globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: svezení pro staršího začátečníka
Pánové,
po pečlivém pročtení fora jsem se rozhodl požádat o radu. Uspokojivou odpověd jsem tu nenašel.
Klasická krize budoucího čtyřicátníka, splnit si dávný sen a pořídit si jednostopého miláčka.
Ale ouha, moc motorkářů ve svém okolí neznám a těch několik rad, co jsem dostal jsou dost protichůdné.
Potřebuji poradit s výběrem stroje, který by mi mohl vyhovovat. Samozřejmě je nejlepší si sednout a svést se
sám, ale nabídka je veliká a nelze si sednout na vše, musím zůžit výběr na 5, které přichází v úvahu.
Moje osobní parametry:
- 38 let
- 183 cm - 96 kg
- 20 let řízení auta
- 0 let řízení jakéhokoliv moto

Co bych od motorky čekal? :
- jednoduchý spolehlivý a předvídatelný pro nezkušeného jezce
- pohodové svezení, nechci s motorkou zápasit
- ojetina do cca 60 000,- Kč, slušný stav
- cestovní naháč je milejší než starý supersport
- raději malinko vyšší, nechci se lámat kolena při řazení

Z možných kanditátů se mi zamlouvá Suzuki SV 650N případně Bandit.
Zkuste prosím navrhnout top 5 motorek dle vašeho názoru.

4 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 14:38 | Nahoru | #1
Novější Bandit "palivoměr" už má,to ano....
Jinak zkusím vysvětlit.
Moje GS si vzalo zhruba 4-5 litrů na sto.Spíš 4 max při klidné jízdě.
Takže pokud jsme s klukama plánovaly nějaký výlet třeba kolem 250 km.Tak mi stačilo nakoupit právě zrovna tak deset litrů.S tím,že ještě v nádrži podle pohledu něco zůstalo od minula a tak ještě něco najedu.Kolik navíc??? To jsem jen odhadoval....
K konci vyjíždky jsem vždycky radši přepnul někde na odpočívadle kohout na reservu,aby se mi to nestalo za jízdy.Není to nic příjemného,když to začne cukat a měl jsem raději ruce na řidítkách,než šmátrat pod sedlem.....Se mi to jednou stalo při předjíždění a není to nic příjemného.Od té doby jsem to přepínal raději předem.
No a pak doma už jsem samožrejmě nevěděl,kolik mi tam ještě zbylo.Když jsem nevěděl,kdy v kolika kilometrech mi to přešlo na reservu.....Snad litr,dva,tři????
Třeba bych mohl klidně ještě dvakrát například do práce,než bych musel znovu tankovat.Nebo i třikrát????
A nebo na příští vyjížďku by mi stačilo jen litrů sedm a to by zbylo třeba například na lepší oběd.Vždycky se někde stavělo.....
Pokud bych měl palivoměr,tak předpokládám by to šlo odhadovat mnohem lépe.
ps.na delší výlet jsem jezdil tak jednou za týden čtrnáct dní.Víc nebyl čas ani prachy

Naposledy editováno 15.03.2015 14:55:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:27 | Nahoru | #2
P-M-T-K> jak jsem psal...preci je jedno zda tankuji 300 kč do plný, nabo z pradny do pulky. A přepnout za jizdy rezervu? - to považuji za základní dovednost.

Nicmene ti je kazdeho vec - obecne zname pravidlo (tj nejen moje) je ze palivomery jsou prolhane takže zlata rezerva. neboli mit na motorce palivomer neni temeř zadna pridana hodnota

Naposledy editováno 15.03.2015 15:27:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:27 | Nahoru | #3
P-M-T-K> Tak to mi hlava nebere, co je za problém nabrat plnou a pak zase do plna dotankovat? Vždyť ty motorky zase tak velkou nádrž nemají - ve srovnání s auty. To, jestli v nádrži "leží" navíc za 2 nebo 3 stovky za benzín, snad nemůže nikoho finančně zruinovat. Stejně tím nic neušetřím, ten benzín spálím tak jako tak...
Když už by prachy fakt nebyly, tak zkrátka ježdění omezím (tuto situaci jsem zažil).
A jen tak mimochodem - pokud si spočítám další provozní náklady, vyjde mi, že k tomu, co mně stojí benzín na 1 km, musím přidat ještě poloviční až stejnou částku za ojetí pneu a za pravidelný servis - záleží na tom, jak servisně náročný stroj mám.

Edit: A taky už jsem slyšel spoustu příběhů, jak kvůli blbě přepnuté rezervě někdo zůstal viset bez benzínu. Takže rezervu fakt přepínat až ve chvíli, kdy je to aktuální, a co nejdřív dotankovat.

Naposledy editováno 15.03.2015 15:32:26

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

31.3.2015 v 20:20 | Nahoru | #4

P-M-T-K píše: Novější Bandit "palivoměr" už má,to ano....
Jinak zkusím vysvětlit.
Moje GS si vzalo zhruba 4-5 litrů na sto.Spíš 4 max při klidné jízdě.
Takže pokud jsme s klukama plánovaly nějaký výlet třeba kolem 250 km.Tak mi stačilo nakoupit právě zrovna tak deset litrů.S tím,že ještě v nádrži podle pohledu něco zůstalo od minula a tak ještě něco najedu.Kolik navíc??? To jsem jen odhadoval....
K konci vyjíždky jsem vždycky radši přepnul někde na odpočívadle kohout na reservu,aby se mi to nestalo za jízdy.Není to nic příjemného,když to začne cukat a měl jsem raději ruce na řidítkách,než šmátrat pod sedlem.....Se mi to jednou stalo při předjíždění a není to nic příjemného.Od té doby jsem to přepínal raději předem.
No a pak doma už jsem samožrejmě nevěděl,kolik mi tam ještě zbylo.Když jsem nevěděl,kdy v kolika kilometrech mi to přešlo na reservu.....Snad litr,dva,tři????
Třeba bych mohl klidně ještě dvakrát například do práce,než bych musel znovu tankovat.Nebo i třikrát????
A nebo na příští vyjížďku by mi stačilo jen litrů sedm a to by zbylo třeba například na lepší oběd.Vždycky se někde stavělo.....
Pokud bych měl palivoměr,tak předpokládám by to šlo odhadovat mnohem lépe.
ps.na delší výlet jsem jezdil tak jednou za týden čtrnáct dní.Víc nebyl čas ani prachy



No přepínat na rezervu předem je naprostá blbost a nepochopení funkce palivového kohoutu. Až budeš 5 km tlačit, pochopíš...

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

1.4.2015 v 15:25 | Nahoru | #5

P-M-T-K píše: Novější Bandit "palivoměr" už má,to ano....
Jinak zkusím vysvětlit.
Moje GS si vzalo zhruba 4-5 litrů na sto.Spíš 4 max při klidné jízdě.
Takže pokud jsme s klukama plánovaly nějaký výlet třeba kolem 250 km.Tak mi stačilo nakoupit právě zrovna tak deset litrů.S tím,že ještě v nádrži podle pohledu něco zůstalo od minula a tak ještě něco najedu.Kolik navíc??? To jsem jen odhadoval....
K konci vyjíždky jsem vždycky radši přepnul někde na odpočívadle kohout na reservu,aby se mi to nestalo za jízdy.Není to nic příjemného,když to začne cukat a měl jsem raději ruce na řidítkách,než šmátrat pod sedlem.....Se mi to jednou stalo při předjíždění a není to nic příjemného.Od té doby jsem to přepínal raději předem.
No a pak doma už jsem samožrejmě nevěděl,kolik mi tam ještě zbylo.Když jsem nevěděl,kdy v kolika kilometrech mi to přešlo na reservu.....Snad litr,dva,tři????
Třeba bych mohl klidně ještě dvakrát například do práce,než bych musel znovu tankovat.Nebo i třikrát????
A nebo na příští vyjížďku by mi stačilo jen litrů sedm a to by zbylo třeba například na lepší oběd.Vždycky se někde stavělo.....
Pokud bych měl palivoměr,tak předpokládám by to šlo odhadovat mnohem lépe.
ps.na delší výlet jsem jezdil tak jednou za týden čtrnáct dní.Víc nebyl čas ani prachy



A nechceš rači jezdit na kole
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist