globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je s baterkou?? Poraďte !!!
11.3.2015 v 16:19
Zdaaaar... V Bandasce mám cca 2-3 roky starou baterku zn. YUSA. Teď jsem jí dal na nabíječku z LIDLU. Detekuje jí to jako 6v nabíjí pár minut a pak se nabíječka vypne.... Na baterku připojím žárovku ta svítí tak minutu a pak zhasne... Poraďte prosím co je s baterkou? Je už jako v řiti? po cca 3 sezónách? Nebo je v řiti nabíječka? Předesílám, že před zazimováním jsem normálně jezdil startoval atd. Zazimoval jsem někdy koncem října... Díky za rady

2 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

18.3.2015 v 23:23 | Nahoru | #1
Pár věcí...ono z logiky věci vyplívá, že tyhle defacto laboratorní podmínky nabíjení končí u instalace aku do dvoukoláku a prvním nastartováním...zkuste někdy nastartovat přes ampérmetr(vhodný)...obzvlášť u aku ve stavu třeba polovybitém...budete čučet, co do ní leze...jinými slovy, s baterkou se moc mazat nemusíte...

druhá věc...teď mě asi pár teoretiků napadne, že píšu bludy...nicméně to mám podložené vlastnímy zkušenostmi...jde o údržbu aku z kategorie "bezúdržbových"
píše se tu o tom, že zavřený baterky zdechnou najednou....ano i ne...resp. nemusí nutně...ony ztrácí kapacitu plíživě, a smrt je nevyhnutelná...ovšem, dá se tomu předejít...elektrolyt ať už v jakékoliv formě z aku ubývá...VRLA je jen označení systému bezpečnostního ventilu aku, který odvede přetlak vyvinutých plynů, které se tvoří vzdy...ano u všech typů olověných aku...i přes rekombinační schopnosti AGMaku, se časem prostě část vody odpaří...nevyhnutelně...a přes ventil odfoukne ven...nastává v podstatě situace, jako když kouknete na starou klasickou dolévací baterku a řeknete si - kurňa, musím dolejt destilku...problém je , že nemáte roentgenový zrak, a i kdybyste ho měli, těžko posoudit nasycení rouna elektrolytem...takže tady přichází na scénu jemnocit pro techniku a ve chvílí, kdy se vám zdá , že aku trochu ztrácí dech, lze i uzavřenou baterku odšpuntovat a dolít ...minimálně ty, které jsou jako nové dodávané s oddělým elektrolytem v patronách.....množství jsem vždy určil individuálně, metodou pokus - omyl jsem se zastavil na hodnotě 15ml destilky na článek aku 12V/14Ah....baterka ožila, vrátil se jí ztrácející se dech...zkoušel jsem to i s akumulátorovou kyselinou, v podstatě se stejným vysledkem...ve chvíli kdy nemáte co ztratit, se to zkusit dá, a budete překvapení...

další věc je nabíjení zvlněným stejnosměrným napětím...ač se to nezdá, pro olověný akumulátor je nejlepší nabíjení zvlněným SS napětím, který obstará trafo a dioda...obyč jednocestnej usměrňovač...pokud vhodně nadimenzujete sekundár trafa, tak se dá bez problému použít i na AGM, gel...ale tady je to už tochu o znalostech a počítání..i když ne zrovna náročným...ovšem na tomhle se byznys nevybuduje, tak máme optišmejt apodobný krámy...
vyšší level je třeba nabíjení a regenerace aku , které jsou už označené jako vadné(kromě článkového zkratu)za pomocí paralelně připojeného desulfátoru...je to poměrně jednoduché zařízení, které posílá do baterie HFpulzy, což má za následek rozpouštění povlaku sulfátu na deskách...velký zkušenosti s tím jsou u lidí zabývající se fotovoltaickými ostrovy, kde zdravej a schopnej akumulátor je gro všeho...viz třebahýýýr ... zařízení jsem si jen z zvědavosti postavil a skutečně funguje parádně...oživil jsem baterku z oktávky 12V/74Ah za cca 3 týdny...energeticky je to sice náročnější, ale v kobinaci s FTV panelem to nebude mít chybu...
Dá se už poměrně lacino i koupit třeba hýýýr

Ad sváření...nezaznamenal jsem jediný případ u sebe ani ve svém okolí, kterému následkem svřování něco shořelo v elektronice, nebo v dobíjení...baterka je slušnej kondík, kterej myslím žehlí vsechny neduhy nevyzpytalného chování proudu v materiálech(jestli vůbec jsou)...zato jsem slyšel o člověku, kterému po svařování výfuku na autě, po tom autě zbyla právě jen baterka, kterou vyndali před vařením....auto shořelo i s heverem a střechou dílny...

Naposledy editováno 18.03.2015 23:26:07

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 12:09 | Nahoru | #2

Bandaska píše: .... tak máme optišmejt apodobný krámy...



Ten optišmejd jsem kupoval s tim, že práve umí onu kýženou desulfataci. A ano, umí, akorát je blbě udělaná, desulfatizuje jen krátce a baterku posléze nabije. Dělá to u všech co mám doma a myslím si, že už jsou docela hezky zasraný sulfátem. Neumim si vysvětlit, jak je možný, že umí detekovat zasranou baterku, protože u těch novějších, co si myslim, že nejsou ještě zasraný, nedesulfatizuje.

Edit: neřeším to, protože zasranou baterku desulfatizuje téměř pokaždé, když ji připojím /ale musí být něco vybitá/, takže se domnívám, že ji jakžtakž alespoň udržuje v použitelným stavu, což se projevuje absolutně bezproblémovým provozem.

Edit2: za mě, optišmejd je docela slušnej křáp za ty peníze a i když nenahradí třebas origo desulfatizér, umí hodně prodloužit životnost baterky. Samozřejmě není samospasitelnej.

Naposledy editováno 19.03.2015 12:15:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 16:19 | Nahoru | #3
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:57:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit kotvista 32 14.3.2024 v 21:26 Pedl
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit miksenzo 7 10.3.2024 v 12:18 papiboy
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit HkX129 4 7.2.2024 v 09:29 Hydropes
Karburátor čím začít Suzuki GSF 600S Bandit kutilferda 22 4.2.2024 v 22:20 kutilferda


TOPlist