bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: svezení pro staršího začátečníka
Pánové,
po pečlivém pročtení fora jsem se rozhodl požádat o radu. Uspokojivou odpověd jsem tu nenašel.
Klasická krize budoucího čtyřicátníka, splnit si dávný sen a pořídit si jednostopého miláčka.
Ale ouha, moc motorkářů ve svém okolí neznám a těch několik rad, co jsem dostal jsou dost protichůdné.
Potřebuji poradit s výběrem stroje, který by mi mohl vyhovovat. Samozřejmě je nejlepší si sednout a svést se
sám, ale nabídka je veliká a nelze si sednout na vše, musím zůžit výběr na 5, které přichází v úvahu.
Moje osobní parametry:
- 38 let
- 183 cm - 96 kg
- 20 let řízení auta
- 0 let řízení jakéhokoliv moto

Co bych od motorky čekal? :
- jednoduchý spolehlivý a předvídatelný pro nezkušeného jezce
- pohodové svezení, nechci s motorkou zápasit
- ojetina do cca 60 000,- Kč, slušný stav
- cestovní naháč je milejší než starý supersport
- raději malinko vyšší, nechci se lámat kolena při řazení

Z možných kanditátů se mi zamlouvá Suzuki SV 650N případně Bandit.
Zkuste prosím navrhnout top 5 motorek dle vašeho názoru.

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2015 v 23:15 | Nahoru | #1
Jsem stejně vysokej a vážím podobně. Když jsem jezdil SV 650 tak bylo z mýho pohledu akorát , ale když jsem kouknul na fotky , tak se mi zdálo podemnou nějaký malý . Nicméně pozice stupačky - sedlo - řídítka se mi zdály tak akorát pohodlný . Je to dost muziky za málo peněz a na naučení dobý , ale úplnýho začátečníka by uměla pozlobit .

svezení pro staršího začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2015 v 01:39 | Nahoru | #2
klasika 4 val je bliz autu....ale podle mne rozumny stroj je cokoli kolem 600ccm v cestovnim segmentu .... XJ, i SV (ale to mi na tebe prijde male), CB 500, XL 650, VSTROM (tam budes muset priplatit) - klidnejsi verze motoru z SV, ...kamoska prodava Zephyr 550 - neni to uplne blby, hezkej klasickej stroj, ma to dusi ale nevim jak s tvou vyskou - to si nekde omrkni nebo ti dam kontakt, Bandit proc ne ale ja ho rad nemam, Fazer uz je o neco ostrejsi

na kubatury pod 500ccm zapomeň , nad 800 bych se taky nedral

Naposledy editováno 06.03.2015 01:42:02

svezení pro staršího začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2015 v 08:24 | Nahoru | #3
Řešil jsem před 3 lety to samé.
Parametry stejné, jen o 16 kg lehčí.
Vybral jsem Yamahu FZ6N 2004.
Je to ze šestek asi ta největší.
Zároveň celkem lehká 207 kg.
Uveze i dva lidi. Aby jsi rozuměl - ve dvou v pohodě předjedeš všechny normál auta.
Když to vytočíš.
V nízkých otáčkách do 6-7000 je hodná, nezáludná.
Nárust výkonu mírný, dobře zvladatelný.
V pohodě jsem si chvíli zvykal v těch nízkých otáčkách, žádný problém.
Až se trochu naučíš, tak nad 7000 najdeš dost a dost výkonu.
Radím tedy 4vál, objem 600. SV je dvouvál, to má nárust výkonu takový dost silný.
A je to menší.Navíc jsi dost předkloněný.

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2015 v 13:04 | Nahoru | #4
Dvouválu bych se nebál, SV 650 od r.v. 2006 má vstřikování a je prý trochu hladší. Nevím jestli bych šel do stroje s vyšší hmotností - to nejdůležitější na naučení je manipulace na místě a v nízkých rychlostech. Když už jedeš v nějaký rychlosti, ovládání je snažší - motorky jsou stavěný na jízdu, že jo... Takže taky zhodnoť, na jaký ježdění motku kupuješ - po městě? kolem komína? celodenní výlety? Sice můžeš mít páru, ale když nemáš grif, vyválíš spíš 250 než 200kg. V každým případě se vyprdni na to, jak na tom vypadáš, důležitý je hlavně jak si usteleš.
A ještě myslím, že u první moto fakt není třeba koukat na objem - na rovinkách ti možná za pár měsíců bude chybět výkon, ale zatáčky si vykroužíš na půlitru nebo šestce/650 nádherně a budeš se v nich postupně zlepšovat, získávat jistotu. Proto bych nezatracoval bych ani postup přes nějaký pětikilo za 35t. (CB, Suzuki GS, Kawa ER5) na jeden rok, došetřit a pak třeba Street Triple nebo nějakej hodnej litr. Podobně jsem to udělal já, a -ehmm- CB je teď na prodej
Podle tvých parametrů a prvotního nástinu výběru klidně to SV 650, CBF 500, 600, Fazer, nebál bych se ani Thundercata (a ten má pro tvou váhu velkou výhodu v nastavitelným podvozku), Bandit.
edit: no a to GSR, taky nemusí bejt marný.
Btw kdyby sis chtěl sednout na starý dobrý CB, tak se ozvi. Dokud ho neprodám, klidně se zastav.

Naposledy editováno 06.03.2015 13:06:10

2 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2015 v 22:03 | Nahoru | #5
Ahoj z Počernic to ke mě nemáš tak daleko - jestli chceš přijeď si vyzkoušet Hondu CBf600n, Kawu Z750 a možno i Intrudra 800. Klidně mi napiš do PM a domluvíme se...



Z 750




CBf600n

svezení pro staršího začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2015 v 21:20 | Nahoru | #6
Ahoj! Když pominu oslovení "Pánové", tak si dovolím něco napsat - smazat si to můžeš, když se tě dotkne plácání holky...
Podotýkám - jsi mladej , kecy dětí kolem dvacítky fakt neřeš... Když jsem se naučila jezdit v 34 letech já (155 cm a v tý době skoro 80 kg živý váhy), neměl bys mít, nemáš-li naděláno v hlavě (nevypadá to podle toho, co píšeš ), ty problém žádnej . K dotazu: moje první motorka byl Bandit (ještě poslední vzducháček, ročník 2004). Je to skvělá motorka na učení, protože je strašně trpělivá a hodná a dokáže odpustit hromadu blbých začátečnických chyb. Sice je těžká, o tom žádná, ale ono to s tvým tělem nebude tak horký, jako to bylo u mě. Spousta lidí mi říkala, jak je to blbá motorka na učení, ale kluk, kterej mě učil jezdit, má odježděno (narozdíl od mnoha chytrých tady) mi ji poradil a vysvětlil i proč. Tím, že něco váží, tak ji taky jen tak něco nerozhodí... Zvládneš-li těžkou motorku, zvládneš každou motorku. Bandit je skvělej v tom, že je těžkej jenom když stojí. Jak se rozjedeš, váha je skoro pryč a skvěle čitelně se ovládá. Do zatáček to jde rozumně bez děšení. To, že se to vlní (určitě někdo napsal), to stejně nepoznáš, když nevíš, co to je - vlnit se pod zadkem v zatáčkách...On i blbý zařazení nahoru (moc brzký) sežere, trochu tíž to táhne a blbý zařazení dolů sežere taky (požral mi ve 110 km dvojku, trochu to cuklo s takovým shovívavým "Neštvi mě, příště tě vysadím"), to každá nesbaští a nenechá si takovýhle zacházení líbit. Je dobrej v tom, co ti jiná motorka na spojde neodpustí, on ano. To už bys ho musel spojkou fakt vybejkovat, aby šel třeba na zadní, nestane se ti to omylem, jen tak, že si ji blbě podržíš...Bandit je hodně trpělivej a když na to přijde, když mu pořádně naložíš, i to jede. Uveze i dva a docela pohodlně, taky dobrej důvod pro volbu. Možná pro někoho tuctovka - pro mě srdcovka
SVčko není určitě taky špatný, je moc hezký, ale dvouvál se bude chovat jinak - bude zábavnější, do začátku mi čtyřválec přijde lepší, klidnější, víc na pohodu.
Jestli jsem se vetřela do mužský odborný diskuse, omlouvám se , zdravím a přeju hodně km kolama dolů, ať už vybereš cokoli
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist