globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je s baterkou?? Poraďte !!!
11.3.2015 v 16:19
Zdaaaar... V Bandasce mám cca 2-3 roky starou baterku zn. YUSA. Teď jsem jí dal na nabíječku z LIDLU. Detekuje jí to jako 6v nabíjí pár minut a pak se nabíječka vypne.... Na baterku připojím žárovku ta svítí tak minutu a pak zhasne... Poraďte prosím co je s baterkou? Je už jako v řiti? po cca 3 sezónách? Nebo je v řiti nabíječka? Předesílám, že před zazimováním jsem normálně jezdil startoval atd. Zazimoval jsem někdy koncem října... Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!

19.3.2015 v 23:54 | Nahoru | #1
1100Virago -> to musela byt nejaka drahsia upska, lebo zatial som sa v bezne dostupnych baterkach do ups (ktore mali stuple) stretol len s agmkami. Aspon tipujem tu cenovku, lebo sklena vata a jemny kremicity prach maju odlisne cenovky. Ono to ale dava zmysel ze pri baterkach bez stuplov moze byt gel, lebo gel doliat mozno vobec nejde. Netusim. Gel som zatial videl len v podobe lukosanu m14. Kyselinovy gel z akumulatoru zatial nie. Ani po tom netuzim. :)
K tomu nabijaniu akumulatoru pri jazde, kde bezna povera veri ze treba ujst aspn 2tkm aby sa aku po starte nabil dostatocne pre dalsi start. Staci jednoduche pocitanie a kym nemas v aute podtlakove riadene lpg tak pri celodennych kratkych poskakovackach po meste s opakovanymi startami nemas problem s nabitim akumulatoru. Samozrejme ak rano v zime nastartujes dizlove auto auto, s vyuzitim zhavicov a premrznutou baterkou, prejdes 1km do prace a vecer to opakujes len opacnym smerom tam problem moze byt. Cez leto ani to, pretoze baterka nebude premrznuta a zhavice mozno nebudu zapnute vobec, Ale to neviem, nemal som nikdy dizla. Vynimku pre lpg poznaju vsetci dlhorocni lpgckari. Po kratkom zastaveni nie a nie nastartovat uchlastany motor. Start trva nanajvys 3 skeundy a to uz su pripadni spolucestujuci vyskereni co to mas za sracku co nechce startovat. :) Pritom starter cucne nanajvys 200A, nech nezeriem 250A. Hned po starte tecie z alternatoru prud do baterky kludne aj 20A. Baterka je jednak premrznuta plus ma znizene napatie startovanim, ktore sice rychlo stupa ale nejaka zotvracnost tam je. Takze za pol minuty az minutu mas v baterke teoreticky nazad naboj pouzity pri starte. Ak mas schopnejsie auto tak start netrva ani pol sekundy. Problem nastava ak je baterka premrznuta. Vtedy nedokaze prijat dostatocny naboj, pretoze jej kapacita je proste primala. Musi sa zahriat a to v zime zvladne az po nejakej dobe a teda aj km. Ale v pripade moto je predstava premrznutej baterky velmi ojedinela. Cez leto nie je problem.
K tym bmw baterkam napis ako dokaz typ a do ktoreho typu moto pripadne aj s rocnikom. Ak teda neopieras svoje tvrdenie len o rozpravky predajcu. Gel uz z principu fungovania nie je vhodny ako elektrolyt do startovacieho aku. Viem ze bmw do aut seriovo uz roky montuju agm. Prave kvoli bezpecnosti aby po nehode netiekla vsade kyselina. Ale gel to znamena mozno vyssiu bezpecnost ale inak nevhodne riesenie pre startovaci aku (cize aku minimalne cyklicky namahany ale zato prudovymi sokmi nadherne). Preto predpokladam ze aj do moto davaju agm. Par dokazov na nete je, ale starsie rocniky, napriklad gs z 2009. A kedze do aut montovali (neviem ci este stale) exide, neverim ze do moto montovali exide gelovky, kedze v nejakom dokumente od exide bolo prave napisane ako maju gelovky sice nehorazne dlhu teoreticku zivotnost ale ako startovacie aku su nepouzitelne. Mozno sa doba zmenila, ten dokument bol aktualny pred asi 8mimi rokmi, ked som hladal baterku do auta a volba padla na exide armadu. Ak vsak pouzivas oznacenie gelovy aku pre agm akumulatory tak ano suhlasim, ale moj prispevok bol prave v tom aby ludia zacali rozlisovat agm od gelu, kedze maju ine oznacenie a ine urcenie. A mozno narazia na predavaca, ktory je nedotknuty ludovymi poverami a na ziadost o gelovku im skutocne zozenie gelovku :). Tak aby potom neboli nemilo prekvapeni ako to s nou slabo toci.

http://andyw-inuk.sm...S4W&lb=1&s=A

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

20.3.2015 v 08:36 | Nahoru | #2
Peter3P: BMW dává gelovky od Exide, ovšem pod značkou BMW: BMW OEM Maintenance Free Gel Cell (všimni si nápisu "gelbaterie" na baterii).

I na stránkách Exide to mají striktně rozlišeno:
"The AGM technology is used by Exide for:
- Light Vehicle – Micro-hybrid – batteries
- Marine & Multifit batteries (Start AGM and Dual AGM)
- Motorcycle batteries (Factory sealed – AGM charged)

The Gel technology is used by Exide for:
- Marine & Multifit batteries (Equipment Gel)
- Motorcycle batteries (Factory sealed – Gel charged)"

Jinak ta UPSka byla z konce 90. let, tehdy byly poměrně drahé všechny. Je možné, že se už od používání gelovek upustilo ve prospěch AGM, ale rozhodně takové existovaly.

S tím dobíjením to máš teoreticky možná správně, ale prakticky vím, že každou zimu si ode mě pár lidí půjčuje nabíječku na dokrmení baterie, vyhuntované krátkými pojížděčkami. Kdyby minuta na dobití stačila, tak se to nestává.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit kotvista 32 14.3.2024 v 21:26 Pedl
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit miksenzo 7 10.3.2024 v 12:18 papiboy
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit HkX129 4 7.2.2024 v 09:29 Hydropes
Karburátor čím začít Suzuki GSF 600S Bandit kutilferda 22 4.2.2024 v 22:20 kutilferda


TOPlist