globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je s baterkou?? Poraďte !!!
11.3.2015 v 16:19
Zdaaaar... V Bandasce mám cca 2-3 roky starou baterku zn. YUSA. Teď jsem jí dal na nabíječku z LIDLU. Detekuje jí to jako 6v nabíjí pár minut a pak se nabíječka vypne.... Na baterku připojím žárovku ta svítí tak minutu a pak zhasne... Poraďte prosím co je s baterkou? Je už jako v řiti? po cca 3 sezónách? Nebo je v řiti nabíječka? Předesílám, že před zazimováním jsem normálně jezdil startoval atd. Zazimoval jsem někdy koncem října... Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

17.3.2015 v 21:08 | Nahoru | #91
To ano, napriklad ked v lese prejde 5 metrov, spadne, nastartuje, dalsich 5 metrov a tak dokola :).
Jeden start (nemyslim zase 5minutove tocenie motorom co nechce chytit ale dve otocky a uz to vrni) musi byt do minuty dobity, inak je to bud baterkou (podchladena, kaput) alebo zdrojom napatia teda alternatorom.
Asi najlepsi prispevok tu napisal grandpa, potom este k veci pise bubrak. Ale ze sa na to nevyseriete ja som tieto veci ohladne bateriek vzdal. Povery a nezmysly sa siria rychlejsie nez informacie a fakty. A hravo nad faktami vitazia.

Len by som doplnl ak niekoho zaujima a nechce sa mu googlit.
VRLA - baterka obsahuje pretlakove zatky, takze je skutcone bezudrzbovka. Tie pretlakove zatky sa sice daju odstuplovat ale vyrobca to neodporuca kvoli poruseniu rekombinacie vzniknutych plynov (asi tym mysli unik lahkeho vodika :) ).
Gelovky nie su vhodne na vyrobu startovacich aku, takze ak vam niekto predava startovaci akumulator a tvrdi ze je to gelovy tak je to bud klasicky podavac v obchode a husti do vas nezmysly, ktorym mozno sam veri alebo ide o nasa technologiu :) alebo to nie je startovaci akumulator.
AGM je uz tak bezna technologia, ze sa pouziva u vacsiny moto baterii aj kvoli zivotnosti. AGM znasaju lepsie vibracie, ktorych je na moto habadej na rozdiel od aut. Ale hlavna vyhoda agm je bezpecnost. AGM alebo ako ste videli na fotkach v tomto vlakne NONSPILLABLE namena, ze elektrolyt je viazany a teda ze samovolne nevyteka. Ak baterku napriklad otocite hore spodkom. Ono aj z agm trochu vytecie ak ju obratite hore nohami ale fakt len kusok. A pri moto pri nehode alebo aj ked vam spadne zo stojanu je toto velmi dobra vlastnost. Mat moto potecenu kyselinou nebodaj sameho seba asi nie je prijemny zazitok. Ak chcete ako vyzera agm technologia v praxi, otvorte si bateriu z UPSky k pocitacom a ak ma stuple tak pod nimi uvidite napchatu sklenu vatu v clankoch. Ziaden gel tam nehladajte.

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 09:19 | Nahoru | #92
Když jsem už u těch baterek. Tak mám taky jeden dotaz. Může se připojit lidl nabíječka k zapojený baterce? Já jen jestli to neuškodí nějak třeba regulátoru nebo tak nějak...elektrika není zrovna můj obor tak se ptám. Jde mi o to, když odpojím baterku vynuluje se mi dení počítadlo km.

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 10:45 | Nahoru | #93
Peter3P: Máš tam hodně chyb.
Pokud budeš v zimě po městě jezdit s dieselovým taxíkem nebo rozvážet pizzu, rozhodně se ti energie vyšťávená z aku startováním nevrátí za minutu. Takže je klidně možné, že krátkými pojížděčkami baterii vyšťáví tak, že po pár dnech potřebují nabíječku.

Pravé gelovky se už jako startovací akumulátory nabízejí poměrně běžně, BMW je dokonce do motorek osazuje z provoýroby.

Jednou nám v UPSce APC jeden letitý akumulátor puknul a hádej, co škvírou vykouklo? Narůžovělý gel Takže se může stát, že když někdo poslechne tvou radu a otevře aku z UPS, nemusí na skelnou vatu narazit.

1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 10:59 | Nahoru | #94
Taky by mně zajímalo, jak je to s nabíjemím z motocyklu neodpojené (nevyndané) baterie
Při elektrosvařování, např. na bloku motoru, či rámu se musí "odpojit co jen jde" ...

Naposledy editováno 18.03.2015 11:01:43

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 12:10 | Nahoru | #95
IvanDvoutakťák> Jenže to motáte jablka a hrušky... při sváření jde o to, aby "bludné proudy" putující různými částmi rámu nemohly skrz kostření jednotlivých komponent a baterku "proletět" el. obvody, což zejména elektroniku zničí snadno. Proto už dříve bylo předepsáno u aut vymontovat, nebo alespoň odpojit alternátor, před jakýmkoli obloukovým svařováním. Proudy, které by se skrz něj mohly dostat, by snadno zničily diody v něm.
Kdežto při nabíjení, laicky řečeno, "jde napětí stejnou cestou, jako jde do instalace motocyklu normálně z baterky", takže "z pohledu instalace" je jedno, zda do ní jde napětí jen z baterky, nebo "podpořené" nabíječkou. Jediný problém by mohl nastat, kdyby se jednalo o nabíječku, dávající napěťové pulsy s úrovní několika desítek Voltů, jaké se někdy používají třeba při regeneraci silně sulfatovaných baterek. Pulsy s tak vysokým napětím by už mohly některé eln. komponenty na motorce poškodit. Při regeneraci je tedy dobré baterku odpojit. Ale při běžném nabíjení nedává nabíječka tak vysoké napětí, aby to mohlo elektriku motocyklu poškodit. Jedině, že by na motorce bylo něco s trvalým vyšším odběrem (alarm apod.), což kor "chytrá" (=blbá jako dlabané troky) nabíječka může vyhodnotit, jako že baterka má vysoké samovybíjení, neudrží kapacitu a vyhodnotí ji tak chybně jako "vadnou".

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 12:42 | Nahoru | #96
Díky

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 16:57 | Nahoru | #97
jojo zlata blba dostouchavacka z Lidlu za 180,- to uz tu pisu asi po 5., tak pardon, ale jen aby to nezapadlo tou se da proste nabijet cokoliv kdykoliv zapojeny kamkoliv

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 17:11 | Nahoru | #98

rrss píše: Ivane, včera koupená 12 V 14 Ah, uváděný CCA 190 A, u minulé /jiná značka/ uváděný CCA 190, u té ještě předtím 140... na motobaterkách se to UVÁDÍ.

Spíš je divné, že ten expert s tolika baterkama potřebuje dobíjet, když píše, že všechna vozidla jezdí DENNĚ :) trochu protimluv, protože to by vůbec nepotřeboval žádnou nabíječku.



Přesně tak, jak píše Bubrak, pokud se veme auťák, běhá se po městě, vyřizuje nakupuje, startuje se vesele. Auťáky mám oba z dob, kdy se ještě nesvítilo - mám ověřeno, že dneska by měli na ten objem motoru řádove minimálně 15-20 procent silnější alternátor, co jsem srovnával u novějších aut. Neexistuje, aby se baterka v takovém režimu provozu sama stačila dobít. Natož v zimě, kdy ten dízl startuje jako traktor. V zimě dobíjím minimálně jednou měsíčne, v létě jak mě napadne, že už je čas.
Toliko k expertovi.

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 18:02 | Nahoru | #99
kotvista> se nediv když si na ní celou zimu sra..

2 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 23:23 | Nahoru | #100
Pár věcí...ono z logiky věci vyplívá, že tyhle defacto laboratorní podmínky nabíjení končí u instalace aku do dvoukoláku a prvním nastartováním...zkuste někdy nastartovat přes ampérmetr(vhodný)...obzvlášť u aku ve stavu třeba polovybitém...budete čučet, co do ní leze...jinými slovy, s baterkou se moc mazat nemusíte...

druhá věc...teď mě asi pár teoretiků napadne, že píšu bludy...nicméně to mám podložené vlastnímy zkušenostmi...jde o údržbu aku z kategorie "bezúdržbových"
píše se tu o tom, že zavřený baterky zdechnou najednou....ano i ne...resp. nemusí nutně...ony ztrácí kapacitu plíživě, a smrt je nevyhnutelná...ovšem, dá se tomu předejít...elektrolyt ať už v jakékoliv formě z aku ubývá...VRLA je jen označení systému bezpečnostního ventilu aku, který odvede přetlak vyvinutých plynů, které se tvoří vzdy...ano u všech typů olověných aku...i přes rekombinační schopnosti AGMaku, se časem prostě část vody odpaří...nevyhnutelně...a přes ventil odfoukne ven...nastává v podstatě situace, jako když kouknete na starou klasickou dolévací baterku a řeknete si - kurňa, musím dolejt destilku...problém je , že nemáte roentgenový zrak, a i kdybyste ho měli, těžko posoudit nasycení rouna elektrolytem...takže tady přichází na scénu jemnocit pro techniku a ve chvílí, kdy se vám zdá , že aku trochu ztrácí dech, lze i uzavřenou baterku odšpuntovat a dolít ...minimálně ty, které jsou jako nové dodávané s oddělým elektrolytem v patronách.....množství jsem vždy určil individuálně, metodou pokus - omyl jsem se zastavil na hodnotě 15ml destilky na článek aku 12V/14Ah....baterka ožila, vrátil se jí ztrácející se dech...zkoušel jsem to i s akumulátorovou kyselinou, v podstatě se stejným vysledkem...ve chvíli kdy nemáte co ztratit, se to zkusit dá, a budete překvapení...

další věc je nabíjení zvlněným stejnosměrným napětím...ač se to nezdá, pro olověný akumulátor je nejlepší nabíjení zvlněným SS napětím, který obstará trafo a dioda...obyč jednocestnej usměrňovač...pokud vhodně nadimenzujete sekundár trafa, tak se dá bez problému použít i na AGM, gel...ale tady je to už tochu o znalostech a počítání..i když ne zrovna náročným...ovšem na tomhle se byznys nevybuduje, tak máme optišmejt apodobný krámy...
vyšší level je třeba nabíjení a regenerace aku , které jsou už označené jako vadné(kromě článkového zkratu)za pomocí paralelně připojeného desulfátoru...je to poměrně jednoduché zařízení, které posílá do baterie HFpulzy, což má za následek rozpouštění povlaku sulfátu na deskách...velký zkušenosti s tím jsou u lidí zabývající se fotovoltaickými ostrovy, kde zdravej a schopnej akumulátor je gro všeho...viz třebahýýýr ... zařízení jsem si jen z zvědavosti postavil a skutečně funguje parádně...oživil jsem baterku z oktávky 12V/74Ah za cca 3 týdny...energeticky je to sice náročnější, ale v kobinaci s FTV panelem to nebude mít chybu...
Dá se už poměrně lacino i koupit třeba hýýýr

Ad sváření...nezaznamenal jsem jediný případ u sebe ani ve svém okolí, kterému následkem svřování něco shořelo v elektronice, nebo v dobíjení...baterka je slušnej kondík, kterej myslím žehlí vsechny neduhy nevyzpytalného chování proudu v materiálech(jestli vůbec jsou)...zato jsem slyšel o člověku, kterému po svařování výfuku na autě, po tom autě zbyla právě jen baterka, kterou vyndali před vařením....auto shořelo i s heverem a střechou dílny...

Naposledy editováno 18.03.2015 23:26:07

1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 08:40 | Nahoru | #101
Tvoje praktičnost, Bandasko, je i "můj šálek čaje"
Ovšem : "starý zlatý(primitivní) kyseliny" měly většinou průsvitný stěny a tak vizuální kontrola stavu
elektrolytu a jeho doplnění nebyl problém. Když se člověk o svoji baterku aspoň trochu "zajímal" ...
Dnešní generace mívá stěny černé a v případě doplnění dle Tvé zkušenosti, t.j. po "odšpuntování"
těch bezúdržbových zátek, bych se při dalším provozu obával, že zátky už nedrží / netěsní tak jak by
měly (jsou to plasty a s těmi mám i z výroby letité A ŠPATNÉ zkušenosti co do "únavy") a při
určitém přetlaku plynů budu mít elektrolyt i mimo baterku Takže na závěr se projevím
znovu jako starej konzervativec : zlatý baterky s "odfukem" ...

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 09:16 | Nahoru | #102
IvanDvoutakťák: No tak za tvých mladých let bývaly akumulátory černé "asfaltovky", do kterých vidět rozhodně nebylo

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 09:51 | Nahoru | #103
Ty "asfaltovky" nebyly nikdy pořádně dobitý, protože to 6V-dynamo(!) nestíhalo
ani s vypnutejma světlama A při "ulehnutí" kyselina většinou vytekla na výfuk
Kejvaček a Panelek (chromovanej !! ) ...
"Nová éra" pro mně začala až v r.1976 - šmuglovanýma "průsvitnýma kyselinama"
Yuasa pro moje Suziny

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 12:09 | Nahoru | #104

Bandaska píše: .... tak máme optišmejt apodobný krámy...



Ten optišmejd jsem kupoval s tim, že práve umí onu kýženou desulfataci. A ano, umí, akorát je blbě udělaná, desulfatizuje jen krátce a baterku posléze nabije. Dělá to u všech co mám doma a myslím si, že už jsou docela hezky zasraný sulfátem. Neumim si vysvětlit, jak je možný, že umí detekovat zasranou baterku, protože u těch novějších, co si myslim, že nejsou ještě zasraný, nedesulfatizuje.

Edit: neřeším to, protože zasranou baterku desulfatizuje téměř pokaždé, když ji připojím /ale musí být něco vybitá/, takže se domnívám, že ji jakžtakž alespoň udržuje v použitelným stavu, což se projevuje absolutně bezproblémovým provozem.

Edit2: za mě, optišmejd je docela slušnej křáp za ty peníze a i když nenahradí třebas origo desulfatizér, umí hodně prodloužit životnost baterky. Samozřejmě není samospasitelnej.

Naposledy editováno 19.03.2015 12:15:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 16:19 | Nahoru | #105
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:57:58

1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 21:45 | Nahoru | #106
známému to dělá taky. Dva roky stará baterka a nabíječkou z lídlu nejde nabít. Zkoušel jsem mu půjčit svou, ale stejný účinek. (po chvile se vypne a hlásí nabito)

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 22:52 | Nahoru | #107
Shagrad> To se lehko stane, když má baterka zvýšený vnitřní odpor. Napětí díky tomu snadno stoupne, což ládovačka vyhodnotí jako "nabito" a šmytec. Přesně tak se chovala Optimate III při oživování baterky, co skoro 2 roky stála a nerožla ani kontrolky. Prvně párkrát po chvíli desulfatace vyhodila chybu baterky, pak právě několikrát zahlásila už po pár desítkách minut nabitou baterku, ta samozřejmě sotva zamžourala kontrolkami. Ale po několika takových cyklech se baterka začala "prorážet" a do týdne byla oživena, že fungovala jako nová. Možná by u té lidlovky také zabralo trpělivě opakovat zapnutí, ale 1000x lepší je prostě vzít klasickou nabíječku bez zbytečné elektroniky a je oživeno ancvaj.

1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 23:54 | Nahoru | #108
1100Virago -> to musela byt nejaka drahsia upska, lebo zatial som sa v bezne dostupnych baterkach do ups (ktore mali stuple) stretol len s agmkami. Aspon tipujem tu cenovku, lebo sklena vata a jemny kremicity prach maju odlisne cenovky. Ono to ale dava zmysel ze pri baterkach bez stuplov moze byt gel, lebo gel doliat mozno vobec nejde. Netusim. Gel som zatial videl len v podobe lukosanu m14. Kyselinovy gel z akumulatoru zatial nie. Ani po tom netuzim. :)
K tomu nabijaniu akumulatoru pri jazde, kde bezna povera veri ze treba ujst aspn 2tkm aby sa aku po starte nabil dostatocne pre dalsi start. Staci jednoduche pocitanie a kym nemas v aute podtlakove riadene lpg tak pri celodennych kratkych poskakovackach po meste s opakovanymi startami nemas problem s nabitim akumulatoru. Samozrejme ak rano v zime nastartujes dizlove auto auto, s vyuzitim zhavicov a premrznutou baterkou, prejdes 1km do prace a vecer to opakujes len opacnym smerom tam problem moze byt. Cez leto ani to, pretoze baterka nebude premrznuta a zhavice mozno nebudu zapnute vobec, Ale to neviem, nemal som nikdy dizla. Vynimku pre lpg poznaju vsetci dlhorocni lpgckari. Po kratkom zastaveni nie a nie nastartovat uchlastany motor. Start trva nanajvys 3 skeundy a to uz su pripadni spolucestujuci vyskereni co to mas za sracku co nechce startovat. :) Pritom starter cucne nanajvys 200A, nech nezeriem 250A. Hned po starte tecie z alternatoru prud do baterky kludne aj 20A. Baterka je jednak premrznuta plus ma znizene napatie startovanim, ktore sice rychlo stupa ale nejaka zotvracnost tam je. Takze za pol minuty az minutu mas v baterke teoreticky nazad naboj pouzity pri starte. Ak mas schopnejsie auto tak start netrva ani pol sekundy. Problem nastava ak je baterka premrznuta. Vtedy nedokaze prijat dostatocny naboj, pretoze jej kapacita je proste primala. Musi sa zahriat a to v zime zvladne az po nejakej dobe a teda aj km. Ale v pripade moto je predstava premrznutej baterky velmi ojedinela. Cez leto nie je problem.
K tym bmw baterkam napis ako dokaz typ a do ktoreho typu moto pripadne aj s rocnikom. Ak teda neopieras svoje tvrdenie len o rozpravky predajcu. Gel uz z principu fungovania nie je vhodny ako elektrolyt do startovacieho aku. Viem ze bmw do aut seriovo uz roky montuju agm. Prave kvoli bezpecnosti aby po nehode netiekla vsade kyselina. Ale gel to znamena mozno vyssiu bezpecnost ale inak nevhodne riesenie pre startovaci aku (cize aku minimalne cyklicky namahany ale zato prudovymi sokmi nadherne). Preto predpokladam ze aj do moto davaju agm. Par dokazov na nete je, ale starsie rocniky, napriklad gs z 2009. A kedze do aut montovali (neviem ci este stale) exide, neverim ze do moto montovali exide gelovky, kedze v nejakom dokumente od exide bolo prave napisane ako maju gelovky sice nehorazne dlhu teoreticku zivotnost ale ako startovacie aku su nepouzitelne. Mozno sa doba zmenila, ten dokument bol aktualny pred asi 8mimi rokmi, ked som hladal baterku do auta a volba padla na exide armadu. Ak vsak pouzivas oznacenie gelovy aku pre agm akumulatory tak ano suhlasim, ale moj prispevok bol prave v tom aby ludia zacali rozlisovat agm od gelu, kedze maju ine oznacenie a ine urcenie. A mozno narazia na predavaca, ktory je nedotknuty ludovymi poverami a na ziadost o gelovku im skutocne zozenie gelovku :). Tak aby potom neboli nemilo prekvapeni ako to s nou slabo toci.

http://andyw-inuk.sm...S4W&lb=1&s=A

1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 01:31 | Nahoru | #109
Tak za prvé, dýzl žhaví vždycky, i když startuješ teplý motor, vypnutý před minutou. Za druhé, mám Mareu 2,4 TD 5tiválec, kde baterka s 550A start. proudem točila evidentně pomalejc, než 670A, co jsem tam pak koupil. Tu první jsem měl taky novou, a měl jsem ji tam 1/2 roku. Takže co píšeš s těma ampérama 250 max, platí možná pro tu Š120 sporák, nebo na čem to jezdíš.
Za další, těch tvých 20A, co po startu teče do baterky, další nesmysl, pač jen přední světla sežerou 10A, a najdi si někde graf, kolik A dává alternátor v závislosti na otáčkách, po městě jezdím tak kolem 2500 s tím dýzlem, spíš míň, protože se rozjedeš a hned vyřadíš+světlný křižovatky, takže volnoběh - cca 800/min - 75 procent času běhu motoru.
Za další, nabíjecí proud akumulátoru je kolem 1/10 kapacity, co činí při 75Ah baterce 7,5A. Takže co ti pak teče do AKU při jízdě? Aku si víc necucne, než potřebuje.
No a nakonec, jezdím dýzly už 20 let a nikdy se mě nestalo, že by se jízdou někdy baterka dobila, krom cesty na dovolenou. A to vysvětlíš jak?

1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 06:42 | Nahoru | #110
Plazivce, budeš dost mimo. Vezmi 2 baterky, obě se stejným uváděným start. proudem, a prostě budou tím samým autem točit jinak... podle toho, jak moc výrobce na štítk lže, taky podle toho, jak byly staré, jak byly nalité, jak nabité... Altík na malém dýzlu dává běžně 75 nebo i 90 A (od nějakých 1800 otáček benzínového a 1200 otáček naftového motoru - stejný altík samozřejmě, jen jiný průměr řemenice). Moderní auta nestartují s rozsvícenými světly - automaticky je vypnou. Ta krátká špička po nastartování tam prostě je, protože světla se automaticky zapnou až POTÉ co na baterce stoupne napětí na 14,4 V... každé auto u studeného motoru zvedne otáčky o 25-40% oproti běžnému volnoběhu atd. atd. atd.

Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 07:15 | Nahoru | #111
J.M.K / 107

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 08:30 | Nahoru | #112
Plazivec> možná to bude výrobcem , ale normální nafťák teplý nežhaví...
Deklarovaný startovací proud nehovoří o tom, jaké aktuální napětí má baterka při odběru třeba 200A
Pokud někoho zajímá kondice baterky, stačí si změřit pokles napětí v průběhu startu. Do značné míry ten pokles odpovídá sulfatizaci desek.
Taky se občas píše o tom, že Pb aku chvíli trvá, než dojde na povrchu desky k chemické přeměně a začne se skutečně dobíjet.

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 08:36 | Nahoru | #113
Peter3P: BMW dává gelovky od Exide, ovšem pod značkou BMW: BMW OEM Maintenance Free Gel Cell (všimni si nápisu "gelbaterie" na baterii).

I na stránkách Exide to mají striktně rozlišeno:
"The AGM technology is used by Exide for:
- Light Vehicle – Micro-hybrid – batteries
- Marine & Multifit batteries (Start AGM and Dual AGM)
- Motorcycle batteries (Factory sealed – AGM charged)

The Gel technology is used by Exide for:
- Marine & Multifit batteries (Equipment Gel)
- Motorcycle batteries (Factory sealed – Gel charged)"

Jinak ta UPSka byla z konce 90. let, tehdy byly poměrně drahé všechny. Je možné, že se už od používání gelovek upustilo ve prospěch AGM, ale rozhodně takové existovaly.

S tím dobíjením to máš teoreticky možná správně, ale prakticky vím, že každou zimu si ode mě pár lidí půjčuje nabíječku na dokrmení baterie, vyhuntované krátkými pojížděčkami. Kdyby minuta na dobití stačila, tak se to nestává.

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 09:01 | Nahoru | #114

rrss píše: Plazivce, budeš dost mimo. Vezmi 2 baterky, obě se stejným uváděným start. proudem, a prostě budou tím samým autem točit jinak... podle toho, jak moc výrobce na štítk lže, taky podle toho, jak byly staré, jak byly nalité, jak nabité... Altík na malém dýzlu dává běžně 75 nebo i 90 A (od nějakých 1800 otáček benzínového a 1200 otáček naftového motoru - stejný altík samozřejmě, jen jiný průměr řemenice). Moderní auta nestartují s rozsvícenými světly - automaticky je vypnou. Ta krátká špička po nastartování tam prostě je, protože světla se automaticky zapnou až POTÉ co na baterce stoupne napětí na 14,4 V... každé auto u studeného motoru zvedne otáčky o 25-40% oproti běžnému volnoběhu atd. atd. atd.



Mimo seš bohužel ty, píšu o starém TD velkej objem, žhaví pokaždé /vidím přeci kontrolku/, dokonce stejně dlouho a dlouho, otáčky volnoběhu jsou stejné/800-900/, s těmi světly jsem měl na mysli jízdu, né start, takže příště prosím, čti pozorněji. Snad mi nebudeš vykládat, kdy moje auto žhaví nebo ne, když jsi v něm neseděl

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 09:04 | Nahoru | #115
Pher> No tak mám holt nenormální nafťák Vidím to na kontrolce. Na marea fóru dokonce psali/konkrétně bady ze slovenska, což je jeden z nej odborníků na Marey/, že žhaví i po zhasnutí kontrolky. Co ty na to?

2 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 10:51 | Nahoru | #116
plazivec: on ale pise "normalni naftak" - je otazka jestli tu nekdo predpotopni motor jako je tenhle a jeste od fiatu bere jako normalni :) spis je v tom zhaveni rozdil komurkac vs primej vstrik, ale i primy vstriky zhavi po zhasnuti kontrolky (treba octavia I) - ovsem taky uz dnes veteran

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 11:16 | Nahoru | #117
jj, já mám taky TDI s rotačákem a žhaví při každém startu a konstantní dobu. Akorát v létě se nerozsvítí kontrolka, takže se může startovat hned a v zimě se řídí doba jejího svícení podle teploty vzduchu. Ale ten odběr tam je a cvaknutí žhavícího relátka člověk taky zaslechne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 11:51 | Nahoru | #118
assassin> Dyť píšu, že mám holt nenormální nafťák, já za to nemůžu, že mě chce přežít

Edit, já těm novejm jednorázovkám prostě nevěřím, a co se týče Itala, tak tenhleten motor /2,4 TD/ jsem viděl rozdělanej po 1,5mega a neměl na válcích žádnej hmatatelnej schod. Dodneška mě bolí prdel.

Naposledy editováno 20.03.2015 11:54:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 13:12 | Nahoru | #119
ppll> je mi jasné že se najde oponent...nevyhnutelně...přiznávám bez mučení, že nechci zabřednout do něčeho, kde tě nakonec pošlu tam, kam ani lékař nehledí rád ....vždy se najde případ, který vyvrací nějaké tvrzení....nabíjecí charakteristiky mi mi vysvětlovat nemusíš...ampérmetr jsem uvedl jen pro zajímavost...a určitě po špatně navrženém fitru elektromagnetu může něco shořet..ale to jsme neřešili, že? to je o něčem trochu jiném....stačí takhle?

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 16:18 | Nahoru | #120
Plazivec> mimo toto tema ale k veciam co si napisal ty - mam relativne maly diesel (1,5 CRDi od Hyundai). Jazdim aj dlhe aj kratsie trasy, baterka ma 8 rokov, auto skoro 220 000km a dobijat som este nikdy nemusel. A vzdy to nastartovalo na 1x. takze ten altik asi funguje ako ma. U moto - mam Diversiona, novu baterku, najazdil som v podstate nic a par krat startoval (som zaciatocnik a sem tam mi to chcipne). po cca 60km pred zazimovanim a cca 15 startoch (no jo no ) mi baterka asi mesiac po odlozeni ukazala multimetrom 12,6V. Teda myslim si, ze vsetko stoji a pada na tom, ze musi spravne fungovat nabijanie a vybijanie
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit kotvista 32 14.3.2024 v 21:26 Pedl
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit miksenzo 7 10.3.2024 v 12:18 papiboy
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit HkX129 4 7.2.2024 v 09:29 Hydropes
Karburátor čím začít Suzuki GSF 600S Bandit kutilferda 22 4.2.2024 v 22:20 kutilferda


TOPlist