po pečlivém pročtení fora jsem se rozhodl požádat o radu. Uspokojivou odpověd jsem tu nenašel.
Klasická krize budoucího čtyřicátníka, splnit si dávný sen a pořídit si jednostopého miláčka.
Ale ouha, moc motorkářů ve svém okolí neznám a těch několik rad, co jsem dostal jsou dost protichůdné.
Potřebuji poradit s výběrem stroje, který by mi mohl vyhovovat. Samozřejmě je nejlepší si sednout a svést se
sám, ale nabídka je veliká a nelze si sednout na vše, musím zůžit výběr na 5, které přichází v úvahu.
Moje osobní parametry:
- 38 let
- 183 cm - 96 kg
- 20 let řízení auta
- 0 let řízení jakéhokoliv moto
Co bych od motorky čekal? :
- jednoduchý spolehlivý a předvídatelný pro nezkušeného jezce
- pohodové svezení, nechci s motorkou zápasit
- ojetina do cca 60 000,- Kč, slušný stav
- cestovní naháč je milejší než starý supersport
- raději malinko vyšší, nechci se lámat kolena při řazení
Z možných kanditátů se mi zamlouvá Suzuki SV 650N případně Bandit.
Zkuste prosím navrhnout top 5 motorek dle vašeho názoru.
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/suzuki/suzuki-gsf-600-bandit/suzuki-gsf-600-bandit-734250.html
je to zbytečný ale tenhle vypadá moc pěkně
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/suzuki/suzuki-gsf-600-bandit/suzuki-gsf-600-bandit-690577.html
Naposledy editováno 15.03.2015 07:55:06
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Takže jasná volba na začátek 500.
Jak jsem psal víše,dal jsem za ni docela dost,abych nakonec zjistil.Že výkon není úplně dostačující.V zatáčkách v pořádku,ale na výjezdech a rovinkách mi kamarádi ujíždí.Při jízdě ve dvou to bylo také trápení.
Mám 186-110 kg.Takže byla nakonec i malá.Trubkový rám,takže se kroutila a byla nestabilní.
Na to všechno jsem nepřišel hned.Vše se mi zdálo v pohodě,dokud jsem nezkusil kamarádovo GSR.To bylo jak z jiné dimenze.Nikde nic nedrnčelo,neklepalo se,sametový průběh výkonu,atd.....Litý rám,lepší motor,přístrojovka.....
No moje motorka šla z domu.Jak jsem psal,se ztrátou.Kdybych si tenkrát koupil ňákou levnou,zkušenosti bych získal ty stejné,ale neztratil bych tolik peněz,které mi teď chybí.
Ale jde o ty ty první zkušenosti.Ty mi jízda na 500 dala.Už vím,co od motorky chci a potřebuji.No a možná trochu vím,jak jezdit a jaké to je.
Pokud vybíráš GSf 600 .Teď se prosím všem omlouvám.
Tato motorka má jistě řadu výhod.Centrální stojan - fakt to pomůže a ulehčí.Při mazání řetězu,výměně pneumatiky v servisu,kde nemají motostojany.Nakonec přes zimu motorka krásně stojí rovně několik měsíců.Snadná údržba,úložný prostor pod sedlem,...... dobrá,ale je to už zastaralé.Nemá to například palivoměr,bez toho si už nedokážu motorku představit.Karburátor,takže furt jebat s páčkou?????...Dneska už moderní stroje mají vstřikování.Také těch 57 KW není žádná hitparáda...
Ale zas máš rozpočet 60 tisíc,to také není moc
Já dnes vybírám Honda Hornet od roku 2005,Kawasaki Z 750,GSF 650 verze N,no a snad možná FZ6 N - ale tady mám problém s tím pukem přístrojovkou.Tomu fakt nerozumím,ikdyž motorka jako celek se mi líbí.
Ale našel jsem tohle,za 60 a má to i ABS!!!!
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/suzuki/suzuki-gsf-650s-bandit/suzuki-gsf-650s-bandit-753381.html
Naposledy editováno 15.03.2015 09:49:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Stříkačka? Já jsem rád, že mám poctivý karbce...
A Banďour 6tka je šedá myš. Jako ŠÁDE 105, a manželka / uspokojí, ale nenadchne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Systém nulovat denní počítadlo je dobrý,ale funguje pouze pokud budeš brát vždy plnou nádrž.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Já jsem sem tam vzal za +- 300 korun a jezdil.Docela mě obtěžovalo pořád přepočítávat,kolik benzínu mi ještě v nádrži zůstalo a na kolik km mi to tím pádem ještě vyjde,.....No pro mě naprostá otrava.
A k tankování - moc nechápu - když nechceš tancovat plnou, tankujj vždy po návratu do plné. A budesakespon vědět co tě ten konkrétní den stál...
No a 10l? 130km nebo taky 80.... Ani jedno není zrovna dlouhej trip ;)
Ohledně výběru, vše má své a docela cumim - v minulých letech jsem se tu dohadovat s lidmi že 125 je moc malý, teď tu je samej nalitrovej letec... Čím to???
( mě doporučení je cca 50-70hp) 2 a více válců, na kosmetiku nehledět a za 1-2 roky až bude vědět co chce, si koupit jinou. Podle mne do 15-20tis ví každej prd,kolem 7-10 si myslí že umim je nejzranitelnejsi - později dospěje a zjistí že neví skoro nic...
Naposledy editováno 15.03.2015 11:13:09
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
4 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Jinak zkusím vysvětlit.
Moje GS si vzalo zhruba 4-5 litrů na sto.Spíš 4 max při klidné jízdě.
Takže pokud jsme s klukama plánovaly nějaký výlet třeba kolem 250 km.Tak mi stačilo nakoupit právě zrovna tak deset litrů.S tím,že ještě v nádrži podle pohledu něco zůstalo od minula a tak ještě něco najedu.Kolik navíc??? To jsem jen odhadoval....
K konci vyjíždky jsem vždycky radši přepnul někde na odpočívadle kohout na reservu,aby se mi to nestalo za jízdy.Není to nic příjemného,když to začne cukat a měl jsem raději ruce na řidítkách,než šmátrat pod sedlem.....Se mi to jednou stalo při předjíždění a není to nic příjemného.Od té doby jsem to přepínal raději předem.
No a pak doma už jsem samožrejmě nevěděl,kolik mi tam ještě zbylo.Když jsem nevěděl,kdy v kolika kilometrech mi to přešlo na reservu.....Snad litr,dva,tři????
Třeba bych mohl klidně ještě dvakrát například do práce,než bych musel znovu tankovat.Nebo i třikrát????
A nebo na příští vyjížďku by mi stačilo jen litrů sedm a to by zbylo třeba například na lepší oběd.Vždycky se někde stavělo.....
Pokud bych měl palivoměr,tak předpokládám by to šlo odhadovat mnohem lépe.
ps.na delší výlet jsem jezdil tak jednou za týden čtrnáct dní.Víc nebyl čas ani prachy
Naposledy editováno 15.03.2015 14:55:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Nicmene ti je kazdeho vec - obecne zname pravidlo (tj nejen moje) je ze palivomery jsou prolhane takže zlata rezerva. neboli mit na motorce palivomer neni temeř zadna pridana hodnota
Naposledy editováno 15.03.2015 15:27:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Když už by prachy fakt nebyly, tak zkrátka ježdění omezím (tuto situaci jsem zažil).
A jen tak mimochodem - pokud si spočítám další provozní náklady, vyjde mi, že k tomu, co mně stojí benzín na 1 km, musím přidat ještě poloviční až stejnou částku za ojetí pneu a za pravidelný servis - záleží na tom, jak servisně náročný stroj mám.
Edit: A taky už jsem slyšel spoustu příběhů, jak kvůli blbě přepnuté rezervě někdo zůstal viset bez benzínu. Takže rezervu fakt přepínat až ve chvíli, kdy je to aktuální, a co nejdřív dotankovat.
Naposledy editováno 15.03.2015 15:32:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
RTourer píše: P-M-T-K> Tak to mi hlava nebere, co je za problém nabrat plnou a pak zase do plna dotankovat? Vždyť ty motorky zase tak velkou nádrž nemají - ve srovnání s auty. To, jestli v nádrži "leží" navíc za 2 nebo 3 stovky za benzín, snad nemůže nikoho finančně zruinovat. Stejně tím nic neušetřím, ten benzín spálím tak jako tak...
Když už by prachy fakt nebyly, tak zkrátka ježdění omezím (tuto situaci jsem zažil).
A jen tak mimochodem - pokud si spočítám další provozní náklady, vyjde mi, že k tomu, co mně stojí benzín na 1 km, musím přidat ještě poloviční až stejnou částku za ojetí pneu a za pravidelný servis - záleží na tom, jak servisně náročný stroj mám.
Ano. Onehda jsem delal kalkulaci spotrebaku - gumy, olej, filtry, retezovky, benzin ..... dostal jsem se nekam k 6Kč na kilometr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Číkus píše: FishX3> V autě je palivoměr také zbytečný?
Ne tam neni rezerva (prepad ktery te donuti si uvedomit ze jsi prave na rezervě)
E: a nepsal jsem že je zbytečný, ale ze to neni zasadni přidana hodnota .- tj při vyberu motorky bych tenhle parametr nezahrnoval do kladnych bodu - proste je to fuk - kdyz je, tak dobry, kdyz neni ? koho to sere...
Naposledy editováno 15.03.2015 15:45:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
RTourer píše: FishX3> Taky už jsou dnes motorky, které palivový kohout nemají a je to jen na palivoměru.
Třeba ta moje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
FishX3 píše: Ano. Onehda jsem delal kalkulaci spotrebaku - gumy, olej, filtry, retezovky, benzin ..... dostal jsem se nekam k 6Kč na kilometr
Já jsem počítal komplet vše i s výbavou a vyšlo mi to 9 kč/km.Edit:písmenko
Naposledy editováno 15.03.2015 16:11:45
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Při zbývajících 3,6 l začal blikat poslední dílek.
A začne to ukazovat ujeté km od rozblikání "rezervy".
Tak bylo vždy jasné, že ještě dám 50 km svižným tempem.
Jedinkrát mi při ujetých 56 km došlo.
Chvíli jsem tlačil, pak to znovu zkusil a ještě skoro kilák k benzině to dojelo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |