastně sami tu motorku ani naživo neviděli, natož aby měli jakoukoli osobní zkušenost...

Nikoho neurážím a jestli chceš mít něco proti, rád si přečtu tvoje postřehy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

6.10.2015 v 23:33 | Nahoru | #37
ST-M> Každej má možnost při koupi motocyklu (nejen, pochopitelně, ale jsme na motofóru) volit na základě mnoha kritérií. Pro někoho je to užitná hodnota, pro někoho slavné jméno výrobce, pro někoho cena, pro někoho je vlastenecký přístup, pro jiného kvalita, někomu se ta konkrétní motorka prostě líbí. Těch kritérií je samozřejmě mnohem víc a vzájemně se kombinují.

Někdo si z vlasteneckých pohnutek třeba kupuje Škodu. Asi chce být dobrým Němcem. Ovšem Škodovka není tak hrozný auto a kupují jí i lidé z jiných pohnutek, třeba užitná hodnota, cena, kvalita (nesoudím, jen konstatuji).

Ovšem Jawa, to je jiný případ. Jawa se dá koupit téměř výhradně a pouze z vlastneneckých pohnutek, protože jinak nenabízí téměř nic, ani kvalitu, ani cenu, ani slavné jméno, a to je sakra málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 08:27 | Nahoru | #38
Dráťa>

S tím co píšeš se dá souhlasit, kromě poslední věty... podle mě slavný jméno ano a kvalitu v některých ohledech taky ano...

Když už Jawa vyráběla motorky s motorem 650 (shodný jako BMW F 650, Aprilia Pegaso), nedělala NIC pro to, aby to dostatečně zpropagovala... vždyť už jen stálý a dlouhodobý zájem o BMW F 650 ve všech variantách napovídá, že volba motoru špatná nebyla...

Totéž Jawa 660... XT 660 je dost oblíbený kousek na to, aby někdo tvrdil, že Jawa 660 je total shit...

Tím Jawu (fabriku) nehájím, je to jen o komunikaci fabriky s potenciálními zákazníky, kterou Jawa nečiní, a když činí, je to paskviloidní jako komunikace okolo Jawy 1000...

Jako spousta ostatních si myslím, že je marketingové oddělení Jawy naplněné idioty, protože nechci věřit tomu, že vyrobit 15 testovacích Jaw 660 a dát je prodejním zastoupením pro testovací jízdy zákazníků je tak moc složité...

Dost mě překvapilo, že Hrňous má sportarda s číslem 54... to je katastrofální prodejní výbuch... A přitom dokážu věřit, že ta motorka není špatná... Jen nemá marketing, má podivnou cenu a v podstatě ji případný zájemce zazdí jen kvůli tomu, že o ní neví... Takže zase marketing

Naposledy editováno 07.10.2015 08:33:09

2 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 09:10 | Nahoru | #39
ST-M: k neúspěchu velkejch Jaw bych přičetl ještě mizernou servisní síť a distribuci ND založenou na škemrání v Týnci. Kdo chce vyndat peníze za novou mášu, pro toho je pocit dobrýho zázemí od výrobce důležitej.
pokud se nic nezmění, nemá litr ani nadlitr šanci na rozšíření. přeci jen to není třinda, kterou umí spravit kdekdo (vlastně to umí už několik generací garážistů a je to pořád +/- stejná technika).

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 09:15 | Nahoru | #40
callowsick>

Marketing, marketing, marketing...

Mrkni na jejich webovky, neaktuální, bez života s mrtvými informacemi...

Do teď jsem si myslel, že Jawa má budoucnost... už si to nemyslím...

Naposledy editováno 07.10.2015 09:16:01

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 09:48 | Nahoru | #41
Jawa existence je založená na sentimentu, že zatímco lidi čekají, dá se vytáhnout dost kaček z operačních programů a dotací atd. Pak ve zmodernizované továrně budou dělat možná motorky, možná klidně něco jiné. Motorkáři čekají, kdo čeká, těší se, to je jako se sportkou. Dokud nezkontroluješ čísla, máš pořád naději, že to bude fajn

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 10:04 | Nahoru | #42
S těma dotacema se to tak prostě dělá. Vymyslí se projekt, vybere se dotace, něco se vytvoří. A to něco je klidně úplně k prdu. Jawa není první ani poslední. A není to žádná specialita v ČR. Třeba němci těchto projektů mají dost. Sám vám konkrétní projekty nesdělím, ale brácha dělá v air-industry a tooolik věcí se vymýšlelo z dotací a ... nic... prachy se ale vybraly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 11:32 | Nahoru | #43

ST-M píše: Dráťa>

S tím co píšeš se dá souhlasit, kromě poslední věty... podle mě slavný jméno ano a kvalitu v některých ohledech taky ano...

Když už Jawa vyráběla motorky s motorem 650 (shodný jako BMW F 650, Aprilia Pegaso), nedělala NIC pro to, aby to dostatečně zpropagovala... vždyť už jen stálý a dlouhodobý zájem o BMW F 650 ve všech variantách napovídá, že volba motoru špatná nebyla...

Totéž Jawa 660... XT 660 je dost oblíbený kousek na to, aby někdo tvrdil, že Jawa 660 je total shit...

Tím Jawu (fabriku) nehájím, je to jen o komunikaci fabriky s potenciálními zákazníky, kterou Jawa nečiní, a když činí, je to paskviloidní jako komunikace okolo Jawy 1000...

Jako spousta ostatních si myslím, že je marketingové oddělení Jawy naplněné idioty, protože nechci věřit tomu, že vyrobit 15 testovacích Jaw 660 a dát je prodejním zastoupením pro testovací jízdy zákazníků je tak moc složité...

Dost mě překvapilo, že Hrňous má sportarda s číslem 54... to je katastrofální prodejní výbuch... A přitom dokážu věřit, že ta motorka není špatná... Jen nemá marketing, má podivnou cenu a v podstatě ji případný zájemce zazdí jen kvůli tomu, že o ní neví... Takže zase marketing



Slavné jméno Jawa bylo v padesátých, šedesátých, a možná ze začátku sedmdesátých let. Pak jméno Jawa (podobně jako BSA, Matchless, Ariel) zmizelo z povědomí. Už se vyráběly jen zastaralý dvoutakty pro třetí svět a Rusko.

A kvalita? Jen si projdi fórum o Jawách 650, jak to byly úžasný bezproblémový stroje, s hořící elektrikou, prehistorickým podvozkem, praskajícíma kolama, odporným zpracováním (viděl jsem na vlastní oči, a raději bych v tu chvíli neviděl) atd. Mimochodem jich prodali asi 65 kusů za ty spousty let, co se tím chlubili, jestli mě paměť neklame. Nová 660 není úplně mizernej klump, ale krásy moc nepobrala, zpracování má pořád velký rezervy, a cena v porovnání se stejně zaměřenýma strojema taky není žádnej vichr.

Ergo, pořád jinou než vlasteneckou pohnutku pro nákup nevidím.

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 12:26 | Nahoru | #44
Dráťa>

S vadama (elektrika, kola) se dá vždycky něco dělat (reklamace), průser je, když fabrika sama zazdívá reklamu, propagaci, podporu a marketing... To je to o čem já píšu... když si tohle nepohlídají u nás ani na tradičních trzích, nemají na nových trzích šanci... Ale to ani není cílem managementu Jawy, jak předvádějí posledních 15 let...

Naposledy editováno 07.10.2015 12:26:45

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 13:14 | Nahoru | #45
No jo, ale pokud to teda není jejich cílem ( z čehož plyne že není jejich cílem ani prodávat a tu fabriku tak znovu postavit na nohy) tak čemu to všechno sakra dělají??? Aby byla Jawa všem pro smích ještě víc než už dnes BOHUŽEL je???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 14:17 | Nahoru | #46

mira.ronie píše: No jo, ale pokud to teda není jejich cílem ( z čehož plyne že není jejich cílem ani prodávat a tu fabriku tak znovu postavit na nohy) tak čemu to všechno sakra dělají??? Aby byla Jawa všem pro smích ještě víc než už dnes BOHUŽEL je???



Pokud je pravda, že Jawa 650 prodáno 65 ks a Jawa 660 prodáno za 4 roky 54 ks, tak už to teda k smíchu není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 14:25 | Nahoru | #47
klaciků bylo přes 200 :)

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 17:07 | Nahoru | #48
Vlastenecké pohnutky a z platoniky mládí bych si novu Jawu klidně pořídil - ale takovou jakou dal na trh Mates Moto = 250 ve čtyřtaktu v ceně 65-70 000,-Kč. To byla z mého soudu rozumná cesta prvního kroku kupředu. Ono spojit nostalgii 45 + - cátníků, s cenovou dostupností a modernější techniku, voňavě novou z pěkné moto-prodejny ---- to vždy mělo svoje kouzlo. A musím přiznat, že jsem si už hrál s myšlenkou si s tímto strojem udělat radost.
Matesova snaha o oživení skutečně dosáhla postupně narůstajícího zájmu o tyto variace na obchodně neúspěšného týneckého propadáka Travela 250.
A skvadra z Týnce ......tuto snahu zabila tím, že přestala objednávat motory 250.

Od Martina MatesMoto bych si klidně pořídil i nově složenou 350 ve dvoutaktu, či si nechal přeskládat mojí 639 do stavu nového stroje.
Pohnutky naší generace se možná dají vysledovat zde: << http://www.plzensky...icim-jarem-roku-2015 >>
Samozřejmě to byly a jsou v podstatě užitkové motocykly - ale to byla vždy podstata portfolia našich značek a obecné motorizace po II. válce = jednoduchá + levná + spolehlivá + odolná.
Mimochodem - Pepa "Tyfus" si aktuálně pořídil nového Urala a když jsme tak začali oživovat uvažovanou/v minulosti odloženou/ akci Vladivostok - cestovatelskou perličku - a stroje přicházející v úvahu, pak volba pro JAWA 350 je pro tuto destinaci/kontinent stále dobrá varianta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 17:49 | Nahoru | #49
hrnous> Máš pravdu, našel jsem číslo 370 smontovaných kusů všech typů 650

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 18:42 | Nahoru | #50
tak nevim co je na tom pravdy ale Jawa jako takova furt maka v plochodrazkach

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 19:16 | Nahoru | #51
MarkusRetrp> To je Divišov, to nemá s Týncem nic společnýho.

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 19:57 | Nahoru | #52
Dráťa> takze akorat stejna znacka nic vic

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 20:19 | Nahoru | #53
v roce 1986 jsem JAWĚ předpovídal smrt, nebot co si ti komunisti dovolili za urážky v odborných časopisech je na pováženou trestat i po letech nynější majitele.

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 21:55 | Nahoru | #54
Neznáte někoho kdo tam pracuje, že by nám trochu přiblížil vůbec systém výroby? Když vidím tu fotku a kolem všelijaký bordel tak mám dojem, že tam všechno dělají na koleně. Jak to vyrábějí? Žádná linka, nebo jakou tam mají logistiku?
To jako, "hele pepo dneska namontuj na motorku blinkry které nám přišly z chiny a pak si dej kafe, v 10 kantýna, ve 12 pauza na kafe a počkat do 13:30 a sprcha?

Mě osobně přijde, že tam dělají úplně něco jiného

Nedělají tam třeba exkurze jako do bmw?

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 22:29 | Nahoru | #55
dareckov> Tady jsou záběry z roku 1999.

Tady záběry asi letošní.


Naposledy editováno 07.10.2015 22:33:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 22:31 | Nahoru | #56
Franky> V Týnci prodávají 350-ku za 52800kč a retro 634 za 59900kč - obě bez papírů ale pomůžou ti to zlegailizovat pokud máš nějaký živý doklady.
Pokud chceš můžu ti poslat ceník. Dá se dokoupit oilmaster, startér nosiče a takový blbiny.

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.10.2015 v 22:40 | Nahoru | #57


Naposledy editováno 07.10.2015 22:40:25

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 08:55 | Nahoru | #58

dave-lister píše: Franky> V Týnci prodávají 350-ku za 52800kč a retro 634 za 59900kč - obě bez papírů ale pomůžou ti to zlegailizovat pokud máš nějaký živý doklady.
Pokud chceš můžu ti poslat ceník. Dá se dokoupit oilmaster, startér nosiče a takový blbiny.



To je komedie.
Dvoutaktní Jawu zakážou i když bude mít lepší emise než kdejaký fungl nový VolksWagen,Audi a nebo Škodovka.
A co teprve starší.

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 10:23 | Nahoru | #59
Možná, někdo kdo tomu byl tenkrát blíž, uvede na pravou míru. Tuším, že v době po ,,sametu" měla Honda zájem buď vstoupit do Jawy nebo tu značku koupit. Bylo to v době kdy byla prodávána Škodovka němcům. Jak to dopadlo vidíme teď. Honda montuje ve Španělsku. Nenáviděných Škodovek se montuje meloun ročně a její továrny se rozrůstaj do polí. A Jawa ??. Kolik kdo zaměstnává lidí a odvádí daní či čerpá dotací, atd atd je taky zřejmé.

Naposledy editováno 08.10.2015 10:29:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 16:00 | Nahoru | #60

Dráťa píše: hrnous> Máš pravdu, našel jsem číslo 370 smontovaných kusů všech typů 650


Podle zdroje z Jawy bylo vyrobeno 360 až 370 kusů Jawy 650 Classic, 60 kusů Style a 17 kusů Dakar. Celkem tedy cca 450 Jaw 650. A chcete naštvat, vy kteří Jawu tak nenávidíte? Já jsem letos svojí Jawu 650 prodal. Byla opravdu "vychytaná", bezporuchová, prodat jsem až tak nemusel. Prodal jsem ji ale za cenu, za níž jsem ji kupoval. Po 8 letech a 50 tisících najetých kilometrech. Která jiná motorka takto neztratí svoji hodnotu ? Mám Jawu 660, výr. číslo 52. Když ji budu prodávat, neprodělám, to vím. Zatím o tom ale nemám důvod uvažovat. Např. proti Yamaze XT 660 je o dost lepší. Nehodnotím ale vzhled, ten je věcí individuálního posouzení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr skútru či motorky Jawa 1000/837 Anna_per 11 30.11.2022 v 22:20 Borntobewild
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Kdo má foto nové Jawy:-))))) [1 ... 52, 53] Jawa 1000/837 yannick 1564 19.11.2019 v 07:51 FILODENDRON
JAWA 1000 [1, 2, 3, 4] Jawa 1000/837 Che 92 2.4.2019 v 09:38 Sofía


TOPlist