globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: svezení pro staršího začátečníka
Pánové,
po pečlivém pročtení fora jsem se rozhodl požádat o radu. Uspokojivou odpověd jsem tu nenašel.
Klasická krize budoucího čtyřicátníka, splnit si dávný sen a pořídit si jednostopého miláčka.
Ale ouha, moc motorkářů ve svém okolí neznám a těch několik rad, co jsem dostal jsou dost protichůdné.
Potřebuji poradit s výběrem stroje, který by mi mohl vyhovovat. Samozřejmě je nejlepší si sednout a svést se
sám, ale nabídka je veliká a nelze si sednout na vše, musím zůžit výběr na 5, které přichází v úvahu.
Moje osobní parametry:
- 38 let
- 183 cm - 96 kg
- 20 let řízení auta
- 0 let řízení jakéhokoliv moto

Co bych od motorky čekal? :
- jednoduchý spolehlivý a předvídatelný pro nezkušeného jezce
- pohodové svezení, nechci s motorkou zápasit
- ojetina do cca 60 000,- Kč, slušný stav
- cestovní naháč je milejší než starý supersport
- raději malinko vyšší, nechci se lámat kolena při řazení

Z možných kanditátů se mi zamlouvá Suzuki SV 650N případně Bandit.
Zkuste prosím navrhnout top 5 motorek dle vašeho názoru.

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 01:01 | Nahoru | #211

sdr65 píše: šel bych do KAWASAKI ZRX 1100 - naprostá pohoda

kolikpak na tom nebo podobném stroji máš najeto že si dovolíš vypustit takovou "radu"???!

Naposledy editováno 15.03.2015 01:02:35

svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 01:06 | Nahoru | #212
Raději vypadnu, než se dozvím že nejlepší motorka pro začátečníky je triumph rocket III...

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 04:57 | Nahoru | #213

FishX3 píše: HARLEY DAVIDSON


Je total sračka. .

svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 07:52 | Nahoru | #214

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 08:44 | Nahoru | #215
sdr65> Jasná pohodovka !

svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 08:59 | Nahoru | #216
Jo a nejezdil bych ze začátku v tričku a kraťasech...




1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 09:46 | Nahoru | #217
Jen sem ještě napíši a doplním své poznatky.Začínal jsem na doporučení ostatních na 500....Nakonec podle zkušeností z Pionýra a Simsona a chvilku na 125 před 20-ti lety jsem si myslel,že tento objem bude až až..... Nakonec jsem si vždycky vzpomenul na svého dědečka,jak básnil o Jawě 500 a jak jela jak vítr.
Takže jasná volba na začátek 500.
Jak jsem psal víše,dal jsem za ni docela dost,abych nakonec zjistil.Že výkon není úplně dostačující.V zatáčkách v pořádku,ale na výjezdech a rovinkách mi kamarádi ujíždí.Při jízdě ve dvou to bylo také trápení.
Mám 186-110 kg.Takže byla nakonec i malá.Trubkový rám,takže se kroutila a byla nestabilní.
Na to všechno jsem nepřišel hned.Vše se mi zdálo v pohodě,dokud jsem nezkusil kamarádovo GSR.To bylo jak z jiné dimenze.Nikde nic nedrnčelo,neklepalo se,sametový průběh výkonu,atd.....Litý rám,lepší motor,přístrojovka.....
No moje motorka šla z domu.Jak jsem psal,se ztrátou.Kdybych si tenkrát koupil ňákou levnou,zkušenosti bych získal ty stejné,ale neztratil bych tolik peněz,které mi teď chybí.
Ale jde o ty ty první zkušenosti.Ty mi jízda na 500 dala.Už vím,co od motorky chci a potřebuji.No a možná trochu vím,jak jezdit a jaké to je.
Pokud vybíráš GSf 600 .Teď se prosím všem omlouvám.
Tato motorka má jistě řadu výhod.Centrální stojan - fakt to pomůže a ulehčí.Při mazání řetězu,výměně pneumatiky v servisu,kde nemají motostojany.Nakonec přes zimu motorka krásně stojí rovně několik měsíců.Snadná údržba,úložný prostor pod sedlem,...... dobrá,ale je to už zastaralé.Nemá to například palivoměr,bez toho si už nedokážu motorku představit.Karburátor,takže furt jebat s páčkou?????...Dneska už moderní stroje mají vstřikování.Také těch 57 KW není žádná hitparáda...
Ale zas máš rozpočet 60 tisíc,to také není moc
Já dnes vybírám Honda Hornet od roku 2005,Kawasaki Z 750,GSF 650 verze N,no a snad možná FZ6 N - ale tady mám problém s tím pukem přístrojovkou.Tomu fakt nerozumím,ikdyž motorka jako celek se mi líbí.
Ale našel jsem tohle,za 60 a má to i ABS!!!!
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/suzuki/suzuki-gsf-650s-bandit/suzuki-gsf-650s-bandit-753381.html

Naposledy editováno 15.03.2015 09:49:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 09:51 | Nahoru | #218
P-M-T-K> Palivoměr? A co po tankování vynulovat denní počítadlo...
Stříkačka? Já jsem rád, že mám poctivý karbce...
A Banďour 6tka je šedá myš. Jako ŠÁDE 105, a manželka / uspokojí, ale nenadchne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 09:59 | Nahoru | #219
666S999> Já jsem tehdá na 5-ti stovce neměl ani "hladové oko" -
Systém nulovat denní počítadlo je dobrý,ale funguje pouze pokud budeš brát vždy plnou nádrž.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 10:11 | Nahoru | #220
P-M-T-K> A tak to VŽDY dělám. Palivoměr mám, ale je to takové nepřesvědčivé...

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 10:32 | Nahoru | #221
666S999> Každý to dělá,jak mu to vyhovuje.
Já jsem sem tam vzal za +- 300 korun a jezdil.Docela mě obtěžovalo pořád přepočítávat,kolik benzínu mi ještě v nádrži zůstalo a na kolik km mi to tím pádem ještě vyjde,.....No pro mě naprostá otrava.

svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 10:47 | Nahoru | #222
Za 300 Zhruba 10L benzínu Zhruba 140 km Ano záleží na spotřebě
Hodně složitý

Naposledy editováno 15.03.2015 10:48:21

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 11:06 | Nahoru | #223
P-M-T-K> sorry ale bandaska 600 má palivoměr a na tom jsi byl kde že nemá?

svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 11:11 | Nahoru | #224
Narozdil od rezervy ( žádný hladový oko - prostě normální kohout s přepadem) je jakýkoli jiný ukazatel spis vestecka koule. Takže ano - nulovany počet km + rezerva.

A k tankování - moc nechápu - když nechceš tancovat plnou, tankujj vždy po návratu do plné. A budesakespon vědět co tě ten konkrétní den stál...

No a 10l? 130km nebo taky 80.... Ani jedno není zrovna dlouhej trip ;)

Ohledně výběru, vše má své a docela cumim - v minulých letech jsem se tu dohadovat s lidmi že 125 je moc malý, teď tu je samej nalitrovej letec... Čím to???
( mě doporučení je cca 50-70hp) 2 a více válců, na kosmetiku nehledět a za 1-2 roky až bude vědět co chce, si koupit jinou. Podle mne do 15-20tis ví každej prd,kolem 7-10 si myslí že umim je nejzranitelnejsi - později dospěje a zjistí že neví skoro nic...

Naposledy editováno 15.03.2015 11:13:09

svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 11:18 | Nahoru | #225
Jo kohout na rezervu je spolehlivej, přepnu na rezervu a jedu k benzínce. Funguje to spolehlivě
Ukazatel je pěknej doplněk ale řídím se podle něj jen přibližně

PS: 600 Bandit palivoměr nemá

Naposledy editováno 15.03.2015 11:22:09

svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 11:21 | Nahoru | #226

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 11:35 | Nahoru | #227
Omlouvám se ale je pravda že novější ročníky ho maj

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 11:40 | Nahoru | #228

Vendous píše: Omlouvám se ale je pravda že novější ročníky ho maj


jo jo mam 2003 a palivoměr mám ale to ani nevím že by ho starší ročníky ho neměli

4 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 14:38 | Nahoru | #229
Novější Bandit "palivoměr" už má,to ano....
Jinak zkusím vysvětlit.
Moje GS si vzalo zhruba 4-5 litrů na sto.Spíš 4 max při klidné jízdě.
Takže pokud jsme s klukama plánovaly nějaký výlet třeba kolem 250 km.Tak mi stačilo nakoupit právě zrovna tak deset litrů.S tím,že ještě v nádrži podle pohledu něco zůstalo od minula a tak ještě něco najedu.Kolik navíc??? To jsem jen odhadoval....
K konci vyjíždky jsem vždycky radši přepnul někde na odpočívadle kohout na reservu,aby se mi to nestalo za jízdy.Není to nic příjemného,když to začne cukat a měl jsem raději ruce na řidítkách,než šmátrat pod sedlem.....Se mi to jednou stalo při předjíždění a není to nic příjemného.Od té doby jsem to přepínal raději předem.
No a pak doma už jsem samožrejmě nevěděl,kolik mi tam ještě zbylo.Když jsem nevěděl,kdy v kolika kilometrech mi to přešlo na reservu.....Snad litr,dva,tři????
Třeba bych mohl klidně ještě dvakrát například do práce,než bych musel znovu tankovat.Nebo i třikrát????
A nebo na příští vyjížďku by mi stačilo jen litrů sedm a to by zbylo třeba například na lepší oběd.Vždycky se někde stavělo.....
Pokud bych měl palivoměr,tak předpokládám by to šlo odhadovat mnohem lépe.
ps.na delší výlet jsem jezdil tak jednou za týden čtrnáct dní.Víc nebyl čas ani prachy

Naposledy editováno 15.03.2015 14:55:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:27 | Nahoru | #230
P-M-T-K> jak jsem psal...preci je jedno zda tankuji 300 kč do plný, nabo z pradny do pulky. A přepnout za jizdy rezervu? - to považuji za základní dovednost.

Nicmene ti je kazdeho vec - obecne zname pravidlo (tj nejen moje) je ze palivomery jsou prolhane takže zlata rezerva. neboli mit na motorce palivomer neni temeř zadna pridana hodnota

Naposledy editováno 15.03.2015 15:27:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:27 | Nahoru | #231
P-M-T-K> Tak to mi hlava nebere, co je za problém nabrat plnou a pak zase do plna dotankovat? Vždyť ty motorky zase tak velkou nádrž nemají - ve srovnání s auty. To, jestli v nádrži "leží" navíc za 2 nebo 3 stovky za benzín, snad nemůže nikoho finančně zruinovat. Stejně tím nic neušetřím, ten benzín spálím tak jako tak...
Když už by prachy fakt nebyly, tak zkrátka ježdění omezím (tuto situaci jsem zažil).
A jen tak mimochodem - pokud si spočítám další provozní náklady, vyjde mi, že k tomu, co mně stojí benzín na 1 km, musím přidat ještě poloviční až stejnou částku za ojetí pneu a za pravidelný servis - záleží na tom, jak servisně náročný stroj mám.

Edit: A taky už jsem slyšel spoustu příběhů, jak kvůli blbě přepnuté rezervě někdo zůstal viset bez benzínu. Takže rezervu fakt přepínat až ve chvíli, kdy je to aktuální, a co nejdřív dotankovat.

Naposledy editováno 15.03.2015 15:32:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:31 | Nahoru | #232

RTourer píše: P-M-T-K> Tak to mi hlava nebere, co je za problém nabrat plnou a pak zase do plna dotankovat? Vždyť ty motorky zase tak velkou nádrž nemají - ve srovnání s auty. To, jestli v nádrži "leží" navíc za 2 nebo 3 stovky za benzín, snad nemůže nikoho finančně zruinovat. Stejně tím nic neušetřím, ten benzín spálím tak jako tak...
Když už by prachy fakt nebyly, tak zkrátka ježdění omezím (tuto situaci jsem zažil).
A jen tak mimochodem - pokud si spočítám další provozní náklady, vyjde mi, že k tomu, co mně stojí benzín na 1 km, musím přidat ještě poloviční až stejnou částku za ojetí pneu a za pravidelný servis - záleží na tom, jak servisně náročný stroj mám.



Ano. Onehda jsem delal kalkulaci spotrebaku - gumy, olej, filtry, retezovky, benzin ..... dostal jsem se nekam k 6Kč na kilometr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:34 | Nahoru | #233
FishX3> V autě je palivoměr také zbytečný?

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:35 | Nahoru | #234
FishX3> Tak až k takovýmuhle hausnumeru jsem se nedopracoval! Že by jedna z dalších výhod kardanu?

Edit: Jo včetně benzínu, přehlídl jsem... No, tak to skoro odpovídá.

Naposledy editováno 15.03.2015 15:36:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:39 | Nahoru | #235

Číkus píše: FishX3> V autě je palivoměr také zbytečný?



Ne tam neni rezerva (prepad ktery te donuti si uvedomit ze jsi prave na rezervě)

E: a nepsal jsem že je zbytečný, ale ze to neni zasadni přidana hodnota .- tj při vyberu motorky bych tenhle parametr nezahrnoval do kladnych bodu - proste je to fuk - kdyz je, tak dobry, kdyz neni ? koho to sere...

Naposledy editováno 15.03.2015 15:45:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:51 | Nahoru | #236
FishX3> Taky už jsou dnes motorky, které palivový kohout nemají a je to jen na palivoměru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 15:54 | Nahoru | #237

RTourer píše: FishX3> Taky už jsou dnes motorky, které palivový kohout nemají a je to jen na palivoměru.


Třeba ta moje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 16:07 | Nahoru | #238

FishX3 píše: Ano. Onehda jsem delal kalkulaci spotrebaku - gumy, olej, filtry, retezovky, benzin ..... dostal jsem se nekam k 6Kč na kilometr

Já jsem počítal komplet vše i s výbavou a vyšlo mi to 9 kč/km.

Edit:písmenko

Naposledy editováno 15.03.2015 16:11:45

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 16:11 | Nahoru | #239

FishX3 píše: Třeba ta moje

Moje taky r.v.97 ,je to dobré,asi by mi štvalo pořád přepínat,nebo nečekané chcípnutí.

Edit:Aha palivoměr já mám jen kontrolku,ale stačí

Naposledy editováno 15.03.2015 16:29:30

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

15.3.2015 v 17:51 | Nahoru | #240
Palivoměr na FZ6 byl velmi přesný, konstantně.
Při zbývajících 3,6 l začal blikat poslední dílek.
A začne to ukazovat ujeté km od rozblikání "rezervy".
Tak bylo vždy jasné, že ještě dám 50 km svižným tempem.
Jedinkrát mi při ujetých 56 km došlo.
Chvíli jsem tlačil, pak to znovu zkusil a ještě skoro kilák k benzině to dojelo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist