globalmoto_kveten





Téma: Besip a středoškolská fyzika
 
22.9.2015 v 00:13
V úchvatném článku Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun se dočteme:

Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.

Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme.

Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:33 | Nahoru | #1
Petr_Ajs> ale Číkus celou dobu naráží právě na formulaci že se to děje při prudkém brždění. Z 50 na 0 ti na 16cm (pouze díky brzd) nezabrzdí žádné auto.

Život není Carmagedon, kde byl instant handbrake


Naposledy editováno 22.09.2015 12:34:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:36 | Nahoru | #2
kubacech> Jéé, Carmageddon, to už jsem dlouho nehrál.

Samozřejmě, že narážím na brzdění. Otázkou je, zda zastavení auta z padesátky na 16 cm dokáže např. železobeton. Skoro bych si tipl, že i tak bude dráha delší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:48 | Nahoru | #3

kubacech píše: Petr_Ajs> ale Číkus celou dobu naráží právě na formulaci že se to děje při prudkém brždění. Z 50 na 0 ti na 16cm (pouze díky brzd) nezabrzdí žádné auto.



Tak to jsme asi četli každý jiný článek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist